HIST 300 / MODERN TÜRKİYE TARİHİ
Dönem: Spring 2017Kredi 4Günler: TUES THURSSaatler: 13:00:00-14:15:00Ön Koşullar: ACWR 101

19. yy’dan 2000’lere kadar Osmanlı Devleti ve Türkiye Cumhuriyeti tarihinin incelenmesi. İmparatorluklar ve Ulus Devletler; Vatandaşlık ve Azınlıklar; Laiklik; Seçimler ve Demokrasi konularının modüler çalışılması. Türkiye tarihinin evrensel fikirlerle anlatılmasının hedeflenmesi.

HIST 309 / ORTADOĞU?DA DEVLET VE TOPLUM
Dönem: Spring 2017Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 11:30:00-12:45:00

Ortadoğu"da siyasi sistemlerin kuruluşu ve gelişimi, bölgede imparatorlukların sona ermesi, ulus devletlerin doğuşu ve dış politikalarını içeren siyasi ve sosyal süreçler analiz edilir.

HIST 311 / MODERN DİPLOMASİ TARİHİ
Dönem: Spring 2017Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 14:30:00-15:45:00

19. Yüzyıldan günümüze diplomasinin evrimini içerir. Bu bağlamda güç dengesi, Avrupa Uyumu, gizli anlaşmalar ve açık diplomasi gibi terimleri tartışır. Eski diplomasiden parlementer ve global diplomasiye geçiş sürecini irdeler.

HIST 337 / AVRUPA'DA DİN VE SİYASET
Dönem: Spring 2017Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 11:30:00-12:45:00

Orta Çağ'da dindışı görülen unsurların sürülmesi ve cezalandırılmasından, 20. yüzyılda Balkanlar'daki dini temelli iç savaşlara kadar çeşitli örneklerle din ve siyasetin Avrupa tarihindeki ilişkisini araştırır. Dini inançların siyası farklılıklarda nasıl tanımladığı, kültürel çoğulculuk ve birarada yaşamanın şartları gibi konuları içerir.

HIST 404 / TARİH YAZIMI
Dönem: Spring 2017Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 13:00:00-14:15:00Ön Koşullar: HIST. 103 or consent of the instructor

Bu ders tarihsel düşüncenin klasik dönemde ortaya çıkışından günümüze kadarki tarihine giriş yapar. Öğrenciler tarih yazımının antik dünyadan günümüze kadar ortaya çıkmış çeşitli ekollerini öğrenecekler ve tarihçilerin nasıl bilgi topladıklarını, varsayımlar oluşturduklarını ve araştırmalarının sonuçlarını sunduklarını keşfedeceklerdir. Öğrenciler aynı zamanda tarihin yöntembiliminin, ideolojisinin ve amacının zaman içinde nasıl değiştiğini öğrenecekler ve tarihçilerin yöntemlerinin, düşüncelerinin ve ürünlerinin kısmen de olsa kendi çağları tarafından nasıl belirlendiğini anlayacaklardır.

HIST 411 / SÖMÜRGECİLİK VE EMPERYALİZM
Dönem: Spring 2017Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 10:00:00-11:15:00

Avrupa Devletleri ve ABD"nin Afrika, Asya ve Latin Amerika"ya karşı uyguladığı sömürgeci ve emperyalist politikaları inceler ve aynı zamanda sömürgecilik ve emperyalizme karşı gelişen tepkileri tartışır.

HIST 440 / SOVYETLER BİRLİĞİNİN YÜKSELİŞİ VE ÇÖKÜŞÜ, 1917-1991
Dönem: Spring 2017Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 10:00:00-11:15:00

Sovyet deneyiminin doğası ve önemi ve bu deneyimin yol açtığı tartışmalar. Sovyetler Birliği ve Sovyet sisteminin oluşumu, dönüşümü ve çöküşünü şekillendiren güçler, süreçler ve kişiler.

