SURG 600 / GENEL CERRAHİ
Dönem: Spring 2019Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Temel cerrahi tedavi prensiplerinin anlaşılması ve basit cerrahi becerilerin kazanılması. İntörnler; iletişim (anamnez, bilgilendirilmiş onam, sonuçların hastalarla/yakınlarıyla ve diğer hekimlerle paylaşılması, tedavi önerileri), tanı, tedavi, dokümantasyon alanlarında, denetim altında primer sorumluluk alacaklardır. İntörnler; hasta muayenesi, günlük vizitler, ameliyatlara katılım, kan alınması, transfüzyon, kanül ve kateter takılması, yara pansumanı, vizitlerde ve toplantılarda hastaların sunulması, hasta epikrizlerinin hazırlanması alanlarında sorumluluk alacaklardır. (4 hafta; zorunlu gece ve haftasonu nöbetleri vardır).

SURG 600 / GENEL CERRAHİ
Dönem: Spring 2019Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Temel cerrahi tedavi prensiplerinin anlaşılması ve basit cerrahi becerilerin kazanılması. İntörnler; iletişim (anamnez, bilgilendirilmiş onam, sonuçların hastalarla/yakınlarıyla ve diğer hekimlerle paylaşılması, tedavi önerileri), tanı, tedavi, dokümantasyon alanlarında, denetim altında primer sorumluluk alacaklardır. İntörnler; hasta muayenesi, günlük vizitler, ameliyatlara katılım, kan alınması, transfüzyon, kanül ve kateter takılması, yara pansumanı, vizitlerde ve toplantılarda hastaların sunulması, hasta epikrizlerinin hazırlanması alanlarında sorumluluk alacaklardır. (4 hafta; zorunlu gece ve haftasonu nöbetleri vardır).

TECH 512 / BÜYÜK VERİ VE VERİ ANALİTİĞİ
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: FRI*Saatler: 9:00:00-13:00:00

Büyük Veri nedir. Büyük Veri ile katma değer üretimi. Veri kaynakları. Yapılandırılmamış veri kaynaklarından yararlanma. Otomatik öğrenme görevleri. İstatiksel Öğrenme. Veri madenciliğinde temel kavramlar ve uygulamaları. Aşırı uyum. “Boyutların laneti”. Korelasyon ve nedensellik. Veri toplama yöntemi ve sistematik hatalar. Veri güvenliği, mahremiyet ve etik.

TECH 516 / TEKNOLOJİ VE İNOVASYON YÖNETİMİ
Dönem: Spring 2019Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Teknoloji ve İnovasyon Yönetimi, akademik makaleler incelenerek, gerçek yaşam deneyimleri paylaşılarak, vaka çalışmaları kullanılarak ve Kurumlar, KOBİ ve Akademi Ar-Ge Merkezlerine saha gezileriyle öğretilecektir. Multidisipliner teknoloji tabanlı inovasyon yönetimi eğitiminin kapsayıcı alanlar: uçtan uça teknoloji yaşam döngüsü, Ar-Ge yapıları, patent ve akademik makale araştırma teknikleri, yüksek teknoloji yatırım eğilimleri, standardizasyon komitesi gerçekleri, fikri mülkiyet hakları, ulusal stratejik gereksinimler ve öncelikli alanlar; devlet teşvikleri ve yapıları, teknoloji transfer ofisleri, kuluçka merkezleri, kurumsal girişim sermayesi fonları, düzenleyici kurumlar ve farklı kurumsal inovasyon modelleri olacaktır. Strateji geliştirme ve günlük operasyon için modeller ve araçlar geliştirilecektir.

TLIT 202 / TÜRK EDEBİYATINDA KISA HİKAYE
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 11:30:00-12:45:00

Türk edebiyatında kısa hikayenin doğuşu ve gelişimi Batı geleneğine değinmelerle incelenir. Bir tür olarak kısa hikayenin yapı ve içerik özellikleri incelenir. Çağdaş yazarlara özel vurgu yapılır. Ders Türkçe verilmektedir.

