Birinci basamak sağlık hizmetlerinin kapsamında sunulan çocuk, ergen ve kadın üreme sağlığı himzetleri, bağışıklama, buşaşıcı ve bulaşıcı olmayan hastalıklara yönelik hizmetler, çevre sağlığı hizmetleri, toplum ruh sağlığı hizmetleri, sağlık eğitimi planlama, okul sağlığı hizmetleri ve sağlık yönetimi hakkında eğitim oturumları. Toplum Sağlığı Merkezi rotasyonu sırasında toplumda en sık görülen hastalıkların belirlenmesi ve bunlara yönelik bireysel ve toplumsal düzeyde müdahale yöntemleri. Öğrencilere ve halka yönelik sağlık eğitimi planlaması ve sunulması. Verem Savaş Dispanseri bünyesinde verem polikliniği. Aile Sağlığı Merkezi rotasyou sırasında aile hekimlerinin yanında poliklinik, hane ziyareti, bağışıklama, bebek ve gebe izlemleri hizmetlerine katılım. Blok süresince birinci basamak koruyucu ve tedavi edici hizmetler hakkında oturumlar, video gösterimleri ve birinci basamak sağlık hizmet yöneticileri ile tartışmalar yapılacaktır. (4 hafta)
Birinci basamak sağlık hizmetlerinin kapsamında sunulan çocuk, ergen ve kadın üreme sağlığı himzetleri, bağışıklama, buşaşıcı ve bulaşıcı olmayan hastalıklara yönelik hizmetler, çevre sağlığı hizmetleri, toplum ruh sağlığı hizmetleri, sağlık eğitimi planlama, okul sağlığı hizmetleri ve sağlık yönetimi hakkında eğitim oturumları. Toplum Sağlığı Merkezi rotasyonu sırasında toplumda en sık görülen hastalıkların belirlenmesi ve bunlara yönelik bireysel ve toplumsal düzeyde müdahale yöntemleri. Öğrencilere ve halka yönelik sağlık eğitimi planlaması ve sunulması. Verem Savaş Dispanseri bünyesinde verem polikliniği. Aile Sağlığı Merkezi rotasyou sırasında aile hekimlerinin yanında poliklinik, hane ziyareti, bağışıklama, bebek ve gebe izlemleri hizmetlerine katılım. Blok süresince birinci basamak koruyucu ve tedavi edici hizmetler hakkında oturumlar, video gösterimleri ve birinci basamak sağlık hizmet yöneticileri ile tartışmalar yapılacaktır. (4 hafta)
Birinci basamak sağlık hizmetlerinin kapsamında sunulan çocuk, ergen ve kadın üreme sağlığı himzetleri, bağışıklama, buşaşıcı ve bulaşıcı olmayan hastalıklara yönelik hizmetler, çevre sağlığı hizmetleri, toplum ruh sağlığı hizmetleri, sağlık eğitimi planlama, okul sağlığı hizmetleri ve sağlık yönetimi hakkında eğitim oturumları. Toplum Sağlığı Merkezi rotasyonu sırasında toplumda en sık görülen hastalıkların belirlenmesi ve bunlara yönelik bireysel ve toplumsal düzeyde müdahale yöntemleri. Öğrencilere ve halka yönelik sağlık eğitimi planlaması ve sunulması. Verem Savaş Dispanseri bünyesinde verem polikliniği. Aile Sağlığı Merkezi rotasyou sırasında aile hekimlerinin yanında poliklinik, hane ziyareti, bağışıklama, bebek ve gebe izlemleri hizmetlerine katılım. Blok süresince birinci basamak koruyucu ve tedavi edici hizmetler hakkında oturumlar, video gösterimleri ve birinci basamak sağlık hizmet yöneticileri ile tartışmalar yapılacaktır. (4 hafta)
Belirsizlik altında yönetim kararlarının verilmesini destek için işletme veri analizi istatiksel yöntemleri; korelasyon analizi, regresyon analizi, değişken seçme, model kurma, transformasyonlar, hata analizi, zaman serisi öngörme yöntemleri, üstel yumuşatma ailesi, ayrıştırma (dekompozisyon), oto-regresyon, zaman serisi regresyonu, öncü göstergeler, karar ağaçları. Bilgisayar yazılımı kullanımı ve iş vakalarında analiz uygulamaları.
Belirsizlik altında yönetim kararlarının verilmesini destek için işletme veri analizi istatiksel yöntemleri; korelasyon analizi, regresyon analizi, değişken seçme, model kurma, transformasyonlar, hata analizi, zaman serisi öngörme yöntemleri, üstel yumuşatma ailesi, ayrıştırma (dekompozisyon), oto-regresyon, zaman serisi regresyonu, öncü göstergeler, karar ağaçları. Bilgisayar yazılımı kullanımı ve iş vakalarında analiz uygulamaları.
Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.
