INTL 448 / GLOBALLEŞEN DÜNYADA ORTADOĞU
Dönem: Spring 2017Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 13:00:00-14:15:00Ön Koşullar: INTL. 101 or SOCI. 100

Ortadoğu ve Kuzey Afrika toplumlarında global bağlantılarla güncel siyaset. Bölgeye ve özellikle Ikinci Dünya Savaşı sonrası yakın tarihine alternatif bakış açıları. Yurttaşlık, haklar, ulusal kimlikler, din, toplumsal cinsiyet, göç, sosyal hareketlilikler, kalkınma ve şehir dönüşümleri üzerine diskurlar ve pratikler.

INTL 506 / TÜRKİYE POLİTİKASINDAKİ CAĞDAŞ KONULAR
Dönem: Spring 2017Kredi 3Günler: THURSSaatler: 14:30:00-17:15:00

Türkiye demokrasisindeki geçiş ve birleşme süreçleri ile ilgili başlıklar. Bu başlıklar her dönem açılan bir ders ile belirlenmektedir.

INTL 508 / ULUSÖTESİ AĞLAR VE KÜRESELLİĞİN SİYASETİ
Dönem: Spring 2017Kredi 3Günler: MONSaatler: 10:00:00-12:45:00

Küreselleşme tartışmalarında yer alan tarihsel süreçler ve aktörler. Ulus-devlet, yurttaşlık ve haklardaki dönüşümler; iktisadi gelişme konularındaki güncel, disiplinlerarası tartışmalar. Özellikle Ortadoğu, Kuzey Afrika ve diğer postkolonyal bağlamlar üzerinden küresel siyaset dinamikleri.

INTL 532 / KÜRESELLEŞME VE KALKINMANIN EKONOMİ POLİTİĞİ
Dönem: Spring 2017Kredi 3Günler: WEDSaatler: 14:30:00-17:15:00

Küreselleşme süreci ve ulus devlet üzerindeki etkileri; GATT?dan DTÖ?ye dünya ticaret sisteminde gelişmeler; yeni bölgeselcilik olgusuna karşılaştırmalı bakış, Avrupa modelinin ekonomi politiği ve geleceği; NAFTA ve Asya Pasifik; neo-liberal reformlar ve Latin Amerika ve Doğu Avrupa?da demokratikleşme süreçleri, küresel krizler ve IMF reformu; uluslararası şirketler ve doğrudan yabancı yatırımlar; Kuzey-Güney ilişkilerinin geleceği; küresel yönetişim sorunları; Türkiye?nin ekonomi politiği ile ilgili seçme konular.

INTL 602 / KARŞILAŞTIRMALI SİYASET
Dönem: Spring 2017Kredi 3Günler: TUESSaatler: 14:30:00-17:15:00

Karşılaştırmalı metodu uygulamaya odaklanarak, karşılaştırmalı siyaset alanındaki başlıca kuramları ve soruları inceler.

INTL 604 / NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Dönem: Spring 2017Kredi 3Günler: MONSaatler: 13:00:00-15:45:00

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerde kullanılan nitel araştırma yöntemlerine giriş dersidir. Bu derste ele alınacak yöntemler ve konular arasında şunlar yer almaktadır: Kuramsal gelişim ve testler için vaka analizi; karşılaştırmalı vaka analizi çeşitleri arasında en benzer ve en farklı sistem tasarımları, kritik vaka analizi, tek vakalı analizler ve vaka-içi analiz; süreç takibi yöntemi; nedensel mekanizmaların çıkarımı; karşılaştırmalı tarihsel araştırmalarda bilgi birikiminin mantığı; nedensel ve tasviri çıkarsama; kavramsallaştırma; seçilim önyargısı ve kavramsal yayılma; siyasal süreçlerin zaman boyutu, periyodizasyon, tercihler ve dönemsel analiz; varlıkbilim ve yöntembilim arasındaki ilişki; gerekli ve yeterli koşullar; doğal deneyler ve eşleştirme teknikleri; tipolojiler ve tipolojik kuramsallaştırma; karşı-olgusal analiz; uygunluk yöntemi; belirsiz kümeler; içerik analizi; söylem analizi; mülakat teknikleri; halkbilim ve katılımcı gözlem; yoğun tasvir; arşiv çalışması ve saha çalışmasının lojistik boyutlarına ilişkin yararlı bilgiler ve tavsiyeler.

