Bu derste, öğrencinin hemşirelikle ilgili etik kavramı, ilkeleri, bildirgeleri, yasa ve yönetmelikleri, hemşirelikte etiğin gelişim sürecini, bakım etiği, araştırma ve yayınların etik boyutunu, etik çıkmaz özelliklerini, etik karar verme sürecini kavraması amaçlanmaktadır. Derste, Etik ile ilgili kavramlar, biyoetik, sağlık etiği, hemşirelikte etik değerler, hemşirelikte etiğin gelişimi, bakım etiği, ulusal/ uluslararası bildirgeler, hemşirelikle ilgili yasa ve yönetmelikler, hemşirelikte etik ilkeler, araştırma ve yayın etiği, etik çıkmaz ve özellikleri ve etik karar verme süreci konuları işlenir.
Bu derste çocuk ihmal ve istismarı geniş boyutlu tartışılacaktır. Çocuk ihmal ve istismarında ailenin rolü irdelenecektir. Çocuk istismar ve ihmalinin gözlenmesi, saptanması ve rapor edilmesine yönelik yasalar ve uygulamalar tartışılacaktır. Derste ayrıca çocuk istismar ve ihmalinde hemşirenin görev ve sorumlulukları irdelenecek ve toplumda önlenmesine yönelik projeler tartışılarak öğrenciden kendi projesini yazması ve sunması beklenecektir.
Bu derste öğrencinin, Hemşirelik teorilerini uygulama alanlarında kullanmaya, hemşirelik epistemolojisi, hemşirelik ontolojisi, kaynak tarama, eleştirel rapor hazırlanma konularında gerekli bilgi ve beceriyi kazanması hedeflenmektedir.
Bu derste öğrencinin, hemşireliğin yıllar içindeki bilimsel gelişmesini ve bu gelişmede yer alan hemşire teorisyenlerin anlayışlarını, hemşirelik modellerini tartışabilmesi ve hemşireliğin zaman içinde kazandığı anlayışı açıklayabilmesi hedeflenmektedir.
Bu derste öğrencinin, hemşirelik modellerini hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama ve araştırmalarında kullanması, modellerin değerlendirme ve eleştirilerini yapması ve bir hemşirelik modeline göre klinik çalışması yürütütebilmesi hedeflenmektedir.
Bu derse, epistomiyolojik ve ontolojik varsayımların altında yatan bilginin doğası, yasalar, toplumsal cinsiyet ve kültürün çocuk sağlığı hemşireliğinin eski yeni ve gelecekteki teorileri üzerine olan etkileri bilimsel araştırmalar temelinde tartışmak amaçlanır. Bu teoriler doğrultular doğrultusunda kendi bakış açılarını geliştirmeleri hedeflenir.
Bu ders, çocuk ve adolesanın sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığın yeniden düzeltilmesinde seçilmiş teori ve araştırma bilgileri kullanılarak bakım yönetimine odaklanır. Öğrencinin bu alanda uygulama ve araştırma yapma becerilerini geliştirmesi beklenir.
Bu derste öğrencinin çalışan çocuklar, sokak çocukları, örselenmiş çocuklar, engelli çocuklar, suçlu çocuklar, kronik hastalığı olan çocukların durumlarını değerlendirebilmesi beklenir.
Bu derste, epistomiyolojik ve ontolojik varsayımların altında yatan bilginin doğası, yasalar, toplumsal cinsiyet ve kültürün kadın sağlığı hemşireliğinin eski yeni ve gelecekteki teorileri üzerine olan etkileri bilimsel araştırmalar temellinde tartışmak amaçlanır. Bu teoriler doğrultular doğrultusunda kendi bakış açılarını geliştirmeleri hedeflenir.
Bu derste, epistomiyolojik ve ontolojik varsayımların altında yatan bilginin doğası, yasalar, toplumsal cinsiyet ve kültürün psikiyatri hemşireliğinin eski yeni ve gelecekteki teorileri üzerine olan etkileri bilimsel araştırmalar temellinde tartışmak amaçlanır. Bu teoriler doğrultular doğrultusunda kendi bakış açılarını geliştirmeleri hedeflenir.
Bu derste, öğrencinin cerrahi ve kronik hastalıklarda ve doğum sonu dönemde evde bakım, temel prensipleri ve uygulamalarına yönelik bilgi ve beceri kazanması hedeflenmektedir.
Bu derste öğrencinin, 1970?lerden itibaren özellikle Amerika?da gelişen bir altdal olan Sağlık ve Hastalık Antropolojisinin, 2000?lerle birlikte Türkiye de dahil olmak üzere dünyanın birçok yerinde gelişimini, kurumsallaşan teorik açılımlarını, Türkiye?deki sağlık ve hastalık konularını kavramaya yönelik bilgi kazanması hedeflenmektedir.
Bu derste toplumu oluşturan, birey/aile/grup gibi alt sistemlerin sağlıklarını etkileyen dinamikler, genel sistem teorisi, sağlık, hemşirelik, çevre ve insan olmanın doğası hakkındaki hemşirelik teorileri tartışılır.
Bu derste, öğrencinin bakım kavramını ve bileşenlerini, bakım-bilim-sanat ilişkisini, bakım felsefesindeki değişim sürecini ve bu süreçte rol oynayan faktörleri kavraması amaçlanır. Dersin içeriğinde; bakım kavramı, hemşirelik bakımının bileşenleri, bakım yaklaşımları, bakımı etkileyen faktörler, bilim ve sanat olarak hemşirelik bakımı ve bakıma ilişkin yenilikler yer alır.
Bu derste, öğrencinin birey, aile ve toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlık bakım sorunlarını çözümlemeye yönelik kanıta dayalı bilgi, beceri ve tutumlarını kullanarak bakım vermesi amaçlanır. Ders kapsamında, öğrencinin ilgi alanı doğrultusunda belirlenen uygulama alanlarında (hastane, aile sağlığı merkezi, evde bakım birimi/ merkezi vb) holistik bakım modelini ve hemşirelik süreci sistemini temel alarak hasta bakımı vermesi, kanıta dayalı bakım uygulamaları ile bakıma ilişkin yöntem ve teknikleri uygulamaya aktarması beklenir.
PhD SEMİNER DERSİ
PhD SEMİNER DERSİ
PhD SEMİNER DERSİ
PhD SEMİNER DERSİ
PhD SEMİNER DERSİ
PhD SEMİNER DERSİ
Bu derste öğrencinin edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirme, sorunu saptama ve çözüme yönelik yöntem kurgulama, konusu ile ilgili kaynaklara ulaşma, verilerini toplama, değerlendirme, istatistiksel analizini yapma ve bilimsel etik değerleri gözeterek yaptığı çalışmayı sistematik olarak rapor etme ve sunmaya yönelik bilgi ve becerileri kazanması hedeflenmektedir.
Bu derste öğrencinin edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirme, sorunu saptama ve çözüme yönelik yöntem kurgulama, konusu ile ilgili kaynaklara ulaşma, verilerini toplama, değerlendirme, istatistiksel analizini yapma ve bilimsel etik değerleri gözeterek yaptığı çalışmayı sistematik olarak rapor etme ve sunmaya yönelik bilgi ve becerileri kazanması hedeflenmektedir.