Son zamanlarda giderek artan çevresel sorunlarla birlikte çok önem kazanan çevre etiği konusuna giriş. Doğanın değeri ve manevi önemiyle ilgili kuramsal konular odaklı araştırmalar. Bu bağlamda davranış, değer ve sorumlulukla ilgili teoriler ve tartışmalar.
Son zamanlarda giderek artan çevresel sorunlarla birlikte çok önem kazanan çevre etiği konusuna giriş. Doğanın değeri ve manevi önemiyle ilgili kuramsal konular odaklı araştırmalar. Bu bağlamda davranış, değer ve sorumlulukla ilgili teoriler ve tartışmalar.
Hayatımızı inceleyebilecek becerileri kazandıracak etik düşünceye tarihsel bir giriş. Çeşitli metinler üzerinden etiğin temel problemleriyle tanışma. Etik problemler hakkında eleştirel okuma, düşünme ve yazma. Plato, Aristotle, Descartes, Kant and Nietzsche rehberliğinde bilgi teorisi, etiğin temelleri, etik sorumluluk ve etik teorilerin eleştirilerini inceleme.
Hayatımızı inceleyebilecek becerileri kazandıracak etik düşünceye tarihsel bir giriş. Çeşitli metinler üzerinden etiğin temel problemleriyle tanışma. Etik problemler hakkında eleştirel okuma, düşünme ve yazma. Plato, Aristotle, Descartes, Kant and Nietzsche rehberliğinde bilgi teorisi, etiğin temelleri, etik sorumluluk ve etik teorilerin eleştirilerini inceleme.
Hayatımızı inceleyebilecek becerileri kazandıracak etik düşünceye tarihsel bir giriş. Çeşitli metinler üzerinden etiğin temel problemleriyle tanışma. Etik problemler hakkında eleştirel okuma, düşünme ve yazma. Plato, Aristotle, Descartes, Kant and Nietzsche rehberliğinde bilgi teorisi, etiğin temelleri, etik sorumluluk ve etik teorilerin eleştirilerini inceleme.
Hayatımızı inceleyebilecek becerileri kazandıracak etik düşünceye tarihsel bir giriş. Çeşitli metinler üzerinden etiğin temel problemleriyle tanışma. Etik problemler hakkında eleştirel okuma, düşünme ve yazma. Plato, Aristotle, Descartes, Kant and Nietzsche rehberliğinde bilgi teorisi, etiğin temelleri, etik sorumluluk ve etik teorilerin eleştirilerini inceleme.
Bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konulu seminer serisi.
Bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konulu seminer serisi.
Bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konulu seminer serisi.
Bu dersin amacı modern Türkiye?nin oluşumunda önemli olan kültürel ve toplumsal meseleleri sunmaktır. Bu ders 19. yüzyıl başından bu yana olan dönemi kapsayacak ve önemli dönemlerdeki kültürel ve toplumsal dönüşümlere ağırlık verecektir. Türkiye tarihine genel bir bakış sunmak amacıyla ilk haftalarda Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye Cumhuriyeti tarihinin önemli konuları ele alınacaktır. Daha sonra, Türk toplumunu anlamak için gerekli olan seçilmiş konularla devam edecektir.
Günlük hayatta eleştirel düşünmeyi kullanma, değerlendirme becerilerinin geliştirilmesi. Rasyonel düşüncenin önemli bir parçası olan argüman kavramıyla tanışıp, değişik tezler içeren bilimsel veya günlük hayatla ilgili metinlerin argümanlarının çıkartılıp, değerlendirilmesi. İyi düşünme yetisine engel olabilen temeli kötü olan argümanları, iyi argümanlardan ayırabilmenin yöntemleri.
Hedef dilde temel iletişimin geliştirilmesi amacıyla dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) ve de Fransız kültürünün yeni başlayanlara tanıtılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
Hedef dilde temel iletişimin geliştirilmesi amacıyla dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) ve de Fransız kültürünün yeni başlayanlara tanıtılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
FREN 201?in devamı niteliğinde. Gündelik durumlarda başarılı etkileşim için dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi ve de Fransız kültürü ile tanışıklığın ilerletilmesi. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ikinci yarısı.