ISAD 290 / İŞARET DİLİ I
Dönem: Spring 2017Kredi 3Günler: THURSSaatler: 13:30:00-16:20:00

Türk işaret diline (TİD) giriş. TİD parmak alfabesinde harflerin tanıtılması, tanışmayla ilgili günlük konuşma, zaman dilimleri, sayılar, TİD kurallarına göre işaretleri doğru ve yerinde kullanarak kelime dilbilgisi ve anlatım becerilerini geliştirme, işaret dilinde iletişim kurma yeteneğinin nasıl bir sosyal yapı olduğunu inceleme.

ITAL 201 / İTALYANCA I: BAŞLANGIÇ
Dönem: Spring 2017Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 10:00:00-11:15:00

İtalyancaya yeni başlayan öğrencilerin, temel iletişim için gereksindikleri dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) ve de gündelik İtalyan kültürünün tanıtılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.

ITAL 201 / İTALYANCA I: BAŞLANGIÇ
Dönem: Spring 2017Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 13:00:00-14:15:00

İtalyancaya yeni başlayan öğrencilerin, temel iletişim için gereksindikleri dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) ve de gündelik İtalyan kültürünün tanıtılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.

ITAL 201 / İTALYANCA I: BAŞLANGIÇ
Dönem: Spring 2017Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 13:00:00-14:15:00

İtalyancaya yeni başlayan öğrencilerin, temel iletişim için gereksindikleri dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) ve de gündelik İtalyan kültürünün tanıtılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.

ITAL 202 / İTALYANCA II: BAŞLANGIÇ
Dönem: Spring 2017Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 11:30:00-12:45:00Ön Koşullar: ITAL. 201 or consent of the instructor

Anadili İtalyanca olan insanlar ile olağan durumlarda başarılı etkileşim kurulabilmesi için gereken dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) geliştirilmesi ve gündelik İtalyan kültürü ile ilgili bilgilerinin artırılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ikinci yarısı.

ITAL 202 / İTALYANCA II: BAŞLANGIÇ
Dönem: Spring 2017Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 14:30:00-15:45:00Ön Koşullar: ITAL. 201 or consent of the instructor

Anadili İtalyanca olan insanlar ile olağan durumlarda başarılı etkileşim kurulabilmesi için gereken dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) geliştirilmesi ve gündelik İtalyan kültürü ile ilgili bilgilerinin artırılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ikinci yarısı.

ITAL 301 / İTALYANCA III: ORTA DÜZEY
Dönem: Spring 2017Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 11:30:00-12:45:00Ön Koşullar: ITAL. 202 or consent of the instructor

ITAL 202?nin devamı. Gündelik durumlarda iletişim için hedef dile ait becerilerin derinleştirilmesi ve kültürel farkların incelenmesi. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A2 düzeyi.

ITAL 302 / İTALYANCA IV: ORTA DÜZEY
Dönem: Spring 2017Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 14:30:00-15:45:00Ön Koşullar: ITAL. 301 or consent of the instructor

ITAL 301?in devamı. Hedef dil becerilerinin geliştirilmesi ve kültürel farkların daha ayrıntılı olarak incelenmesi yoluyla öğrencilerin doğru ve akıcı olarak iletişim kurabilmelerinin sağlanması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A2 düzeyi ve B1 düzeyinin başlangıcı.

