Yirminci yüzyıl Türk şiirinden belli başlı edebi akımlar, tarzlar ve temalar ele alınır. Modernizm, postmodernizm, poetika ve Batı?yla karşılaşmanın Türk şiirine etkileri gibi başlıklarla ilgili sorular dersin kapsamı içinde yer alabilir.
Türkiye'deki modernleşme deneyiminin toplumsal cinsiyet üzerindeki etkisini edebiyat metinleri üzerinden tartışılması. 20. yüzyıl başında ?yeni kadın/yeni erkek? Algısı; Doğu-Batı etkileşiminin yarattığı toplumsal cinsiyet temsilleri; militarizm, milliyetçilik, Kemalizm, sosyalizm, feminizm ve İslamcılığın farklı tarihsel zamanlarda toplumsal cinsiyet algısını hangi biçimlerde dönüştürdüğü. Anlatı tekniklerinin ve edebi/toplumsal temsillerin toplumsal cinsiyet kimliklerini nasıl inşa ettiği.
Türkiye'deki modernleşme deneyiminin toplumsal cinsiyet üzerindeki etkisini edebiyat metinleri üzerinden tartışılması. 20. yüzyıl başında ?yeni kadın/yeni erkek? Algısı; Doğu-Batı etkileşiminin yarattığı toplumsal cinsiyet temsilleri; militarizm, milliyetçilik, Kemalizm, sosyalizm, feminizm ve İslamcılığın farklı tarihsel zamanlarda toplumsal cinsiyet algısını hangi biçimlerde dönüştürdüğü. Anlatı tekniklerinin ve edebi/toplumsal temsillerin toplumsal cinsiyet kimliklerini nasıl inşa ettiği.
Bu ders, öğrencilerin, ana dillerinde sözlü ve yazılı ustalıklarını arttırmak amacıyla tasarlanmış iki ayrı alt birim içermektedir. Amaç, bilimsel ve mesleki iletişimlerinde yüksek düzeyde etkinlik kazanmalarını sağlamaktır. İlk alt birimde, öğrenciler hem bilgilendirici hem de ikna edici konuşma üsluplarının teknik yönlerini öğrenmektedirler. İkinci alt birim ise, öğrenciye, eleştirel düşünce becerisi, analitik okuma ve açıklayıcı anlatım kazandırmayı amaçlamakta ve özellikle yazı üslubunun iyileştirilmesi ve etkili yazım üzerine yoğunlaşmaktadır
Bu ders, öğrencilerin, ana dillerinde sözlü ve yazılı ustalıklarını arttırmak amacıyla tasarlanmış iki ayrı alt birim içermektedir. Amaç, bilimsel ve mesleki iletişimlerinde yüksek düzeyde etkinlik kazanmalarını sağlamaktır. İlk alt birimde, öğrenciler hem bilgilendirici hem de ikna edici konuşma üsluplarının teknik yönlerini öğrenmektedirler. İkinci alt birim ise, öğrenciye, eleştirel düşünce becerisi, analitik okuma ve açıklayıcı anlatım kazandırmayı amaçlamakta ve özellikle yazı üslubunun iyileştirilmesi ve etkili yazım üzerine yoğunlaşmaktadır
Bu ders, öğrencilerin, ana dillerinde sözlü ve yazılı ustalıklarını arttırmak amacıyla tasarlanmış iki ayrı alt birim içermektedir. Amaç, bilimsel ve mesleki iletişimlerinde yüksek düzeyde etkinlik kazanmalarını sağlamaktır. İlk alt birimde, öğrenciler hem bilgilendirici hem de ikna edici konuşma üsluplarının teknik yönlerini öğrenmektedirler. İkinci alt birim ise, öğrenciye, eleştirel düşünce becerisi, analitik okuma ve açıklayıcı anlatım kazandırmayı amaçlamakta ve özellikle yazı üslubunun iyileştirilmesi ve etkili yazım üzerine yoğunlaşmaktadır
Bu ders, öğrencilerin, ana dillerinde sözlü ve yazılı ustalıklarını arttırmak amacıyla tasarlanmış iki ayrı alt birim içermektedir. Amaç, bilimsel ve mesleki iletişimlerinde yüksek düzeyde etkinlik kazanmalarını sağlamaktır. İlk alt birimde, öğrenciler hem bilgilendirici hem de ikna edici konuşma üsluplarının teknik yönlerini öğrenmektedirler. İkinci alt birim ise, öğrenciye, eleştirel düşünce becerisi, analitik okuma ve açıklayıcı anlatım kazandırmayı amaçlamakta ve özellikle yazı üslubunun iyileştirilmesi ve etkili yazım üzerine yoğunlaşmaktadır
