HSGN 602 / HEMŞİRELİKTE METODOLOJİ II
Dönem: Spring 2018Kredi 4Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrencinin, Hemşirelik araştırmalarında kullanılan paradigmalara ilişkin bilgi ile hemşireliğin ilgi alanına giren konularda yapılmış olan araştırmaları analiz etme, araştırma yöntemi ve verilerinin kritik edilerek uygulamalara rehber olacak kanıtları tartışabilmesi, araştırma konusu belirleme ve araştırma yapma becerisi kazanması hedeflenmektedir.

HSGN 604 / HEMŞİRELİK BİLİMİNİN TEORİK TEMELLERİ II
Dönem: Spring 2018Kredi 4Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrencinin, hemşirelik modellerini hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama ve araştırmalarında kullanması, modellerin değerlendirme ve eleştirilerini yapması ve bir hemşirelik modeline göre klinik çalışması yürütütebilmesi hedeflenmektedir.

HSGN 609 / ÇOCUK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİNİN FELSEFİ TEMELLERİ I
Dönem: Spring 2018Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derse, epistomiyolojik ve ontolojik varsayımların altında yatan bilginin doğası, yasalar, toplumsal cinsiyet ve kültürün çocuk sağlığı hemşireliğinin eski yeni ve gelecekteki teorileri üzerine olan etkileri bilimsel araştırmalar temelinde tartışmak amaçlanır. Bu teoriler doğrultular doğrultusunda kendi bakış açılarını geliştirmeleri hedeflenir.

HSGN 611 / FARKLI ORTAMDA BÜYÜYEN ÇOCUKLAR VE HEMŞİRELİK
Dönem: Spring 2018Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrencinin çalışan çocuklar, sokak çocukları, örselenmiş çocuklar, engelli çocuklar, suçlu çocuklar, kronik hastalığı olan çocukların durumlarını değerlendirebilmesi beklenir.

HSGN 628 / İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİNDE KANIT TEMELLİ UYGULAMALARIN GELİŞTİRİLMESİ
Dönem: Spring 2018Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Derste, öğrencilere sağlığın korunması ve geliştirilmesine yönelik birey, aile ve toplumda kronik hastalıkların oluşumuna neden olabilecek riskli durumların belirlenmesi, erken tanı ve korunmanın sağlanması, kronik hastalıkların ve onlara bağlı gelişen akut ve kronik komplikasyonların bakım ve tedavisi (akut pulmoner ödem, gastrointestinal kanamalar, hipertansif kriz, stroke, akut koroner sendromlar gibi), akut hastalıklarda optimum bakımın sağlanmasında için hemşirelik bakımının organizasyonu, hasta ve aile merkezli bakımın ana ilkeleri, yaşlılık ve kırılgan yaşlılık kavramı ve yaşlı hastanın sağlık sorunları ve öncelikler, kronik hastalık yönetimi modelleri, Kronik hastalıklara uyumu artırmaya yönelik stratejiler, Palyatif bakım, Tamamlayıcı tedavi yöntemleri, İleri bakım ve tedavi gereksinimi olan hastaların bakımı (hemodiyaliz, evde diyaliz gibi) ve akut ve kronik durumlarda evde bakım konuları ele alınır. yönelik konular ele alınır. Öğrencinin, sağlıklı davranış geliştirme ve dolayısı ile kronik hastalıkların oluşumunda en önemli biyolojik risk faktörleri olan hipertansiyon, yüksek kan şekeri, obezite gibi durumları önlemeye yönelik birey ve toplum temelli girişimleri uygulama iç hastalıkları uygulama alanlarında (acil, iç hastalıkları klinikleri, ayaktan tedavi hizmetleri, evde bakım gibi) hemşirelik süreci doğrultusunda bakım planı hazırlama bilgi ve becerisi kazanması hedeflenmektedir.

HSGN 630 / İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİNİN FELSEFİ TEMELLERİ II
Dönem: Spring 2018Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrencinin hemşirelikle ilgili güncel konuları farklı bakış açılarıyla ve analitik olarak ele alabilmeleri ve sorunları çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları tartışabilmeleri hedeflenmektedir. İç hastalıklarda klinik karar verme, kullanılan sağlık bakım sistemleri, yaşanan problemlere yönelikstrateji geliştirme, yenilikler, hemşirelik bakım modelleri, kronik hastalıklar ve yaşam kalitesinin geliştirilmesi, Türkiye?nin sağlık politikaları (sosyalleştirilmiş sağlık hizmeti, sağlıkta dönüşüm yasası, aile hekimliği, genel sağlık sigortası vb) konuları ele alınır.

