ARHA 505 / MÜZE ÇALIŞMALARI VE KÜLTÜREL MİRAS YÖNETİMİ
Dönem: Fall 2016Kredi 3Günler: TUESSaatler: 8:30:00-11:15:00

Türkiye ve diğer ülkelerdeki kültürel miras yönetimi ve kurumlarının işleyişi ile ilgili kuramsal ve pratik bilgi ve bakış açısı kazandırılmasını amaçlar. Farklı modüller şeklinde tasarlanan dersler Arkeoloji ve Sanat Tarihi öğretim üyeleri ve/veya Türkiye ve farklı ülkelerdeki kültürel miras yönetimi kurumlarından konuk olarak gelen uzmanlar tarafından verilmektedir. Toplumsal eğitim, koruma politikaları ve yaklaşımları, kültürel mirasın sürdürülebilirliği, ulusal ve uluslararası kültürel miras hukuku, uluslararası kurumlar ve konvansiyonlar ile arkeolojik ve tarihsel alanların yönetimi dersin ana konularını oluşturmaktadır.

ARHA 508 / İLERİ TARİH YAZIMI VE SANAT TARİHİ TEORİSİ
Dönem: Fall 2016Kredi 3Günler: WEDSaatler: 13:00:00-15:45:00

Bu ders, sanat tarihi çalışmalarının kavram ve yöntemlerini, bunların farklı dönem ve bölgelerdeki görsel sanatlara uygulanmasını ve günümüz sanat eleştirisi ve kuramının tarihsel ve felsefi temellerini inceleyecektir.

ARHA 510 / ARAŞTIRMA SEMİNERİ
Dönem: Fall 2016Kredi 0Günler: WEDSaatler: 17:00:00-18:15:00

Öğrencileri tez konularını seçme, araştırma yöntemleri, araştırma ve yayın etiği ve yazım planı geliştirme konusunda yönlendirmeyi amaçlar. Öğrenciler Arkeoloji ve Sanat Tarihi öğretim görevlileri, konuk hocalar ve Anadolu Medeniyetleri Araştırma Merkezi araştırmacıları tarafından hazırlanan seminerlere katılırlar.

ARHA 523 / İSLAM DÜNYASI'NDA SANAT VE MİMARİ
Dönem: Fall 2016Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 10:00:00-11:15:00

Emevi, Abbasiler, Fatımiler, Moğollar, Selçuklar, Timurlar, Safeviler, Babür İmparatorluğu, ve Osmanlılar dönemlerine ait sanat ve mimarinin araştırılması. Özellikle Osmanlı İmparatorluğu?ndan Türkiye Cumhuriyeti?ne kadar olan bölüme ağırlık verilir.

ARHA 531 / GEÇ OSMANLI VE ERKEN CUMHURİYET DÖNEMİ SANATI
Dönem: Fall 2016Kredi 3Günler: TUESSaatler: 13:00:00-15:45:00

18-19. yüzyıllardaki tarihi ve kültürel değişim ve Osmanlı modernizminin sanat ortamına nasıl yansıdığı tartışılır. Batı tarzının görsel kültüre sızarak geç Osmanlı'dan Erken Cumhuriyet Dönemi'ne geçerken sanatın her dalına getirdiği yeni teknik, biçim ve üslupların oluşumundaki rolü araştırılır ve `modernizm', 'batılılaşma' ve 'ulusalcılık' kavramları sorgulanır.

ARHA 540 / SAHA ARAŞTIRMASI
Dönem: Fall 2016Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Öğrenciler ilgi alanlarına göre onlara pratik tecrübe ve eğitim sağlayacak bir projeye katılmalı ya da ilgili bir kurumda stajlarını tamamlamalıdırlar. Staj olanakları arasında bir müzede, kültürel miras kurumu ya da arkeolojik kazıda çalışmak vardır. Staj danışmanları ve stajın yapıldığı yer tarafından onaylanmış olmalıdır.

