Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.
Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.
Veri girişi, yönetimi, işleme ve görüntülüme amacıyla Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) yazılımlarının kullanılması konusunda teknik eğitim. CBS’nin uygulandığı teorik ve pratik çerçeveler. CBS içerisindeki analiz araçlarının arkeoloji, tarih, sanat tarihi, sosyoloji ve göç araştırmaları gibi sosyal ve beşeri bilimlerde jeo-uzamsal önem taşıyan araştırma konularında kullanılması.
Demir Çağı'ndan Roma dönemine kadar Türkiye hakkındaki materyal kalıntıları ve tarihi kaynaklar. Geç Hitit, Frig, Urartu ve Lidyalı kültür ve dönemleri, Yunan yerleşimleri, Türkiye?deki Pers hükümranlığı, Pergamon ve benzeri Helenistik krallıklar, Roma İmparatorluğu kent ve yerleşimleri. Bütün bu dönemler için, Akdeniz ve Yakın Doğu bağlamında Türkiye?de yaşanan gelişmeler.
Türkiye ve diğer ülkelerdeki kültürel miras yönetimi ve kurumlarının işleyişi ile ilgili kuramsal ve pratik bilgi ve bakış açısı kazandırılmasını amaçlar. Farklı modüller şeklinde tasarlanan dersler Arkeoloji ve Sanat Tarihi öğretim üyeleri ve/veya Türkiye ve farklı ülkelerdeki kültürel miras yönetimi kurumlarından konuk olarak gelen uzmanlar tarafından verilmektedir. Toplumsal eğitim, koruma politikaları ve yaklaşımları, kültürel mirasın sürdürülebilirliği, ulusal ve uluslararası kültürel miras hukuku, uluslararası kurumlar ve konvansiyonlar ile arkeolojik ve tarihsel alanların yönetimi dersin ana konularını oluşturmaktadır.
Bu ders, sanat tarihi çalışmalarının kavram ve yöntemlerini, bunların farklı dönem ve bölgelerdeki görsel sanatlara uygulanmasını ve günümüz sanat eleştirisi ve kuramının tarihsel ve felsefi temellerini inceleyecektir.
Yüzyıllar içinde Osmanlı resim sanatına bakış, Osmanlı saraylarında minyatür, kitap ve albüm resmi yapımı, Batı ve Doğu görsel geleneklerinin birleşimiyle özgün bir üslubunun oluşumu. 17. yüzyıldan sonra Batı dünyası ve sanatı ile etkileşimin sonucunda Osmanlı resmindeki üslup değişikliği, duvar ve tuval resmi gibi yeni tekniklerin benimsenmesi ve 20. yüzyıl sanat akımlarına varış.
Soru ve sorunlarıyla araştırma alanı olarak sualtı arkeolojisi. Sualtı kültür mirasının yönetimi ve korunması kapsamlarında etkin konuların ele alınması. Önemli kazıların ve sualtı arkeolojisi tarihinde etkili bireylerin incelenmesi.
Bu çalışma etkin hareket prensipleriyle kişisel ifadeyi, fiziksel ve duygusal katılımı desteklemeyi amaçlar. Kendimizi ve bizi çevreleyen dünyayı beden, zihin ve duygular aracılığıyla algılamayı, bedeni bütüncül -holistik ve sağlıklı- bir farkındalığa taşımayı hedefler.
Bu çalışma etkin hareket prensipleriyle kişisel ifadeyi, fiziksel ve duygusal katılımı desteklemeyi amaçlar. Kendimizi ve bizi çevreleyen dünyayı beden, zihin ve duygular aracılığıyla algılamayı, bedeni bütüncül -holistik ve sağlıklı- bir farkındalığa taşımayı hedefler.
Oyunculuk teknikleri aracılığıyla kişiler arası etkileşim dinamiklerinin araştırılması. Bireysel yaratıcı düş gücünün geliştirilmesi, sahne ve metin çalışmaları.
Oyunculuk teknikleri aracılığıyla kişiler arası etkileşim dinamiklerinin araştırılması. Bireysel yaratıcı düş gücünün geliştirilmesi, sahne ve metin çalışmaları.
Toplumsal düşüncelerin yaratıcı imgelem tarafından nasıl ifade ve temsil edildiğinin incelenmesi. Bir dizi edebi metin, film, görsel temsil ve belli bir tema ya da birbirine bağlı çeşitli temalarla ilgili yazılmış makalelerle tanışma. Feminizm, küreselleşme, göç, çevrecilik, postkolonyalizm, milliyetçilik gibi temalara odaklanma. Öğrencilerin yazılı ve sözlü iletişim becerileri, yaratıcılık ve sorgulama alışkanlığı ve eleştirel düşünme yeteneklerinin geliştirilmesi.
