19. yy’dan 2000’lere kadar Osmanlı Devleti ve Türkiye Cumhuriyeti tarihinin incelenmesi. İmparatorluklar ve Ulus Devletler; Vatandaşlık ve Azınlıklar; Laiklik; Seçimler ve Demokrasi konularının modüler çalışılması. Türkiye tarihinin evrensel fikirlerle anlatılmasının hedeflenmesi.
Ortadoğu"da siyasi sistemlerin kuruluşu ve gelişimi, bölgede imparatorlukların sona ermesi, ulus devletlerin doğuşu ve dış politikalarını içeren siyasi ve sosyal süreçler analiz edilir.
19. Yüzyıldan günümüze diplomasinin evrimini içerir. Bu bağlamda güç dengesi, Avrupa Uyumu, gizli anlaşmalar ve açık diplomasi gibi terimleri tartışır. Eski diplomasiden parlementer ve global diplomasiye geçiş sürecini irdeler.
Orta Çağ'da dindışı görülen unsurların sürülmesi ve cezalandırılmasından, 20. yüzyılda Balkanlar'daki dini temelli iç savaşlara kadar çeşitli örneklerle din ve siyasetin Avrupa tarihindeki ilişkisini araştırır. Dini inançların siyası farklılıklarda nasıl tanımladığı, kültürel çoğulculuk ve birarada yaşamanın şartları gibi konuları içerir.
Bu ders tarihsel düşüncenin klasik dönemde ortaya çıkışından günümüze kadarki tarihine giriş yapar. Öğrenciler tarih yazımının antik dünyadan günümüze kadar ortaya çıkmış çeşitli ekollerini öğrenecekler ve tarihçilerin nasıl bilgi topladıklarını, varsayımlar oluşturduklarını ve araştırmalarının sonuçlarını sunduklarını keşfedeceklerdir. Öğrenciler aynı zamanda tarihin yöntembiliminin, ideolojisinin ve amacının zaman içinde nasıl değiştiğini öğrenecekler ve tarihçilerin yöntemlerinin, düşüncelerinin ve ürünlerinin kısmen de olsa kendi çağları tarafından nasıl belirlendiğini anlayacaklardır.
Avrupa Devletleri ve ABD"nin Afrika, Asya ve Latin Amerika"ya karşı uyguladığı sömürgeci ve emperyalist politikaları inceler ve aynı zamanda sömürgecilik ve emperyalizme karşı gelişen tepkileri tartışır.
Sovyet deneyiminin doğası ve önemi ve bu deneyimin yol açtığı tartışmalar. Sovyetler Birliği ve Sovyet sisteminin oluşumu, dönüşümü ve çöküşünü şekillendiren güçler, süreçler ve kişiler.
Erken modern dünya kültür tarihindeki yeni yaklaşımlar üzerinden Osmanlı imparatorluğunda imgelem alanlarının üretim ve dolaşımının incelenmesi. Okur, yazar ve bilgi üretimi; şiir, tarih ve hatırlamanın siyasi işlevleri; rüya, fal ve sosyal ilişki ağlarının oluşturulması konuları. Erken modern kültür tarihi ve Osmanlı çalışmalarına yeni yaklaşımlar, Osmanlı kaynaklarının çevirileri, sınıf gezileriyle araştırılacak Osmanlı mimarisi üzerinde incelemeler.
Arşiv araştırması, sözlü tarih, araştırma ve yayın etiği, mülakat teknikleri ve belge analizi gibi belli başlı tarihsel araştırma yöntemlerini ele alır. Öğrencilere araştırma projelerinin farklı aşamalarında (araştırma önerisinin yazılması, hipotezlerin oluşturulması, araştırma sorularının belirlenmesi bilgi toplanılması ve söylem analizi) rehberlik eder
Mühendislik ve fen bilimleri kökenli öğrenciler için temel biyolojik kavramlar, biyomoleküller, temel hücre biyolojisi, temel moleküler biyoloji ve genetik.
Vücut sistemlerinin temel fizyolojisi, hastalıkların fizyopatolojisi, belirti - bulgu nedenleri ve hemşirelik bakımının tartışılması: kardiyovasküler, solunum, renal, sindirim, endokrin, sinir sistemi ile kan hücreleri ve bağışıklık sistemi
Bu derste öğrenciye, hemşireliğin dört temel kavramı olan insan, sağlık, çevre ve hemşirelik ile stres, kaygı, umut-umutsuzluk, yalnızlık, kayıp, kriz, beden bilinci-beden imgesi, duyusal yoksunluk, güçsüzlük gibi kavramları hasta bireyler ile bağdaştırması, insana özgü ve hemşirelikte karşılaşılan bu kavramların hemşirelik bakımında kullanılmasına yönelik bilgilerin kazandırılması amaçlanır.
