İspanyolca dilinde temel iletişim kurabilmeleri için yeni başlayan öğrencilere dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin verilmesi ve İspanyol kültürüne giriş. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
İspanyolca dilinde temel iletişim kurabilmeleri için yeni başlayan öğrencilere dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin verilmesi ve İspanyol kültürüne giriş. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
İspanyolca dilinde temel iletişim kurabilmeleri için yeni başlayan öğrencilere dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin verilmesi ve İspanyol kültürüne giriş. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
Rutin durumlarda başarılı etkileşimin sağlanması için temel İspanyolca dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin ve de külturel konularda bilincin geliştirilmesi. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ikinci yarısı.
Rutin durumlarda başarılı etkileşimin sağlanması için temel İspanyolca dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin ve de külturel konularda bilincin geliştirilmesi. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ikinci yarısı.
SPAN 202?nin devamı. İleri başlangıç seviyesindeki öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi. Günlük olarak karşılaşacakları durumlarda öğrencilerin iletişim kurmalarını amaçlar. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A2 düzeyinin ikinci yarısı.
SPAN 301?in devamı. Hedef dilde etkileşime girmek ve iletişimi olumsuz yönde etkilemeden, doğru ve akıcı bir şekilde pratik işlerini yapabilmeleri için öğrencilerin becerilerinin geliştirilmesini amaçlar. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A2 düzeyinin ikinci yarısı ve B1 düzeyinin ilk yarısı.
Cerrahi problemlerin patofizyolojisi, sıvı ve elektrolit yönetimi, şok, hemostaz konularında temel bilgiler, klinik belirti ve bulguların ayrıntılı analizi, tanı yöntemleri ve değişik organ sistemlerinin (gastrointestinal, hepatobiliyer, endokrin gibi) hastalıklarının cerrahi ve tıbbi tedavileri. Konferanslar, vaka sunumları, dersler yanı sıra laboratuvarlar, radyoloji ve görüntüleme bölümleri, klinikler, acil servis, ameliyathanede uygulamalı eğitim verilecektir.
Cerrahi problemlerin patofizyolojisi, sıvı ve elektrolit yönetimi, şok, hemostaz konularında temel bilgiler, klinik belirti ve bulguların ayrıntılı analizi, tanı yöntemleri ve değişik organ sistemlerinin (gastrointestinal, hepatobiliyer, endokrin gibi) hastalıklarının cerrahi ve tıbbi tedavileri. Konferanslar, vaka sunumları, dersler yanı sıra laboratuvarlar, radyoloji ve görüntüleme bölümleri, klinikler, acil servis, ameliyathanede uygulamalı eğitim verilecektir.
Temel cerrahi tedavi prensiplerinin anlaşılması ve basit cerrahi becerilerin kazanılması. İntörnler; iletişim (anamnez, bilgilendirilmiş onam, sonuçların hastalarla/yakınlarıyla ve diğer hekimlerle paylaşılması, tedavi önerileri), tanı, tedavi, dokümantasyon alanlarında, denetim altında primer sorumluluk alacaklardır. İntörnler; hasta muayenesi, günlük vizitler, ameliyatlara katılım, kan alınması, transfüzyon, kanül ve kateter takılması, yara pansumanı, vizitlerde ve toplantılarda hastaların sunulması, hasta epikrizlerinin hazırlanması alanlarında sorumluluk alacaklardır. (4 hafta; zorunlu gece ve haftasonu nöbetleri vardır).
Temel cerrahi tedavi prensiplerinin anlaşılması ve basit cerrahi becerilerin kazanılması. İntörnler; iletişim (anamnez, bilgilendirilmiş onam, sonuçların hastalarla/yakınlarıyla ve diğer hekimlerle paylaşılması, tedavi önerileri), tanı, tedavi, dokümantasyon alanlarında, denetim altında primer sorumluluk alacaklardır. İntörnler; hasta muayenesi, günlük vizitler, ameliyatlara katılım, kan alınması, transfüzyon, kanül ve kateter takılması, yara pansumanı, vizitlerde ve toplantılarda hastaların sunulması, hasta epikrizlerinin hazırlanması alanlarında sorumluluk alacaklardır. (4 hafta; zorunlu gece ve haftasonu nöbetleri vardır).
