HSGN 604 / HEMŞİRELİK BİLİMİNİN TEORİK TEMELLERİ II
Dönem: Spring 2019Kredi 4Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrencinin, hemşirelik modellerini hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama ve araştırmalarında kullanması, modellerin değerlendirme ve eleştirilerini yapması ve bir hemşirelik modeline göre klinik çalışması yürütütebilmesi hedeflenmektedir.

HSGN 610 / ÇOCUK SAĞLIĞINDA KANIT TEMELLİ UYGULAMALARIN GELİŞTİRİLMESİ
Dönem: Spring 2019Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu ders, çocuk ve adolesanın sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığın yeniden düzeltilmesinde seçilmiş teori ve araştırma bilgileri kullanılarak bakım yönetimine odaklanır. Öğrencinin bu alanda uygulama ve araştırma yapma becerilerini geliştirmesi beklenir.

HSGN 622 / PSİKİYATRİ HEMŞİRELİĞİNİN FELSEFİ TEMELLERİ II
Dönem: Spring 2019Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste, epistomiyolojik ve ontolojik varsayımların altında yatan bilginin doğası, yasalar, toplumsal cinsiyet ve kültürün psikiyatri hemşireliğinin eski yeni ve gelecekteki teorileri üzerine olan etkileri bilimsel araştırmalar temellinde tartışmak amaçlanır. Bu teoriler doğrultular doğrultusunda kendi bakış açılarını geliştirmeleri hedeflenir.

HSGN 624 / KONSÜLTASYON LİYEZON PSİKİYATRİ HEMŞİRELİĞİ
Dönem: Spring 2019Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste Konsültasyon Liyezon Psikiyatri Hemşireliğinin uygulama alanları, modelleri, rolleri ve eğitiminin incelenmesi amaçlanır. Derste, KLP hemşireliği tarihsel süreç, KLP hemşireliği rolü ve uygulama alanları, hastalığa tepkiler ve hemşirelik uygulamaları, yaşamı tehdit eden hastalıklarda psikososyal bakım, ölüme hazırlık, yaşamı tehdit eden hastalıklarda sağlık çalışanlarının gereksinimleri, yaşamı tehdit eden hastalıklarda aileye ve hastaya bakımı konuları ele alınır.

HSGN 648 / HEMŞİRELİKTE SİSTEMATİK YAKLAŞIM
Dönem: Spring 2019Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu ders, öğrenciye bilimsel problem çözme yöntemini hemşirelikte kompleks vakaların bakım sorunlarını çözmede kullanmaya ilişkin bilgi ve becerisi kazandırılır. Dersin içeriğinde; eleştirel düşünme, kanıta dayalı hemşirelik, hemşirelik sınıflandırma sistemleri, hemşirelik bakımında sistematik yaklaşım ve kompleks bakım planı hazırlama ve değerlendirme yer alır.

HSGN 654 / HEMŞİRELİK BAKIMINDA KANIT TEMELLİ UYGULAMALAR II
Dönem: Spring 2019Kredi 4Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste, öğrencinin özelleşmiş ünitelerde (yoğun bakım, yara bakımı, stomaterapi, ameliyathane vb. üniteler) kanıta dayalı bilgi, beceri ve tutumlarını kullanarak bakım vermesi amaçlanır. Ders kapsamında, öğrencinin hemşirelikteki özel bir alana ilişkin holistik bakım modelini ve hemşirelik süreci sistemini temel alarak hasta bakımı vermesi, kanıta dayalı bakım uygulamaları ile bakıma ilişkin yöntem ve teknikleri uygulamaya aktarması beklenir.

HSGN 655 / HEMŞİRELİKDE METODOLOJİ
Dönem: Spring 2019Kredi 4Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste, nicel araştırma metodolojisi ve tasarımları (deneysel - yarı deneysel desenler, vaka kontrol, kohort, kesitsel çalışma), güç analizi, örnekleme yöntemleri, randomizasyon, veri toplama teknikleri, istatistiklere karar verme, araştırmada model ve kuram kullanımı ve araştırma - yayın etiği konuları yer alır.

HSGN 690 / PhD SEMİNER DERSİ
Dönem: Spring 2019Kredi 0Saatler: 0:00:00-0:00:00

PhD SEMİNER DERSİ

HSGN 699 / HEMŞİRELİK DOKTORA TEZ ÇALIŞMASI
Dönem: Spring 2019Kredi 0Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrencinin edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirme, sorunu saptama ve çözüme yönelik yöntem kurgulama, konusu ile ilgili kaynaklara ulaşma, verilerini toplama, değerlendirme, istatistiksel analizini yapma ve bilimsel etik değerleri gözeterek yaptığı çalışmayı sistematik olarak rapor etme ve sunmaya yönelik bilgi ve becerileri kazanması hedeflenmektedir.