TLIT 208 / ÇAĞDAŞ TÜRK ŞİİRİ
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 13:00:00-14:15:00

Yirminci yüzyıl Türk şiirinden belli başlı edebi akımlar, tarzlar ve temalar ele alınır. Modernizm, postmodernizm, poetika ve Batı?yla karşılaşmanın Türk şiirine etkileri gibi başlıklarla ilgili sorular dersin kapsamı içinde yer alabilir.

TLIT 217 / TÜRK EDEBİYATINDA MODERNLEŞME VE TOPLUMSAL CİNSİYET
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 16:00:00-17:15:00

Türkiye'deki modernleşme deneyiminin toplumsal cinsiyet üzerindeki etkisini edebiyat metinleri üzerinden tartışılması. 20. yüzyıl başında ?yeni kadın/yeni erkek? Algısı; Doğu-Batı etkileşiminin yarattığı toplumsal cinsiyet temsilleri; militarizm, milliyetçilik, Kemalizm, sosyalizm, feminizm ve İslamcılığın farklı tarihsel zamanlarda toplumsal cinsiyet algısını hangi biçimlerde dönüştürdüğü. Anlatı tekniklerinin ve edebi/toplumsal temsillerin toplumsal cinsiyet kimliklerini nasıl inşa ettiği.

TLIT 217 / TÜRK EDEBİYATINDA MODERNLEŞME VE TOPLUMSAL CİNSİYET
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 14:30:00-15:45:00

Türkiye'deki modernleşme deneyiminin toplumsal cinsiyet üzerindeki etkisini edebiyat metinleri üzerinden tartışılması. 20. yüzyıl başında ?yeni kadın/yeni erkek? Algısı; Doğu-Batı etkileşiminin yarattığı toplumsal cinsiyet temsilleri; militarizm, milliyetçilik, Kemalizm, sosyalizm, feminizm ve İslamcılığın farklı tarihsel zamanlarda toplumsal cinsiyet algısını hangi biçimlerde dönüştürdüğü. Anlatı tekniklerinin ve edebi/toplumsal temsillerin toplumsal cinsiyet kimliklerini nasıl inşa ettiği.

TLIT 230 / TÜRK TİYATROSU TARİHİ
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 13:00:00-14:15:00

Tanzimat'tan günümüze kadar olan dönemde Türk Tiyatrosunun gelişiminin araştırılması. Yirminci yüzyıl Türk Tiyatrosunda gelenek, modernizm ve konu türleri gibi başlıkların ele alınması. Tür olarak Türk Tiyatrosunun dönemlerinin incelenmesi. Türk Tiyatrosunun temel metinlerine ve çağdaş yazarlara özel vurgu yapılması. Ders Türkçe verilmektedir.

TLIT 230 / TÜRK TİYATROSU TARİHİ
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 14:30:00-15:45:00

Tanzimat'tan günümüze kadar olan dönemde Türk Tiyatrosunun gelişiminin araştırılması. Yirminci yüzyıl Türk Tiyatrosunda gelenek, modernizm ve konu türleri gibi başlıkların ele alınması. Tür olarak Türk Tiyatrosunun dönemlerinin incelenmesi. Türk Tiyatrosunun temel metinlerine ve çağdaş yazarlara özel vurgu yapılması. Ders Türkçe verilmektedir.

TLIT 270 / TÜRK ROMANINDA KADIN
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 13:00:00-14:15:00

Bu ders, Türk edebiyatında kadın karakterleri ve tipleri feminist edebiyat eleştirisi açısından incelemeyi amaçlamaktadır. Başlangıçta, yazar olarak kadın, okur olarak kadın gibi kavramlar tartışılacaktır. Daha sonra, Türk edebiyatının bazı önemli örneklerindeki kadın karakterler incelenerek bu yapıtlardaki cinsiyetçi bakış açıları açığa çıkarılmaya çalışılacaktır. Aynı zamanda dil ve toplumsal cinsiyet tartışmaları ışığında kadın yazını gözden geçirilecektir.