İKTİ 402 / İKTİSAT VE SAĞLIK
Dönem: Spring 2017Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Giriş niteliğinde bir ders olarak, iktisadın temel prensipleri, makro ve mikro iktisadın temel özellikleri ve amaçlarının incelenmesi. Sağlık sektörünün ekonomi içerisindeki yeri, sağlık sigorta sisteminin şekillenmesi ve finansmanı, devlet ve özel hastanelerin davranış biçimleri, sağlık bakım sektöründe rekabetin rolü, teknolojik değişmenin ve devlet düzenlemelerinin etkilerinin belirleyici faktörleri.

İNGL 202 / İNGİLİZCE II
Dönem: Spring 2017Kredi 4Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: İNGL. 201

Öğrenciler, geniş bir çeşitlilikte sunulan konuşma, dinleme, telafuz etme, yazma ve okumaya odaklanan etkinlikler aracılığıyla, İngilizce temel-üst ve orta- öncesi düzeylerde grameri ve kelime bilgisini öğrenmeye devam edecektir. Öğrenciler ayrıca hastalarla etkin bir iletişimde gerekli olan temel hemşirelik ve sağlıkla ilgili kelime bilgilerini ve cümlecikleri öğrenmeye ve kullanmaya devam edecektir.

İNGL 202 / İNGİLİZCE II
Dönem: Spring 2017Kredi 4Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: İNGL. 201

Öğrenciler, geniş bir çeşitlilikte sunulan konuşma, dinleme, telafuz etme, yazma ve okumaya odaklanan etkinlikler aracılığıyla, İngilizce temel-üst ve orta- öncesi düzeylerde grameri ve kelime bilgisini öğrenmeye devam edecektir. Öğrenciler ayrıca hastalarla etkin bir iletişimde gerekli olan temel hemşirelik ve sağlıkla ilgili kelime bilgilerini ve cümlecikleri öğrenmeye ve kullanmaya devam edecektir.

İNGL 302 / İNGİLİZCE III
Dönem: Spring 2017Kredi 4Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: İNGL. 301

Öğrenciler, geniş bir çeşitlilikte sunulan konuşma, dinleme, telafuz etme, yazma ve okumaya odaklanan etkinlikler aracılığıyla, İngilizce orta düzeydeki grameri ve kelime bilgisini öğrenmeye devam edecektir. Öğrenciler ayrıca hastalarla etkin bir iletişimde gerekli olan temel hemşirelik ve sağlıkla ilgili kelime bilgilerini ve cümlecikleri öğrenmeye ve kullanmaya devam edecektir. Öğrenciler temel hemşirelik, tıp ve sağlık İngilizcesi konusunda, okumalar, çeşitli roller alarak oyun oynama, simülasyon ve bunun gibi ders projeleri aracılığıyla pratik yapmaya devam edecektir.

İNGL 302 / İNGİLİZCE III
Dönem: Spring 2017Kredi 4Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: İNGL. 301

Öğrenciler, geniş bir çeşitlilikte sunulan konuşma, dinleme, telafuz etme, yazma ve okumaya odaklanan etkinlikler aracılığıyla, İngilizce orta düzeydeki grameri ve kelime bilgisini öğrenmeye devam edecektir. Öğrenciler ayrıca hastalarla etkin bir iletişimde gerekli olan temel hemşirelik ve sağlıkla ilgili kelime bilgilerini ve cümlecikleri öğrenmeye ve kullanmaya devam edecektir. Öğrenciler temel hemşirelik, tıp ve sağlık İngilizcesi konusunda, okumalar, çeşitli roller alarak oyun oynama, simülasyon ve bunun gibi ders projeleri aracılığıyla pratik yapmaya devam edecektir.