HSGN 645 / HEMŞİRELİK BAKIMININ FELSEFİ TEMELLERİ
Dönem: Spring 2018Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste, öğrencinin bakım kavramını ve bileşenlerini, bakım-bilim-sanat ilişkisini, bakım felsefesindeki değişim sürecini ve bu süreçte rol oynayan faktörleri kavraması amaçlanır. Dersin içeriğinde; bakım kavramı, hemşirelik bakımının bileşenleri, bakım yaklaşımları, bakımı etkileyen faktörler, bilim ve sanat olarak hemşirelik bakımı ve bakıma ilişkin yenilikler yer alır.

HSGN 652 / HEMŞİRELİK UYGULAMALARINDA YÖNTEM ÇALIŞMASI
Dönem: Spring 2018Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu ders, öğrenciye günümüzde kullanılan hemşirelik yöntem ve tekniklerini kapsamlı bir şekilde inceleyebilme ve yeni teknik ve yöntemler geliştirebilme yetisi kazandırır. Ders kapsamında, bilim, yöntem, teknik, standart gibi temel kavramların incelenmesi, bilimin tarihsel gelişim süreci, bilimsel düşünme yöntemi, teknoloji kavramı ve teknolojinin evrim süreci, hemşirelikte yöntem geliştirme, patent başvuru süreci konuları ele alınır. Öğrenciden bir ürün/teknik/yöntemin prototipini geliştirmesi beklenir.

HSGN 690 / PhD SEMİNER DERSİ
Dönem: Spring 2018Kredi 0Saatler: 0:00:00-0:00:00

PhD SEMİNER DERSİ

HSGN 690 / PhD SEMİNER DERSİ
Dönem: Spring 2018Kredi 0Saatler: 0:00:00-0:00:00

PhD SEMİNER DERSİ

HSGN 690 / PhD SEMİNER DERSİ
Dönem: Spring 2018Kredi 0Saatler: 0:00:00-0:00:00

PhD SEMİNER DERSİ

HSGN 699 / HEMŞİRELİK DOKTORA TEZ ÇALIŞMASI
Dönem: Spring 2018Kredi 0Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrencinin edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirme, sorunu saptama ve çözüme yönelik yöntem kurgulama, konusu ile ilgili kaynaklara ulaşma, verilerini toplama, değerlendirme, istatistiksel analizini yapma ve bilimsel etik değerleri gözeterek yaptığı çalışmayı sistematik olarak rapor etme ve sunmaya yönelik bilgi ve becerileri kazanması hedeflenmektedir.

HSGN 699 / HEMŞİRELİK DOKTORA TEZ ÇALIŞMASI
Dönem: Spring 2018Kredi 0Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrencinin edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirme, sorunu saptama ve çözüme yönelik yöntem kurgulama, konusu ile ilgili kaynaklara ulaşma, verilerini toplama, değerlendirme, istatistiksel analizini yapma ve bilimsel etik değerleri gözeterek yaptığı çalışmayı sistematik olarak rapor etme ve sunmaya yönelik bilgi ve becerileri kazanması hedeflenmektedir.

HSGN 699 / HEMŞİRELİK DOKTORA TEZ ÇALIŞMASI
Dönem: Spring 2018Kredi 0Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrencinin edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirme, sorunu saptama ve çözüme yönelik yöntem kurgulama, konusu ile ilgili kaynaklara ulaşma, verilerini toplama, değerlendirme, istatistiksel analizini yapma ve bilimsel etik değerleri gözeterek yaptığı çalışmayı sistematik olarak rapor etme ve sunmaya yönelik bilgi ve becerileri kazanması hedeflenmektedir.

HSGN 699 / HEMŞİRELİK DOKTORA TEZ ÇALIŞMASI
Dönem: Spring 2018Kredi 0Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrencinin edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirme, sorunu saptama ve çözüme yönelik yöntem kurgulama, konusu ile ilgili kaynaklara ulaşma, verilerini toplama, değerlendirme, istatistiksel analizini yapma ve bilimsel etik değerleri gözeterek yaptığı çalışmayı sistematik olarak rapor etme ve sunmaya yönelik bilgi ve becerileri kazanması hedeflenmektedir.