HIST 460 / OSMANLI İMGELEM DÜNYASI'NIN KÜLTÜR TARiHi
Dönem: Spring 2017Kredi 3Günler: WEDSaatler: 14:30:00-17:15:00

Erken modern dünya kültür tarihindeki yeni yaklaşımlar üzerinden Osmanlı imparatorluğunda imgelem alanlarının üretim ve dolaşımının incelenmesi. Okur, yazar ve bilgi üretimi; şiir, tarih ve hatırlamanın siyasi işlevleri; rüya, fal ve sosyal ilişki ağlarının oluşturulması konuları. Erken modern kültür tarihi ve Osmanlı çalışmalarına yeni yaklaşımlar, Osmanlı kaynaklarının çevirileri, sınıf gezileriyle araştırılacak Osmanlı mimarisi üzerinde incelemeler.

HIST 502 / TARİHTE ARAŞTIRMA TÖNTEMLERİ
Dönem: Spring 2017Kredi 3Günler: TUESSaatler: 13:00:00-15:45:00

Arşiv araştırması, sözlü tarih, araştırma ve yayın etiği, mülakat teknikleri ve belge analizi gibi belli başlı tarihsel araştırma yöntemlerini ele alır. Öğrencilere araştırma projelerinin farklı aşamalarında (araştırma önerisinin yazılması, hipotezlerin oluşturulması, araştırma sorularının belirlenmesi bilgi toplanılması ve söylem analizi) rehberlik eder

HSBM 501 / BİYOLOJİK BİLİMLERE GİRİŞ
Dönem: Spring 2017Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Mühendislik ve fen bilimleri kökenli öğrenciler için temel biyolojik kavramlar, biyomoleküller, temel hücre biyolojisi, temel moleküler biyoloji ve genetik.

HSGN 502 / FİZYOLOJİK SÜREÇLER VE HEMŞİRELİK DEĞERLENDİRMESİ II
Dönem: Spring 2017Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Vücut sistemlerinin temel fizyolojisi, hastalıkların fizyopatolojisi, belirti - bulgu nedenleri ve hemşirelik bakımının tartışılması: kardiyovasküler, solunum, renal, sindirim, endokrin, sinir sistemi ile kan hücreleri ve bağışıklık sistemi

HSGN 503 / HEMŞİRELİĞİN KAVRAMSAL ÇERÇEVESİ
Dönem: Spring 2017Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrenciye, hemşireliğin dört temel kavramı olan insan, sağlık, çevre ve hemşirelik ile stres, kaygı, umut-umutsuzluk, yalnızlık, kayıp, kriz, beden bilinci-beden imgesi, duyusal yoksunluk, güçsüzlük gibi kavramları hasta bireyler ile bağdaştırması, insana özgü ve hemşirelikte karşılaşılan bu kavramların hemşirelik bakımında kullanılmasına yönelik bilgilerin kazandırılması amaçlanır.

HSGN 506 / HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMA ve YAYIN ETİĞİ
Dönem: Spring 2017Kredi 4Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste hemşirelikte bilme yolları, araştırma süreci- problemin tanımlanması, literatür taraması, araştırma sorusu/hipotez oluşturma, araştırma desenleri, örneklem seçimi, veri toplama, verilerin rapor edilmesi gibi konular ele alınır. Ayrıca araştırmanın önemi, araştırma süreci ve bu sürece ilişkin bilimsel ve etik yönler incelenerek öğrencinin yüksek lisans tez çalışmasına hazırlanması sağlanır.

HSGN 513 / GELİŞİMSEL PEDİATRİ
Dönem: Spring 2017Kredi 2Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrenciye, çocukluk dönemlerinde büyüme ve gelişme, büyüme ve gelişme ile ilgili genel kurallar, çocuğun sağlıklı büyüme ve gelişme sürecinde hemşirenin rolü, çocukluk dönemlerine göre gelişimsel bakım, büyüme ve gelişmenin değerlendirilmesi, çocukta görülen büyüme gelişme bozuklukları konularında bilgi kazandırılır.

HSGN 514 / ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMASI
Dönem: Spring 2017Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrencinin çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşiresinin koruyucu, bakım verici, danışman, eğitici rol ve işlevleri; çocuk ve ailenin mevcut/olası akut ve kronik sağlık sorunlarına fiziksel, ruhsal ve sosyal tepkileri ve bu tepkilerin hemşirelik tanıları olarak adlandırılması, çocuk ve ailenin gereksinimlerinin giderilmesine yönelik hemşirelik bakımının planlanması ve uygulanmasına ilişkin beceri kazanması hedeflenir.

