Yenidoğandan adolesan dönemine kadar çocukların tıbbi, gelişimsel ve davranışsal sorunlarını değerlendirmeye yönelik klinik beceriler, hastalık ve kazaların önlenmesi, tarama testlerinin kullanımı, aşılama programları. Çocukluk döneminde sık görülen akut/kronik medikal ve cerrahi hastalıkların mekanizmaları, patolojik bulguları, klinik başvuru şekilleri, fizik muayene bulguları, laboratuvar testleri ve görüntüleme yöntemleri ile tedavileri. Sık karşılaşılan bulgu ve belirtiler için yaşa göre doğru ayırıcı tanı yapabilme becerileri. İleri yaşam desteği, acil çocuk hastaya yaklaşım ve stabilizasyon becerileri. Bu blokta intörnler pediatrik yatan hasta servisi, pediatri polikliniği, acil ünitesi, yenidoğan yoğun bakım ve çocuk yoğun bakım ünitesinde rotasyon yapacaklardır. Program hasta izlemi, nöbetler, vaka tartışmaları, literatür araştırmaları ve sunumlarını içerecektir. (8 hafta; zorunlu gece ve haftasonu nöbetleri vardır)
Yenidoğandan adolesan dönemine kadar çocukların tıbbi, gelişimsel ve davranışsal sorunlarını değerlendirmeye yönelik klinik beceriler, hastalık ve kazaların önlenmesi, tarama testlerinin kullanımı, aşılama programları. Çocukluk döneminde sık görülen akut/kronik medikal ve cerrahi hastalıkların mekanizmaları, patolojik bulguları, klinik başvuru şekilleri, fizik muayene bulguları, laboratuvar testleri ve görüntüleme yöntemleri ile tedavileri. Sık karşılaşılan bulgu ve belirtiler için yaşa göre doğru ayırıcı tanı yapabilme becerileri. İleri yaşam desteği, acil çocuk hastaya yaklaşım ve stabilizasyon becerileri. Bu blokta intörnler pediatrik yatan hasta servisi, pediatri polikliniği, acil ünitesi, yenidoğan yoğun bakım ve çocuk yoğun bakım ünitesinde rotasyon yapacaklardır. Program hasta izlemi, nöbetler, vaka tartışmaları, literatür araştırmaları ve sunumlarını içerecektir. (8 hafta; zorunlu gece ve haftasonu nöbetleri vardır)
Yenidoğandan adolesan dönemine kadar çocukların tıbbi, gelişimsel ve davranışsal sorunlarını değerlendirmeye yönelik klinik beceriler, hastalık ve kazaların önlenmesi, tarama testlerinin kullanımı, aşılama programları. Çocukluk döneminde sık görülen akut/kronik medikal ve cerrahi hastalıkların mekanizmaları, patolojik bulguları, klinik başvuru şekilleri, fizik muayene bulguları, laboratuvar testleri ve görüntüleme yöntemleri ile tedavileri. Sık karşılaşılan bulgu ve belirtiler için yaşa göre doğru ayırıcı tanı yapabilme becerileri. İleri yaşam desteği, acil çocuk hastaya yaklaşım ve stabilizasyon becerileri. Bu blokta intörnler pediatrik yatan hasta servisi, pediatri polikliniği, acil ünitesi, yenidoğan yoğun bakım ve çocuk yoğun bakım ünitesinde rotasyon yapacaklardır. Program hasta izlemi, nöbetler, vaka tartışmaları, literatür araştırmaları ve sunumlarını içerecektir. (8 hafta; zorunlu gece ve haftasonu nöbetleri vardır)
Yenidoğandan adolesan dönemine kadar çocukların tıbbi, gelişimsel ve davranışsal sorunlarını değerlendirmeye yönelik klinik beceriler, hastalık ve kazaların önlenmesi, tarama testlerinin kullanımı, aşılama programları. Çocukluk döneminde sık görülen akut/kronik medikal ve cerrahi hastalıkların mekanizmaları, patolojik bulguları, klinik başvuru şekilleri, fizik muayene bulguları, laboratuvar testleri ve görüntüleme yöntemleri ile tedavileri. Sık karşılaşılan bulgu ve belirtiler için yaşa göre doğru ayırıcı tanı yapabilme becerileri. İleri yaşam desteği, acil çocuk hastaya yaklaşım ve stabilizasyon becerileri. Bu blokta intörnler pediatrik yatan hasta servisi, pediatri polikliniği, acil ünitesi, yenidoğan yoğun bakım ve çocuk yoğun bakım ünitesinde rotasyon yapacaklardır. Program hasta izlemi, nöbetler, vaka tartışmaları, literatür araştırmaları ve sunumlarını içerecektir. (8 hafta; zorunlu gece ve haftasonu nöbetleri vardır)