ARHA 559 / ARKEOLOJİ VE SANAT TARİHİNDEN SEÇİLMİŞ KONULAR
Dönem: Fall 2016Kredi 3Günler: TUESSaatler: 16:00:00-18:30:00

ARTS 201 / HAREKET SANATI
Dönem: Fall 2016Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 8:30:00-9:45:00

Bu çalışma etkin hareket prensipleriyle kişisel ifadeyi, fiziksel ve duygusal katılımı desteklemeyi amaçlar. Kendimizi ve bizi çevreleyen dünyayı beden, zihin ve duygular aracılığıyla algılamayı, bedeni bütüncül -holistik ve sağlıklı- bir farkındalığa taşımayı hedefler.

ARTS 201 / HAREKET SANATI
Dönem: Fall 2016Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 11:30:00-12:45:00

Bu çalışma etkin hareket prensipleriyle kişisel ifadeyi, fiziksel ve duygusal katılımı desteklemeyi amaçlar. Kendimizi ve bizi çevreleyen dünyayı beden, zihin ve duygular aracılığıyla algılamayı, bedeni bütüncül -holistik ve sağlıklı- bir farkındalığa taşımayı hedefler.

ARTS 201 / HAREKET SANATI
Dönem: Fall 2016Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 17:30:00-18:45:00

Bu çalışma etkin hareket prensipleriyle kişisel ifadeyi, fiziksel ve duygusal katılımı desteklemeyi amaçlar. Kendimizi ve bizi çevreleyen dünyayı beden, zihin ve duygular aracılığıyla algılamayı, bedeni bütüncül -holistik ve sağlıklı- bir farkındalığa taşımayı hedefler.

ARTS 310 / OYUNCULUK VE DRAMA
Dönem: Fall 2016Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 10:00:00-11:15:00

Oyunculuk teknikleri aracılığıyla kişiler arası etkileşim dinamiklerinin araştırılması. Bireysel yaratıcı düş gücünün geliştirilmesi, sahne ve metin çalışmaları.

ARTS 310 / OYUNCULUK VE DRAMA
Dönem: Fall 2016Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 13:00:00-14:15:00

Oyunculuk teknikleri aracılığıyla kişiler arası etkileşim dinamiklerinin araştırılması. Bireysel yaratıcı düş gücünün geliştirilmesi, sahne ve metin çalışmaları.

ARTS 350 / SANAT'TAN SEÇ KONULAR
Dönem: Fall 2016Kredi 3Günler: TUESSaatler: 14:30:00-17:15:00

ASIU 100 / EDEBİYAT VE TOPLUM
Dönem: Fall 2016Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 14:30:00-15:45:00

Toplumsal düşüncelerin yaratıcı imgelem tarafından nasıl ifade ve temsil edildiğinin incelenmesi. Bir dizi edebi metin, film, görsel temsil ve belli bir tema ya da birbirine bağlı çeşitli temalarla ilgili yazılmış makalelerle tanışma. Feminizm, küreselleşme, göç, çevrecilik, postkolonyalizm, milliyetçilik gibi temalara odaklanma. Öğrencilerin yazılı ve sözlü iletişim becerileri, yaratıcılık ve sorgulama alışkanlığı ve eleştirel düşünme yeteneklerinin geliştirilmesi.

ASIU 100 / EDEBİYAT VE TOPLUM
Dönem: Fall 2016Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 11:30:00-12:45:00

Toplumsal düşüncelerin yaratıcı imgelem tarafından nasıl ifade ve temsil edildiğinin incelenmesi. Bir dizi edebi metin, film, görsel temsil ve belli bir tema ya da birbirine bağlı çeşitli temalarla ilgili yazılmış makalelerle tanışma. Feminizm, küreselleşme, göç, çevrecilik, postkolonyalizm, milliyetçilik gibi temalara odaklanma. Öğrencilerin yazılı ve sözlü iletişim becerileri, yaratıcılık ve sorgulama alışkanlığı ve eleştirel düşünme yeteneklerinin geliştirilmesi.

