Hume'un zihni duyusal uyarılarla dolan boş bir sayfa olarak tanımlamasından yola çıkılarak, öğrencilerin duyuların edebi dünyasıyla tanıştırılması. Körlük Homeros'un, Milton'ın, Borges'in, Aşık Veysel'in yazılarını nasıl etkilmiştir? Duyma özürlülerin sözün ya da yazının aracılığı olmadan, doğrudan işaret diliyle şiir yazmaları mümkün müdür? Duyusal tecrübeler ve yazma arasındaki ilişkiye dair farkındalığın geliştirilmesi.
Sanat/tasarım ile politika, bilim, psikoloji, edebiyat, müzik arasındaki bağlantıların disiplinler arası incelenmesi. Yaratıcı düşünme aktiviteleri. Yenilikçi tasarım atölyesi. İmgelerin propaganda ve reklamcılıkta rolü. Başyapıtların toplum üzerindeki etkisi. Görsel algı, geştalt, renk teorisi, bir düşünme şekli olarak çizim, form ve işlev, mekânın poetikası, işbirliği, sanatsal araştırma. Fluxus, kamusal sanat, enformasyon sanatı, kinetik heykel, çevreci sanat.
Sanat/tasarım ile politika, bilim, psikoloji, edebiyat, müzik arasındaki bağlantıların disiplinler arası incelenmesi. Yaratıcı düşünme aktiviteleri. Yenilikçi tasarım atölyesi. İmgelerin propaganda ve reklamcılıkta rolü. Başyapıtların toplum üzerindeki etkisi. Görsel algı, geştalt, renk teorisi, bir düşünme şekli olarak çizim, form ve işlev, mekânın poetikası, işbirliği, sanatsal araştırma. Fluxus, kamusal sanat, enformasyon sanatı, kinetik heykel, çevreci sanat.
Sanat/tasarım ile politika, bilim, psikoloji, edebiyat, müzik arasındaki bağlantıların disiplinler arası incelenmesi. Yaratıcı düşünme aktiviteleri. Yenilikçi tasarım atölyesi. İmgelerin propaganda ve reklamcılıkta rolü. Başyapıtların toplum üzerindeki etkisi. Görsel algı, geştalt, renk teorisi, bir düşünme şekli olarak çizim, form ve işlev, mekânın poetikası, işbirliği, sanatsal araştırma. Fluxus, kamusal sanat, enformasyon sanatı, kinetik heykel, çevreci sanat.
Savaşın tarih öncesinden günümüze edebiyat (şiir, romanlar, oyunlar ve anılar), sanat (heykel, resim, çizim), mimari (anıtlar ve mezar taşları) ve diğer kültürel medya tarafından kayıt, temsil ve ifade edildiği haliyle; paylaşılan tarihsel, sosyal ve psikolojik bir tecrübe olarak ele alınması.
Mimarlık ve sanat dünyasının en önemli örnekleri ile tanışarak bu eserleri belirleyen estetik, kültürel ve tarihsel çerçevenin tartışılması. Farklı mecralarda üretilmiş sanat eserlerini değişik yöntemlerle inceleme ve yorumlama. 20. Yüzyıldan, Ortaçağ Avrupasına ve Eski Yunan?a kadar uzanan tarihsel dilimlerde her hafta farklı bir kültürün ve dönemin incelenmesi. Sanat eserlerinin yaratılma sürecinde toplumsal faktörlerin ve kültürel bağlamın etkilerinin tartışılması.
Mimarlık ve sanat dünyasının en önemli örnekleri ile tanışarak bu eserleri belirleyen estetik, kültürel ve tarihsel çerçevenin tartışılması. Farklı mecralarda üretilmiş sanat eserlerini değişik yöntemlerle inceleme ve yorumlama. 20. Yüzyıldan, Ortaçağ Avrupasına ve Eski Yunan?a kadar uzanan tarihsel dilimlerde her hafta farklı bir kültürün ve dönemin incelenmesi. Sanat eserlerinin yaratılma sürecinde toplumsal faktörlerin ve kültürel bağlamın etkilerinin tartışılması.
Hukuka Giriş; Kamu Hukuku; Özel Hukuk; Türk Hukukuna Giriş (Türk Yargı Sistemi; Anayasa Hukuku; İdare Hukuku; Ceza Hukuku; Ceza Muhakemesi Hukuku) Türk Özel Hukuk Tarihi; Özel Hukukun Temel Kavramları; Kişiler Hukuku; Sözleşmeler Hukuku; Satım Sözleşmeleri; Haksız Fiil Hukuku; Kıymetli Evrak; Teminat Hukuku; Eşya Hukuku; Ticari İşletmeler; Şirketler Hukuku; Kurumlar Vergisi; Rekabet Hukuku; Fikri Mülkiyet Hukuku, Uluslararası Ticari Tahkim; İş Hukuku.
