Almanca seviyesi düşük öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmeye yönelik. Alman kültürü ile ilgili bilgileri artırmayı amaçlayarak öğrencilerin rutin durumlarda sade bir şekilde iletişim kurabilmesine olanak tanır. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması A1 düzeyinin ikinci yarısına denktir.
Almanca seviyesi düşük öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmeye yönelik. Alman kültürü ile ilgili bilgileri artırmayı amaçlayarak öğrencilerin rutin durumlarda sade bir şekilde iletişim kurabilmesine olanak tanır. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması A1 düzeyinin ikinci yarısına denktir.
İleri başlangıç düzeyinde bulunan ya da GERM 202?yi tamamlamış olan ya da Almancayı A1 düzeyinde öğrenmiş olan öğrencilere hitap eder. Dinleme, konuşma, okuma ve yazma beerilerinin geliştirilmesine ağırlık vererek gündelik yaşamda karşılaşacakları olağan durumlarda iletişim kurmalarına olanak tanır. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması A2 düzeyinin ilk yarısına denk gelir.
İleri başlangıç düzeyinde bulunan ve GERM 301?i tamamlamış olan öğrencilerin dört dil becerilerinin daha da geliştirilmesini hedefler. Kısa konuşmalar yapmalarını ve olağan günlük durumlarda yeterli etkileşim kurabilmelerini sağlar. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması A2 düzeyinin ikinci yarısına denk gelir.
GERM 401 yi tamamlamış orta düzey öğrenciler ya da Almanca eğitim veren kurumların mezunu olup da Almanca bilgilerini yenilemek isteyen öğrenciler içindir. Dört dil becerisinin pekiştirilmesini amaçlar. Öğrencilerin günlük yaşamda karşılaşabilecekleri her türlü durumda başarılı etkileşim kurabilmesini sağlar. Soyut boylamda ve kültürel konularda görüşlerini ifade edebilmelerini amaçlar. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması B1 düzeyinin ikinci yarısına denk gelir.
Gastrointestinal sistem hastalıklarına multidisipliner yaklaşım: Hastalıkların mekanizması, patolojik bulguları, klinik bulguları, laboratuvar incelemeleri, tanısal görüntüleme bulguları ve tedavileri birlikte değerlendirilecektir. Konu başlıkları; özofagus hastalıkları, gastritler, peptik ülser, malabsorbsiyon, enfeksiyoz enterokolitler, iltihabi bağırsak hastalıkları, özofagus, mide, ince bağırsak ve kolon tümörleri; sarılık, viral hepatitler, steatohepatitler, metabolik karaciğer hastalıkları, safra kesesi ve safra yolları hastalıkları, karaciğer ve safra yolları tümörleri, pankreatit ve pankreas tümörleri.
Antik Yunanca temel dilbilgisine giriş. Alfabe ve telaffuz. Etken ve edilgen eylem sistemleri. Haber, istek ve dilek-şart kipleri. İsmin üç hali. Sıfatlar ve zarflar. Fiil soylu sözcükler. Temel düzyazı okumaları için sözcük dağarcığının geliştirilmesi. Okuma pratiğini geliştirmek için basitleştirilmiş düzyazı metin okumaları ve kültürel bilgi altyapısı oluşturulması.
Biyomedikal araştırmalarda etik ilkeler,deney hayvanları ile yapılan çalışmalarda etik,insan ve hasta hakları,klinik araştırmalarda etik,yayın etiği konularında uluslar arası ve ulusal örnekler ve ilkeler sunulacaktır.