Bu derste hemşirelikte bilme yolları, araştırma süreci- problemin tanımlanması, literatür taraması, araştırma sorusu/hipotez oluşturma, araştırma desenleri, örneklem seçimi, veri toplama, verilerin rapor edilmesi gibi konular ele alınır. Ayrıca araştırmanın önemi, araştırma süreci ve bu sürece ilişkin bilimsel ve etik yönler incelenerek öğrencinin yüksek lisans tez çalışmasına hazırlanması sağlanır.
Bu derste öğrenciye, çocukluk dönemlerinde büyüme ve gelişme, büyüme ve gelişme ile ilgili genel kurallar, çocuğun sağlıklı büyüme ve gelişme sürecinde hemşirenin rolü, çocukluk dönemlerine göre gelişimsel bakım, büyüme ve gelişmenin değerlendirilmesi, çocukta görülen büyüme gelişme bozuklukları konularında bilgi kazandırılır.
Bu derste öğrencinin çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşiresinin koruyucu, bakım verici, danışman, eğitici rol ve işlevleri; çocuk ve ailenin mevcut/olası akut ve kronik sağlık sorunlarına fiziksel, ruhsal ve sosyal tepkileri ve bu tepkilerin hemşirelik tanıları olarak adlandırılması, çocuk ve ailenin gereksinimlerinin giderilmesine yönelik hemşirelik bakımının planlanması ve uygulanmasına ilişkin beceri kazanması hedeflenir.
Öğrencinin bireysel gereksinimleri doğrultusunda çocuk sağlığı ve hastalıklarına ilişkin dünyada ve ülkemizdeki yeni gelişmeler ve uygulamalar ele alınır.
Bu derste öğrencinin, psikiyatri hemşireliği ile ilgili teorik bilgileri klinik ortama aktarma becerisini kazanması hedeflenmektedir.
Öğrencinin bireysel gereksinimleri doğrultusunda, psikiyatri hemşireliğine ilişkin dünyada ve ülkemizdeki yeni gelişmeler ve uygulamalar ele alınır.
Öğrencinin bireysel gereksinimleri doğrultusunda, hemşirelikte yönetime ilişkin dünyada ve ülkemizdeki yeni gelişmeler ve uygulamalar ele alınır.
Bu derste, kalite kavramının gelişimi, kalite yönetim süreci, kalite güvence sistemleri (ISO, JCHO, Akreditasyon Sistemi vb), katılımcı yönetim yaklaşımları, toplam kalite yönetimi (TKY) tanımı, önemi, temel ilkeler, TKY organizasyonunun yapısı, TKY süreci, kalite çemberleri, sağlık ve hemşirelik hizmetlerinde kalite yönetimi, eğitimde kalite yönetimi, değişimle ilgili kavramlar (güç, otorite, etkileme, yetki vb. ) değişim türleri, değişimi etkileyen faktörler, değişim gereksinimini saptama, değişim süreci, değişim ajanının rolü, değişim stratejileri, hemşirelik hizmetleri yönetiminde bir değişimin uygulanmasına yönelik bilgilerin kazandırılması amaçlanır.
Bu derste, bilimsel makalenin özellikleri, bilimsel dergiler ve sınıflanması, yayın etiği, bilimsel bir araştırmanın bulgularının makale haline gelme sürecinde izlenmesi gereken ilkeler ile bu süreçte uyulması gereken ilke ve kurallar ele alınır.
Ruhsal hastalıkların epidemiyolojisi, semptomları ve etiyolojisi, psikiyatride kullanılan tedavi yöntemleri, ruhsal sorunu olan hastalarda hemşirelik bakım süreci.
Bu derste, öğrencinin liderlik becerileri ile yönetim sürecinin veri toplama ve planlama, örgütleme, yöneltme ve kontrol aşamalarının alanda uygulanmasına ilişkin yönetim becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.
Bu derste demografik nüfus hareketleri, demografik dönüşüm, dinin sağlığa etkisi, küreselleşme ve hemşirelik bakımına etkisi, göç ve sağlıkla ilişkisi, gecekondulaşma, kentleşme süreçleri ve sağlığa etkileri konuları ele alınır.