HSGN 699 / HEMŞİRELİK DOKTORA TEZ ÇALIŞMASI
Dönem: Spring 2018Kredi 0Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrencinin edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirme, sorunu saptama ve çözüme yönelik yöntem kurgulama, konusu ile ilgili kaynaklara ulaşma, verilerini toplama, değerlendirme, istatistiksel analizini yapma ve bilimsel etik değerleri gözeterek yaptığı çalışmayı sistematik olarak rapor etme ve sunmaya yönelik bilgi ve becerileri kazanması hedeflenmektedir.

HSMM 503 / ENFEKSİYON HASTALIKLARININ EPİDEMİYOLOJİSİ
Dönem: Spring 2018Kredi 2Saatler: 0:00:00-0:00:00

Temel epidemiyolojik kavramlar, epidemiyolojik araştırma tasarımları, araştırma sonuçlarının analizi ve değerlendirilmesi, salgın analizi.

HSMM 550 / TIBBİ MİKROBİYOLOJİDEN SEÇİLMİŞ KONULAR
Dönem: Spring 2018Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

HSMM 552 / TIBBİ MİKROBİYOLOJİDEN SEÇİLMİŞ KONULAR
Dönem: Spring 2018Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

HSMM 590 / SEMİNER
Dönem: Spring 2018Kredi 0Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu ders kredisiz olup, disiplinlerarası tüm programlardan öğrencilerin katılımını sağlayarak öğrenciler arasındaki bilimsel etkileşimi artırmayı ve öğrencilerin sunum becerilerini geliştirmeyi hedefler. Yapılan çalışma ve araştırmaların, danışman öğretim üyesinin rehberliğiyle belirlenen teknikler çerçevesinde topluluk önünde sunumu ve soru cevap kısmından oluşan seminer dersi dönemsel olarak notlandırılır.

HSRB 503 / YARDIMCI ÜREME TEKNİKLERİ VE İN VİTRO FERTİLİZASYON
Dönem: Spring 2018Kredi 4Saatler: 0:00:00-0:00:00

Yardımcı Üreme Tekniklerinin Tanımlanması ve bunların tıptaki uygulamaları.

HSRB 590 / SEMİNER
Dönem: Spring 2018Kredi 0Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu ders kredisiz olup, disiplinlerarası tüm programlardan öğrencilerin katılımını sağlayarak öğrenciler arasındaki bilimsel etkileşimi artırmayı ve öğrencilerin sunum becerilerini geliştirmeyi hedefler. Yapılan çalışma ve araştırmaların, danışman öğretim üyesinin rehberliğiyle belirlenen teknikler çerçevesinde topluluk önünde sunumu ve soru cevap kısmından oluşan seminer dersi dönemsel olarak notlandırılır.

HUMS 101 / YAKIN ÇAĞ TARİHİ
Dönem: Spring 2018Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 16:00:00-17:15:00

Yakın Çağ tarihinin 1848den itibaren belli başlı temaları ve olayları. Endüstrileşme, Amerikan sivil savaşı, gerçek "globalleşme"nin başlaması, batılılaşmanın yayılması, büyük güçler arasındaki rekabet, I. Dünya Savaşı, Amerikanlılaşmanın yayılması, komunizmin yükselişi, Rus devrimi, 1919 döneminin barış anlaşmaları, 1923 (Versay'dan Lozan'a) işlenecek konular arasındadır.

HUMS 104 / DENİZ GÜZERGAHLARI: AKDENİZ MEDENİYETLERİ
Dönem: Spring 2018Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 14:30:00-15:45:00

Akdeniz bögesinin prehistorik çağdan Bizans İmparatorluğu?nun çöküşüne kadar olan dönem. Bu dönemlerdeki Akdeniz medeniyetlerinin tarihi, mimarisi, sanatı ve toplumlarının incelenmesi. Ağırlıklı olarak Anadolu, Yakın Doğu, Levant, Kuzey Afrika, Yunanistan ve Batı Akdeniz ülkelerinin tarihi, sanatı ve mimarisinin ele alınması. Ticaret, göç, gelenek, yenilik, değiş tokuş, süreklilik ve süreksizlik gibi ana konuların ele alınması. Bahsi geçen dönemlerde, ?seyahat? ele alınacak ve tartışılacak ana temalardan biri olacaktır.