Küresel göçün sosyal bilimler açısından değerlendirilmesi ve sosyal hareketlilik, yoksulluk, cinsiyet ve eğitim gibi sosyal problemlerin göç dinamikleri çerçevesinde incelenmesi. Göç çalışmalarında kullanılan temel yaklaşımlar. Göçün sonuçlarının yerel ve küresel sosyal ilişkiler üzerindeki etkileri. Sosyal güçlerin göçler ve göçmenlerin bütünleşme süreçleri çerçevesinde incelenmesi.
Is bölümü, siniflar, zenginlik ile yoksullugun kökeni ve küresellesme gibi sosyolojinin ana basliklari arasinda yer alan konulara giris. Ekonomi ve sosyoloji arasindaki çagdas fakat yapay is bölümünün ötesine geçmeyi hedefleme ve ekonomik problemlerin sosyal karakterinin vurgulanmasi. Sosyolojinin klasik metinleri üzerine odaklanilmasi.
Devlet ve toplum ilişkilerine disiplinlerarası bir bakış. Devlet ve toplumun tanımları ve ikisi arasındaki ilişkinin irdelenmesi. Vatandaşlık kavramı, devletin güvenlik, hukuk, toplumsal refah, eğitim, din ve kültür kurumları ile vatandaşlarıyla ilişkisi. Tarihten, Türkiye?den ve diğer ülkelerden örnekler.
Devlet ve toplum ilişkilerine disiplinlerarası bir bakış. Devlet ve toplumun tanımları ve ikisi arasındaki ilişkinin irdelenmesi. Vatandaşlık kavramı, devletin güvenlik, hukuk, toplumsal refah, eğitim, din ve kültür kurumları ile vatandaşlarıyla ilişkisi. Tarihten, Türkiye?den ve diğer ülkelerden örnekler.
Sosyologlar tarafından bir "insanlık durumu" olarak nitelendirilen müziğin sosyolojik bir bakış açısı ile incelenmesi. Konular: Müzik nedir?, Bir kültürel ve performatif deneyim olan müziğin altında yatan sosyal, ekonomik ve politik dinamiklerin analiz edilmesi. Ses Çalışmaları?nın (etnomüzikoloji, müzikoloji, müzik sosyolojisi, müzik antropolojisi, ve dans çalışmaları) temel teorik kavramlarının öğrencilere tanıtılması. Türkiye?deki ve Osmanlı İmparatorluğu?ndaki çeşitli yerel müzik gelenekleri ve ?ses iklimleri?nin? (Türk, Kürt, Ermeni, Rum, Yahudi, Alevi, hip hop, arabesk, ve Klasik Türk Müziği) incelenmesi.
Sosyologlar tarafından bir "insanlık durumu" olarak nitelendirilen müziğin sosyolojik bir bakış açısı ile incelenmesi. Konular: Müzik nedir?, Bir kültürel ve performatif deneyim olan müziğin altında yatan sosyal, ekonomik ve politik dinamiklerin analiz edilmesi. Ses Çalışmaları?nın (etnomüzikoloji, müzikoloji, müzik sosyolojisi, müzik antropolojisi, ve dans çalışmaları) temel teorik kavramlarının öğrencilere tanıtılması. Türkiye?deki ve Osmanlı İmparatorluğu?ndaki çeşitli yerel müzik gelenekleri ve ?ses iklimleri?nin? (Türk, Kürt, Ermeni, Rum, Yahudi, Alevi, hip hop, arabesk, ve Klasik Türk Müziği) incelenmesi.
Genç, gelişmekte olan demokrasilerin karşılaştığı en önemli sorunların incelenmesi. Ele alacağımız sorulardan bazıları: Demokrasi neden bazı ülkelerde konsolide olurken diğerlerinde olmamaktadır? Neden pek çok gelişmekte olan demokrasi kötü yönetim ve zayıf hesap verebilirlikten muzdariptir? Genç demokrasileri yerleşmiş demokrasilerden farklı kılan etmenler nelerdir? Öğrenciler genç demokrasilerin kalkınma ve iyi yönetim yolunda karşılaştığı önemli zorluklarda rol oynayan karmaşık sosyal olgular hakkında bilgi ve kritik bir bakış açısı sahibi olacaklardır.
