Genç, gelişmekte olan demokrasilerin karşılaştığı en önemli sorunların incelenmesi. Ele alacağımız sorulardan bazıları: Demokrasi neden bazı ülkelerde konsolide olurken diğerlerinde olmamaktadır? Neden pek çok gelişmekte olan demokrasi kötü yönetim ve zayıf hesap verebilirlikten muzdariptir? Genç demokrasileri yerleşmiş demokrasilerden farklı kılan etmenler nelerdir? Öğrenciler genç demokrasilerin kalkınma ve iyi yönetim yolunda karşılaştığı önemli zorluklarda rol oynayan karmaşık sosyal olgular hakkında bilgi ve kritik bir bakış açısı sahibi olacaklardır.
İspanyolca dilinde temel iletişim kurabilmeleri için yeni başlayan öğrencilere dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin verilmesi ve İspanyol kültürüne giriş. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
İspanyolca dilinde temel iletişim kurabilmeleri için yeni başlayan öğrencilere dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin verilmesi ve İspanyol kültürüne giriş. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
İspanyolca dilinde temel iletişim kurabilmeleri için yeni başlayan öğrencilere dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin verilmesi ve İspanyol kültürüne giriş. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
Rutin durumlarda başarılı etkileşimin sağlanması için temel İspanyolca dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin ve de külturel konularda bilincin geliştirilmesi. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ikinci yarısı.
Rutin durumlarda başarılı etkileşimin sağlanması için temel İspanyolca dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin ve de külturel konularda bilincin geliştirilmesi. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ikinci yarısı.
SPAN 202?nin devamı. İleri başlangıç seviyesindeki öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi. Günlük olarak karşılaşacakları durumlarda öğrencilerin iletişim kurmalarını amaçlar. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A2 düzeyinin ikinci yarısı.
SPAN 301?in devamı. Hedef dilde etkileşime girmek ve iletişimi olumsuz yönde etkilemeden, doğru ve akıcı bir şekilde pratik işlerini yapabilmeleri için öğrencilerin becerilerinin geliştirilmesini amaçlar. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A2 düzeyinin ikinci yarısı ve B1 düzeyinin ilk yarısı.
İstatistik yöntemlerinin yönetim problemlerinin çözümünde kullanılması, istatistik sonuçlarının hatalı kullanımı ile ilgili sorunların belirlenmesi, istatistiksel sonuçların anlamlarının açıklanması, normal dağılımlar, iki yönlü dağılımlar. Ortalamalara yönelimoluşumları, asimetrik dağılımlar, olasılıklar, ortalama veri ağırlıklarının tanımlanması, basit linear regresyon uygulamaları. Dersi alanlar konularla ilgili yazılım kullanarak uygulama yapabilirler. Uygulamalar finans, operasyonel alanlar ve pazarlamadan örnekler kullanılarak yapılacaktır.
Temel cerrahi tedavi prensiplerinin anlaşılması ve basit cerrahi becerilerin kazanılması. İntörnler; iletişim (anamnez, bilgilendirilmiş onam, sonuçların hastalarla/yakınlarıyla ve diğer hekimlerle paylaşılması, tedavi önerileri), tanı, tedavi, dokümantasyon alanlarında, denetim altında primer sorumluluk alacaklardır. İntörnler; hasta muayenesi, günlük vizitler, ameliyatlara katılım, kan alınması, transfüzyon, kanül ve kateter takılması, yara pansumanı, vizitlerde ve toplantılarda hastaların sunulması, hasta epikrizlerinin hazırlanması alanlarında sorumluluk alacaklardır. (4 hafta; zorunlu gece ve haftasonu nöbetleri vardır).
Temel cerrahi tedavi prensiplerinin anlaşılması ve basit cerrahi becerilerin kazanılması. İntörnler; iletişim (anamnez, bilgilendirilmiş onam, sonuçların hastalarla/yakınlarıyla ve diğer hekimlerle paylaşılması, tedavi önerileri), tanı, tedavi, dokümantasyon alanlarında, denetim altında primer sorumluluk alacaklardır. İntörnler; hasta muayenesi, günlük vizitler, ameliyatlara katılım, kan alınması, transfüzyon, kanül ve kateter takılması, yara pansumanı, vizitlerde ve toplantılarda hastaların sunulması, hasta epikrizlerinin hazırlanması alanlarında sorumluluk alacaklardır. (4 hafta; zorunlu gece ve haftasonu nöbetleri vardır).