"Öteki" kavramının incelenmesi. Bu terimin çoğunlukla, sosyal grupların kendi aralarında yarattıkları farklılıkları ve sınırları ortaya çıkarmak, ve içinde yaşanılan topluma ait görülmeyen insanları yabancılaştırmak amacıyla kullanılmasına değinilmesi. ?Öteki? Kavramının edebiyattaki temsillerine odaklanarak insanlığın belli bir dönem, mekan veya kültürel bağlamla sınırlı kalmaksızın ?yabancı? Ve ?bilinmez? Olana duyduğu ilginin nedenlerinin irdelenmesi. ?Öteki? Kavramının farklı dönem ve kültürlerde politik, dini, coğrafi, cinsiyet, etnisite ve ırk söylemleri bağlamında nasıl kurgulandığı ve algılandığının tartışılması. Kimlik arayışında öteki ve ötekileştirmenin rolününün sorgulanması.
"Öteki" kavramının incelenmesi. Bu terimin çoğunlukla, sosyal grupların kendi aralarında yarattıkları farklılıkları ve sınırları ortaya çıkarmak, ve içinde yaşanılan topluma ait görülmeyen insanları yabancılaştırmak amacıyla kullanılmasına değinilmesi. ?Öteki? Kavramının edebiyattaki temsillerine odaklanarak insanlığın belli bir dönem, mekan veya kültürel bağlamla sınırlı kalmaksızın ?yabancı? Ve ?bilinmez? Olana duyduğu ilginin nedenlerinin irdelenmesi. ?Öteki? Kavramının farklı dönem ve kültürlerde politik, dini, coğrafi, cinsiyet, etnisite ve ırk söylemleri bağlamında nasıl kurgulandığı ve algılandığının tartışılması. Kimlik arayışında öteki ve ötekileştirmenin rolününün sorgulanması.
"Öteki" kavramının incelenmesi. Bu terimin çoğunlukla, sosyal grupların kendi aralarında yarattıkları farklılıkları ve sınırları ortaya çıkarmak, ve içinde yaşanılan topluma ait görülmeyen insanları yabancılaştırmak amacıyla kullanılmasına değinilmesi. ?Öteki? Kavramının edebiyattaki temsillerine odaklanarak insanlığın belli bir dönem, mekan veya kültürel bağlamla sınırlı kalmaksızın ?yabancı? Ve ?bilinmez? Olana duyduğu ilginin nedenlerinin irdelenmesi. ?Öteki? Kavramının farklı dönem ve kültürlerde politik, dini, coğrafi, cinsiyet, etnisite ve ırk söylemleri bağlamında nasıl kurgulandığı ve algılandığının tartışılması. Kimlik arayışında öteki ve ötekileştirmenin rolününün sorgulanması.
"Öteki" kavramının incelenmesi. Bu terimin çoğunlukla, sosyal grupların kendi aralarında yarattıkları farklılıkları ve sınırları ortaya çıkarmak, ve içinde yaşanılan topluma ait görülmeyen insanları yabancılaştırmak amacıyla kullanılmasına değinilmesi. ?Öteki? Kavramının edebiyattaki temsillerine odaklanarak insanlığın belli bir dönem, mekan veya kültürel bağlamla sınırlı kalmaksızın ?yabancı? Ve ?bilinmez? Olana duyduğu ilginin nedenlerinin irdelenmesi. ?Öteki? Kavramının farklı dönem ve kültürlerde politik, dini, coğrafi, cinsiyet, etnisite ve ırk söylemleri bağlamında nasıl kurgulandığı ve algılandığının tartışılması. Kimlik arayışında öteki ve ötekileştirmenin rolününün sorgulanması.
Sanat/tasarım ile politika, bilim, psikoloji, edebiyat, müzik arasındaki bağlantıların disiplinler arası incelenmesi. Yaratıcı düşünme aktiviteleri. Yenilikçi tasarım atölyesi. İmgelerin propaganda ve reklamcılıkta rolü. Başyapıtların toplum üzerindeki etkisi. Görsel algı, geştalt, renk teorisi, bir düşünme şekli olarak çizim, form ve işlev, mekânın poetikası, işbirliği, sanatsal araştırma. Fluxus, kamusal sanat, enformasyon sanatı, kinetik heykel, çevreci sanat.
Savaşın tarih öncesinden günümüze edebiyat (şiir, romanlar, oyunlar ve anılar), sanat (heykel, resim, çizim), mimari (anıtlar ve mezar taşları) ve diğer kültürel medya tarafından kayıt, temsil ve ifade edildiği haliyle; paylaşılan tarihsel, sosyal ve psikolojik bir tecrübe olarak ele alınması.