Antik Yunanca temel dilbilgisine giriş. Alfabe ve telaffuz. Etken ve edilgen eylem sistemleri. Haber, istek ve dilek-şart kipleri. İsmin üç hali. Sıfatlar ve zarflar. Fiil soylu sözcükler. Temel düzyazı okumaları için sözcük dağarcığının geliştirilmesi. Okuma pratiğini geliştirmek için basitleştirilmiş düzyazı metin okumaları ve kültürel bilgi altyapısı oluşturulması.
Biyomedikal araştırmalarda etik ilkeler,deney hayvanları ile yapılan çalışmalarda etik,insan ve hasta hakları,klinik araştırmalarda etik,yayın etiği konularında uluslar arası ve ulusal örnekler ve ilkeler sunulacaktır.
Bu genel değerlendirme hemşirelik yüksekokulunda 2. yıl süresince ele alınan tüm ders materyali kapsamaktadır. İçerik çoktan seçmeli sorular, kısa metin türü sorular ve görsel materyalden oluşacaktır. Güncel tıp bilimlerine multidisipliner yaklaşımlar ile temel sağlık problemlerinin hemşirelik bakımına integrasyonuna özellikle vurgu yapılacaktır.
Bu ders, birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde bireyin sağlığını geliştirmeye yönelik kapsamlı iç hastalıkları hemşireliği uygulaması deneyimi kazandırmaya odaklanır. Öğrencinin iç hastalıkları hemşireliğine ilişkin alanlarda liderlik, yönetim, danışmanlık, öğretim, araştırma, karar verme becerilerini geliştirerek hemşirelik bakımı uygulamalarında yeterlilik kazanması sağlanır.
Bu ders, birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde bireyin sağlığını geliştirmeye yönelik kapsamlı iç hastalıkları hemşireliği uygulaması deneyimi kazandırmaya odaklanır. Öğrencinin iç hastalıkları hemşireliğine ilişkin alanlarda liderlik, yönetim, danışmanlık, öğretim, araştırma, karar verme becerilerini geliştirerek hemşirelik bakımı uygulamalarında yeterlilik kazanması sağlanır.
Bu ders, birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde bireyin sağlığını geliştirmeye yönelik kapsamlı iç hastalıkları hemşireliği uygulaması deneyimi kazandırmaya odaklanır. Öğrencinin iç hastalıkları hemşireliğine ilişkin alanlarda liderlik, yönetim, danışmanlık, öğretim, araştırma, karar verme becerilerini geliştirerek hemşirelik bakımı uygulamalarında yeterlilik kazanması sağlanır.
Bu ders, birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde bireyin geliştirmeye yönelik kapsamlı hemşirelik uygulaması deneyimi kazandırmaya odaklanır. Öğrencinin cerrahi hastalıkları hemşireliğine ilişkin alanlarda liderlik, yönetim, danışmanlık, öğretim, araştırma, karar verme becerilerini geliştirerek hemşirelik bakımı uygulamalarında yeterlilik kazanması sağlanır.
Bu ders, birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde bireyin geliştirmeye yönelik kapsamlı hemşirelik uygulaması deneyimi kazandırmaya odaklanır. Öğrencinin cerrahi hastalıkları hemşireliğine ilişkin alanlarda liderlik, yönetim, danışmanlık, öğretim, araştırma, karar verme becerilerini geliştirerek hemşirelik bakımı uygulamalarında yeterlilik kazanması sağlanır.
Bu ders, birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde bireyin geliştirmeye yönelik kapsamlı hemşirelik uygulaması deneyimi kazandırmaya odaklanır. Öğrencinin cerrahi hastalıkları hemşireliğine ilişkin alanlarda liderlik, yönetim, danışmanlık, öğretim, araştırma, karar verme becerilerini geliştirerek hemşirelik bakımı uygulamalarında yeterlilik kazanması sağlanır.
Bu ders, birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde kadın sağlığını geliştirmeye yönelik kapsamlı hemşirelik uygulaması deneyimi kazandırmaya odaklanır. Öğrencinin kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine ilişkin alanlarda liderlik, yönetim, danışmanlık, öğretim, araştırma, karar verme becerilerini geliştirerek hemşirelik bakımı uygulamalarında yeterlilik kazanması sağlanır.