Temel cerrahi tedavi prensiplerinin anlaşılması ve basit cerrahi becerilerin kazanılması. İntörnler; iletişim (anamnez, bilgilendirilmiş onam, sonuçların hastalarla/yakınlarıyla ve diğer hekimlerle paylaşılması, tedavi önerileri), tanı, tedavi, dokümantasyon alanlarında, denetim altında primer sorumluluk alacaklardır. İntörnler; hasta muayenesi, günlük vizitler, ameliyatlara katılım, kan alınması, transfüzyon, kanül ve kateter takılması, yara pansumanı, vizitlerde ve toplantılarda hastaların sunulması, hasta epikrizlerinin hazırlanması alanlarında sorumluluk alacaklardır. (4 hafta; zorunlu gece ve haftasonu nöbetleri vardır).
Temel cerrahi tedavi prensiplerinin anlaşılması ve basit cerrahi becerilerin kazanılması. İntörnler; iletişim (anamnez, bilgilendirilmiş onam, sonuçların hastalarla/yakınlarıyla ve diğer hekimlerle paylaşılması, tedavi önerileri), tanı, tedavi, dokümantasyon alanlarında, denetim altında primer sorumluluk alacaklardır. İntörnler; hasta muayenesi, günlük vizitler, ameliyatlara katılım, kan alınması, transfüzyon, kanül ve kateter takılması, yara pansumanı, vizitlerde ve toplantılarda hastaların sunulması, hasta epikrizlerinin hazırlanması alanlarında sorumluluk alacaklardır. (4 hafta; zorunlu gece ve haftasonu nöbetleri vardır).
Temel cerrahi tedavi prensiplerinin anlaşılması ve basit cerrahi becerilerin kazanılması. İntörnler; iletişim (anamnez, bilgilendirilmiş onam, sonuçların hastalarla/yakınlarıyla ve diğer hekimlerle paylaşılması, tedavi önerileri), tanı, tedavi, dokümantasyon alanlarında, denetim altında primer sorumluluk alacaklardır. İntörnler; hasta muayenesi, günlük vizitler, ameliyatlara katılım, kan alınması, transfüzyon, kanül ve kateter takılması, yara pansumanı, vizitlerde ve toplantılarda hastaların sunulması, hasta epikrizlerinin hazırlanması alanlarında sorumluluk alacaklardır. (4 hafta; zorunlu gece ve haftasonu nöbetleri vardır).
Temel cerrahi tedavi prensiplerinin anlaşılması ve basit cerrahi becerilerin kazanılması. İntörnler; iletişim (anamnez, bilgilendirilmiş onam, sonuçların hastalarla/yakınlarıyla ve diğer hekimlerle paylaşılması, tedavi önerileri), tanı, tedavi, dokümantasyon alanlarında, denetim altında primer sorumluluk alacaklardır. İntörnler; hasta muayenesi, günlük vizitler, ameliyatlara katılım, kan alınması, transfüzyon, kanül ve kateter takılması, yara pansumanı, vizitlerde ve toplantılarda hastaların sunulması, hasta epikrizlerinin hazırlanması alanlarında sorumluluk alacaklardır. (4 hafta; zorunlu gece ve haftasonu nöbetleri vardır).
Temel cerrahi tedavi prensiplerinin anlaşılması ve basit cerrahi becerilerin kazanılması. İntörnler; iletişim (anamnez, bilgilendirilmiş onam, sonuçların hastalarla/yakınlarıyla ve diğer hekimlerle paylaşılması, tedavi önerileri), tanı, tedavi, dokümantasyon alanlarında, denetim altında primer sorumluluk alacaklardır. İntörnler; hasta muayenesi, günlük vizitler, ameliyatlara katılım, kan alınması, transfüzyon, kanül ve kateter takılması, yara pansumanı, vizitlerde ve toplantılarda hastaların sunulması, hasta epikrizlerinin hazırlanması alanlarında sorumluluk alacaklardır. (4 hafta; zorunlu gece ve haftasonu nöbetleri vardır).
