Bu derste, çocuk ve erişkinde solunum, dolaşım ve kas iskelet sistemi ile ilişkili majör sağlık sorunları olan hastaya yönelik hazırlanan vakalardaki sorunların belirlenmesi, sorunları ortadan kaldırmaya yönelik güncel kanıtların kullanıldığı hemşirelik bakımın planlanması ve alternatif girişimlerin önerilmesi sırasında öğrencilerin bilgiye ulaşma, problem çözme, eleştirel düşünme ve karar verme becerilerini kullanmasını sağlayacak aktiviteler yer alır.
Bu derste, çocuk ve erişkinde boşaltım sistemine ilişkin majör sağlık sorunları olan hastaya yönelik hazırlanan vakalardaki sorunların belirlenmesi, sorunları ortadan kaldırmaya yönelik güncel kanıtların kullanıldığı hemşirelik bakımın planlanması ve alternatif girişimlerin önerilmesi sırasında öğrencilerin bilgiye ulaşma, problem çözme, eleştirel düşünme ve karar verme becerilerini kullanmasını sağlayacak aktiviteler yer alır.
Bu genel değerlendirme hemşirelik yüksek okulunda 4. yıl süresince ele alınan tüm ders materyali kapsamaktadır. İçerik çoktan seçmeli sorular, kısa metin türü sorular ve görsel materyalden oluşacaktır. Güncel tıp bilimlerine multidisipliner yaklaşımlar ile kompleks sağlık problemlerin hemşirelik bakımının integrasyonuna özellikle vurgu yapılacaktır.
Bu ders, birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde çocuk sağlığını geliştirmeye yönelik kapsamlı hemşirelik uygulaması deneyimi kazandırmaya odaklanır. Öğrencinin çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine ilişkin alanlarda liderlik, yönetim, danışmanlık, öğretim, araştırma, karar verme becerilerini geliştirerek hemşirelik bakımı uygulamalarında yeterlilik kazanması sağlanır.
Bu ders, birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde çocuk sağlığını geliştirmeye yönelik kapsamlı hemşirelik uygulaması deneyimi kazandırmaya odaklanır. Öğrencinin çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine ilişkin alanlarda liderlik, yönetim, danışmanlık, öğretim, araştırma, karar verme becerilerini geliştirerek hemşirelik bakımı uygulamalarında yeterlilik kazanması sağlanır.
Bu ders, birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde çocuk sağlığını geliştirmeye yönelik kapsamlı hemşirelik uygulaması deneyimi kazandırmaya odaklanır. Öğrencinin çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine ilişkin alanlarda liderlik, yönetim, danışmanlık, öğretim, araştırma, karar verme becerilerini geliştirerek hemşirelik bakımı uygulamalarında yeterlilik kazanması sağlanır.
Bu ders, birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde bireyin geliştirmeye yönelik kapsamlı hemşirelik uygulaması deneyimi kazandırmaya odaklanır. Öğrencinin cerrahi hastalıkları hemşireliğine ilişkin alanlarda liderlik, yönetim, danışmanlık, öğretim, araştırma, karar verme becerilerini geliştirerek hemşirelik bakımı uygulamalarında yeterlilik kazanması sağlanır.
Bu ders, birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde bireyin geliştirmeye yönelik kapsamlı hemşirelik uygulaması deneyimi kazandırmaya odaklanır. Öğrencinin cerrahi hastalıkları hemşireliğine ilişkin alanlarda liderlik, yönetim, danışmanlık, öğretim, araştırma, karar verme becerilerini geliştirerek hemşirelik bakımı uygulamalarında yeterlilik kazanması sağlanır.
Bu ders, birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde bireyin geliştirmeye yönelik kapsamlı hemşirelik uygulaması deneyimi kazandırmaya odaklanır. Öğrencinin cerrahi hastalıkları hemşireliğine ilişkin alanlarda liderlik, yönetim, danışmanlık, öğretim, araştırma, karar verme becerilerini geliştirerek hemşirelik bakımı uygulamalarında yeterlilik kazanması sağlanır.
Bu ders, birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde halk sağlığını geliştirmeye yönelik kapsamlı hemşirelik uygulaması deneyimi kazandırmaya odaklanır. Öğrencinin halk sağlığı hemşireliğine ilişkin alanlarda liderlik, yönetim, danışmanlık, öğretim, araştırma, karar verme becerilerini geliştirerek hemşirelik bakımı uygulamalarında yeterlilik kazanması sağlanır.
Bu ders, birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde halk sağlığını geliştirmeye yönelik kapsamlı hemşirelik uygulaması deneyimi kazandırmaya odaklanır. Öğrencinin halk sağlığı hemşireliğine ilişkin alanlarda liderlik, yönetim, danışmanlık, öğretim, araştırma, karar verme becerilerini geliştirerek hemşirelik bakımı uygulamalarında yeterlilik kazanması sağlanır.