Bu ders, öğrencilerin, ana dillerinde sözlü ve yazılı ustalıklarını arttırmak amacıyla tasarlanmış iki ayrı alt birim içermektedir. Amaç, bilimsel ve mesleki iletişimlerinde yüksek düzeyde etkinlik kazanmalarını sağlamaktır. İlk alt birimde, öğrenciler hem bilgilendirici hem de ikna edici konuşma üsluplarının teknik yönlerini öğrenmektedirler. İkinci alt birim ise, öğrenciye, eleştirel düşünce becerisi, analitik okuma ve açıklayıcı anlatım kazandırmayı amaçlamakta ve özellikle yazı üslubunun iyileştirilmesi ve etkili yazım üzerine yoğunlaşmaktadır
Bu ders, öğrencilerin, ana dillerinde sözlü ve yazılı ustalıklarını arttırmak amacıyla tasarlanmış iki ayrı alt birim içermektedir. Amaç, bilimsel ve mesleki iletişimlerinde yüksek düzeyde etkinlik kazanmalarını sağlamaktır. İlk alt birimde, öğrenciler hem bilgilendirici hem de ikna edici konuşma üsluplarının teknik yönlerini öğrenmektedirler. İkinci alt birim ise, öğrenciye, eleştirel düşünce becerisi, analitik okuma ve açıklayıcı anlatım kazandırmayı amaçlamakta ve özellikle yazı üslubunun iyileştirilmesi ve etkili yazım üzerine yoğunlaşmaktadır
Bu ders, öğrencilerin, ana dillerinde sözlü ve yazılı ustalıklarını arttırmak amacıyla tasarlanmış iki ayrı alt birim içermektedir. Amaç, bilimsel ve mesleki iletişimlerinde yüksek düzeyde etkinlik kazanmalarını sağlamaktır. İlk alt birimde, öğrenciler hem bilgilendirici hem de ikna edici konuşma üsluplarının teknik yönlerini öğrenmektedirler. İkinci alt birim ise, öğrenciye, eleştirel düşünce becerisi, analitik okuma ve açıklayıcı anlatım kazandırmayı amaçlamakta ve özellikle yazı üslubunun iyileştirilmesi ve etkili yazım üzerine yoğunlaşmaktadır
Bu ders, öğrencilerin, ana dillerinde sözlü ve yazılı ustalıklarını arttırmak amacıyla tasarlanmış iki ayrı alt birim içermektedir. Amaç, bilimsel ve mesleki iletişimlerinde yüksek düzeyde etkinlik kazanmalarını sağlamaktır. İlk alt birimde, öğrenciler hem bilgilendirici hem de ikna edici konuşma üsluplarının teknik yönlerini öğrenmektedirler. İkinci alt birim ise, öğrenciye, eleştirel düşünce becerisi, analitik okuma ve açıklayıcı anlatım kazandırmayı amaçlamakta ve özellikle yazı üslubunun iyileştirilmesi ve etkili yazım üzerine yoğunlaşmaktadır
Bu ders, öğrencilerin, ana dillerinde sözlü ve yazılı ustalıklarını arttırmak amacıyla tasarlanmış iki ayrı alt birim içermektedir. Amaç, bilimsel ve mesleki iletişimlerinde yüksek düzeyde etkinlik kazanmalarını sağlamaktır. İlk alt birimde, öğrenciler hem bilgilendirici hem de ikna edici konuşma üsluplarının teknik yönlerini öğrenmektedirler. İkinci alt birim ise, öğrenciye, eleştirel düşünce becerisi, analitik okuma ve açıklayıcı anlatım kazandırmayı amaçlamakta ve özellikle yazı üslubunun iyileştirilmesi ve etkili yazım üzerine yoğunlaşmaktadır