Bu ders, birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde kadın sağlığını geliştirmeye yönelik kapsamlı hemşirelik uygulaması deneyimi kazandırmaya odaklanır. Öğrencinin kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine ilişkin alanlarda liderlik, yönetim, danışmanlık, öğretim, araştırma, karar verme becerilerini geliştirerek hemşirelik bakımı uygulamalarında yeterlilik kazanması sağlanır.
Bu ders, birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde kadın sağlığını geliştirmeye yönelik kapsamlı hemşirelik uygulaması deneyimi kazandırmaya odaklanır. Öğrencinin kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine ilişkin alanlarda liderlik, yönetim, danışmanlık, öğretim, araştırma, karar verme becerilerini geliştirerek hemşirelik bakımı uygulamalarında yeterlilik kazanması sağlanır.
Modern Türkiye Tarihine, giriş. 19 ve 20. Yüzyıl Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye tarihine okumalar ve belgeseller üzerinden analitik bir bakış.
Tarih felsefesi ve geçmişi araştırmak için kullanılan çeşitli metodolojiler. Eleştirel okuma ve yazma becerilerini geliştirme üzerinde durulur
Osmanlı Devleti’nin temelleri, oluşumu ve geç Orta Çağ uç beyliğinden erken modern imparatorluğa dönüşümü. Osmanlı Devleti’nin coğrafi, etnik ve ideolojik unsurları; Balkanlar’a ve Arap dünyasına doğru genişlemesi ve merkezi devlet kurumlarının gelişimi. Dönemselleştirme, klasik dönem Osmanlı çalışmalarında tarih yazımı ana tartışmaları ve metodolojik sorunlar.
Kendine has özellikleri olan Batı Avrupa uygarlığının Hıristiyan, Grek-Roman ve germen enstitülerinden ortaya çıkışı, ortaçağ Avrupa topluluğunun oluşum ve dönüşümü, Rönesans ve reform; devletlerin oluşumu ve modern dönemdeki sosyal değişim.
19. yy’dan 2000’lere kadar Osmanlı Devleti ve Türkiye Cumhuriyeti tarihinin incelenmesi. İmparatorluklar ve Ulus Devletler; Vatandaşlık ve Azınlıklar; Laiklik; Seçimler ve Demokrasi konularının modüler çalışılması. Türkiye tarihinin evrensel fikirlerle anlatılmasının hedeflenmesi.
19. yy’dan 2000’lere kadar Osmanlı Devleti ve Türkiye Cumhuriyeti tarihinin incelenmesi. İmparatorluklar ve Ulus Devletler; Vatandaşlık ve Azınlıklar; Laiklik; Seçimler ve Demokrasi konularının modüler çalışılması. Türkiye tarihinin evrensel fikirlerle anlatılmasının hedeflenmesi.
19. yy’dan 2000’lere kadar Osmanlı Devleti ve Türkiye Cumhuriyeti tarihinin incelenmesi. İmparatorluklar ve Ulus Devletler; Vatandaşlık ve Azınlıklar; Laiklik; Seçimler ve Demokrasi konularının modüler çalışılması. Türkiye tarihinin evrensel fikirlerle anlatılmasının hedeflenmesi.
19. Yüzyıldan günümüze diplomasinin evrimini içerir. Bu bağlamda güç dengesi, Avrupa Uyumu, gizli anlaşmalar ve açık diplomasi gibi terimleri tartışır. Eski diplomasiden parlementer ve global diplomasiye geçiş sürecini irdeler.
Marksizm, Faşizm, Liberalizm ve Sosyal Demokrasi gibi ideolojileri inceler. Aynı zamanda Avrupalı ve Avrupalı olmayan ülkelerdeki milliyetçilikleri karşılaştırır.
18. yüzyıldan günümüze tarih yazımındaki amaç, metodoloji ve uygulamalara genel bir bakış. Tarihin bir disiplin olarak ortaya çıkışını, arşiv gibi birincil kaynakların önemini ve tarih yazımında neden-sonuç, gerçek, yorum ve objektifliği inceler.
Hücrenin normal fizyolojik süreçleri ve hastalık durumunda ortaya çıkan belirti - bulgularin hücre düzeyinde incelenmesi; hücre, hücre çoğalmasının genetik kontrolü ve kanser; homeostazis; stres fizyolojisi ve hastalık, hücre hasarı ve adaptasyonu, hücre membran fizyolojisi, asit–baz denge ve dengesizlikleri, sıvı- elektrolit denge- dengesizlikleri