ASIU 101 / SİNEMA VE GÖRSELLİK
Dönem: Fall 2016Kredi 3Günler: MON*Saatler: 10:00:00-12:45:00

Sinema ve görsel sanatlara giriş. Öğrencilerin görsel metinleri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla inceleyecek ve çalıştıkları yapıtları kültürel bağlamlarına oturtacak birikim edinmeleri. Öğrencilerin yazılı ve sözlü iletişim becerileri; yaratıcılık ve sorgulama alışkanlığı ve eleştirel düşünme yeteneklerinin geliştirilmesi.

ASIU 102 / ÖTEKİ'Nİ KURGULAMAK
Dönem: Fall 2016Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 16:00:00-17:15:00

"Öteki" kavramının incelenmesi. Bu terimin çoğunlukla, sosyal grupların kendi aralarında yarattıkları farklılıkları ve sınırları ortaya çıkarmak, ve içinde yaşanılan topluma ait görülmeyen insanları yabancılaştırmak amacıyla kullanılmasına değinilmesi. ?Öteki? Kavramının edebiyattaki temsillerine odaklanarak insanlığın belli bir dönem, mekan veya kültürel bağlamla sınırlı kalmaksızın ?yabancı? Ve ?bilinmez? Olana duyduğu ilginin nedenlerinin irdelenmesi. ?Öteki? Kavramının farklı dönem ve kültürlerde politik, dini, coğrafi, cinsiyet, etnisite ve ırk söylemleri bağlamında nasıl kurgulandığı ve algılandığının tartışılması. Kimlik arayışında öteki ve ötekileştirmenin rolününün sorgulanması.

ASIU 102 / ÖTEKİ'Nİ KURGULAMAK
Dönem: Fall 2016Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 10:00:00-11:15:00

"Öteki" kavramının incelenmesi. Bu terimin çoğunlukla, sosyal grupların kendi aralarında yarattıkları farklılıkları ve sınırları ortaya çıkarmak, ve içinde yaşanılan topluma ait görülmeyen insanları yabancılaştırmak amacıyla kullanılmasına değinilmesi. ?Öteki? Kavramının edebiyattaki temsillerine odaklanarak insanlığın belli bir dönem, mekan veya kültürel bağlamla sınırlı kalmaksızın ?yabancı? Ve ?bilinmez? Olana duyduğu ilginin nedenlerinin irdelenmesi. ?Öteki? Kavramının farklı dönem ve kültürlerde politik, dini, coğrafi, cinsiyet, etnisite ve ırk söylemleri bağlamında nasıl kurgulandığı ve algılandığının tartışılması. Kimlik arayışında öteki ve ötekileştirmenin rolününün sorgulanması.

ASIU 103 / EDEBİYAT VE DUYURULAR
Dönem: Fall 2016Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 14:30:00-15:45:00

Hume'un zihni duyusal uyarılarla dolan boş bir sayfa olarak tanımlamasından yola çıkılarak, öğrencilerin duyuların edebi dünyasıyla tanıştırılması. Körlük Homeros'un, Milton'ın, Borges'in, Aşık Veysel'in yazılarını nasıl etkilmiştir? Duyma özürlülerin sözün ya da yazının aracılığı olmadan, doğrudan işaret diliyle şiir yazmaları mümkün müdür? Duyusal tecrübeler ve yazma arasındaki ilişkiye dair farkındalığın geliştirilmesi.

ASIU 104 / SANAT VE YARATICILIK
Dönem: Fall 2016Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 10:00:00-11:15:00

Sanat/tasarım ile politika, bilim, psikoloji, edebiyat, müzik arasındaki bağlantıların disiplinler arası incelenmesi. Yaratıcı düşünme aktiviteleri. Yenilikçi tasarım atölyesi. İmgelerin propaganda ve reklamcılıkta rolü. Başyapıtların toplum üzerindeki etkisi. Görsel algı, geştalt, renk teorisi, bir düşünme şekli olarak çizim, form ve işlev, mekânın poetikası, işbirliği, sanatsal araştırma. Fluxus, kamusal sanat, enformasyon sanatı, kinetik heykel, çevreci sanat.