TLIT 270 / TÜRK ROMANINDA KADIN
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 14:30:00-15:45:00

Bu ders, Türk edebiyatında kadın karakterleri ve tipleri feminist edebiyat eleştirisi açısından incelemeyi amaçlamaktadır. Başlangıçta, yazar olarak kadın, okur olarak kadın gibi kavramlar tartışılacaktır. Daha sonra, Türk edebiyatının bazı önemli örneklerindeki kadın karakterler incelenerek bu yapıtlardaki cinsiyetçi bakış açıları açığa çıkarılmaya çalışılacaktır. Aynı zamanda dil ve toplumsal cinsiyet tartışmaları ışığında kadın yazını gözden geçirilecektir.

TURK 100 / TÜRKÇE · ANLATI VE YAZI
Dönem: Spring 2019Kredi 4Günler: MON WEDSaatler: 11:30:00-12:45:00

Bu ders, öğrencilerin, ana dillerinde sözlü ve yazılı ustalıklarını arttırmak amacıyla tasarlanmış iki ayrı alt birim içermektedir. Amaç, bilimsel ve mesleki iletişimlerinde yüksek düzeyde etkinlik kazanmalarını sağlamaktır. İlk alt birimde, öğrenciler hem bilgilendirici hem de ikna edici konuşma üsluplarının teknik yönlerini öğrenmektedirler. İkinci alt birim ise, öğrenciye, eleştirel düşünce becerisi, analitik okuma ve açıklayıcı anlatım kazandırmayı amaçlamakta ve özellikle yazı üslubunun iyileştirilmesi ve etkili yazım üzerine yoğunlaşmaktadır

TURK 100 / TÜRKÇE · ANLATI VE YAZI
Dönem: Spring 2019Kredi 4Günler: MON WEDSaatler: 16:00:00-17:15:00

Bu ders, öğrencilerin, ana dillerinde sözlü ve yazılı ustalıklarını arttırmak amacıyla tasarlanmış iki ayrı alt birim içermektedir. Amaç, bilimsel ve mesleki iletişimlerinde yüksek düzeyde etkinlik kazanmalarını sağlamaktır. İlk alt birimde, öğrenciler hem bilgilendirici hem de ikna edici konuşma üsluplarının teknik yönlerini öğrenmektedirler. İkinci alt birim ise, öğrenciye, eleştirel düşünce becerisi, analitik okuma ve açıklayıcı anlatım kazandırmayı amaçlamakta ve özellikle yazı üslubunun iyileştirilmesi ve etkili yazım üzerine yoğunlaşmaktadır

TURK 100 / TÜRKÇE · ANLATI VE YAZI
Dönem: Spring 2019Kredi 4Günler: MON WEDSaatler: 10:00:00-11:15:00

Bu ders, öğrencilerin, ana dillerinde sözlü ve yazılı ustalıklarını arttırmak amacıyla tasarlanmış iki ayrı alt birim içermektedir. Amaç, bilimsel ve mesleki iletişimlerinde yüksek düzeyde etkinlik kazanmalarını sağlamaktır. İlk alt birimde, öğrenciler hem bilgilendirici hem de ikna edici konuşma üsluplarının teknik yönlerini öğrenmektedirler. İkinci alt birim ise, öğrenciye, eleştirel düşünce becerisi, analitik okuma ve açıklayıcı anlatım kazandırmayı amaçlamakta ve özellikle yazı üslubunun iyileştirilmesi ve etkili yazım üzerine yoğunlaşmaktadır

TURK 100 / TÜRKÇE · ANLATI VE YAZI
Dönem: Spring 2019Kredi 4Günler: MON WEDSaatler: 14:30:00-15:45:00