Bu ders, öğrencilerin, ana dillerinde sözlü ve yazılı ustalıklarını arttırmak amacıyla tasarlanmış iki ayrı alt birim içermektedir. Amaç, bilimsel ve mesleki iletişimlerinde yüksek düzeyde etkinlik kazanmalarını sağlamaktır. İlk alt birimde, öğrenciler hem bilgilendirici hem de ikna edici konuşma üsluplarının teknik yönlerini öğrenmektedirler. İkinci alt birim ise, öğrenciye, eleştirel düşünce becerisi, analitik okuma ve açıklayıcı anlatım kazandırmayı amaçlamakta ve özellikle yazı üslubunun iyileştirilmesi ve etkili yazım üzerine yoğunlaşmaktadır
Bu ders, öğrencilerin, ana dillerinde sözlü ve yazılı ustalıklarını arttırmak amacıyla tasarlanmış iki ayrı alt birim içermektedir. Amaç, bilimsel ve mesleki iletişimlerinde yüksek düzeyde etkinlik kazanmalarını sağlamaktır. İlk alt birimde, öğrenciler hem bilgilendirici hem de ikna edici konuşma üsluplarının teknik yönlerini öğrenmektedirler. İkinci alt birim ise, öğrenciye, eleştirel düşünce becerisi, analitik okuma ve açıklayıcı anlatım kazandırmayı amaçlamakta ve özellikle yazı üslubunun iyileştirilmesi ve etkili yazım üzerine yoğunlaşmaktadır
Bu ders, öğrencilerin, ana dillerinde sözlü ve yazılı ustalıklarını arttırmak amacıyla tasarlanmış iki ayrı alt birim içermektedir. Amaç, bilimsel ve mesleki iletişimlerinde yüksek düzeyde etkinlik kazanmalarını sağlamaktır. İlk alt birimde, öğrenciler hem bilgilendirici hem de ikna edici konuşma üsluplarının teknik yönlerini öğrenmektedirler. İkinci alt birim ise, öğrenciye, eleştirel düşünce becerisi, analitik okuma ve açıklayıcı anlatım kazandırmayı amaçlamakta ve özellikle yazı üslubunun iyileştirilmesi ve etkili yazım üzerine yoğunlaşmaktadır
Bu ders, öğrencilerin, ana dillerinde sözlü ve yazılı ustalıklarını arttırmak amacıyla tasarlanmış iki ayrı alt birim içermektedir. Amaç, bilimsel ve mesleki iletişimlerinde yüksek düzeyde etkinlik kazanmalarını sağlamaktır. İlk alt birimde, öğrenciler hem bilgilendirici hem de ikna edici konuşma üsluplarının teknik yönlerini öğrenmektedirler. İkinci alt birim ise, öğrenciye, eleştirel düşünce becerisi, analitik okuma ve açıklayıcı anlatım kazandırmayı amaçlamakta ve özellikle yazı üslubunun iyileştirilmesi ve etkili yazım üzerine yoğunlaşmaktadır
Bu ders, öğrencilerin, ana dillerinde sözlü ve yazılı ustalıklarını arttırmak amacıyla tasarlanmış iki ayrı alt birim içermektedir. Amaç, bilimsel ve mesleki iletişimlerinde yüksek düzeyde etkinlik kazanmalarını sağlamaktır. İlk alt birimde, öğrenciler hem bilgilendirici hem de ikna edici konuşma üsluplarının teknik yönlerini öğrenmektedirler. İkinci alt birim ise, öğrenciye, eleştirel düşünce becerisi, analitik okuma ve açıklayıcı anlatım kazandırmayı amaçlamakta ve özellikle yazı üslubunun iyileştirilmesi ve etkili yazım üzerine yoğunlaşmaktadır
Bu ders, öğrencilerin, ana dillerinde sözlü ve yazılı ustalıklarını arttırmak amacıyla tasarlanmış iki ayrı alt birim içermektedir. Amaç, bilimsel ve mesleki iletişimlerinde yüksek düzeyde etkinlik kazanmalarını sağlamaktır. İlk alt birimde, öğrenciler hem bilgilendirici hem de ikna edici konuşma üsluplarının teknik yönlerini öğrenmektedirler. İkinci alt birim ise, öğrenciye, eleştirel düşünce becerisi, analitik okuma ve açıklayıcı anlatım kazandırmayı amaçlamakta ve özellikle yazı üslubunun iyileştirilmesi ve etkili yazım üzerine yoğunlaşmaktadır