Operasyon yönetimi, pazarlama, muhasebe, finans, bilişim sistemleri, yönetim stratejisi gibi İşletme müfredatının değişik alanlarında edinilen kavramsal bilgileri gerçek iş problemlerine yaratıcı ve etkin çözümler geliştirme amacıyla uygulama; vaka çalışması, takım çalışması ve sunumlar.
Operasyon yönetimi, pazarlama, muhasebe, finans, bilişim sistemleri, yönetim stratejisi gibi İşletme müfredatının değişik alanlarında edinilen kavramsal bilgileri gerçek iş problemlerine yaratıcı ve etkin çözümler geliştirme amacıyla uygulama; vaka çalışması, takım çalışması ve sunumlar.
Operasyon yönetimi, pazarlama, muhasebe, finans, bilişim sistemleri, yönetim stratejisi gibi İşletme müfredatının değişik alanlarında edinilen kavramsal bilgileri gerçek iş problemlerine yaratıcı ve etkin çözümler geliştirme amacıyla uygulama; vaka çalışması, takım çalışması ve sunumlar.
Bir hücre kültürü laboratuvarının işleyişi, özellikleri, laboratuvarda dikkat edilmesi gerekenler, karşılaşılan sorunlar ve bunların çözümleri. Ders pratik uygulamaları içermektedir.
Ögrenciler hücresel ve moleküler tıp alanında yeni gelişmeleri ve uygulamaları, bu alanda dönem boyunca gerçekleştirilecek seminerlere katılarak takip edeceklerdir. Her dönem program koordinatörlerine 6 seminerin özetini sunacaklardır.
Bu ders, birincil literatüre dayalı keşif, moleküler mekanizmalar ve anabolik ve katabolik yolların derinlemesine bir tartışması olacaktır. Ayrıca metabolik yollarla ilgili çeşitli bozukluklar da tartışılacaktır.
Bu dersin amacı moleküler ve hücresel immünolojinin temel kurallarının ayrıntılarıyla öğretilmesidir. Ders güz döneminde işlenen CAMM 604 numaralı “Cellular and Molecular Immunology - 1” dersinin, allerji ve tümör immünolojisi gibi özelleşmiş konuları kapsayan ayrıntılı bir versiyonudur. Öğrenciler programlanmış her konu için bir sunum hazırlayacaklar ve ders her bir konunun tartışılmasıyla etkileşimli olacaktır. Öğrencilerin değerlendirilmesi sunumlardaki performansları ve tartışmalara katılımları temelinde yapılacaktır.
Bu ders kredisiz olup, disiplinlerarası tüm programlardan öğrencilerin katılımını sağlayarak öğrenciler arasındaki bilimsel etkileşimi artırmayı ve öğrencilerin sunum becerilerini geliştirmeyi hedefler. Yapılan çalışma ve araştırmaların, danışman öğretim üyesinin rehberliğiyle belirlenen teknikler çerçevesinde topluluk önünde sunumu ve soru cevap kısmından oluşan seminer dersi dönemsel olarak notlandırılır.
Bu ders kredisiz olup, disiplinlerarası tüm programlardan öğrencilerin katılımını sağlayarak öğrenciler arasındaki bilimsel etkileşimi artırmayı ve öğrencilerin sunum becerilerini geliştirmeyi hedefler. Yapılan çalışma ve araştırmaların, danışman öğretim üyesinin rehberliğiyle belirlenen teknikler çerçevesinde topluluk önünde sunumu ve soru cevap kısmından oluşan seminer dersi dönemsel olarak notlandırılır.
Bu ders kredisiz olup, disiplinlerarası tüm programlardan öğrencilerin katılımını sağlayarak öğrenciler arasındaki bilimsel etkileşimi artırmayı ve öğrencilerin sunum becerilerini geliştirmeyi hedefler. Yapılan çalışma ve araştırmaların, danışman öğretim üyesinin rehberliğiyle belirlenen teknikler çerçevesinde topluluk önünde sunumu ve soru cevap kısmından oluşan seminer dersi dönemsel olarak notlandırılır.
Bu ders kredisiz olup, disiplinlerarası tüm programlardan öğrencilerin katılımını sağlayarak öğrenciler arasındaki bilimsel etkileşimi artırmayı ve öğrencilerin sunum becerilerini geliştirmeyi hedefler. Yapılan çalışma ve araştırmaların, danışman öğretim üyesinin rehberliğiyle belirlenen teknikler çerçevesinde topluluk önünde sunumu ve soru cevap kısmından oluşan seminer dersi dönemsel olarak notlandırılır.
Bu ders kredisiz olup, disiplinlerarası tüm programlardan öğrencilerin katılımını sağlayarak öğrenciler arasındaki bilimsel etkileşimi artırmayı ve öğrencilerin sunum becerilerini geliştirmeyi hedefler. Yapılan çalışma ve araştırmaların, danışman öğretim üyesinin rehberliğiyle belirlenen teknikler çerçevesinde topluluk önünde sunumu ve soru cevap kısmından oluşan seminer dersi dönemsel olarak notlandırılır.