Danışman öğretim üyesinin rehberliği altında bir konu üzerinde çalışma. Yazılı bir raporla sonuçlandırılır.
Danışman öğretim üyesinin rehberliği altında bir konu üzerinde çalışma. Yazılı bir raporla sonuçlandırılır.
Danışman öğretim üyesinin rehberliği altında bir konu üzerinde çalışma. Yazılı bir raporla sonuçlandırılır.
Danışman öğretim üyesinin rehberliği altında bir konu üzerinde çalışma. Yazılı bir raporla sonuçlandırılır.
Danışman öğretim üyesinin rehberliği altında bir konu üzerinde çalışma. Yazılı bir raporla sonuçlandırılır.
Danışman öğretim üyesinin rehberliği altında bir konu üzerinde çalışma. Yazılı bir raporla sonuçlandırılır.
Normatif teorilere dayanarak, iş dünyasında (i) bireyin ve toplumda (ii) ticari işletmelerin ve ekonomik kuruluşların işlevlerinin adalet dağılımı ve kapitalizm göz önüne alınarak analizinin yapılması. (iii) Ticari işletmeler ile müşterilerinin veya çevrelerinin problemlerinin yanı sıra (iv) işletmeyi oluşturan ve gerekli kısımlarının arasındaki sorunların incelenmesi.
Bu ders donem basinda uygulanan orantasyon programi bunyesindeki, takim kurma, etkili yazma ve konusma, pazarlik edebilme ve yaratici problem cozme gibi calismalarin ve buna bagli geri besleme surecinin devami niteligindedir. Ders Liderlik kavramini incelemekte, liderlik ozellikleri, liderlik tarzlari, durumsal liderlik ve degisim surecinde liderin kritik rolu uzerine yogunlasmaktadir. Ders suresince katilimcilarin kisisel farkindaliklarinin artirilmasi amaclanmistir. Ders sonunda katilimcilardan zayif yanlarini guclendirecek, kuvvetli yonlerini kullanarak, kendilerini ve baskalarini nasil daha iyi yonetebilecekleri ile ilgili bir "kisisel gelisim plani" hazirlamalari istenmektedir.
Günümüzde işlevsel, fonksiyonel matris, ağ ve hücresel yapı gibi temel kurumsal yapılanma ortamlarında rekabetçi stratejiler. Endüstriyi, rakipleri ve firmaları stratejik açıdan inceleme teknikleri. İncelenen firmanın gelecekte karşılaşacağı temel kurumsal, insan kaynakları ve rekabet meselelerinin kapsamlı strateji analizi çalışmasında ele alınması.
Siyasi ve hukuki kurumların ve medya ve aktivist grupların ticari başarıya etkisi. Devlet ve sivil toplum kuruluşları ile birlikte karşılıklı fayda esasına dayalı girişimlerin şirket stratejilerine dahil edilmesi.
Türk Sözleşmeler Hukukunun temelleri özellikle Viyana Satım Sözleşmesi (CISG) ve Unidroit Prensipleri. Milletlerarası Özel Hukuka ilişkin sorunlar: yetki, uygulanacak hukuk ve yabancı mahkeme kararlarının tanınması ve tenfizi. Milletlerarası Ticaret Odası kuralları ve Undroit Tahkim kuralları uyarınca milletlerarası ticari tahkim hukukunun temel esasları. INCOterms, ödeme yöntemleri.
Başarılı sonuçlar için etkin takım çalışması. Takım üyelerinin farklı enformasyon ve çelişkili hedeflere sahip olduğu durumlarda sorun çözme ve karar alma mekanizmaları. Zaman baskısı ve iç çatışma durumlarında liderlik yaklaşımları ve takım performansına etkileri. Etkin takım çalışması ve liderlik öğrenme amaçlı takım çalışması simülasyonu.
Ders, son zamanlarda mali çevreleri ve hissedarları ilgilendiren kurumsal denetim konularını: yönetim kurulu gözetimi ve stratejik rollerini, bağımsız müdürlerin rollerini, hissedar haklarını, kurumsal yatırımcıların özel rollerini, Amerika Birleşik Devletleri, Avrupa veya başka bir yerdeki kurumsal denetim ışığı altında Türkiye?de ki kurumsal denetimi ve talepleri değişime sürükleyen denetim skandallarını ele alır. Türkiye?de ki kurumsal denetim konuları vurgulanır. Kurumsal Sosyal Sorumluluk üzerine verilen bu ders, iş konularından insan hakları ve çevresel kaygılara, kurumsal hayırseverlikten kurumsal denetime ve aldatıcı reklamlardan ve rüşvetlerden kaçınma gibi etik iş uygulamalarına dayanan geniş konuları kapsar. Kurumsal sosyal sorumluluk için iş ile ilgili davalar, özellikle Türkiye?de faaliyette bulunan şirketlerin gözünden, ve iş faaliyetlerinde kurumsal sosyal sorumluluk uygulanması ile ilgili konular önemle vurgulanır.