Dersin amacı, uygulamalı bir yaklaşımla tıp öğrencileri arasında araştırma kapasitesi oluşturmaktır. RMHS, öğrenci araştırma gruplarının bir araştırma projesi geliştirip, projeyi raporlama aşamasına kadar kendi başlarına bir danışman gözetiminde yürüttüğü, aktif öğrenmeye dayalı, öğrenci merkezli bir yaklaşım benimser. Kursun genel amaçları şunlardır: • Kesitsel, kohort ve vaka kontrol tasarımlarını tanımlamak. • Çalışma tasarımları arasındaki farkları ayırt edebilmek • Bilimsel bir makaledeki önyargıları yorumlayabilmek • Etki tahminlerini tanımlamak (göreceli risk, olasılık oranı, tehlike oranı) • Bilimsel çalışmalarda şansın rolünü tanımlamak. • Tanımlayıcı istatistikleri tarif etmek • İstatistiksel testleri tanımlamak (tek değişkenli ve çok değişkenli) • Olasılığı tanımlamak (p değeri) • Güven aralıklarını yorumlamak (beceri) • Hipotezi tanımlamak (beceri) • Anket tasarımının adımlarını tanımlamak • Sorgulamaya dayalı anketin önemli yönlerini tanımlamak • Sağlam bir anket geliştirmek • Bir anketi etkili bir şekilde yönetmenin yollarını tanımlamak • Veri toplamak (beceri) • Çalışma bulgularını görselleştirmek (beceri) • Toplanan verileri analiz etmek (beceri) • Bir rapor yazmak (beceri) • Bulguları sunmak (beceri)
RASYONEL FARMAKOTERAPİ
DOKTORA SEMİNER DERSİ
Rusçaya yeni başlayan öğrencilere, temel iletişim için gereken dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) verilmesi ve de gündelik Rus kültürünün tanıtılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
Rusçaya yeni başlayan öğrencilere, temel iletişim için gereken dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) verilmesi ve de gündelik Rus kültürünün tanıtılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
Rusçaya yeni başlayan öğrencilere, temel iletişim için gereken dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) verilmesi ve de gündelik Rus kültürünün tanıtılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
Gündelik durumlarda başarılı etkileşim için gerekli temel Rusça dil becerilerinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) ve kültürel bilincin geliştirilmesi. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ikinci yarısı
Gündelik durumlarda başarılı etkileşim için gerekli temel Rusça dil becerilerinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) ve kültürel bilincin geliştirilmesi. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ikinci yarısı
İleri düzey yeni başlayanlar için RUSS 202?in devamı. Dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin daha da geliştirilmesini hedefler. Düzenli olarak karşılaşılan durumlarda iletişim kurabilmesini sağlar. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A2 düzeyinin ilk yarısı.
RUSS 301?in devamı. Öğrencilerin etkileşime girebilmeleri ve pratik işlerini doğru ve akıcı olarak, iletişimden fazla ödün vermeden gerçekleştirmeleri için hedef dildeki becerileri pekiştirir. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A2 düzeyinin ikinci yarısı ve B1 düzeyinin ilk yarısı.
Canlılara genel bir bakış. Hücre faaliyetlerinin kontrolü üzerine seçme konular. Gen teknolojisi ve evrim.
Canlılara genel bir bakış. Hücre faaliyetlerinin kontrolü üzerine seçme konular. Gen teknolojisi ve evrim.
Modern astronominin kaynakları. Gökyüzündeki hareketin anlaşılması. Evrensel çekim. Dış uzayın gözlemlenmesi. Teleskoplar. Gezegen sistemimiz. Yıldızlar ve galaksiler. Yıldızların yaşam evreleri. Genişleyen evren. Dış uzayın keşfi: Roketler ve Uydular. Uzay yolculuğu. Küresel konumlandırma sistemleri. Uzaktan algılama.
Göz, kulak, burun, boğaz ve deri hastalıklarına multidisipliner yaklaşım; refraksiyon bozuklukları, glokom, retina hastalıkları, uveitler, oküler travma ve aciller, oküler adneks hastalıklarının tanı ve tedavi ilkeleri; işitme kayıpları, vertigo, tinnitus, otitis media, burun ve paranazal sinus hastalıkları, epistaksis, tükürük bezleri ve larinks hastalıkları, üst solunum yolu obstrüksiyonları, boyun kitleleri, ağız boşluğu lezyonları ve konuşma bozuklukları; sık görülen deri hastalıkları, pigmentasyon bozuklukları, immünolojik hastalıklar, cinsel yolla bulaşan hastalıklar, deri tümörleri ve dermatolojik aciller
Göz, kulak, burun, boğaz ve deri hastalıklarına multidisipliner yaklaşım; refraksiyon bozuklukları, glokom, retina hastalıkları, uveitler, oküler travma ve aciller, oküler adneks hastalıklarının tanı ve tedavi ilkeleri; işitme kayıpları, vertigo, tinnitus, otitis media, burun ve paranazal sinus hastalıkları, epistaksis, tükürük bezleri ve larinks hastalıkları, üst solunum yolu obstrüksiyonları, boyun kitleleri, ağız boşluğu lezyonları ve konuşma bozuklukları; sık görülen deri hastalıkları, pigmentasyon bozuklukları, immünolojik hastalıklar, cinsel yolla bulaşan hastalıklar, deri tümörleri ve dermatolojik aciller
Toplum bilimiyle ilgili temel kavramlar, yöntemler ve yaklaşımlara giriş. Sosyal, kültürel ve politik sistemler ve yapılar ve sosyal çatışma ve sosyal kurumlar üzerinde durur. Tartışılacak konu başlıkları arasında, aile, eğitim, toplumsal cinsiyet, ırk ve etnisite, toplumsal sınıf, ekonomi, örgütler, sosyal gruplar, yaşlanma ve kuşaklar yer alır.
Kültür ve kültürel değişim kavramlarını ele alır. Sosyal antropolojinin farklı kültürleri anlamak açısından önemini tartışır. Sosyal antropolojinin belli başlı konularından aile, akrabalık, toplumsal cinsiyet, ırk, dil, ekonomi, din, küreselleşme ve sağlık ve hastalık alanlarına odaklanır.
Sosyo-ekonomik sınıf, toplumsal cinsiyet ve etnik yapıya dayalı eşitsizlikler; sosyal tabakalaşma konusundaki tarihsel ve güncel tartışmalar; farklı tabakalaşma çeşitlerinin anlaşılması ve kavramlaştırılması için yaklaşımlar. Okumalar aynı zamanda çatışma ve direniş; toplumdaki farklı grupların eşitsizlikle başa çıkma yöntemleri konularına da odaklanır.