Temel cerrahi tedavi prensiplerinin anlaşılması ve basit cerrahi becerilerin kazanılması. İntörnler; iletişim (anamnez, bilgilendirilmiş onam, sonuçların hastalarla/yakınlarıyla ve diğer hekimlerle paylaşılması, tedavi önerileri), tanı, tedavi, dokümantasyon alanlarında, denetim altında primer sorumluluk alacaklardır. İntörnler; hasta muayenesi, günlük vizitler, ameliyatlara katılım, kan alınması, transfüzyon, kanül ve kateter takılması, yara pansumanı, vizitlerde ve toplantılarda hastaların sunulması, hasta epikrizlerinin hazırlanması alanlarında sorumluluk alacaklardır. (4 hafta; zorunlu gece ve haftasonu nöbetleri vardır).
Temel cerrahi tedavi prensiplerinin anlaşılması ve basit cerrahi becerilerin kazanılması. İntörnler; iletişim (anamnez, bilgilendirilmiş onam, sonuçların hastalarla/yakınlarıyla ve diğer hekimlerle paylaşılması, tedavi önerileri), tanı, tedavi, dokümantasyon alanlarında, denetim altında primer sorumluluk alacaklardır. İntörnler; hasta muayenesi, günlük vizitler, ameliyatlara katılım, kan alınması, transfüzyon, kanül ve kateter takılması, yara pansumanı, vizitlerde ve toplantılarda hastaların sunulması, hasta epikrizlerinin hazırlanması alanlarında sorumluluk alacaklardır. (4 hafta; zorunlu gece ve haftasonu nöbetleri vardır).
Temel cerrahi tedavi prensiplerinin anlaşılması ve basit cerrahi becerilerin kazanılması. İntörnler; iletişim (anamnez, bilgilendirilmiş onam, sonuçların hastalarla/yakınlarıyla ve diğer hekimlerle paylaşılması, tedavi önerileri), tanı, tedavi, dokümantasyon alanlarında, denetim altında primer sorumluluk alacaklardır. İntörnler; hasta muayenesi, günlük vizitler, ameliyatlara katılım, kan alınması, transfüzyon, kanül ve kateter takılması, yara pansumanı, vizitlerde ve toplantılarda hastaların sunulması, hasta epikrizlerinin hazırlanması alanlarında sorumluluk alacaklardır. (4 hafta; zorunlu gece ve haftasonu nöbetleri vardır).
Temel cerrahi tedavi prensiplerinin anlaşılması ve basit cerrahi becerilerin kazanılması. İntörnler; iletişim (anamnez, bilgilendirilmiş onam, sonuçların hastalarla/yakınlarıyla ve diğer hekimlerle paylaşılması, tedavi önerileri), tanı, tedavi, dokümantasyon alanlarında, denetim altında primer sorumluluk alacaklardır. İntörnler; hasta muayenesi, günlük vizitler, ameliyatlara katılım, kan alınması, transfüzyon, kanül ve kateter takılması, yara pansumanı, vizitlerde ve toplantılarda hastaların sunulması, hasta epikrizlerinin hazırlanması alanlarında sorumluluk alacaklardır. (4 hafta; zorunlu gece ve haftasonu nöbetleri vardır).
Büyük Veri nedir. Büyük Veri ile katma değer üretimi. Veri kaynakları. Yapılandırılmamış veri kaynaklarından yararlanma. Otomatik öğrenme görevleri. İstatiksel Öğrenme. Veri madenciliğinde temel kavramlar ve uygulamaları. Aşırı uyum. “Boyutların laneti”. Korelasyon ve nedensellik. Veri toplama yöntemi ve sistematik hatalar. Veri güvenliği, mahremiyet ve etik.
Gelecek mühendislik teknolojilerinin temelleri ve itici güçleri. Gelecek mühendislik yaklaşımlarına, sistemlerine ve çözümlerine genel bakış. Robotik, gelişmiş malzeme mühendisliği, kişiselleştirilmiş sağlık ve nano ilaçlar, disiplinler arası mühendislik yaklaşımları gibi ileri teknolojilere giriş. Gelecek mühendislik teknolojilerinin ve uygulamalarının dönüşümsel etkileri.
Türk edebiyatında kısa hikayenin doğuşu ve gelişimi Batı geleneğine değinmelerle incelenir. Bir tür olarak kısa hikayenin yapı ve içerik özellikleri incelenir. Çağdaş yazarlara özel vurgu yapılır. Ders Türkçe verilmektedir.
