ETHR 500 / BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ İLE ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİ
Dönem: Spring 2019Kredi 0Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konulu seminer serisi.

ETHR 500 / BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ İLE ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİ
Dönem: Spring 2019Kredi 0Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konulu seminer serisi.

EXCH 301 / TÜRK KÜLTÜRÜ VE TARİHİ
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 11:30:00-12:45:00

Bu dersin amacı modern Türkiye?nin oluşumunda önemli olan kültürel ve toplumsal meseleleri sunmaktır. Bu ders 19. yüzyıl başından bu yana olan dönemi kapsayacak ve önemli dönemlerdeki kültürel ve toplumsal dönüşümlere ağırlık verecektir. Türkiye tarihine genel bir bakış sunmak amacıyla ilk haftalarda Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye Cumhuriyeti tarihinin önemli konuları ele alınacaktır. Daha sonra, Türk toplumunu anlamak için gerekli olan seçilmiş konularla devam edecektir.

FREN 201 / FRANSIZCA I: BAŞLANGIÇ
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 10:00:00-11:15:00

Hedef dilde temel iletişimin geliştirilmesi amacıyla dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) ve de Fransız kültürünün yeni başlayanlara tanıtılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.

FREN 201 / FRANSIZCA I: BAŞLANGIÇ
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 8:30:00-9:45:00

Hedef dilde temel iletişimin geliştirilmesi amacıyla dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) ve de Fransız kültürünün yeni başlayanlara tanıtılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.

FREN 202 / FRANSIZCA II: BAŞLANGIÇ
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 11:30:00-12:45:00Ön Koşullar: FREN. 201 or consent of the instructor

FREN 201?in devamı niteliğinde. Gündelik durumlarda başarılı etkileşim için dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi ve de Fransız kültürü ile tanışıklığın ilerletilmesi. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ikinci yarısı.

FREN 301 / FRANSIZCA III: ORTA DÜZEY
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 14:30:00-15:45:00Ön Koşullar: FREN. 202 or consent of the instructor

FREN 202?nin devamı niteliğinde. Dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin daha da geliştirilmesi. Gündelik yaşamda düzenli olarak karşılaşılan konulara dair iletişim ihtiyaçlarının sağlanması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A2 düzeyinin ilk yarısı.

GERM 201 / ALMANCA I: BAŞLANGIÇ
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 8:30:00-9:45:00

Almanca bilmeyen öğrencilere dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin tanıtılması ve de Alman kültürüne giriş yapılması. Öğrencilere temel konularda basit soru ve yanıt kalıplarının öğretilmesi. Gündelik ihtiyaca yönelik iki yönlü konuşmanın geliştirilmesi. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması A1 düzeyinin ilk yarısına denk gelir.

GERM 201 / ALMANCA I: BAŞLANGIÇ
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 10:00:00-11:15:00

Almanca bilmeyen öğrencilere dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin tanıtılması ve de Alman kültürüne giriş yapılması. Öğrencilere temel konularda basit soru ve yanıt kalıplarının öğretilmesi. Gündelik ihtiyaca yönelik iki yönlü konuşmanın geliştirilmesi. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması A1 düzeyinin ilk yarısına denk gelir.

GERM 201 / ALMANCA I: BAŞLANGIÇ
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 13:00:00-14:15:00

Almanca bilmeyen öğrencilere dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin tanıtılması ve de Alman kültürüne giriş yapılması. Öğrencilere temel konularda basit soru ve yanıt kalıplarının öğretilmesi. Gündelik ihtiyaca yönelik iki yönlü konuşmanın geliştirilmesi. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması A1 düzeyinin ilk yarısına denk gelir.

GERM 202 / ALMANCA II: BAŞLANGIÇ
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 16:00:00-17:15:00Ön Koşullar: GERM. 201 or consent of the instructor

Almanca seviyesi düşük öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmeye yönelik. Alman kültürü ile ilgili bilgileri artırmayı amaçlayarak öğrencilerin rutin durumlarda sade bir şekilde iletişim kurabilmesine olanak tanır. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması A1 düzeyinin ikinci yarısına denktir.

