Türkçede ilgi alanlarına ve ihtiyaçlara ilişkin basit sözcük, soru ve ifadeleri anlama; bir sohbette basit sorular sorabilme ve cevaplar verebilme ve kısa tümcelerle bir olayın nerede ve nasıl olduğunu yazabilmeyi geliştirme. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırması A2 düzeyinin ilk yarısına denktir.
İleri başlangıç düzeyindeki öğrencilerin Türkçede günlük konuşmaları takip edebilmesini, fazla karmaşık olmayan metinleri anlayabilmesini; bilgi sahibi oldukları konularda sohbetlere katılabilmesini ve benzer konularda metin yazabilmesini amaçlar. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırması B1 düzeyinin ilk yarısına denktir.
Öğrencilerin Türkçede bir konuşmaya katılma, kısa bir öyküyü takip edebilme ve yorumda bulunabilme, bir metindeki ana fikri anlayabilme, bir konuşma ya da tartışmayı sürdürebilme, öykü anlatabilme duygu ve düşünceleri yazabilme becerilerinin geliştirilmesi. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırması B1 düzeyinin ikinci yarısına denktir.
Değişik elyazısı (Nesih, Talik, Divanî, Siyakat gibi) stillerindeki yazmaların ve belgelerin incelenmesi ve Osmanlıcadaki Arapça ve Farsça gramer ve sözvarlığı özelliklerinin kavranmasi. Öğrenciler 14 ile 20 yüzyıl arasında yazılmış metinlerin orijinal yazmalarını da İstanbuldaki çeşitli kütüphanelerde ve arşivlerde göreceklerdir.
Kas gücünü geliştirme, dayanıklılık, esneklik, duruş ve denge gelişimi. Pilatesi ve yararlarını yaşam boyu sağlıklı yaşam rejimine katma.
Kas gücünü geliştirme, dayanıklılık, esneklik, duruş ve denge gelişimi. Pilatesi ve yararlarını yaşam boyu sağlıklı yaşam rejimine katma.
Kas gücünün geliştirilmesi, dayanıklılık, esneklik, duruş ve denge. Pilatesin ileri prensipleri. Nefes alma, kontrol, odaklanma, akış ve ritim.
Bu Step platformu kullanarak kasın, kalça ve bacak çalıştırıp tüm vücudun geliştirilmesini sağlamak. Egzersiz yoğunluğunu yavaş yavaş yükselterek yağ yakılmasını hedeflemek. Müzikle birlikte yapılan hareketlerle nefes açmak, adelelerin esnekliğini arttırmak ve kuvvetlenmesini sağlamaktır.
Bu Step platformu kullanarak kasın, kalça ve bacak çalıştırıp tüm vücudun geliştirilmesini sağlamak. Egzersiz yoğunluğunu yavaş yavaş yükselterek yağ yakılmasını hedeflemek. Müzikle birlikte yapılan hareketlerle nefes açmak, adelelerin esnekliğini arttırmak ve kuvvetlenmesini sağlamaktır.
: Step platformu ve dumbel kullanılarak kol, kalça ve bacak çalıştırarak tüm vücudun geliştirilmesini sağlamak. Egzersiz yoğunluğunu yavaş yavaş yükselterek yağ yakılmasını hedeflemek. Müzikle birlikte yapılan hareketlerle nefes açmak, adelelerin esnekliğini arttırmak ve kuvvetlenmesini sağlamaktır.
Bu derste kendini ve sesini yormadan, doğru noktalardan ses çıkarmak, konuşurken doğru organları harekete geçirmek (örneğin diyafram) üzerinde durulacaktır. Dünyanın bütün dillerinde temel olan fonetik bilimi ışığında konuşmanın doğru kalıba sokulması için uygulamalar yapılacaktır. Derslerin etkisiyle kısa sürede katılımcıların sözcük haznesi gelişecek; doğru sözcük seçme, seçtiği sözcüğü mümkün olan en doğru duyguyla aktarma konularında farkındalıkları ve becerileri artacaktır. Bu ders, öğrencilere kendilerini ifade yetisini geliştirme ve etkili konuşmanın temel ilkelerini deneyimleyerek öğrenme imkânını sunacaktır. Nefes egzersizleri, hazırlıklı/hazırlıksız konuşmalar, artikülasyon çalışmaları ders boyunca kullanılacak bazı yöntemlerdir. Türkçe verilmektedir.
Bu derste kendini ve sesini yormadan, doğru noktalardan ses çıkarmak, konuşurken doğru organları harekete geçirmek (örneğin diyafram) üzerinde durulacaktır. Dünyanın bütün dillerinde temel olan fonetik bilimi ışığında konuşmanın doğru kalıba sokulması için uygulamalar yapılacaktır. Derslerin etkisiyle kısa sürede katılımcıların sözcük haznesi gelişecek; doğru sözcük seçme, seçtiği sözcüğü mümkün olan en doğru duyguyla aktarma konularında farkındalıkları ve becerileri artacaktır. Bu ders, öğrencilere kendilerini ifade yetisini geliştirme ve etkili konuşmanın temel ilkelerini deneyimleyerek öğrenme imkânını sunacaktır. Nefes egzersizleri, hazırlıklı/hazırlıksız konuşmalar, artikülasyon çalışmaları ders boyunca kullanılacak bazı yöntemlerdir. Türkçe verilmektedir.
Bu dersin amacı UNIV 121 dersinde kazanılan becerileri daha öteye taşımaktır. Ses kullanımı, vurgu, tonlama gibi temel konular uzun, zor metinlerin okunması ve hazırlıksız konuşma (doğaçlama) uygulamalarıyla işlenecektir. Ayrıca iletişim, oyunculuk ve retoriğin inceliklerini de ekleyerek öğrencilerin kazanımlarını üst seviyelere taşıyabilmek amaçlanmaktadır.
Bu ders öğrencilerin kariyer planlaması ve yönetimi sürecini anlayarak bilinçli bir şekilde iş, meslek ve eğitim tercihleri yapabilmelerine destek olmayı hedeflemektedir. Bu ders sayesinde öğrenciler ilgi alanları, kişilik özellikleri ve değerleri gibi konularda farkındalık geliştirerek kendilerini daha iyi tanıyacak; kendileriyle ilgili bu bilgileri kullanarak iş, meslek, kariyer ve eğitim seçimleri konusunda doğru tercihler yapabilmeyi, kendilerine kariyer hedefleri koymayı ve bu hedeflere ulaşmak için strateji geliştirmeyi öğreneceklerdir.
Briçe giriş. Briçin temel kavram ve prensipleri; el değerlendirme, açılış konuşmaları, açılış konuşmalarına cevaplar, rakip konuşmalara cevaplar, değişik konvansiyonlar. Dekleranın oyunu planlaması, deklerana karşı savunma oyunu, defoslar.
Briçe giriş. Briçin temel kavram ve prensipleri; el değerlendirme, açılış konuşmaları, açılış konuşmalarına cevaplar, rakip konuşmalara cevaplar, değişik konvansiyonlar. Dekleranın oyunu planlaması, deklerana karşı savunma oyunu, defoslar.
Orta seviye kart oyunu, son kart oyunu, sıkıştırma, yüksek seviye defans, düşük & yüksek seviyede kompetisyon, slam konuşmaları