HSGN 538 / HEMŞİRELİK HİZMETLERİNDE KALİTE VE DEĞİŞİM YÖNETİMİ
Dönem: Fall 2016Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste, kalite kavramının gelişimi, kalite yönetim süreci, kalite güvence sistemleri (ISO, JCHO, Akreditasyon Sistemi vb), katılımcı yönetim yaklaşımları, toplam kalite yönetimi (TKY) tanımı, önemi, temel ilkeler, TKY organizasyonunun yapısı, TKY süreci, kalite çemberleri, sağlık ve hemşirelik hizmetlerinde kalite yönetimi, eğitimde kalite yönetimi, değişimle ilgili kavramlar (güç, otorite, etkileme, yetki vb. ) değişim türleri, değişimi etkileyen faktörler, değişim gereksinimini saptama, değişim süreci, değişim ajanının rolü, değişim stratejileri, hemşirelik hizmetleri yönetiminde bir değişimin uygulanmasına yönelik bilgilerin kazandırılması amaçlanır.

HSGN 544 / HEMŞİRELİKTE YÖNETİM UYGULAMASI
Dönem: Fall 2016Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste, öğrencinin liderlik becerileri ile yönetim sürecinin veri toplama ve planlama, örgütleme, yöneltme ve kontrol aşamalarının alanda uygulanmasına ilişkin yönetim becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.

HSGN 545 / HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ I
Dönem: Fall 2016Kredi 6Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrencinin halk sağlığı ve halk sağlığı hemşireliğinin temel kavramlarını, tarihsel gelişimini, halk sağlığı hemşiresinin rollerini, sağlığı etkileyen sosyal, ekonomik ve kültürel faktörleri, çevre sağlığı sorunlarını, halk sağlığı hizmetleri ve sunumu ile ilgili politikaları, sağlık hizmetlerinin sunumuna ilişkin farklı örgütlenme modellerini tartışabilmesi hedeflenmektedir.

HSGN 547 / EPİDEMİYOLOJİ
Dönem: Fall 2016Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste epidemiyolojinin temel ilkeleri, epidemiyolojik yöntemlerin kullanım alanları, veri toplamada kullanılan araçlar, bildirim ve sürveyans sistemleri, bulaşıcı hastalıklar epidemiyolojisi, epidemiyolojik ölçütler, epidemiyoloji saha araştırmaları, vaka kontrol araştırmaları, kesitsel araştırmalar, kohort araştırmaları, müdahale araştırmaları konuları tartışılır.

HSGN 548 / SAĞLIĞIN SOSYAL BELİRLEYİCİLERİ
Dönem: Fall 2016Kredi 2Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste demografik nüfus hareketleri, demografik dönüşüm, dinin sağlığa etkisi, küreselleşme ve hemşirelik bakımına etkisi, göç ve sağlıkla ilişkisi, gecekondulaşma, kentleşme süreçleri ve sağlığa etkileri konuları ele alınır.

HSGN 551 / ETHICS IN NURSING
Dönem: Fall 2016Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste, öğrencinin hemşirelikle ilgili etik kavramı, ilkeleri, bildirgeleri, yasa ve yönetmelikleri, hemşirelikte etiğin gelişim sürecini, bakım etiği, araştırma ve yayınların etik boyutunu, etik çıkmaz özelliklerini, etik karar verme sürecini kavraması amaçlanmaktadır. Derste, Etik ile ilgili kavramlar, biyoetik, sağlık etiği, hemşirelikte etik değerler, hemşirelikte etiğin gelişimi, bakım etiği, ulusal/ uluslararası bildirgeler, hemşirelikle ilgili yasa ve yönetmelikler, hemşirelikte etik ilkeler, araştırma ve yayın etiği, etik çıkmaz ve özellikleri ve etik karar verme süreci konuları işlenir.

HSGN 556 / ÇOCUK İSTİSMARI VE İHMALİ
Dönem: Fall 2016Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste çocuk ihmal ve istismarı geniş boyutlu tartışılacaktır. Çocuk ihmal ve istismarında ailenin rolü irdelenecektir. Çocuk istismar ve ihmalinin gözlenmesi, saptanması ve rapor edilmesine yönelik yasalar ve uygulamalar tartışılacaktır. Derste ayrıca çocuk istismar ve ihmalinde hemşirenin görev ve sorumlulukları irdelenecek ve toplumda önlenmesine yönelik projeler tartışılarak öğrenciden kendi projesini yazması ve sunması beklenecektir.

