Arkeolojik yöntem ve kuramlar Anadolu Arkeolojisi?nin prensiplerine ve uygulamalarına doğrultusunda işlenecektir. Yüzey araştırması ve kazı yöntemleri, bağlantılı kayıt teknikleri, aletlerle yapılan analizler ve farklı türdeki maddi kalıntıların yorumlanması, sunumu ve arkeolojik sonuçların yayını.
Yüzyıllar boyunca Avrupa ve Osmanlı dünyası arasındaki ilişkiler. Avrupa?da Osmanlı varlığı ve 15?inci yüzyıldan başlayarak Avrupa kültürüne etkisi. Takip eden yüzyıllarda çeşitli politik ittifaklar ve ekonomik çıkarlarla değişen Avrupa?daki Türk imajı. 17?nci yüzyıldan itibaren Batı?da değişen Osmanlı çıkarları, teknoloji, sosyal hayat ve sanat dallarında politik ve ekonomik ilişkiler açısından Batıcılığın başlaması.
Bu çalışma etkin hareket prensipleriyle kişisel ifadeyi, fiziksel ve duygusal katılımı desteklemeyi amaçlar. Kendimizi ve bizi çevreleyen dünyayı beden, zihin ve duygular aracılığıyla algılamayı, bedeni bütüncül -holistik ve sağlıklı- bir farkındalığa taşımayı hedefler.
Bu çalışma etkin hareket prensipleriyle kişisel ifadeyi, fiziksel ve duygusal katılımı desteklemeyi amaçlar. Kendimizi ve bizi çevreleyen dünyayı beden, zihin ve duygular aracılığıyla algılamayı, bedeni bütüncül -holistik ve sağlıklı- bir farkındalığa taşımayı hedefler.
Oyunculuk teknikleri aracılığıyla kişiler arası etkileşim dinamiklerinin araştırılması. Bireysel yaratıcı düş gücünün geliştirilmesi, sahne ve metin çalışmaları.
Oyunculuk teknikleri aracılığıyla kişiler arası etkileşim dinamiklerinin araştırılması. Bireysel yaratıcı düş gücünün geliştirilmesi, sahne ve metin çalışmaları.
Toplumsal düşüncelerin yaratıcı imgelem tarafından nasıl ifade ve temsil edildiğinin incelenmesi. Bir dizi edebi metin, film, görsel temsil ve belli bir tema ya da birbirine bağlı çeşitli temalarla ilgili yazılmış makalelerle tanışma. Feminizm, küreselleşme, göç, çevrecilik, postkolonyalizm, milliyetçilik gibi temalara odaklanma. Öğrencilerin yazılı ve sözlü iletişim becerileri, yaratıcılık ve sorgulama alışkanlığı ve eleştirel düşünme yeteneklerinin geliştirilmesi.
Toplumsal düşüncelerin yaratıcı imgelem tarafından nasıl ifade ve temsil edildiğinin incelenmesi. Bir dizi edebi metin, film, görsel temsil ve belli bir tema ya da birbirine bağlı çeşitli temalarla ilgili yazılmış makalelerle tanışma. Feminizm, küreselleşme, göç, çevrecilik, postkolonyalizm, milliyetçilik gibi temalara odaklanma. Öğrencilerin yazılı ve sözlü iletişim becerileri, yaratıcılık ve sorgulama alışkanlığı ve eleştirel düşünme yeteneklerinin geliştirilmesi.
Toplumsal düşüncelerin yaratıcı imgelem tarafından nasıl ifade ve temsil edildiğinin incelenmesi. Bir dizi edebi metin, film, görsel temsil ve belli bir tema ya da birbirine bağlı çeşitli temalarla ilgili yazılmış makalelerle tanışma. Feminizm, küreselleşme, göç, çevrecilik, postkolonyalizm, milliyetçilik gibi temalara odaklanma. Öğrencilerin yazılı ve sözlü iletişim becerileri, yaratıcılık ve sorgulama alışkanlığı ve eleştirel düşünme yeteneklerinin geliştirilmesi.
Toplumsal düşüncelerin yaratıcı imgelem tarafından nasıl ifade ve temsil edildiğinin incelenmesi. Bir dizi edebi metin, film, görsel temsil ve belli bir tema ya da birbirine bağlı çeşitli temalarla ilgili yazılmış makalelerle tanışma. Feminizm, küreselleşme, göç, çevrecilik, postkolonyalizm, milliyetçilik gibi temalara odaklanma. Öğrencilerin yazılı ve sözlü iletişim becerileri, yaratıcılık ve sorgulama alışkanlığı ve eleştirel düşünme yeteneklerinin geliştirilmesi.
Sinema ve görsel sanatlara giriş. Öğrencilerin görsel metinleri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla inceleyecek ve çalıştıkları yapıtları kültürel bağlamlarına oturtacak birikim edinmeleri. Öğrencilerin yazılı ve sözlü iletişim becerileri; yaratıcılık ve sorgulama alışkanlığı ve eleştirel düşünme yeteneklerinin geliştirilmesi.