GERM 202 / ALMANCA II: BAŞLANGIÇ
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 13:00:00-14:15:00Ön Koşullar: GERM. 201 or consent of the instructor

Almanca seviyesi düşük öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmeye yönelik. Alman kültürü ile ilgili bilgileri artırmayı amaçlayarak öğrencilerin rutin durumlarda sade bir şekilde iletişim kurabilmesine olanak tanır. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması A1 düzeyinin ikinci yarısına denktir.

GERM 202 / ALMANCA II: BAŞLANGIÇ
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 11:30:00-12:45:00Ön Koşullar: GERM. 201 or consent of the instructor

Almanca seviyesi düşük öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmeye yönelik. Alman kültürü ile ilgili bilgileri artırmayı amaçlayarak öğrencilerin rutin durumlarda sade bir şekilde iletişim kurabilmesine olanak tanır. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması A1 düzeyinin ikinci yarısına denktir.

GERM 301 / ALMANCA III: ORTA DÜZEY
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 10:00:00-11:15:00Ön Koşullar: GERM. 202 or consent of the instructor

İleri başlangıç düzeyinde bulunan ya da GERM 202?yi tamamlamış olan ya da Almancayı A1 düzeyinde öğrenmiş olan öğrencilere hitap eder. Dinleme, konuşma, okuma ve yazma beerilerinin geliştirilmesine ağırlık vererek gündelik yaşamda karşılaşacakları olağan durumlarda iletişim kurmalarına olanak tanır. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması A2 düzeyinin ilk yarısına denk gelir.

GERM 301 / ALMANCA III: ORTA DÜZEY
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 11:30:00-12:45:00Ön Koşullar: GERM. 202 or consent of the instructor

İleri başlangıç düzeyinde bulunan ya da GERM 202?yi tamamlamış olan ya da Almancayı A1 düzeyinde öğrenmiş olan öğrencilere hitap eder. Dinleme, konuşma, okuma ve yazma beerilerinin geliştirilmesine ağırlık vererek gündelik yaşamda karşılaşacakları olağan durumlarda iletişim kurmalarına olanak tanır. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması A2 düzeyinin ilk yarısına denk gelir.

GERM 302 / ALMANCA IV: ORTA DÜZEY
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 10:00:00-11:15:00Ön Koşullar: GERM. 301 or consent of the instructor

İleri başlangıç düzeyinde bulunan ve GERM 301?i tamamlamış olan öğrencilerin dört dil becerilerinin daha da geliştirilmesini hedefler. Kısa konuşmalar yapmalarını ve olağan günlük durumlarda yeterli etkileşim kurabilmelerini sağlar. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması A2 düzeyinin ikinci yarısına denk gelir.

GERM 401 / ALMANCA V: MESLEKİ
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: MON WED*Saatler: 14:30:00-15:45:00Ön Koşullar: GERM. 302 or consent of the instructor

Almancayı A2 yani orta düzeyde bilen öğrencilerin dört dil becerilerini güçlendirmeyi amaçlar. Öğrencilerin günlük yaşamda karşılaşabilecekleri hemen her türlü durumda, ana dili Almanca olan insanlarla güvenle etkileşim kurabilmelerini sağlar. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması B1 düzeyinin ilk yarısına denk gelir. Almanca eğitim yapan okulları mezunlarına kapalıdır.

GERM 402 / ALMANCA VI: İLERİ DÜZEY
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 14:30:00-15:45:00

GERM 401?yi tamamlamış orta düzey öğrenciler ya da Almanca eğitim veren kurumların mezunu olup da Almanca bilgilerini yenilemek isteyen öğrenciler içindir. Dört dil becerisinin pekiştirilmesini amaçlar. Öğrencilerin günlük yaşamda karşılaşabilecekleri her türlü durumda başarılı etkileşim kurabilmesini sağlar. Soyut boylamda ve kültürel konularda görüşlerini ifade edebilmelerini amaçlar. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması B1 düzeyinin ikinci yarısına denk gelir.