İspanyolca dilinde temel iletişim kurabilmeleri için yeni başlayan öğrencilere dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin verilmesi ve İspanyol kültürüne giriş. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
İspanyolca dilinde temel iletişim kurabilmeleri için yeni başlayan öğrencilere dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin verilmesi ve İspanyol kültürüne giriş. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
İspanyolca dilinde temel iletişim kurabilmeleri için yeni başlayan öğrencilere dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin verilmesi ve İspanyol kültürüne giriş. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
İspanyolca dilinde temel iletişim kurabilmeleri için yeni başlayan öğrencilere dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin verilmesi ve İspanyol kültürüne giriş. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
Rutin durumlarda başarılı etkileşimin sağlanması için temel İspanyolca dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin ve de külturel konularda bilincin geliştirilmesi. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ikinci yarısı.
Rutin durumlarda başarılı etkileşimin sağlanması için temel İspanyolca dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin ve de külturel konularda bilincin geliştirilmesi. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ikinci yarısı.
SPAN 202?nin devamı. İleri başlangıç seviyesindeki öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi. Günlük olarak karşılaşacakları durumlarda öğrencilerin iletişim kurmalarını amaçlar. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A2 düzeyinin ikinci yarısı.
SPAN 301?in devamı. Hedef dilde etkileşime girmek ve iletişimi olumsuz yönde etkilemeden, doğru ve akıcı bir şekilde pratik işlerini yapabilmeleri için öğrencilerin becerilerinin geliştirilmesini amaçlar. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A2 düzeyinin ikinci yarısı ve B1 düzeyinin ilk yarısı.
İstatistik yöntemlerinin yönetim problemlerinin çözümünde kullanılması, istatistik sonuçlarının hatalı kullanımı ile ilgili sorunların belirlenmesi, istatistiksel sonuçların anlamlarının açıklanması, normal dağılımlar, iki yönlü dağılımlar. Ortalamalara yönelimoluşumları, asimetrik dağılımlar, olasılıklar, ortalama veri ağırlıklarının tanımlanması, basit linear regresyon uygulamaları. Dersi alanlar konularla ilgili yazılım kullanarak uygulama yapabilirler. Uygulamalar finans, operasyonel alanlar ve pazarlamadan örnekler kullanılarak yapılacaktır.
Cerrahi problemlerin patofizyolojisi, sıvı ve elektrolit yönetimi, şok, hemostaz konularında temel bilgiler, klinik belirti ve bulguların ayrıntılı analizi, tanı yöntemleri ve değişik organ sistemlerinin (gastrointestinal, hepatobiliyer, endokrin gibi) hastalıklarının cerrahi ve tıbbi tedavileri. Konferanslar, vaka sunumları, dersler yanı sıra laboratuvarlar, radyoloji ve görüntüleme bölümleri, klinikler, acil servis, ameliyathanede uygulamalı eğitim verilecektir.
Temel cerrahi tedavi prensiplerinin anlaşılması ve basit cerrahi becerilerin kazanılması. İntörnler; iletişim (anamnez, bilgilendirilmiş onam, sonuçların hastalarla/yakınlarıyla ve diğer hekimlerle paylaşılması, tedavi önerileri), tanı, tedavi, dokümantasyon alanlarında, denetim altında primer sorumluluk alacaklardır. İntörnler; hasta muayenesi, günlük vizitler, ameliyatlara katılım, kan alınması, transfüzyon, kanül ve kateter takılması, yara pansumanı, vizitlerde ve toplantılarda hastaların sunulması, hasta epikrizlerinin hazırlanması alanlarında sorumluluk alacaklardır. (4 hafta; zorunlu gece ve haftasonu nöbetleri vardır).