"Öteki" kavramının incelenmesi. Bu terimin çoğunlukla, sosyal grupların kendi aralarında yarattıkları farklılıkları ve sınırları ortaya çıkarmak, ve içinde yaşanılan topluma ait görülmeyen insanları yabancılaştırmak amacıyla kullanılmasına değinilmesi. ?Öteki? Kavramının edebiyattaki temsillerine odaklanarak insanlığın belli bir dönem, mekan veya kültürel bağlamla sınırlı kalmaksızın ?yabancı? Ve ?bilinmez? Olana duyduğu ilginin nedenlerinin irdelenmesi. ?Öteki? Kavramının farklı dönem ve kültürlerde politik, dini, coğrafi, cinsiyet, etnisite ve ırk söylemleri bağlamında nasıl kurgulandığı ve algılandığının tartışılması. Kimlik arayışında öteki ve ötekileştirmenin rolününün sorgulanması.
Hume'un zihni duyusal uyarılarla dolan boş bir sayfa olarak tanımlamasından yola çıkılarak, öğrencilerin duyuların edebi dünyasıyla tanıştırılması. Körlük Homeros'un, Milton'ın, Borges'in, Aşık Veysel'in yazılarını nasıl etkilmiştir? Duyma özürlülerin sözün ya da yazının aracılığı olmadan, doğrudan işaret diliyle şiir yazmaları mümkün müdür? Duyusal tecrübeler ve yazma arasındaki ilişkiye dair farkındalığın geliştirilmesi.
Sanat/tasarım ile politika, bilim, psikoloji, edebiyat, müzik arasındaki bağlantıların disiplinler arası incelenmesi. Yaratıcı düşünme aktiviteleri. Yenilikçi tasarım atölyesi. İmgelerin propaganda ve reklamcılıkta rolü. Başyapıtların toplum üzerindeki etkisi. Görsel algı, geştalt, renk teorisi, bir düşünme şekli olarak çizim, form ve işlev, mekânın poetikası, işbirliği, sanatsal araştırma. Fluxus, kamusal sanat, enformasyon sanatı, kinetik heykel, çevreci sanat.
Mimarlık ve sanat dünyasının en önemli örnekleri ile tanışarak bu eserleri belirleyen estetik, kültürel ve tarihsel çerçevenin tartışılması. Farklı mecralarda üretilmiş sanat eserlerini değişik yöntemlerle inceleme ve yorumlama. 20. Yüzyıldan, Ortaçağ Avrupasına ve Eski Yunan?a kadar uzanan tarihsel dilimlerde her hafta farklı bir kültürün ve dönemin incelenmesi. Sanat eserlerinin yaratılma sürecinde toplumsal faktörlerin ve kültürel bağlamın etkilerinin tartışılması.
Mimarlık ve sanat dünyasının en önemli örnekleri ile tanışarak bu eserleri belirleyen estetik, kültürel ve tarihsel çerçevenin tartışılması. Farklı mecralarda üretilmiş sanat eserlerini değişik yöntemlerle inceleme ve yorumlama. 20. Yüzyıldan, Ortaçağ Avrupasına ve Eski Yunan?a kadar uzanan tarihsel dilimlerde her hafta farklı bir kültürün ve dönemin incelenmesi. Sanat eserlerinin yaratılma sürecinde toplumsal faktörlerin ve kültürel bağlamın etkilerinin tartışılması.
20. yüzyıl müzikal kompozisyon ve dans koreografisi estetiklerinin-ses ve hareket yaratma/düzenleme sanatlarının- incelenmesi. Geleneksel veya müzikal, müzik-drama, opera, dijital multi-medya performans gibi çağdaş sanatsal formlarda bir araya getirilip sahnelendiğinde, bu iki disiplin arasındaki-gerek ayrışan gerekse örtüşen- olası ilişkilerin araştırılması. Resim, heykel ve sinema gibi diğer sanatsal alanlardaki paralel gelişim süreçlerinin hesaba katılması. Ses ve hareket arasındaki sınırların sınanması, tartışılması ve ayrıca ses, hareket ve görüntünün oluşturduğu üçlü ilişkilerin incelenmesi. Estetik, Modernite ve Postmodernite, Yüksek ve Alçak Sanat, Oryantalizm, Sanat ve Yaratıcılığın Doğası, Sanatsal disiplinlerin özerklikleri ve disiplin sınırlarının belirsizliği.
20. yüzyıl müzikal kompozisyon ve dans koreografisi estetiklerinin-ses ve hareket yaratma/düzenleme sanatlarının- incelenmesi. Geleneksel veya müzikal, müzik-drama, opera, dijital multi-medya performans gibi çağdaş sanatsal formlarda bir araya getirilip sahnelendiğinde, bu iki disiplin arasındaki-gerek ayrışan gerekse örtüşen- olası ilişkilerin araştırılması. Resim, heykel ve sinema gibi diğer sanatsal alanlardaki paralel gelişim süreçlerinin hesaba katılması. Ses ve hareket arasındaki sınırların sınanması, tartışılması ve ayrıca ses, hareket ve görüntünün oluşturduğu üçlü ilişkilerin incelenmesi. Estetik, Modernite ve Postmodernite, Yüksek ve Alçak Sanat, Oryantalizm, Sanat ve Yaratıcılığın Doğası, Sanatsal disiplinlerin özerklikleri ve disiplin sınırlarının belirsizliği.