Anadili İtalyanca olan insanlar ile olağan durumlarda başarılı etkileşim kurulabilmesi için gereken dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) geliştirilmesi ve gündelik İtalyan kültürü ile ilgili bilgilerinin artırılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ikinci yarısı.
Anadili İtalyanca olan insanlar ile olağan durumlarda başarılı etkileşim kurulabilmesi için gereken dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) geliştirilmesi ve gündelik İtalyan kültürü ile ilgili bilgilerinin artırılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ikinci yarısı.
ITAL 202?nin devamı. Gündelik durumlarda iletişim için hedef dile ait becerilerin derinleştirilmesi ve kültürel farkların incelenmesi. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A2 düzeyi.
ITAL 301?in devamı. Hedef dil becerilerinin geliştirilmesi ve kültürel farkların daha ayrıntılı olarak incelenmesi yoluyla öğrencilerin doğru ve akıcı olarak iletişim kurabilmelerinin sağlanması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A2 düzeyi ve B1 düzeyinin başlangıcı.
Yükseköğretim derslerinde etkili öğretme ortamı tasarlamanın temelleri, öğrenme prensipleri, İngilizce ders anlatımı, öğrenme teknolojilerini öğretim uygulamalarına entegre etme, not verme, öğrenciler ve öğretim üyeleri ile iletişim, süper çeşitlilik ve cinsiyete duyarlı pedagoji.
Yükseköğretim derslerinde etkili öğretme ortamı tasarlamanın temelleri, öğrenme prensipleri, İngilizce ders anlatımı, öğrenme teknolojilerini öğretim uygulamalarına entegre etme, not verme, öğrenciler ve öğretim üyeleri ile iletişim, süper çeşitlilik ve cinsiyete duyarlı pedagoji.
Yükseköğretim derslerinde öğrenme ve öğretme alanındaki çeşitli pedagojik konular ve güncel tartışmalar, öğrenme prensipleri, yükseköğretimde etkili öğretme ve iyi uygulamalar, süper çeşitlilik ve cinsiyete duyarlı pedagoji, mikro öğretim oturumları aracılığıyla öğretim deneyimi, ders planlamasının temelleri, öğrenme teknolojilerini öğretim uygulamalarına entegre etme.
Yükseköğretim derslerinde öğrenme ve öğretme alanındaki çeşitli pedagojik konular ve güncel tartışmalar, öğrenme prensipleri, yükseköğretimde etkili öğretme ve iyi uygulamalar, süper çeşitlilik ve cinsiyete duyarlı pedagoji, mikro öğretim oturumları aracılığıyla öğretim deneyimi, ders planlamasının temelleri, öğrenme teknolojilerini öğretim uygulamalarına entegre etme.
Kürtçe diline giriş. Öğrencilerin başlangıç düzeyinde etkin iletişim için gerekli olan dil ve becerileri edinerek iletişim kurma süreçleri konusunda bilgi sahibi olmaları. Öğrencilere bir yandan gündelik hayatta karşılarına çıkabilecek durumlarda kullanabilecekleri dil kalıplarının uygun ders materyalleri ile sunulması ve Kürtçe okuma-yazma becerilerinin öğretilmesi. Ayrıca farklı bölgelerde kullanılan Kürtçe ağızlar hakkında bilgiler verilmesi ve öğrencilerin bu farklı ağızları anlayıp kullanabilmeleri teşvik edilmesi.
KURD 201'in devamı nitelinde olup, öğrencilerin başlangıç düzeyinde etkin iletişim için gerekli olan dil ve becerileri edinerek iletişim kurma süreçleri konusunda bilgilendirilmesi. Belli başlı zamanlar ve temel dilbilgisel yapıların öğrenilmesinin tamamlanması ve öğrencilerin gündelik durumlarda dili daha rahat kullanabilmeleri için mümkün olduğunca çok imkanın sağlanması.
Öğrencilerin okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerinin geliştirilmesi. Öğrencilerin ilgileri doğrultusunda kısa-kitap projesi yapmalarına teşvik edilmesi. Yeni kelime öğrenimine önem verilmesi.
İşitme ve konuşma engelli bireylerin toplumda iletişim olanaklarını arttırabilmek için üniversite mezunları arasında işaret dilini bilenlerin sayısının arttırılmasını sağlamak ve böylece bu eğitimi alan kişilerin mezun olduktan sonra iş yaşamlarında işitme engellilerle karşılaşmalarında onların ihtiyaçlarının kolaylıkla iletişim yolu olan işaret diliyle sağlama yeteneği kazandırma.