Yenidoğandan adolesan dönemine kadar çocukların tıbbi, gelişimsel ve davranışsal sorunlarını değerlendirmeye yönelik klinik beceriler, hastalık ve kazaların önlenmesi, tarama testlerinin kullanımı, aşılama programları. Çocukluk döneminde sık görülen akut/kronik medikal ve cerrahi hastalıkların mekanizmaları, patolojik bulguları, klinik başvuru şekilleri, fizik muayene bulguları, laboratuvar testleri ve görüntüleme yöntemleri ile tedavileri. Sık karşılaşılan bulgu ve belirtiler için yaşa göre doğru ayırıcı tanı yapabilme becerileri. İleri yaşam desteği, acil çocuk hastaya yaklaşım ve stabilizasyon becerileri. Bu blokta intörnler pediatrik yatan hasta servisi, pediatri polikliniği, acil ünitesi, yenidoğan yoğun bakım ve çocuk yoğun bakım ünitesinde rotasyon yapacaklardır. Program hasta izlemi, nöbetler, vaka tartışmaları, literatür araştırmaları ve sunumlarını içerecektir. (8 hafta; zorunlu gece ve haftasonu nöbetleri vardır)
Yenidoğandan adolesan dönemine kadar çocukların tıbbi, gelişimsel ve davranışsal sorunlarını değerlendirmeye yönelik klinik beceriler, hastalık ve kazaların önlenmesi, tarama testlerinin kullanımı, aşılama programları. Çocukluk döneminde sık görülen akut/kronik medikal ve cerrahi hastalıkların mekanizmaları, patolojik bulguları, klinik başvuru şekilleri, fizik muayene bulguları, laboratuvar testleri ve görüntüleme yöntemleri ile tedavileri. Sık karşılaşılan bulgu ve belirtiler için yaşa göre doğru ayırıcı tanı yapabilme becerileri. İleri yaşam desteği, acil çocuk hastaya yaklaşım ve stabilizasyon becerileri. Bu blokta intörnler pediatrik yatan hasta servisi, pediatri polikliniği, acil ünitesi, yenidoğan yoğun bakım ve çocuk yoğun bakım ünitesinde rotasyon yapacaklardır. Program hasta izlemi, nöbetler, vaka tartışmaları, literatür araştırmaları ve sunumlarını içerecektir. (8 hafta; zorunlu gece ve haftasonu nöbetleri vardır)
Felsefe hakkında genel bir bilginin sunulması, felsefenin çeşitli dallarını öğretilmesi ve bu dallara tekabül eden tartışma alanlarını keşfedilmesi. Öğrencilere felsefi bir şekilde düşünmenin ve eleştirel yazı yazmanın nasıl yapılacağının öğretilmesi. Felsefenin temelde ne olduğunun tartışılması, bilginin ne olduğunun soruşturulması, mantıksal ve eleştirel akıl yürütme, doğa ve bilim felsefeleri, etik, sanat felsefesi ve siyaset felsefesi gibi konulara değinilmesi.
Pre-Sokratiklerden, Geç Antik döneme uzanan Eski Çağ felsefe tarihinin başlıca düşünürlerine ve metinlerine giriş. Bu dönemde ele alınan teorik ve pratik felsefe tartışmalarının ve yorumların incelenmesi. Öne sürülen meselelerin, tarihsel bağlama yerleştirilip felsefi analiz yoluyla modern çağda nasıl ele alındığının değerlendirilmesi. M.Ö. 6. yüzyıl ile M.S. 6. yüzyıl arasına yayılan Eski Çağ felsefesinin öneminin ve çağdaş felsefeye olan etkilerinin vurgulanması.