Bu ders, öğrencilerin, ana dillerinde sözlü ve yazılı ustalıklarını arttırmak amacıyla tasarlanmış iki ayrı alt birim içermektedir. Amaç, bilimsel ve mesleki iletişimlerinde yüksek düzeyde etkinlik kazanmalarını sağlamaktır. İlk alt birimde, öğrenciler hem bilgilendirici hem de ikna edici konuşma üsluplarının teknik yönlerini öğrenmektedirler. İkinci alt birim ise, öğrenciye, eleştirel düşünce becerisi, analitik okuma ve açıklayıcı anlatım kazandırmayı amaçlamakta ve özellikle yazı üslubunun iyileştirilmesi ve etkili yazım üzerine yoğunlaşmaktadır

TURK 100 / TÜRKÇE · ANLATI VE YAZI
Dönem: Spring 2019Kredi 4Günler: MON WEDSaatler: 10:00:00-11:15:00

Bu ders, öğrencilerin, ana dillerinde sözlü ve yazılı ustalıklarını arttırmak amacıyla tasarlanmış iki ayrı alt birim içermektedir. Amaç, bilimsel ve mesleki iletişimlerinde yüksek düzeyde etkinlik kazanmalarını sağlamaktır. İlk alt birimde, öğrenciler hem bilgilendirici hem de ikna edici konuşma üsluplarının teknik yönlerini öğrenmektedirler. İkinci alt birim ise, öğrenciye, eleştirel düşünce becerisi, analitik okuma ve açıklayıcı anlatım kazandırmayı amaçlamakta ve özellikle yazı üslubunun iyileştirilmesi ve etkili yazım üzerine yoğunlaşmaktadır

TURK 100 / TÜRKÇE · ANLATI VE YAZI
Dönem: Spring 2019Kredi 4Günler: MON WEDSaatler: 11:30:00-12:45:00

Bu ders, öğrencilerin, ana dillerinde sözlü ve yazılı ustalıklarını arttırmak amacıyla tasarlanmış iki ayrı alt birim içermektedir. Amaç, bilimsel ve mesleki iletişimlerinde yüksek düzeyde etkinlik kazanmalarını sağlamaktır. İlk alt birimde, öğrenciler hem bilgilendirici hem de ikna edici konuşma üsluplarının teknik yönlerini öğrenmektedirler. İkinci alt birim ise, öğrenciye, eleştirel düşünce becerisi, analitik okuma ve açıklayıcı anlatım kazandırmayı amaçlamakta ve özellikle yazı üslubunun iyileştirilmesi ve etkili yazım üzerine yoğunlaşmaktadır

TURK 100 / TÜRKÇE · ANLATI VE YAZI
Dönem: Spring 2019Kredi 4Günler: MON WEDSaatler: 13:00:00-14:15:00

Bu ders, öğrencilerin, ana dillerinde sözlü ve yazılı ustalıklarını arttırmak amacıyla tasarlanmış iki ayrı alt birim içermektedir. Amaç, bilimsel ve mesleki iletişimlerinde yüksek düzeyde etkinlik kazanmalarını sağlamaktır. İlk alt birimde, öğrenciler hem bilgilendirici hem de ikna edici konuşma üsluplarının teknik yönlerini öğrenmektedirler. İkinci alt birim ise, öğrenciye, eleştirel düşünce becerisi, analitik okuma ve açıklayıcı anlatım kazandırmayı amaçlamakta ve özellikle yazı üslubunun iyileştirilmesi ve etkili yazım üzerine yoğunlaşmaktadır

TURK 100 / TÜRKÇE · ANLATI VE YAZI
Dönem: Spring 2019Kredi 4Günler: TUES THURSSaatler: 8:30:00-9:45:00

Bu ders, öğrencilerin, ana dillerinde sözlü ve yazılı ustalıklarını arttırmak amacıyla tasarlanmış iki ayrı alt birim içermektedir. Amaç, bilimsel ve mesleki iletişimlerinde yüksek düzeyde etkinlik kazanmalarını sağlamaktır. İlk alt birimde, öğrenciler hem bilgilendirici hem de ikna edici konuşma üsluplarının teknik yönlerini öğrenmektedirler. İkinci alt birim ise, öğrenciye, eleştirel düşünce becerisi, analitik okuma ve açıklayıcı anlatım kazandırmayı amaçlamakta ve özellikle yazı üslubunun iyileştirilmesi ve etkili yazım üzerine yoğunlaşmaktadır