Temel cerrahi tedavi prensiplerinin anlaşılması ve basit cerrahi becerilerin kazanılması. İntörnler; iletişim (anamnez, bilgilendirilmiş onam, sonuçların hastalarla/yakınlarıyla ve diğer hekimlerle paylaşılması, tedavi önerileri), tanı, tedavi, dokümantasyon alanlarında, denetim altında primer sorumluluk alacaklardır. İntörnler; hasta muayenesi, günlük vizitler, ameliyatlara katılım, kan alınması, transfüzyon, kanül ve kateter takılması, yara pansumanı, vizitlerde ve toplantılarda hastaların sunulması, hasta epikrizlerinin hazırlanması alanlarında sorumluluk alacaklardır. (4 hafta; zorunlu gece ve haftasonu nöbetleri vardır).
Temel cerrahi tedavi prensiplerinin anlaşılması ve basit cerrahi becerilerin kazanılması. İntörnler; iletişim (anamnez, bilgilendirilmiş onam, sonuçların hastalarla/yakınlarıyla ve diğer hekimlerle paylaşılması, tedavi önerileri), tanı, tedavi, dokümantasyon alanlarında, denetim altında primer sorumluluk alacaklardır. İntörnler; hasta muayenesi, günlük vizitler, ameliyatlara katılım, kan alınması, transfüzyon, kanül ve kateter takılması, yara pansumanı, vizitlerde ve toplantılarda hastaların sunulması, hasta epikrizlerinin hazırlanması alanlarında sorumluluk alacaklardır. (4 hafta; zorunlu gece ve haftasonu nöbetleri vardır).
Temel cerrahi tedavi prensiplerinin anlaşılması ve basit cerrahi becerilerin kazanılması. İntörnler; iletişim (anamnez, bilgilendirilmiş onam, sonuçların hastalarla/yakınlarıyla ve diğer hekimlerle paylaşılması, tedavi önerileri), tanı, tedavi, dokümantasyon alanlarında, denetim altında primer sorumluluk alacaklardır. İntörnler; hasta muayenesi, günlük vizitler, ameliyatlara katılım, kan alınması, transfüzyon, kanül ve kateter takılması, yara pansumanı, vizitlerde ve toplantılarda hastaların sunulması, hasta epikrizlerinin hazırlanması alanlarında sorumluluk alacaklardır. (4 hafta; zorunlu gece ve haftasonu nöbetleri vardır).
Haberleşme teknolojilerinin temelleri. Gelecek nesil haberleşme ve ağ teknolojilerine genel bakış. Nesnelerin İnterneti (Internet of Things), 5G ve ötesi mobil ağlar, Yazılım Tanımlı Ağlar (Software Defined Networking), Siber-Fiziksel (Cyber-Physical) sistemler, M2M haberleşme, Kuantum haberleşme, Biyolojik ve Nano Nesnelerin İnterneti (Internet of Bio-Nano Things), Nano Ağlar, Terahertz kablosuz haberleşme ağları, ve diğer gelecek nesil haberleşme teknolojileri (nötrino, yerçekimi, manyetik-indükleyici haberleşme teknolojileri vs.) gibi en son haberleşme teknolojilerine giriş. Gelecek nesil haberleşme teknolojilerinin ve uygulamalarının dönüşümsel etkileri.
Büyük Veri nedir. Büyük Veri ile katma değer üretimi. Veri kaynakları. Yapılandırılmamış veri kaynaklarından yararlanma. Otomatik öğrenme görevleri. İstatiksel Öğrenme. Veri madenciliğinde temel kavramlar ve uygulamaları. Aşırı uyum. “Boyutların laneti”. Korelasyon ve nedensellik. Veri toplama yöntemi ve sistematik hatalar. Veri güvenliği, mahremiyet ve etik.
Türk edebiyatında kısa hikayenin doğuşu ve gelişimi Batı geleneğine değinmelerle incelenir. Bir tür olarak kısa hikayenin yapı ve içerik özellikleri incelenir. Çağdaş yazarlara özel vurgu yapılır. Ders Türkçe verilmektedir.