Kronik sağlık problemleri olan erişkinler için planlanan ve uygulanan hemşirelik müdahalelerinin temelini oluşturan teorilerin entegrasyonu. Problem çözme becerileri; çeşitli hasta durumlarında etkin olarak çalışma. (Teori ve Klinik Uygulama)
Yoğun bakım ünitesi"nde yatan hastalar için planlanan ve uygulanan hemşirelik müdahalelerinin temelini oluşturan teorilerin entegrasyonu. (Teori ve Klinik Uygulama)
Halk sağlığı"na uygun bakım için planlanan ve uygulanan hemşirelik müdahalelerinin temelini oluşturan teorilerin entegrasyonu.Bireyler, aileler, ve toplumlar için sağlığı koruma ve hastalıkları önleme.(Teori ve Klinik Uygulama)
İnsanın yapısı ve doğası, hücrenin işlevsel yapısı ve hücre biyokimyası, insan gelişim kuramları, profesyonelleşme kriterleri, hemşirelik mesleğinin gelişimi, aile merkezli ve hümanistik yaklaşım, iletişimi etkileyen etmenler, sağlık, sağlığı algılama, sağlığı koruma ve geliştirme kavramları, sağlık eğitimi, sağlık hizmetlerinde örgütlenme, sağlığa sosyolojik yaklaşımlar, demografi ve epidemiyoloji.
Sağlığı etkileyen çevresel faktörler, mikroorganizmalar ve sınıflandırma, kas ve iskelet sisteminin anatomi ve fizyolojisi, güvenlik ve korunma yönünden risk altında olan çocuk ve bireylerin özellikleri ve önlemeye yönelik girişimler, şiddet tipleri ve etkileyen faktörler ve önlenmesi.
Sinir sistemin anatomisi ve fizyolojisi, davranışın psikolojisini anlamaya yönelik kavramlar, Atılganlık, empati ve geri bildirim verme gibi kişiler arası iletişimi etkileyen davranışlar, benlik kavramı ve benlık saygısı ve beden imajı, engelli birey ve aile, 0-1 yaş döneminde büyüme ve gelişme.
Çocukta ve erişkinde hasta olma ve hastaneye yatma, kronik hastalığı olan çocuk ve yetişkin, anksiyeteli bireye yaklaşım, çatışma çözümü, hasta güvenliği, asepsi, antisepsi, sterilizasyon ve dezenfeksiyon kavramları, ilaçların etki mekanizmaları ve ilaç etkileşimleri, ilaç verilme yolları, yara iyeleşme süreci, hastane enfeksiyonları, hasta hakları, güvenlik ve korunma ile ilgili klinik örnekler, liderlik ve liderlik teorileri, motivasyon.
Beslenmeyi etkileyen sağlık sorunları, parenteral beslenme, anemiler, malnütrisyon, diyabet, hepatit ve hemşirelik bakımı, endokrin sistem ve sindirimsistemi hastalıklarının tedavisinde kullanılan ilaçlar, hastalık ve yaşam kalitesi.
Çocuk ve erişkinlerde sıvı elektrolit, asit-baz dengesizlikleri, Şok, hipertansiyon, konstipasyon, diyare ve hemşirelik bakımı, üriner sistemin minör sağlık sorunları ve üriner sistem hastalıklarının tedavisinde kullanılan ilaçlar, solunum sisteminin minör sağlık sorunları, solunum sistemi hastalıklarının tedavisinde kullanılan ilaçlar.
Temel biyoistatistik kavramlar ve sağlık bilimleri araştırmalarında kullanılan istatistik analiz yöntemlerine giriş. Olasılık teorisi, dağılımlar, tanımlayıcı istatistikler, hipotez testi, korelasyon, lineer regresyon; epidemiyolojide prevalans, insidans morbidite ve mortalite hızları.
Sağlık alanında çalışan kadınların, mesleki alan, sosyal kurumlar ve siyaset alanında liderliğini destekleyici ve engelleyici faktörlerin; teorik bakış açıları, güncel araştırmalar ve işgücü uygulamaları perspektifinden incelenmesi. Bu derste, araştırma bulguları ve uygulamalar, Türkiye'deki kadına yönelik politikalar, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerdeki uygulamalarla karşılaştırılacaktır.