Dersin amacı pazarlamanın temellerini ve pazarlama çevresini anlamaktır. Pazarlama stratejileri, dilimlendirme, hedefleme, konumlandırma, bireysel ve örgütsel tüketici davranışı ve pazarlama bilgi yönetimi gibi konuları içermektedir. Pazar karmasının planlanması: Ürün, Fiyatlandırma, Yer/Dağıtım, tutundurma/iletişim stratejilerinin oluşturulmasını içermektedir.
Dersin amacı pazarlamanın temellerini ve pazarlama çevresini anlamaktır. Pazarlama stratejileri, dilimlendirme, hedefleme, konumlandırma, bireysel ve örgütsel tüketici davranışı ve pazarlama bilgi yönetimi gibi konuları içermektedir. Pazar karmasının planlanması: Ürün, Fiyatlandırma, Yer/Dağıtım, tutundurma/iletişim stratejilerinin oluşturulmasını içermektedir.
Dersin amacı pazarlamanın temellerini ve pazarlama çevresini anlamaktır. Pazarlama stratejileri, dilimlendirme, hedefleme, konumlandırma, bireysel ve örgütsel tüketici davranışı ve pazarlama bilgi yönetimi gibi konuları içermektedir. Pazar karmasının planlanması: Ürün, Fiyatlandırma, Yer/Dağıtım, tutundurma/iletişim stratejilerinin oluşturulmasını içermektedir.
Dersin amacı pazarlamanın temellerini ve pazarlama çevresini anlamaktır. Pazarlama stratejileri, dilimlendirme, hedefleme, konumlandırma, bireysel ve örgütsel tüketici davranışı ve pazarlama bilgi yönetimi gibi konuları içermektedir. Pazar karmasının planlanması: Ürün, Fiyatlandırma, Yer/Dağıtım, tutundurma/iletişim stratejilerinin oluşturulmasını içermektedir.
Dersin amacı pazarlamanın temellerini ve pazarlama çevresini anlamaktır. Pazarlama stratejileri, dilimlendirme, hedefleme, konumlandırma, bireysel ve örgütsel tüketici davranışı ve pazarlama bilgi yönetimi gibi konuları içermektedir. Pazar karmasının planlanması: Ürün, Fiyatlandırma, Yer/Dağıtım, tutundurma/iletişim stratejilerinin oluşturulmasını içermektedir.
Pazarlama araştırmasının firmadaki ve araştırma sürecindeki rolü uygulamalı proje bazında ele alınmaktadır. Bu doğrultuda, araştırma probleminin oluşturulmasını, araştırmanın tasarımını, veri toplama metodunun belirlenmesini, örneklemeyle ilgili konuları, verilerin toplanmasını ve analizini içeren araştırma sürecinin derinlemesine incelenmesini ve uygulamasını içermektedir.
Tüketici davranışı hakkındaki temel teorileri ve bulguları inceleyerek bunları etkin pazarlama stratejilerinin tasarımıyla ve uygulamasıyla ilişkilendirir. Bireysel karar verme ve tüketicilerin öğrenmesi; kültür, sosyal sınıf, referans gruplar, aile ve duruma bağlı değişkenler incelenen konular arasındadır.
Tüketici davranışı hakkındaki temel teorileri ve bulguları inceleyerek bunları etkin pazarlama stratejilerinin tasarımıyla ve uygulamasıyla ilişkilendirir. Bireysel karar verme ve tüketicilerin öğrenmesi; kültür, sosyal sınıf, referans gruplar, aile ve duruma bağlı değişkenler incelenen konular arasındadır.
Tüketici davranışı hakkındaki temel teorileri ve bulguları inceleyerek bunları etkin pazarlama stratejilerinin tasarımıyla ve uygulamasıyla ilişkilendirir. Bireysel karar verme ve tüketicilerin öğrenmesi; kültür, sosyal sınıf, referans gruplar, aile ve duruma bağlı değişkenler incelenen konular arasındadır.
Reklam ve Tanıtım, Reklam planlanması ve değerlendirilmesi ile diğer tip tanıtım stratejilerine ve uygulamalarına odaklanır. Bütünleşik pazarlama iletişimleri, stratejik planlama, yaratıcı özet, tüketici davranışı ve iletişim süreciyle ilgili bakış açıları, yaratıcı strateji, medya planlaması ve etkililiğinin ölçülmesi incelenen konular arasındadır.
Reklam ve Tanıtım, Reklam planlanması ve değerlendirilmesi ile diğer tip tanıtım stratejilerine ve uygulamalarına odaklanır. Bütünleşik pazarlama iletişimleri, stratejik planlama, yaratıcı özet, tüketici davranışı ve iletişim süreciyle ilgili bakış açıları, yaratıcı strateji, medya planlaması ve etkililiğinin ölçülmesi incelenen konular arasındadır.