İNGL 402 / İNGİLİZCE HEMŞİRELİK SEMİNERİ
Dönem: Spring 2017Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: İNGL. 401

Bu derste öğrenciler sağlık ve hemşirelik konularındaki akademik ve akademi-dışı kaynakları anlama, inceleme ve tartışma becerilerini geliştireceklerdir. Öğrenciler İngilizce metinler ve multimedya kaynakları aracılığıyla son zamanlardaki tıbbi gelişmeler ve farklı kültürel ortamlarda çalışan hemşire ve doktorların profesyonel deneyimleri hakkında bilgi edineceklerdir. Dünyada sık görülen hastalıklara sahip bireylerin yazdıkları hastalık anlatılarını okuyup, tartışacaklardır. Ayrıca, metni derinlemesine okuyarak, içerik, söylem ve anlatı analizleri teknikleriyle incelemeyi de öğrenecek, akademik ve akademi-dışı metinlerdeki yazım biçimlerini tanıyıp, bu biçimleri eleştiri ve deneme yazıları yazarak kullanacaklardır.

İNGL 402 / İNGİLİZCE HEMŞİRELİK SEMİNERİ
Dönem: Spring 2017Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: İNGL. 401

Bu derste öğrenciler sağlık ve hemşirelik konularındaki akademik ve akademi-dışı kaynakları anlama, inceleme ve tartışma becerilerini geliştireceklerdir. Öğrenciler İngilizce metinler ve multimedya kaynakları aracılığıyla son zamanlardaki tıbbi gelişmeler ve farklı kültürel ortamlarda çalışan hemşire ve doktorların profesyonel deneyimleri hakkında bilgi edineceklerdir. Dünyada sık görülen hastalıklara sahip bireylerin yazdıkları hastalık anlatılarını okuyup, tartışacaklardır. Ayrıca, metni derinlemesine okuyarak, içerik, söylem ve anlatı analizleri teknikleriyle incelemeyi de öğrenecek, akademik ve akademi-dışı metinlerdeki yazım biçimlerini tanıyıp, bu biçimleri eleştiri ve deneme yazıları yazarak kullanacaklardır.

KOLT 101 / AKADEMIK BECERİ GELİŞTİRME
Dönem: Spring 2017Kredi 1Günler: WEDSaatler: 16:00:00-17:15:00

Öğrencilik mesleğinin anlaşılması ve öğrencilerin üniversitedeki akademik hayatı daha iyi tanıması; öz düzenleme, bireysel planlama ve öz değerlendirme; erteleme davranışından kaçınma; etkili ders çalışma yöntem ve tekniklerini inceleme, akademik metin okuma, etkili not alma; sınava hazırlık, zamandan ve mekândan bağımsız bir süreç olarak öğrenme; araştırma ve çevrenin öğrenmedeki rolünü anlama

KURD 201 / TEMEL DÜZEYDE KÜRTÇE I
Dönem: Spring 2017Kredi 3Günler: FRISaatler: 13:00:00-15:45:00

Kürtçe diline giriş. Öğrencilerin başlangıç düzeyinde etkin iletişim için gerekli olan dil ve becerileri edinerek iletişim kurma süreçleri konusunda bilgi sahibi olmaları. Öğrencilere bir yandan gündelik hayatta karşılarına çıkabilecek durumlarda kullanabilecekleri dil kalıplarının uygun ders materyalleri ile sunulması ve Kürtçe okuma-yazma becerilerinin öğretilmesi. Ayrıca farklı bölgelerde kullanılan Kürtçe ağızlar hakkında bilgiler verilmesi ve öğrencilerin bu farklı ağızları anlayıp kullanabilmeleri teşvik edilmesi.

LANG 290 / İŞARET DİLİ I
Dönem: Spring 2017Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 13:00:00-14:15:00

İşitme ve konuşma engelli bireylerin toplumda iletişim olanaklarını arttırabilmek için üniversite mezunları arasında işaret dilini bilenlerin sayısının arttırılmasını sağlamak ve böylece bu eğitimi alan kişilerin mezun olduktan sonra iş yaşamlarında işitme engellilerle karşılaşmalarında onların ihtiyaçlarının kolaylıkla iletişim yolu olan işaret diliyle sağlama yeteneği kazandırma.