HSGN 699 / HEMŞİRELİK DOKTORA TEZ ÇALIŞMASI
Dönem: Spring 2019Kredi 0Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrencinin edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirme, sorunu saptama ve çözüme yönelik yöntem kurgulama, konusu ile ilgili kaynaklara ulaşma, verilerini toplama, değerlendirme, istatistiksel analizini yapma ve bilimsel etik değerleri gözeterek yaptığı çalışmayı sistematik olarak rapor etme ve sunmaya yönelik bilgi ve becerileri kazanması hedeflenmektedir.

HSGN 699 / HEMŞİRELİK DOKTORA TEZ ÇALIŞMASI
Dönem: Spring 2019Kredi 0Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrencinin edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirme, sorunu saptama ve çözüme yönelik yöntem kurgulama, konusu ile ilgili kaynaklara ulaşma, verilerini toplama, değerlendirme, istatistiksel analizini yapma ve bilimsel etik değerleri gözeterek yaptığı çalışmayı sistematik olarak rapor etme ve sunmaya yönelik bilgi ve becerileri kazanması hedeflenmektedir.

HSGN 699 / HEMŞİRELİK DOKTORA TEZ ÇALIŞMASI
Dönem: Spring 2019Kredi 0Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrencinin edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirme, sorunu saptama ve çözüme yönelik yöntem kurgulama, konusu ile ilgili kaynaklara ulaşma, verilerini toplama, değerlendirme, istatistiksel analizini yapma ve bilimsel etik değerleri gözeterek yaptığı çalışmayı sistematik olarak rapor etme ve sunmaya yönelik bilgi ve becerileri kazanması hedeflenmektedir.

HSGN 699 / HEMŞİRELİK DOKTORA TEZ ÇALIŞMASI
Dönem: Spring 2019Kredi 0Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrencinin edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirme, sorunu saptama ve çözüme yönelik yöntem kurgulama, konusu ile ilgili kaynaklara ulaşma, verilerini toplama, değerlendirme, istatistiksel analizini yapma ve bilimsel etik değerleri gözeterek yaptığı çalışmayı sistematik olarak rapor etme ve sunmaya yönelik bilgi ve becerileri kazanması hedeflenmektedir.

HSGN 699 / HEMŞİRELİK DOKTORA TEZ ÇALIŞMASI
Dönem: Spring 2019Kredi 0Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrencinin edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirme, sorunu saptama ve çözüme yönelik yöntem kurgulama, konusu ile ilgili kaynaklara ulaşma, verilerini toplama, değerlendirme, istatistiksel analizini yapma ve bilimsel etik değerleri gözeterek yaptığı çalışmayı sistematik olarak rapor etme ve sunmaya yönelik bilgi ve becerileri kazanması hedeflenmektedir.

HSGN 699 / HEMŞİRELİK DOKTORA TEZ ÇALIŞMASI
Dönem: Spring 2019Kredi 0Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrencinin edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirme, sorunu saptama ve çözüme yönelik yöntem kurgulama, konusu ile ilgili kaynaklara ulaşma, verilerini toplama, değerlendirme, istatistiksel analizini yapma ve bilimsel etik değerleri gözeterek yaptığı çalışmayı sistematik olarak rapor etme ve sunmaya yönelik bilgi ve becerileri kazanması hedeflenmektedir.

HSGN 699 / HEMŞİRELİK DOKTORA TEZ ÇALIŞMASI
Dönem: Spring 2019Kredi 0Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrencinin edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirme, sorunu saptama ve çözüme yönelik yöntem kurgulama, konusu ile ilgili kaynaklara ulaşma, verilerini toplama, değerlendirme, istatistiksel analizini yapma ve bilimsel etik değerleri gözeterek yaptığı çalışmayı sistematik olarak rapor etme ve sunmaya yönelik bilgi ve becerileri kazanması hedeflenmektedir.

HSMM 503 / ENFEKSİYON HASTALIKLARININ EPİDEMİYOLOJİSİ
Dönem: Spring 2019Kredi 2Günler: TUESSaatler: 17:00:00-19:00:00

Temel epidemiyolojik kavramlar, epidemiyolojik araştırma tasarımları, araştırma sonuçlarının analizi ve değerlendirilmesi, salgın analizi.