Almanca bilmeyen öğrencilere dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin tanıtılması ve de Alman kültürüne giriş yapılması. Öğrencilere temel konularda basit soru ve yanıt kalıplarının öğretilmesi. Gündelik ihtiyaca yönelik iki yönlü konuşmanın geliştirilmesi. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması A1 düzeyinin ilk yarısına denk gelir.
Almanca bilmeyen öğrencilere dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin tanıtılması ve de Alman kültürüne giriş yapılması. Öğrencilere temel konularda basit soru ve yanıt kalıplarının öğretilmesi. Gündelik ihtiyaca yönelik iki yönlü konuşmanın geliştirilmesi. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması A1 düzeyinin ilk yarısına denk gelir.
Almanca seviyesi düşük öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmeye yönelik. Alman kültürü ile ilgili bilgileri artırmayı amaçlayarak öğrencilerin rutin durumlarda sade bir şekilde iletişim kurabilmesine olanak tanır. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması A1 düzeyinin ikinci yarısına denktir.
Almanca seviyesi düşük öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmeye yönelik. Alman kültürü ile ilgili bilgileri artırmayı amaçlayarak öğrencilerin rutin durumlarda sade bir şekilde iletişim kurabilmesine olanak tanır. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması A1 düzeyinin ikinci yarısına denktir.
Almanca seviyesi düşük öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmeye yönelik. Alman kültürü ile ilgili bilgileri artırmayı amaçlayarak öğrencilerin rutin durumlarda sade bir şekilde iletişim kurabilmesine olanak tanır. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması A1 düzeyinin ikinci yarısına denktir.
İleri başlangıç düzeyinde bulunan ya da GERM 202?yi tamamlamış olan ya da Almancayı A1 düzeyinde öğrenmiş olan öğrencilere hitap eder. Dinleme, konuşma, okuma ve yazma beerilerinin geliştirilmesine ağırlık vererek gündelik yaşamda karşılaşacakları olağan durumlarda iletişim kurmalarına olanak tanır. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması A2 düzeyinin ilk yarısına denk gelir.
İleri başlangıç düzeyinde bulunan ve GERM 301?i tamamlamış olan öğrencilerin dört dil becerilerinin daha da geliştirilmesini hedefler. Kısa konuşmalar yapmalarını ve olağan günlük durumlarda yeterli etkileşim kurabilmelerini sağlar. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması A2 düzeyinin ikinci yarısına denk gelir.
İleri başlangıç düzeyinde bulunan ve GERM 301?i tamamlamış olan öğrencilerin dört dil becerilerinin daha da geliştirilmesini hedefler. Kısa konuşmalar yapmalarını ve olağan günlük durumlarda yeterli etkileşim kurabilmelerini sağlar. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması A2 düzeyinin ikinci yarısına denk gelir.
Almancayı A2 yani orta düzeyde bilen öğrencilerin dört dil becerilerini güçlendirmeyi amaçlar. Öğrencilerin günlük yaşamda karşılaşabilecekleri hemen her türlü durumda, ana dili Almanca olan insanlarla güvenle etkileşim kurabilmelerini sağlar. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması B1 düzeyinin ilk yarısına denk gelir. Almanca eğitim yapan okulları mezunlarına kapalıdır.
Antik Yunanca temel dilbilgisine giriş. Alfabe ve telaffuz. Etken ve edilgen eylem sistemleri. Haber, istek ve dilek-şart kipleri. İsmin üç hali. Sıfatlar ve zarflar. Fiil soylu sözcükler. Temel düzyazı okumaları için sözcük dağarcığının geliştirilmesi. Okuma pratiğini geliştirmek için basitleştirilmiş düzyazı metin okumaları ve kültürel bilgi altyapısı oluşturulması.