Bu ders, birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde halk sağlığını geliştirmeye yönelik kapsamlı hemşirelik uygulaması deneyimi kazandırmaya odaklanır. Öğrencinin halk sağlığı hemşireliğine ilişkin alanlarda liderlik, yönetim, danışmanlık, öğretim, araştırma, karar verme becerilerini geliştirerek hemşirelik bakımı uygulamalarında yeterlilik kazanması sağlanır.
Modern Türkiye Tarihine, giriş. 19 ve 20. Yüzyıl Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye tarihine okumalar ve belgeseller üzerinden analitik bir bakış.
I. Süleyman"ın ölümünden Tanzimat"ın ilanına kadar olan süreçte Osmanlı Devletinin geçirdiği dönüşümler, merkezi devletteki kriz, ayanların yükselişi, toplum ve kültürdeki değişimler ve Avrupa"nın Osmanlı toplumundaki değişen algılanması incelenir.
Modern Toplumların Doğuşunu, Fransız Devriminden itibaren Doğu ve Batı Avrupa"daki toplumların değişimini inceler.
İslamın doğuşundan günümüze kadar olan Ortadoğu tarihine giriş dersi. Ortadoğu bölgesindeki siyasi, sosyal ve iktisadi yapıların 19. ve 20. yüzyılda geçirdiği değişimler incelenir.
19. yüzyıl sonundan 20. yüzyıl ortasına kadar olan dönemi kapsar. İstanbul ve Selanik gibi Osmanlı liman şehirleri, Hausmann?ın Paris?i, bir göçmen şehri olarak New York, yeni Türk başkenti Ankara, Sovyetlerin başkenti Moskova, ve iki dünya savaşı arasında Berlin gibi farklı örneklere odaklanılır. Bu şehirlerdeki tarihsel deneyimler arasındaki benzerlikler ve farklılıklar, şehir dokusu ve sosyal değişim arasındaki diyalektik ilişkiye bakılarak araştırılması.
19. yy’dan 2000’lere kadar Osmanlı Devleti ve Türkiye Cumhuriyeti tarihinin incelenmesi. İmparatorluklar ve Ulus Devletler; Vatandaşlık ve Azınlıklar; Laiklik; Seçimler ve Demokrasi konularının modüler çalışılması. Türkiye tarihinin evrensel fikirlerle anlatılmasının hedeflenmesi.
19. yy’dan 2000’lere kadar Osmanlı Devleti ve Türkiye Cumhuriyeti tarihinin incelenmesi. İmparatorluklar ve Ulus Devletler; Vatandaşlık ve Azınlıklar; Laiklik; Seçimler ve Demokrasi konularının modüler çalışılması. Türkiye tarihinin evrensel fikirlerle anlatılmasının hedeflenmesi.
19. yy’dan 2000’lere kadar Osmanlı Devleti ve Türkiye Cumhuriyeti tarihinin incelenmesi. İmparatorluklar ve Ulus Devletler; Vatandaşlık ve Azınlıklar; Laiklik; Seçimler ve Demokrasi konularının modüler çalışılması. Türkiye tarihinin evrensel fikirlerle anlatılmasının hedeflenmesi.
Plato, Aristotle,Machiavelli, Rousseau ve Marx gibi antik ve modern zaman filozof ve siyasal teorisyenlerinin ortaya koyduğu temel siyasi fikirlerin tarihsel bir analizi. Siyasetin en temel sorunsalları ile ilgili entelektüel tartışmalar (yönetim şekilleri, birey ve devlet arasındaki ilişki, adalet ve ahlak).
Plato, Aristotle,Machiavelli, Rousseau ve Marx gibi antik ve modern zaman filozof ve siyasal teorisyenlerinin ortaya koyduğu temel siyasi fikirlerin tarihsel bir analizi. Siyasetin en temel sorunsalları ile ilgili entelektüel tartışmalar (yönetim şekilleri, birey ve devlet arasındaki ilişki, adalet ve ahlak).
19. Yüzyıldan günümüze diplomasinin evrimini içerir. Bu bağlamda güç dengesi, Avrupa Uyumu, gizli anlaşmalar ve açık diplomasi gibi terimleri tartışır. Eski diplomasiden parlementer ve global diplomasiye geçiş sürecini irdeler.
Monarşik bir yerleşmeden imparatorluk başkentine Roma?nın kentsel gelişimi. Roma İmparatorluğu?nun kentlerinde ve kırsalında imparatorluğun varlığı ve propagandası. Küçük Asya?dan İber Yarımadası?na kadar olan bölgelerden seçilen farklı örnekler imparatorluk organizasyonu ve lojistiği hakkındaki daha genel bir söyleme dahil edilecektir. İmparatorluğun içindeki farklı bölgesel toplumların değişimi, yerel güçlerin kendilerini meşrulaştırmalarında kamusal sanat, altyapı ve kentsel süsleme kullanımına odaklanılacaktır.