HSGN 516 / ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ SEMİNERİ
Dönem: Spring 2017Kredi 0Saatler: 0:00:00-0:00:00

Öğrencinin bireysel gereksinimleri doğrultusunda çocuk sağlığı ve hastalıklarına ilişkin dünyada ve ülkemizdeki yeni gelişmeler ve uygulamalar ele alınır.

HSGN 530 / PSİKİYATRİ HEMŞİRELİĞİ UYGULAMASI
Dönem: Spring 2017Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrencinin, psikiyatri hemşireliği ile ilgili teorik bilgileri klinik ortama aktarma becerisini kazanması hedeflenmektedir.

HSGN 532 / PSİKİYATRİ HEMŞİRELİĞİ SEMİNERİ
Dönem: Spring 2017Kredi 0Saatler: 0:00:00-0:00:00

Öğrencinin bireysel gereksinimleri doğrultusunda, psikiyatri hemşireliğine ilişkin dünyada ve ülkemizdeki yeni gelişmeler ve uygulamalar ele alınır.

HSGN 536 / HEMŞİRELİKTE YÖNETİM SEMİNERİ
Dönem: Spring 2017Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Öğrencinin bireysel gereksinimleri doğrultusunda, hemşirelikte yönetime ilişkin dünyada ve ülkemizdeki yeni gelişmeler ve uygulamalar ele alınır.

HSGN 538 / HEMŞİRELİK HİZMETLERİNDE KALİTE VE DEĞİŞİM YÖNETİMİ
Dönem: Spring 2017Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste, kalite kavramının gelişimi, kalite yönetim süreci, kalite güvence sistemleri (ISO, JCHO, Akreditasyon Sistemi vb), katılımcı yönetim yaklaşımları, toplam kalite yönetimi (TKY) tanımı, önemi, temel ilkeler, TKY organizasyonunun yapısı, TKY süreci, kalite çemberleri, sağlık ve hemşirelik hizmetlerinde kalite yönetimi, eğitimde kalite yönetimi, değişimle ilgili kavramlar (güç, otorite, etkileme, yetki vb. ) değişim türleri, değişimi etkileyen faktörler, değişim gereksinimini saptama, değişim süreci, değişim ajanının rolü, değişim stratejileri, hemşirelik hizmetleri yönetiminde bir değişimin uygulanmasına yönelik bilgilerin kazandırılması amaçlanır.

HSGN 539 / YAYIN ETİĞİNE UYGUN AKADEMİK YAZIM VE SUNUM BECERİLERİ
Dönem: Spring 2017Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste, bilimsel makalenin özellikleri, bilimsel dergiler ve sınıflanması, yayın etiği, bilimsel bir araştırmanın bulgularının makale haline gelme sürecinde izlenmesi gereken ilkeler ile bu süreçte uyulması gereken ilke ve kurallar ele alınır.

HSGN 542 / PSİKİYATRİK HASTALIKLARDA BAKIM
Dönem: Spring 2017Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Ruhsal hastalıkların epidemiyolojisi, semptomları ve etiyolojisi, psikiyatride kullanılan tedavi yöntemleri, ruhsal sorunu olan hastalarda hemşirelik bakım süreci.

HSGN 544 / HEMŞİRELİKTE YÖNETİM UYGULAMASI
Dönem: Spring 2017Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste, öğrencinin liderlik becerileri ile yönetim sürecinin veri toplama ve planlama, örgütleme, yöneltme ve kontrol aşamalarının alanda uygulanmasına ilişkin yönetim becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.

HSGN 548 / SAĞLIĞIN SOSYAL BELİRLEYİCİLERİ
Dönem: Spring 2017Kredi 2Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste demografik nüfus hareketleri, demografik dönüşüm, dinin sağlığa etkisi, küreselleşme ve hemşirelik bakımına etkisi, göç ve sağlıkla ilişkisi, gecekondulaşma, kentleşme süreçleri ve sağlığa etkileri konuları ele alınır.