TURK 100 / TÜRKÇE · ANLATI VE YAZI
Dönem: Spring 2019Kredi 4Günler: TUES THURSSaatler: 10:00:00-11:15:00

Bu ders, öğrencilerin, ana dillerinde sözlü ve yazılı ustalıklarını arttırmak amacıyla tasarlanmış iki ayrı alt birim içermektedir. Amaç, bilimsel ve mesleki iletişimlerinde yüksek düzeyde etkinlik kazanmalarını sağlamaktır. İlk alt birimde, öğrenciler hem bilgilendirici hem de ikna edici konuşma üsluplarının teknik yönlerini öğrenmektedirler. İkinci alt birim ise, öğrenciye, eleştirel düşünce becerisi, analitik okuma ve açıklayıcı anlatım kazandırmayı amaçlamakta ve özellikle yazı üslubunun iyileştirilmesi ve etkili yazım üzerine yoğunlaşmaktadır

TURK 100 / TÜRKÇE · ANLATI VE YAZI
Dönem: Spring 2019Kredi 4Günler: TUES THURSSaatler: 11:30:00-12:45:00

Bu ders, öğrencilerin, ana dillerinde sözlü ve yazılı ustalıklarını arttırmak amacıyla tasarlanmış iki ayrı alt birim içermektedir. Amaç, bilimsel ve mesleki iletişimlerinde yüksek düzeyde etkinlik kazanmalarını sağlamaktır. İlk alt birimde, öğrenciler hem bilgilendirici hem de ikna edici konuşma üsluplarının teknik yönlerini öğrenmektedirler. İkinci alt birim ise, öğrenciye, eleştirel düşünce becerisi, analitik okuma ve açıklayıcı anlatım kazandırmayı amaçlamakta ve özellikle yazı üslubunun iyileştirilmesi ve etkili yazım üzerine yoğunlaşmaktadır

TURK 100 / TÜRKÇE · ANLATI VE YAZI
Dönem: Spring 2019Kredi 4Günler: TUES THURSSaatler: 8:30:00-9:45:00

Bu ders, öğrencilerin, ana dillerinde sözlü ve yazılı ustalıklarını arttırmak amacıyla tasarlanmış iki ayrı alt birim içermektedir. Amaç, bilimsel ve mesleki iletişimlerinde yüksek düzeyde etkinlik kazanmalarını sağlamaktır. İlk alt birimde, öğrenciler hem bilgilendirici hem de ikna edici konuşma üsluplarının teknik yönlerini öğrenmektedirler. İkinci alt birim ise, öğrenciye, eleştirel düşünce becerisi, analitik okuma ve açıklayıcı anlatım kazandırmayı amaçlamakta ve özellikle yazı üslubunun iyileştirilmesi ve etkili yazım üzerine yoğunlaşmaktadır

TURK 100 / TÜRKÇE · ANLATI VE YAZI
Dönem: Spring 2019Kredi 4Günler: TUES THURSSaatler: 10:00:00-11:15:00

Bu ders, öğrencilerin, ana dillerinde sözlü ve yazılı ustalıklarını arttırmak amacıyla tasarlanmış iki ayrı alt birim içermektedir. Amaç, bilimsel ve mesleki iletişimlerinde yüksek düzeyde etkinlik kazanmalarını sağlamaktır. İlk alt birimde, öğrenciler hem bilgilendirici hem de ikna edici konuşma üsluplarının teknik yönlerini öğrenmektedirler. İkinci alt birim ise, öğrenciye, eleştirel düşünce becerisi, analitik okuma ve açıklayıcı anlatım kazandırmayı amaçlamakta ve özellikle yazı üslubunun iyileştirilmesi ve etkili yazım üzerine yoğunlaşmaktadır