HSMM 509 / TIBBİ MİKOLOJİ'DE YENİ KAVRAMLAR
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: FRISaatler: 18:00:00-20:00:00

Bu dersin amacı tıbbi mikolojinin temel prensiplerini öğretmektir. Bulaşıcı hastalıklarda fungal patogenez hakkında derinlemesine bilgi sağlar. Moleküler ve klasik tanı yöntemleri, ana türlerin patogenez paternleri ve genişletilmiş antifungal analizler sağlanacaktır. epidemiyoloji, sık görülen ve ortaya çıkan mayalar veya filamentli mantarlardan kaynaklanan enfeksiyonlar için tanı kriterleri, antifungal tedavi yönetimi ilkeleri, pratik kılavuzlar üzerinde durulacak. Öğrencilerin değerlendirilmesi sunumlardaki performansları, konu tartışmalarına katılım ve final sınavlarına göre yapılacaktır.

HSMM 552 / TIBBİ MİKROBİYOLOJİDEN SEÇİLMİŞ KONULAR
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: WEDSaatler: 8:30:00-11:30:00

HSMP 509 / ENDOKRİN FİZYOLOJİSİ
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: MONSaatler: 13:00:00-15:00:00

Bu dersin temel amacı endokrin sistemin sinir sistemi ile birlikte vücuttaki tüm sistemlerin kontrolündeki rolünü anlamaktır. Organizmada dinamik dengenin sağlanmasında endokrin ve sinir sistemi arasındaki benzerlikler ve farklılıklar incelenecektir. Bu ders, klasik endokrin bezler ve dokular tarafından salgılanan hormonların vücuttaki aktiviteleri nasıl yönettiğini, metabolizma ve enerji dengesini, büyüme ve gelişmenin kontrolünü ve üreme sistemleri üzerine olan etkilerini açıklamak üzerine odaklanacaktır. Hormonlar kimyasal özelliklerine bağlı olarak vücut sıvılarında eriyebilirlikleri açısından karşılaştırılacaklardır. Hormon - hedef hücre reseptör etkileşimleri öğrenilecektir. Bu dersin temel hedefi hormonların salgılandıkları dokuları ve etki ettikleri organlarda neden oldukları olayların öğrenilmesidir.

HSMP 590 / SEMİNER
Dönem: Spring 2019Kredi 0Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu ders kredisiz olup, disiplinlerarası tüm programlardan öğrencilerin katılımını sağlayarak öğrenciler arasındaki bilimsel etkileşimi artırmayı ve öğrencilerin sunum becerilerini geliştirmeyi hedefler. Yapılan çalışma ve araştırmaların, danışman öğretim üyesinin rehberliğiyle belirlenen teknikler çerçevesinde topluluk önünde sunumu ve soru cevap kısmından oluşan seminer dersi dönemsel olarak notlandırılır.

HSRB 501 / KADIN VE ERKEK ÜREME SİSTEMLERİ: ANATOMİK VE HİSTOLOJİK YAPILARI / GELİŞİMLERİ
Dönem: Spring 2019Kredi 4Günler: THURSSaatler: 17:30:00-19:30:00

Kadın ve erkek üreme sistemlerininin anatomik yapıları ve bu yapıların mikroskopik özellikleri, embriyolojik gelişim süreçleri ve bu değişimlerin fonksiyonel önemleri. Ders pratik uygulamaları içermektedir.

HSRB 504 / EMBRİYOLOJİ VE ANDROLOJİ LABORATUARLARI: TEMEL PRENSİPLER VE UYGULAMALAR
Dönem: Spring 2019Kredi 4Günler: TUESSaatler: 17:30:00-19:30:00

ART'ın tanımı. IVF laboratuvarı nasıl kurulur. ART'de iş akışı ve manipülasyonlar. ART'de başarının değerlendirilmesi-döllenme, embriyo kalitesi, erken embriyogenez ve implantasyonun değerlendirilmesi. ART başarısını etkileyen sorunlar. ART ile ilgili sorunların değerlendirilmesi ve yönetimi.

HSRB 590 / SEMİNER
Dönem: Spring 2019Kredi 0Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu ders kredisiz olup, disiplinlerarası tüm programlardan öğrencilerin katılımını sağlayarak öğrenciler arasındaki bilimsel etkileşimi artırmayı ve öğrencilerin sunum becerilerini geliştirmeyi hedefler. Yapılan çalışma ve araştırmaların, danışman öğretim üyesinin rehberliğiyle belirlenen teknikler çerçevesinde topluluk önünde sunumu ve soru cevap kısmından oluşan seminer dersi dönemsel olarak notlandırılır.