İşitme ve konuşma engelli bireylerin toplumda iletişim olanaklarını arttırabilmek için üniversite mezunları arasında işaret dilini bilenlerin sayısının arttırılmasını sağlamak ve böylece bu eğitimi alan kişilerin mezun olduktan sonra iş yaşamlarında işitme engellilerle karşılaşmalarında onların ihtiyaçlarının kolaylıkla iletişim yolu olan işaret diliyle sağlama yeteneği kazandırma.
İşitme ve konuşma engelli bireylerin toplumda iletişim olanaklarını arttırabilmek için üniversite mezunları arasında işaret dilini bilenlerin sayısının arttırılmasını sağlamak ve böylece bu eğitimi alan kişilerin mezun olduktan sonra iş yaşamlarında işitme engellilerle karşılaşmalarında onların ihtiyaçlarının kolaylıkla iletişim yolu olan işaret diliyle sağlama yeteneği kazandırma.
İşitme ve konuşma engelli bireylerin toplumda iletişim olanaklarını arttırabilmek için üniversite mezunları arasında işaret dilini bilenlerin sayısının arttırılmasını sağlamak ve böylece bu eğitimi alan kişilerin mezun olduktan sonra iş yaşamlarında işitme engellilerle karşılaşmalarında onların ihtiyaçlarının kolaylıkla iletişim yolu olan işaret diliyle sağlama yeteneği kazandırma.
TİD alfabesi, temel cümle yapıları, evet-hayır sorular, olumsuz cümleler, zaman ve zamanla bağlantılı sorular, sayılar, soru sözcüklerin ve fiillerin tekrarı. Bu dilde tercüme. Geniş bir konu yelpazesinden seçilecek başlıklar üzerinden yapılacak çalışmayla İşaret Dilinin sosyal bir yapıyı nasıl oluşturduğunu inceleme.
ARKEOLOJİ VE SANAT TARİHİNDE SEÇİLMİŞ KONULAR
Kısa ve özgün düzyazı ile şiir okumaları üzerinden ileri seviye dilbilgisine giriş. Tarih, mitoloji ve toplumsal yaşamın farklı yönleri ile Latin dili edebiyatının farklı dönem ve türlerini örnekleyen metinler. Plautus, Catullus, Cicero ile Horatius’dan seçkiler ve ortaçağ metin derlemeleri. Okuma pratiği ve sözcük dağarcığının geliştirilmesi. Metin aktarımında karşılaşılan problemler, temel çeviri becerileri ve yorumlama tekniklerine öncelikli vurgu.
Kısa ve özgün düzyazı ile şiir okumaları üzerinden ileri seviye dilbilgisine giriş. Tarih, mitoloji ve toplumsal yaşamın farklı yönleri ile Latin dili edebiyatının farklı dönem ve türlerini örnekleyen metinler. Plautus, Catullus, Cicero ile Horatius’dan seçkiler ve ortaçağ metin derlemeleri. Okuma pratiği ve sözcük dağarcığının geliştirilmesi. Metin aktarımında karşılaşılan problemler, temel çeviri becerileri ve yorumlama tekniklerine öncelikli vurgu.
Osmanlı-Türk anayasal gelişmeleri; Anayasa?nın Başlangıç hükümleri; Cumhuriyetin nitelikleri ve diğer değiştirilmez hükümler; siyasi parti kapatma rejimi; eşitlik ilkesi; temel hak ve özgürlüklerin türleri; temel hak ve özgürlüklerin sınırlandırılma rejimi (olağan ve olağanüstü dönem); yasamanın örgütlenmesi ve milletvekilliği; yürütme (Cumhurbaşkanı ve Bakanlar Kurulu); yasama-yürütme ilişkileri (gensoru; meclis soruşturması; seçimlerin Cumhurbaşkanınca yenilenmesi); anayasa yargısı.
Nişanlanma, evlenme, boşanma ve eşler arasındaki mal rejimleri ağırlıklı olmak üzere aile hukuku; çocuk hukuku.
Nişanlanma, evlenme, boşanma ve eşler arasındaki mal rejimleri ağırlıklı olmak üzere aile hukuku; çocuk hukuku.
Değişik alanlardaki hukuk sistemlerinin dünyadaki gelişimi ağırlıklı olarak Türk hukuk sisteminin tarihi gelişimi. Batılılaşma hareketleri içindeki hukuk reformu çalışmaları ve Cumhuriyet sonrası Batı Avrupa yasalarının resepsiyonunun ardından laik hukuk sistemine geçiş ile hukuk alanında gerçekleştirilen tarihi değişiklikler.
Hukuka aykırı fiillerden kaynaklanan hukuki sorumluluk; sebepsiz zenginleşme