Tarifsel olasılık; korelasyon ve basit regresyon ölçümleri; olasılık teorisi, koşullu olasılık, bağımsızlık; Kesikli ve Sürekli Dağılımlar; Olasılık dağılımları; raslantı değiskenlerine bağlı fonksiyonlar; örnekleme dağılımı; kestirim kavramı; çıkarım kavramı (güven aralığı ve hipotez testi). İncelenen başlıklar bilgisayar uygulamalarıyla desteklenecek ve mühendislik uygulamalarına uygun örnekler verilecektir.
Kurumsal dinamiklere genel bakış, kariyer planlaması, organizasyon içinde davranış biçimleri, kurumsal kültür, karar platformları (kurum organları, yetki seviyeleri, kriz ve stres yönetimi), müşteri odaklı organizasyon, mühendisler için iş ahlakı prensipleri. Bu derste çeşitli vaka çalışmalari yapılacaktır. Ayrıca çeşitli kurumlardan üst düzey yöneticiler tecrübelerini aktarmak için konuşmalar yapacaktır.
İstatistiksel ve hesaplamalı teknikler kullanarak veri analizi. Önemli veri özetleyiciler. Bilgisayar destekli veri analizi ve karar vermek süreçleri. Akış şemalarına ve algoritmalara giriş. Bilgisayar programlama için algoritmik yaklaşım. Güncel bilişim ve hesaplama teknolojileri ve hesaplamanın geleceği.
İstatistiksel ve hesaplamalı teknikler kullanarak veri analizi. Önemli veri özetleyiciler. Bilgisayar destekli veri analizi ve karar vermek süreçleri. Akış şemalarına ve algoritmalara giriş. Bilgisayar programlama için algoritmik yaklaşım. Güncel bilişim ve hesaplama teknolojileri ve hesaplamanın geleceği.
Temel matematik kavramlarına (kümeler, sayma, permütasyon, kombinasyon, grafik kuramı, temel olasılık ve istatistik) giriş ve basit problem çözme yöntemlerinin aşağıdaki ilginç örnekler üzerinden açıklanması: Hilbert Oteli, güvercin yuvası prensibi, Fibonacci sayıları, istikrarlı evlilik problemi, dört renk problemi, seyyar satıcı problemi, sanat galerisi problemi, kız öğrenci problemi, yedi köprü problemi, üç mahkum problemi, sihirbazlık hilelerindeki matematik, kumar ve matematik.
İfade, akıl yürütme, öncül, sonuç, çıkarım, doğruluk, sahtelik, geçerlilik ve geçersizlik gibi mantığın temel kavramları; önermeli ve doğrulayıcı mantığın unsurları; ifadelerin birleşimi, ayrıklığı ve değillemesi; karmaşık ifadeler için doğruluk çizelgeleri; mantıksal denklik, hepdoğrular ve çelişkiler; evrensel ve varlıksal niceleyiciler; doğruluk ağaçları; ispat yöntemleri.
Reprodüktif, ürogenital ve endokrin sistem hastalıklarına multidisipliner yaklaşım: Hastalıkların mekanizması, patolojik bulguları, klinik bulguları, fizik muayene ve semptomatoloji, laboratuvar incelemeleri, tanısal görüntüleme bulguları ve tedavileri birlikte değerlendirilecektir. Konu başlıkları; hormonların sentezi, metabolizması ve klinik etkileri, normal puberte ve seksüel gelişim, obezite, adrenal, tiroit, paratiroit ve hipofiz hastalıkları ve tümörleri; endokrin pankreas ve diabetes mellitus, böbrek hastalıkları ve tümörleri, diyaliz ve transplantasyon, üriner sistem enfeksiyonları ve obstrüktif üropati, menstrual siklus, doğum kontrolü, gebelik, vulva, vajina, serviks, uterus ve over hastalıkları ve tümörleri; infertilite, cinsel yolla bulaşan hastalıklar, meme hastalıkları ve meme tümörleridir.