HSGN 557 / FIZYOLOJIK PSIKOLOJI VE PSIKOPATOLOJI
Dönem: Fall 2016Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

During this course, the basic characteristics of the nervous system,and the basic physiological processes of sensations of seeing, hearing, learning, emotional processes, eating, sleeping and sexual behaviours are discussed related with psychopathological content. Students are expected to prepare and present a case formulation and nursing intervention related to neurophysiological processes underlying patients’ behaviors and symptoms. Students will have discussions on mental disorders defined in DSM-V. Additionally, psychopharmacological agents prescribed for mental disorders and their effects on these physiological processes are evaluated. Students are expected to define the nurses’ roles and responsibilities during psychopharmacological treatments. By the end of the class, students will have a comprehension of the relationships between physiological processes and psychopathological symptomatology. The success is determined by a final examination.

HSGN 601 / HEMŞİRELİKTE METODOLOJİ I
Dönem: Fall 2016Kredi 4Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrencinin, Hemşirelik teorilerini uygulama alanlarında kullanmaya, hemşirelik epistemolojisi, hemşirelik ontolojisi, kaynak tarama, eleştirel rapor hazırlanma konularında gerekli bilgi ve beceriyi kazanması hedeflenmektedir.

HSGN 603 / HEMŞİRELİK BİLİMİNİN TEORİK TEMELLERİ I
Dönem: Fall 2016Kredi 2Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrencinin, hemşireliğin yıllar içindeki bilimsel gelişmesini ve bu gelişmede yer alan hemşire teorisyenlerin anlayışlarını, hemşirelik modellerini tartışabilmesi ve hemşireliğin zaman içinde kazandığı anlayışı açıklayabilmesi hedeflenmektedir.

HSGN 604 / HEMŞİRELİK BİLİMİNİN TEORİK TEMELLERİ II
Dönem: Fall 2016Kredi 4Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrencinin, hemşirelik modellerini hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama ve araştırmalarında kullanması, modellerin değerlendirme ve eleştirilerini yapması ve bir hemşirelik modeline göre klinik çalışması yürütütebilmesi hedeflenmektedir.

HSGN 618 / KADIN SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİNİN FELSEFİ TEMELLERİ II
Dönem: Fall 2016Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu dertse, epistomiyolojik ve ontolojik varsayımların altında yatan bilginin doğası, yasalar, toplumsal cinsiyet ve kültürün kadın sağlığı hemşireliğinin eski yeni ve gelecekteki teorileri üzerine olan etkileri bilimsel araştırmalar temellinde tartışmak amaçlanır. Bu teoriler doğrultular doğrultusunda kendi bakış açılarını geliştirmeleri hedeflenir.

HSGN 620 / İNFERTİLİTE- YARDIMCI ÜREME TEKNİKLERİ VE HEMŞİRELİK
Dönem: Fall 2016Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrencinin infertilite sorunu yaşayan bireyi biyo-psikososyal yönden değerlendirip, hemşirelik bakımı verebilecek bilgi ve beceriyi kazanması hedeflenmektedir.

HSGN 639 / HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİNDE KURAM VE MODELLER
Dönem: Fall 2016Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrencilerin halk sağlığı hemşireliği alanında kullanılan teori ve modellerin araştırma, uygulama ve eğitimde kullanılma yöntemlerini açıklayabilmesi, halk sağlığı hemşireliği alanındaki sorunlara teori ve model kullanarak uygun çözüm önerileri geliştirebilmesi, yapılan çalışmaları eleştirel olarak değerlendirebilmesi ve bir çalışma planlayabilmesi hedeflenmektedir.

HSGN 699 / HEMŞİRELİK DOKTORA TEZ ÇALIŞMASI
Dönem: Fall 2016Kredi 0Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrencinin edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirme, sorunu saptama ve çözüme yönelik yöntem kurgulama, konusu ile ilgili kaynaklara ulaşma, verilerini toplama, değerlendirme, istatistiksel analizini yapma ve bilimsel etik değerleri gözeterek yaptığı çalışmayı sistematik olarak rapor etme ve sunmaya yönelik bilgi ve becerileri kazanması hedeflenmektedir.