GIND 305 / GASTROİNTESTİNAL HASTALIKLAR
Dönem: Spring 2019Kredi 2Saatler: 0:00:00-0:00:00

Gastrointestinal sistem hastalıklarına multidisipliner yaklaşım: Hastalıkların mekanizması, patolojik bulguları, klinik bulguları, laboratuvar incelemeleri, tanısal görüntüleme bulguları ve tedavileri birlikte değerlendirilecektir. Konu başlıkları; özofagus hastalıkları, gastritler, peptik ülser, malabsorbsiyon, enfeksiyoz enterokolitler, iltihabi bağırsak hastalıkları, özofagus, mide, ince bağırsak ve kolon tümörleri; sarılık, viral hepatitler, steatohepatitler, metabolik karaciğer hastalıkları, safra kesesi ve safra yolları hastalıkları, karaciğer ve safra yolları tümörleri, pankreatit ve pankreas tümörleri.

GREK 402 / ORTA SEVİYE ANTİK YUNANCA
Dönem: Spring 2019Kredi 4Günler: MON WEDSaatler: 10:00:00-12:45:00Ön Koşullar: GREK 401

Kısa ve özgün düzyazı metin okumaları üzerinden ileri seviye dilbilgisine giriş. Tarih, mitoloji ve toplumsal yaşamın farklı yönlerini örnekleyen metinler. Hesychius Illustrius’un Patria of Constantinople’u ile Efesli Ksenophon’un Ephesiaka’sından derlemeler. Okuma pratiği ve sözcük dağarcığının geliştirilmesi. Eylemlerin morfolojisi. Metin aktarımında karşılaşılan problemler, temel çeviri becerileri ve yorumlama tekniklerine öncelikli vurgu.

GREK 502 / ORTA SEVİYE ANTİK YUNANCA
Dönem: Spring 2019Kredi 4Günler: MON WEDSaatler: 10:00:00-12:45:00Ön Koşullar: GREK. 501

Kısa ve özgün düzyazı metin okumaları üzerinden ileri seviye dilbilgisine giriş. Tarih, mitoloji ve toplumsal yaşamın farklı yönlerini örnekleyen metinler. Hesychius Illustrius’un Patria of Constantinople’u ile Efesli Ksenophon’un Ephesiaka’sından derlemeler. Okuma pratiği ve sözcük dağarcığının geliştirilmesi. Eylemlerin morfolojisi. Metin aktarımında karşılaşılan problemler, temel çeviri becerileri ve yorumlama tekniklerine öncelikli vurgu.

GSHS 503 / BİYOİSTATİSTİK
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: WEDSaatler: 14:30:00-17:15:00

Biyoistatistiksel kavramlar ve akıl yürütmedeki önemli konulara giriş. Verilerdeki merkezi eğilim ve değişkenliği tanımlayan araçlar; örnek verilerle popülasyon araçları ve oranlarına ilişkin çıkarım yapmak için yöntemler; istatistiksel hipotez testleri ve grup karşılaştırmaları. Doğrusal regresyon, ANOVA, lojistik regresyon, hayatta kalma analizi, parametrik olmayan yöntemler, ROC analizi gibi, biyolojik problemlerin araştırılmasında kullanılan istatistiksel metotlar. Öğrencilerin kendi alanlarındaki sonucları oluşturma ve yorumlamaları için gerekli istatistiksel becerileri kazanması için bilgisayar laboratuvarında gerçekleştirilecek istatistiksel analiz ve yazılım pratikleri.

HEMY 200 / İKİNCİ YIL SONU GENEL DEĞERLENDİRME
Dönem: Spring 2019Kredi 2Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu genel değerlendirme hemşirelik yüksekokulunda 2. yıl süresince ele alınan tüm ders materyali kapsamaktadır. İçerik çoktan seçmeli sorular, kısa metin türü sorular ve görsel materyalden oluşacaktır. Güncel tıp bilimlerine multidisipliner yaklaşımlar ile temel sağlık problemlerinin hemşirelik bakımına integrasyonuna özellikle vurgu yapılacaktır.

HEMY 300 / ÜÇÜNCÜ YIL SONU GENEL DEĞERLENDİRME
Dönem: Spring 2019Kredi 1Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu genel değerlendirme hemşirelik yüksekokulunda 3. yıl süresince ele alınan tüm ders materyali kapsamaktadır. İçerik çoktan seçmeli sorular, kısa metin türü sorular ve görsel materyalden oluşacaktır. Güncel tıp bilimlerine multidisipliner yaklaşımlar ile kompleks sağlık problemlerin hemşirelik bakımının integrasyonuna özellikle vurgu yapılacaktır.