Bilgi kavramının çözümlenmesinde karşılaşılan felsefi problemlerin, insan bilgisinin kaynağı, sınırları ve doğruluğu açısından incelenmesi.
Plato, Aristotle,Machiavelli, Rousseau ve Marx gibi antik ve modern zaman filozof ve siyasal teorisyenlerinin ortaya koyduğu temel siyasi fikirlerin tarihsel bir analizi. Siyasetin en temel sorunsalları ile ilgili entelektüel tartışmalar (yönetim şekilleri, birey ve devlet arasındaki ilişki, adalet ve ahlak).
Plato, Aristotle,Machiavelli, Rousseau ve Marx gibi antik ve modern zaman filozof ve siyasal teorisyenlerinin ortaya koyduğu temel siyasi fikirlerin tarihsel bir analizi. Siyasetin en temel sorunsalları ile ilgili entelektüel tartışmalar (yönetim şekilleri, birey ve devlet arasındaki ilişki, adalet ve ahlak).
Zihinsel olguların ve bu olguların fiziksel gerçeklikle ilişkilerinin irdelenmesi. Zihnin bedenle nasıl ilişkilendiği, zihnin dış dünyaya etkisinin olup olmadığı, kendi zihnimizi ve başkasının zihnini nasıl bildiğimiz, kendi zihnimize ayrıcalıklı bir erişimimiz olup olmadığı gibi zihinsel olguların yol açtığı metafiziksel ve epistemik soruların işlenmesi. Bilinç ve hakkindalik olgularının, irade ve tasarımlama yetilerinin incelenmesi.
Merak kavramı ile ilgili tarihsel, epistemik, anlamsal ve etik soruların tartışılması; merakın tanımlanması; tarihsel geçmişi; merak, cehalet bilinci ile nasıl ilişkilidir, Meno’nun Paradoksu, sorular, bilgi, inanç, tanıdık, anlayış, gerçek ve epistemik erdemler sorar.
Dersin içeriği açıldığı dönem belirlenecektir.
Lisansüstü Felsefe Eğitimine Giriş. Ortak temel felsefe birikimi oluşturma ve grup olarak felsefi tartışma. Lisansüstü programı için gerekli yakın okuma. akademik yazım ve sunum becerileri kazandırma. Zorunlu ve sadece birinci sınıf öğrencileri için,
Merak kavramı ile ilgili tarihsel, epistemik, anlamsal ve etik soruların tartışılması; merakın tanımlanması; tarihsel geçmişi; merak, cehalet bilinci ile nasıl ilişkilidir, Meno’nun Paradoksu, sorular, bilgi, inanç, tanıdık, anlayış, gerçek ve epistemik erdemler sorar.
PLATON OKUMALARI
Fiziksel nitelikler; doğrusal hareket; iki ya da üç boyutlu hareketler; Newton"un hareket kanunları; iş ve enerji; momentum; korunum kanunları; çarpışmalar; dairesel dinamikler; yer çekimi; periyodik hareket; akışkan hareketi.
Fiziksel nitelikler; doğrusal hareket; iki ya da üç boyutlu hareketler; Newton"un hareket kanunları; iş ve enerji; momentum; korunum kanunları; çarpışmalar; dairesel dinamikler; yer çekimi; periyodik hareket; akışkan hareketi.
Elektrik yükü ve elektrik alanları; Gauss kanunu; elektrik potansiyeli; dielektrik özellikler; elektrik devreleri; manyetik alan ve manyetik güçler; manyetik alan kaynakları; elektromanyetik indüksiyon; elektromanyetik dalgalar
Elektrik yükü ve elektrik alanları; Gauss kanunu; elektrik potansiyeli; dielektrik özellikler; elektrik devreleri; manyetik alan ve manyetik güçler; manyetik alan kaynakları; elektromanyetik indüksiyon; elektromanyetik dalgalar
Vücudun denge ve kararlılık analizi, vücut hareketinin dinamik özellikleri, vücut organlarının esnekliği ve mukavemeti, akışkanlar mekaniği ve kan dolaşım sistemi, merkezkaçla ayrıştırmanın esasları, difüzyon ve Brown devinimi, vücudun enerji gereksinimi ve sıcaklık denetimi, ses ve işitme, Doppler etkisi, ultrason görüntüleme tekniği.