Etik bir çerçevede muhakeme yapabilme unsurlarının, etik kararlar alma süreçlerinin ve parlementolarda, mahkemelerde, hastanelerde, okullarda, firmalarda ve belediyelerde bu süreçlerin nasıl uygulandığının incelenmesi. Hukuk Felsefesi, Bio-etik, İş Hayatı Etiği, Çevre Etiği ve Feminist Etik gibi çeşitli uygulamalı etik alanlarının ele alınması. Etik kararları uygularken başvurulan felsefi sorgulama yöntemlerinin, toplumsal ve kurumsal hayatlarımızda da kullanımının sağlanması.
Hukuk, adalet ve doğruluk kavramları; hukuk, din, ahlak ve etik arasındaki ilişki; doğal hukuk ve doğanın hukuku; etik muhakeme teorileri: faydacılık, egoizm, görecelik, deontoloji; bir etik muhakeme teorisi olarak adalet; normatif etik ve Yunan felsefesi, modern ve post modern etik; etik ve bilim; hak, ödev ve kişilik kavramları ile etik boyutları.
Özgürlüğü, adaleti, eşitliği, hakları, iyi, kötüyü, yargılamaları, ve ayırımcılığı, köşedeki bakkaldan başlayıp bir doktorun muayene odasına, bir mahkeme salonuna, ya da okuldaki sınıfa kadar giden gündelik hayatımızda nasıl yaşıyoruz? Gündelik ilişkilerimizde etik düşünme yolları, etik teorilerin zenginleştirilmesi, ve eleştirilmesi. Felsefe tarihinde varolan etik teorilerin incelenmesi, çeşitli etik düşünme biçimleri, ezberlenmiş düşünmeden yaşadığımız alışkanlıklarımızın sorgulanması. Teori ve pratik arasında verimli bağlantılar kurmak için, felsefe tarihinin Plato, Aristo, Mill, Kant, Nietzsche, Marx, Arendt, Sartre, ve de Beauvoir gibi düşünürlerinin teorileriyle ilişkilendirerek daha fazla etik düşünme yolları yaratmaya yönlendirme.
Özgürlüğü, adaleti, eşitliği, hakları, iyi, kötüyü, yargılamaları, ve ayırımcılığı, köşedeki bakkaldan başlayıp bir doktorun muayene odasına, bir mahkeme salonuna, ya da okuldaki sınıfa kadar giden gündelik hayatımızda nasıl yaşıyoruz? Gündelik ilişkilerimizde etik düşünme yolları, etik teorilerin zenginleştirilmesi, ve eleştirilmesi. Felsefe tarihinde varolan etik teorilerin incelenmesi, çeşitli etik düşünme biçimleri, ezberlenmiş düşünmeden yaşadığımız alışkanlıklarımızın sorgulanması. Teori ve pratik arasında verimli bağlantılar kurmak için, felsefe tarihinin Plato, Aristo, Mill, Kant, Nietzsche, Marx, Arendt, Sartre, ve de Beauvoir gibi düşünürlerinin teorileriyle ilişkilendirerek daha fazla etik düşünme yolları yaratmaya yönlendirme.
Özgürlüğü, adaleti, eşitliği, hakları, iyi, kötüyü, yargılamaları, ve ayırımcılığı, köşedeki bakkaldan başlayıp bir doktorun muayene odasına, bir mahkeme salonuna, ya da okuldaki sınıfa kadar giden gündelik hayatımızda nasıl yaşıyoruz? Gündelik ilişkilerimizde etik düşünme yolları, etik teorilerin zenginleştirilmesi, ve eleştirilmesi. Felsefe tarihinde varolan etik teorilerin incelenmesi, çeşitli etik düşünme biçimleri, ezberlenmiş düşünmeden yaşadığımız alışkanlıklarımızın sorgulanması. Teori ve pratik arasında verimli bağlantılar kurmak için, felsefe tarihinin Plato, Aristo, Mill, Kant, Nietzsche, Marx, Arendt, Sartre, ve de Beauvoir gibi düşünürlerinin teorileriyle ilişkilendirerek daha fazla etik düşünme yolları yaratmaya yönlendirme.