ASIU 107 / SANAT VE MİMARİNİN DÖNÜM NOKTALARI
Dönem: Fall 2016Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 11:30:00-12:45:00

Mimarlık ve sanat dünyasının en önemli örnekleri ile tanışarak bu eserleri belirleyen estetik, kültürel ve tarihsel çerçevenin tartışılması. Farklı mecralarda üretilmiş sanat eserlerini değişik yöntemlerle inceleme ve yorumlama. 20. Yüzyıldan, Ortaçağ Avrupasına ve Eski Yunan?a kadar uzanan tarihsel dilimlerde her hafta farklı bir kültürün ve dönemin incelenmesi. Sanat eserlerinin yaratılma sürecinde toplumsal faktörlerin ve kültürel bağlamın etkilerinin tartışılması.

ASIU 109 / 20. YÜZYILDA MÜZİK VE DANS SANATI
Dönem: Fall 2016Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 10:00:00-11:15:00

20. yüzyıl müzikal kompozisyon ve dans koreografisi estetiklerinin-ses ve hareket yaratma/düzenleme sanatlarının- incelenmesi. Geleneksel veya müzikal, müzik-drama, opera, dijital multi-medya performans gibi çağdaş sanatsal formlarda bir araya getirilip sahnelendiğinde, bu iki disiplin arasındaki-gerek ayrışan gerekse örtüşen- olası ilişkilerin araştırılması. Resim, heykel ve sinema gibi diğer sanatsal alanlardaki paralel gelişim süreçlerinin hesaba katılması. Ses ve hareket arasındaki sınırların sınanması, tartışılması ve ayrıca ses, hareket ve görüntünün oluşturduğu üçlü ilişkilerin incelenmesi. Estetik, Modernite ve Postmodernite, Yüksek ve Alçak Sanat, Oryantalizm, Sanat ve Yaratıcılığın Doğası, Sanatsal disiplinlerin özerklikleri ve disiplin sınırlarının belirsizliği.

ASIU 109 / 20. YÜZYILDA MÜZİK VE DANS SANATI
Dönem: Fall 2016Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 11:30:00-12:45:00

20. yüzyıl müzikal kompozisyon ve dans koreografisi estetiklerinin-ses ve hareket yaratma/düzenleme sanatlarının- incelenmesi. Geleneksel veya müzikal, müzik-drama, opera, dijital multi-medya performans gibi çağdaş sanatsal formlarda bir araya getirilip sahnelendiğinde, bu iki disiplin arasındaki-gerek ayrışan gerekse örtüşen- olası ilişkilerin araştırılması. Resim, heykel ve sinema gibi diğer sanatsal alanlardaki paralel gelişim süreçlerinin hesaba katılması. Ses ve hareket arasındaki sınırların sınanması, tartışılması ve ayrıca ses, hareket ve görüntünün oluşturduğu üçlü ilişkilerin incelenmesi. Estetik, Modernite ve Postmodernite, Yüksek ve Alçak Sanat, Oryantalizm, Sanat ve Yaratıcılığın Doğası, Sanatsal disiplinlerin özerklikleri ve disiplin sınırlarının belirsizliği.

ASIU 111 / FİLM VE TÜR
Dönem: Fall 2016Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 13:00:00-14:15:00

Filmlerin tür ile incelenmesi sırasında ortaya çıkacak, soru, konu ve yanlış kanılardan bazıları: Tür (genre) nedir? Film türleri sadece bir pazarlama aracı mıdır yoksa gazeteciliğin bir yan ürünü müdür? Tür olmadan sinema filmlerini anlamak ve tartışmak olası mıdır? Gerçekten de ?tür filmi? var mıdır? Tür eleştirisinin sınırları dışında kalan film var mıdır? Belli film türleri ile ilişkilendirilen gelenek ve yöntemler hangileridir? Bir film birden fazla türe ait olabilir mi? Bir filmin türü zaman içinde değişebilir mi? Türe dayalı bir felsefe film kavramının ufuklarını daraltır mı yoksa genişletir mi?