Bu ders, öğrencilerin, ana dillerinde sözlü ve yazılı ustalıklarını arttırmak amacıyla tasarlanmış iki ayrı alt birim içermektedir. Amaç, bilimsel ve mesleki iletişimlerinde yüksek düzeyde etkinlik kazanmalarını sağlamaktır. İlk alt birimde, öğrenciler hem bilgilendirici hem de ikna edici konuşma üsluplarının teknik yönlerini öğrenmektedirler. İkinci alt birim ise, öğrenciye, eleştirel düşünce becerisi, analitik okuma ve açıklayıcı anlatım kazandırmayı amaçlamakta ve özellikle yazı üslubunun iyileştirilmesi ve etkili yazım üzerine yoğunlaşmaktadır
Bu ders, öğrencilerin, ana dillerinde sözlü ve yazılı ustalıklarını arttırmak amacıyla tasarlanmış iki ayrı alt birim içermektedir. Amaç, bilimsel ve mesleki iletişimlerinde yüksek düzeyde etkinlik kazanmalarını sağlamaktır. İlk alt birimde, öğrenciler hem bilgilendirici hem de ikna edici konuşma üsluplarının teknik yönlerini öğrenmektedirler. İkinci alt birim ise, öğrenciye, eleştirel düşünce becerisi, analitik okuma ve açıklayıcı anlatım kazandırmayı amaçlamakta ve özellikle yazı üslubunun iyileştirilmesi ve etkili yazım üzerine yoğunlaşmaktadır
Bu ders, öğrencilerin, ana dillerinde sözlü ve yazılı ustalıklarını arttırmak amacıyla tasarlanmış iki ayrı alt birim içermektedir. Amaç, bilimsel ve mesleki iletişimlerinde yüksek düzeyde etkinlik kazanmalarını sağlamaktır. İlk alt birimde, öğrenciler hem bilgilendirici hem de ikna edici konuşma üsluplarının teknik yönlerini öğrenmektedirler. İkinci alt birim ise, öğrenciye, eleştirel düşünce becerisi, analitik okuma ve açıklayıcı anlatım kazandırmayı amaçlamakta ve özellikle yazı üslubunun iyileştirilmesi ve etkili yazım üzerine yoğunlaşmaktadır
Yeni başlayan öğrencilere Türkçede temel iletişim kurabilmeleri için dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin tanıtılması ve Türk kültürüne giriş. Öğrencilerin selamlaşma ve tanışmayla ilgili günlük dildeki basit ifadeleri anlamasına; kısa ve basit metinlerdeki bilinen ad, sözcük ve ifadeleri kavramasına; basit karşılıklı konuşmalara katılmasına; günlük etkinlikleri hakkında konuşabilmesi ve basit ifadelerle/tümcelerle yazabilmesine olanak sağlar. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırması A1 düzeyinin ilk yarısına denktir.
Yeni başlayan öğrencilere Türkçede temel iletişim kurabilmeleri için dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin tanıtılması ve Türk kültürüne giriş. Öğrencilerin selamlaşma ve tanışmayla ilgili günlük dildeki basit ifadeleri anlamasına; kısa ve basit metinlerdeki bilinen ad, sözcük ve ifadeleri kavramasına; basit karşılıklı konuşmalara katılmasına; günlük etkinlikleri hakkında konuşabilmesi ve basit ifadelerle/tümcelerle yazabilmesine olanak sağlar. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırması A1 düzeyinin ilk yarısına denktir.
Yeni başlayan öğrencilere Türkçede temel iletişim kurabilmeleri için dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin tanıtılması ve Türk kültürüne giriş. Öğrencilerin selamlaşma ve tanışmayla ilgili günlük dildeki basit ifadeleri anlamasına; kısa ve basit metinlerdeki bilinen ad, sözcük ve ifadeleri kavramasına; basit karşılıklı konuşmalara katılmasına; günlük etkinlikleri hakkında konuşabilmesi ve basit ifadelerle/tümcelerle yazabilmesine olanak sağlar. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırması A1 düzeyinin ilk yarısına denktir.