Türkiye'deki modernleşme deneyiminin toplumsal cinsiyet üzerindeki etkisini edebiyat metinleri üzerinden tartışılması. 20. yüzyıl başında ?yeni kadın/yeni erkek? Algısı; Doğu-Batı etkileşiminin yarattığı toplumsal cinsiyet temsilleri; militarizm, milliyetçilik, Kemalizm, sosyalizm, feminizm ve İslamcılığın farklı tarihsel zamanlarda toplumsal cinsiyet algısını hangi biçimlerde dönüştürdüğü. Anlatı tekniklerinin ve edebi/toplumsal temsillerin toplumsal cinsiyet kimliklerini nasıl inşa ettiği.
Çocuklar için yazınsal metinlerin incelenmesi. Çocuk edebiyatının tanımı, tarihi ve farklı yaklaşımlar. Çocuk edebiyatının çocukluk ve yetişkinlik tartışmaları ışığında gözden geçirilmesi. Roman, öykü, şiir, masal, macera kurgu, bilim kurgu, fantastik kurgu gibi başlıca türler. Çağdaş yazarlara ve çocuklar için yazdıkları metinlere özel vurgu yapılması. Ders Türkçe verilmektedir.
Bu ders, öğrencilerin, ana dillerinde sözlü ve yazılı ustalıklarını arttırmak amacıyla tasarlanmış iki ayrı alt birim içermektedir. Amaç, bilimsel ve mesleki iletişimlerinde yüksek düzeyde etkinlik kazanmalarını sağlamaktır. İlk alt birimde, öğrenciler hem bilgilendirici hem de ikna edici konuşma üsluplarının teknik yönlerini öğrenmektedirler. İkinci alt birim ise, öğrenciye, eleştirel düşünce becerisi, analitik okuma ve açıklayıcı anlatım kazandırmayı amaçlamakta ve özellikle yazı üslubunun iyileştirilmesi ve etkili yazım üzerine yoğunlaşmaktadır
Bu ders, öğrencilerin, ana dillerinde sözlü ve yazılı ustalıklarını arttırmak amacıyla tasarlanmış iki ayrı alt birim içermektedir. Amaç, bilimsel ve mesleki iletişimlerinde yüksek düzeyde etkinlik kazanmalarını sağlamaktır. İlk alt birimde, öğrenciler hem bilgilendirici hem de ikna edici konuşma üsluplarının teknik yönlerini öğrenmektedirler. İkinci alt birim ise, öğrenciye, eleştirel düşünce becerisi, analitik okuma ve açıklayıcı anlatım kazandırmayı amaçlamakta ve özellikle yazı üslubunun iyileştirilmesi ve etkili yazım üzerine yoğunlaşmaktadır
Bu ders, öğrencilerin, ana dillerinde sözlü ve yazılı ustalıklarını arttırmak amacıyla tasarlanmış iki ayrı alt birim içermektedir. Amaç, bilimsel ve mesleki iletişimlerinde yüksek düzeyde etkinlik kazanmalarını sağlamaktır. İlk alt birimde, öğrenciler hem bilgilendirici hem de ikna edici konuşma üsluplarının teknik yönlerini öğrenmektedirler. İkinci alt birim ise, öğrenciye, eleştirel düşünce becerisi, analitik okuma ve açıklayıcı anlatım kazandırmayı amaçlamakta ve özellikle yazı üslubunun iyileştirilmesi ve etkili yazım üzerine yoğunlaşmaktadır
Bu ders, öğrencilerin, ana dillerinde sözlü ve yazılı ustalıklarını arttırmak amacıyla tasarlanmış iki ayrı alt birim içermektedir. Amaç, bilimsel ve mesleki iletişimlerinde yüksek düzeyde etkinlik kazanmalarını sağlamaktır. İlk alt birimde, öğrenciler hem bilgilendirici hem de ikna edici konuşma üsluplarının teknik yönlerini öğrenmektedirler. İkinci alt birim ise, öğrenciye, eleştirel düşünce becerisi, analitik okuma ve açıklayıcı anlatım kazandırmayı amaçlamakta ve özellikle yazı üslubunun iyileştirilmesi ve etkili yazım üzerine yoğunlaşmaktadır