HSMM 550 / TIBBİ MİKROBİYOLOJİDEN SEÇİLMİŞ KONULAR
Dönem: Fall 2016Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

HSMP 509 / ENDOKRİN FİZYOLOJİSİ
Dönem: Fall 2016Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu dersin temel amacı endokrin sistemin sinir sistemi ile birlikte vücuttaki tüm sistemlerin kontrolündeki rolünü anlamaktır. Organizmada dinamik dengenin sağlanmasında endokrin ve sinir sistemi arasındaki benzerlikler ve farklılıklar incelenecektir. Bu ders, klasik endokrin bezler ve dokular tarafından salgılanan hormonların vücuttaki aktiviteleri nasıl yönettiğini, metabolizma ve enerji dengesini, büyüme ve gelişmenin kontrolünü ve üreme sistemleri üzerine olan etkilerini açıklamak üzerine odaklanacaktır. Hormonlar kimyasal özelliklerine bağlı olarak vücut sıvılarında eriyebilirlikleri açısından karşılaştırılacaklardır. Hormon - hedef hücre reseptör etkileşimleri öğrenilecektir. Bu dersin temel hedefi hormonların salgılandıkları dokuları ve etki ettikleri organlarda neden oldukları olayların öğrenilmesidir.

HSMP 590 / SEMİNER
Dönem: Fall 2016Kredi 0Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu ders kredisiz olup, disiplinlerarası tüm programlardan öğrencilerin katılımını sağlayarak öğrenciler arasındaki bilimsel etkileşimi artırmayı ve öğrencilerin sunum becerilerini geliştirmeyi hedefler. Yapılan çalışma ve araştırmaların, danışman öğretim üyesinin rehberliğiyle belirlenen teknikler çerçevesinde topluluk önünde sunumu ve soru cevap kısmından oluşan seminer dersi dönemsel olarak notlandırılır.

HSRB 501 / KADIN VE ERKEK ÜREME SİSTEMLERİ: ANATOMİK VE HİSTOLOJİK YAPILARI / GELİŞİMLERİ
Dönem: Fall 2016Kredi 4Günler: THURSSaatler: 17:00:00-19:00:00

Kadın ve erkek üreme sistemlerininin anatomik yapıları ve bu yapıların mikroskopik özellikleri, embriyolojik gelişim süreçleri ve bu değişimlerin fonksiyonel önemleri. Ders pratik uygulamaları içermektedir.

HSRB 502 / HÜCRE KÜLTÜRÜ
Dönem: Fall 2016Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bir hücre kültürü laboratuvarının işleyişi, özellikleri, laboratuvarda dikkat edilmesi gerekenler, karşılaşılan sorunlar ve bunların çözümleri. Ders pratik uygulamaları içermektedir.

HSRB 505 / KÖK HÜCRELER
Dönem: Fall 2016Kredi 2Saatler: 0:00:00-0:00:00

Kendilerini yenileyip başka hücrelere dönüşebilme yetisine sahip kök hücrelerin genel özellikleri, laboratuvar ve klinik uygulamaları.

HSRB 590 / SEMİNER
Dönem: Fall 2016Kredi 0Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu ders kredisiz olup, disiplinlerarası tüm programlardan öğrencilerin katılımını sağlayarak öğrenciler arasındaki bilimsel etkileşimi artırmayı ve öğrencilerin sunum becerilerini geliştirmeyi hedefler. Yapılan çalışma ve araştırmaların, danışman öğretim üyesinin rehberliğiyle belirlenen teknikler çerçevesinde topluluk önünde sunumu ve soru cevap kısmından oluşan seminer dersi dönemsel olarak notlandırılır.

HUMS 101 / YAKIN ÇAĞ TARİHİ
Dönem: Fall 2016Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 16:00:00-17:15:00

Yakın Çağ tarihinin 1848den itibaren belli başlı temaları ve olayları. Endüstrileşme, Amerikan sivil savaşı, gerçek "globalleşme"nin başlaması, batılılaşmanın yayılması, büyük güçler arasındaki rekabet, I. Dünya Savaşı, Amerikanlılaşmanın yayılması, komunizmin yükselişi, Rus devrimi, 1919 döneminin barış anlaşmaları, 1923 (Versay'dan Lozan'a) işlenecek konular arasındadır.

HUMS 104 / DENİZ GÜZERGAHLARI: AKDENİZ MEDENİYETLERİ
Dönem: Fall 2016Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 16:00:00-17:15:00

Akdeniz bögesinin prehistorik çağdan Bizans İmparatorluğu?nun çöküşüne kadar olan dönem. Bu dönemlerdeki Akdeniz medeniyetlerinin tarihi, mimarisi, sanatı ve toplumlarının incelenmesi. Ağırlıklı olarak Anadolu, Yakın Doğu, Levant, Kuzey Afrika, Yunanistan ve Batı Akdeniz ülkelerinin tarihi, sanatı ve mimarisinin ele alınması. Ticaret, göç, gelenek, yenilik, değiş tokuş, süreklilik ve süreksizlik gibi ana konuların ele alınması. Bahsi geçen dönemlerde, ?seyahat? ele alınacak ve tartışılacak ana temalardan biri olacaktır.