Türk edebiyatında kısa hikayenin doğuşu ve gelişimi Batı geleneğine değinmelerle incelenir. Bir tür olarak kısa hikayenin yapı ve içerik özellikleri incelenir. Çağdaş yazarlara özel vurgu yapılır. Ders Türkçe verilmektedir.
Türk edebiyatında kısa hikayenin doğuşu ve gelişimi Batı geleneğine değinmelerle incelenir. Bir tür olarak kısa hikayenin yapı ve içerik özellikleri incelenir. Çağdaş yazarlara özel vurgu yapılır. Ders Türkçe verilmektedir.
Türk edebiyatında kısa hikayenin doğuşu ve gelişimi Batı geleneğine değinmelerle incelenir. Bir tür olarak kısa hikayenin yapı ve içerik özellikleri incelenir. Çağdaş yazarlara özel vurgu yapılır. Ders Türkçe verilmektedir.
Tanzimat'tan günümüze kadar olan dönemde Türk Edebiyatında romanın gelişimini Batı geleneğine değinmelerle araştırır. Muhtemel başlıklar arasında edebi ve kültürel hayat arasındaki etkileşimler, milli kimlik ve roman arasındaki ilişki, modernizm ve postmodernizm bulunur.Tanzimat?tan günümüze kadar olan dönemde Türk Edebiyatında romanın gelişimini Batı geleneğine değinmelerle araştırır. Muhtemel başlıklar arasında edebi ve kültürel hayat arasındaki etkileşimler, milli kimlik ve roman arasındaki ilişki, modernizm ve postmodernizm bulunur. Ders Türkçe verilmektedir.
Tanzimat'tan günümüze kadar olan dönemde Türk Edebiyatında romanın gelişimini Batı geleneğine değinmelerle araştırır. Muhtemel başlıklar arasında edebi ve kültürel hayat arasındaki etkileşimler, milli kimlik ve roman arasındaki ilişki, modernizm ve postmodernizm bulunur.Tanzimat?tan günümüze kadar olan dönemde Türk Edebiyatında romanın gelişimini Batı geleneğine değinmelerle araştırır. Muhtemel başlıklar arasında edebi ve kültürel hayat arasındaki etkileşimler, milli kimlik ve roman arasındaki ilişki, modernizm ve postmodernizm bulunur. Ders Türkçe verilmektedir.
Tanzimat'tan günümüze kadar olan dönemde Türk Edebiyatında romanın gelişimini Batı geleneğine değinmelerle araştırır. Muhtemel başlıklar arasında edebi ve kültürel hayat arasındaki etkileşimler, milli kimlik ve roman arasındaki ilişki, modernizm ve postmodernizm bulunur.Tanzimat?tan günümüze kadar olan dönemde Türk Edebiyatında romanın gelişimini Batı geleneğine değinmelerle araştırır. Muhtemel başlıklar arasında edebi ve kültürel hayat arasındaki etkileşimler, milli kimlik ve roman arasındaki ilişki, modernizm ve postmodernizm bulunur. Ders Türkçe verilmektedir.
Yirminci yüzyıl Türk şiirinden belli başlı edebi akımlar, tarzlar ve temalar ele alınır. Modernizm, postmodernizm, poetika ve Batı?yla karşılaşmanın Türk şiirine etkileri gibi başlıklarla ilgili sorular dersin kapsamı içinde yer alabilir.
Yirminci yüzyıl Türk şiirinden belli başlı edebi akımlar, tarzlar ve temalar ele alınır. Modernizm, postmodernizm, poetika ve Batı?yla karşılaşmanın Türk şiirine etkileri gibi başlıklarla ilgili sorular dersin kapsamı içinde yer alabilir.