Cinsiyetçilik, ayrımcılık ve toplumsal cinsiyet eşitliği konularına disiplinlerarası bir açıdan yaklaşarak, "kadınların insan haklarının" çeşitli boyutlarının tarihsel, hukuki, felsefi ve sosyolojik incelenmesi. Konunun biyolojik cinsiyet, toplumsal cinsiyet, baskı, eşitlik, hakkaniyet, adalet, kesişimsellik, kültürel görecelik ve haklar gibi temel kavramlar ve konular üzerinden çalışılması.
Son zamanlarda giderek artan çevresel sorunlarla birlikte çok önem kazanan çevre etiği konusuna giriş. Doğanın değeri ve manevi önemiyle ilgili kuramsal konular odaklı araştırmalar. Bu bağlamda davranış, değer ve sorumlulukla ilgili teoriler ve tartışmalar.
Temel etik kuramlarında ve ahlak felsefesi tarihinde farklı mutluluk kavramlarına giriş. Zevk, tatmin olmak, erdem ve ahlak gibi mutluluğun temel kaynaklarının incelenmesi. Devletin mutluluğu tanımlamakta ve korumaktaki rolü: mutluluğun siyaseti, psikolojisi ve ekonomisi. İnsan olmayanların mutluluğunu ve iyi halini sağlamakta ve desteklemekte bizim ahlaki rolümüz. Mutluluğun siyasi öneminin ve ahlaki gerekliliğinin değerlendirilmesi.
Hayatımızı inceleyebilecek becerileri kazandıracak etik düşünceye tarihsel bir giriş. Çeşitli metinler üzerinden etiğin temel problemleriyle tanışma. Etik problemler hakkında eleştirel okuma, düşünme ve yazma. Plato, Aristotle, Descartes, Kant and Nietzsche rehberliğinde bilgi teorisi, etiğin temelleri, etik sorumluluk ve etik teorilerin eleştirilerini inceleme.
Bu dersin amacı modern Türkiye?nin oluşumunda önemli olan kültürel ve toplumsal meseleleri sunmaktır. Bu ders 19. yüzyıl başından bu yana olan dönemi kapsayacak ve önemli dönemlerdeki kültürel ve toplumsal dönüşümlere ağırlık verecektir. Türkiye tarihine genel bir bakış sunmak amacıyla ilk haftalarda Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye Cumhuriyeti tarihinin önemli konuları ele alınacaktır. Daha sonra, Türk toplumunu anlamak için gerekli olan seçilmiş konularla devam edecektir.
Hedef dilde temel iletişimin geliştirilmesi amacıyla dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) ve de Fransız kültürünün yeni başlayanlara tanıtılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
Hedef dilde temel iletişimin geliştirilmesi amacıyla dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) ve de Fransız kültürünün yeni başlayanlara tanıtılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
FREN 201?in devamı niteliğinde. Gündelik durumlarda başarılı etkileşim için dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi ve de Fransız kültürü ile tanışıklığın ilerletilmesi. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ikinci yarısı.
FREN 202?nin devamı niteliğinde. Dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin daha da geliştirilmesi. Gündelik yaşamda düzenli olarak karşılaşılan konulara dair iletişim ihtiyaçlarının sağlanması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A2 düzeyinin ilk yarısı.
Almanca bilmeyen öğrencilere dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin tanıtılması ve de Alman kültürüne giriş yapılması. Öğrencilere temel konularda basit soru ve yanıt kalıplarının öğretilmesi. Gündelik ihtiyaca yönelik iki yönlü konuşmanın geliştirilmesi. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması A1 düzeyinin ilk yarısına denk gelir.
Almanca bilmeyen öğrencilere dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin tanıtılması ve de Alman kültürüne giriş yapılması. Öğrencilere temel konularda basit soru ve yanıt kalıplarının öğretilmesi. Gündelik ihtiyaca yönelik iki yönlü konuşmanın geliştirilmesi. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması A1 düzeyinin ilk yarısına denk gelir.
Almanca bilmeyen öğrencilere dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin tanıtılması ve de Alman kültürüne giriş yapılması. Öğrencilere temel konularda basit soru ve yanıt kalıplarının öğretilmesi. Gündelik ihtiyaca yönelik iki yönlü konuşmanın geliştirilmesi. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması A1 düzeyinin ilk yarısına denk gelir.