Almanca bilmeyen öğrencilere dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin tanıtılması ve de Alman kültürüne giriş yapılması. Öğrencilere temel konularda basit soru ve yanıt kalıplarının öğretilmesi. Gündelik ihtiyaca yönelik iki yönlü konuşmanın geliştirilmesi. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması A1 düzeyinin ilk yarısına denk gelir.
Almanca bilmeyen öğrencilere dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin tanıtılması ve de Alman kültürüne giriş yapılması. Öğrencilere temel konularda basit soru ve yanıt kalıplarının öğretilmesi. Gündelik ihtiyaca yönelik iki yönlü konuşmanın geliştirilmesi. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması A1 düzeyinin ilk yarısına denk gelir.
Almanca seviyesi düşük öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmeye yönelik. Alman kültürü ile ilgili bilgileri artırmayı amaçlayarak öğrencilerin rutin durumlarda sade bir şekilde iletişim kurabilmesine olanak tanır. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması A1 düzeyinin ikinci yarısına denktir.
Almanca seviyesi düşük öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmeye yönelik. Alman kültürü ile ilgili bilgileri artırmayı amaçlayarak öğrencilerin rutin durumlarda sade bir şekilde iletişim kurabilmesine olanak tanır. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması A1 düzeyinin ikinci yarısına denktir.
İleri başlangıç düzeyinde bulunan ya da GERM 202?yi tamamlamış olan ya da Almancayı A1 düzeyinde öğrenmiş olan öğrencilere hitap eder. Dinleme, konuşma, okuma ve yazma beerilerinin geliştirilmesine ağırlık vererek gündelik yaşamda karşılaşacakları olağan durumlarda iletişim kurmalarına olanak tanır. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması A2 düzeyinin ilk yarısına denk gelir.
İleri başlangıç düzeyinde bulunan ve GERM 301?i tamamlamış olan öğrencilerin dört dil becerilerinin daha da geliştirilmesini hedefler. Kısa konuşmalar yapmalarını ve olağan günlük durumlarda yeterli etkileşim kurabilmelerini sağlar. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması A2 düzeyinin ikinci yarısına denk gelir.
Almancayı A2 yani orta düzeyde bilen öğrencilerin dört dil becerilerini güçlendirmeyi amaçlar. Öğrencilerin günlük yaşamda karşılaşabilecekleri hemen her türlü durumda, ana dili Almanca olan insanlarla güvenle etkileşim kurabilmelerini sağlar. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması B1 düzeyinin ilk yarısına denk gelir. Almanca eğitim yapan okulları mezunlarına kapalıdır.
GERM 401 yi tamamlamış orta düzey öğrenciler ya da Almanca eğitim veren kurumların mezunu olup da Almanca bilgilerini yenilemek isteyen öğrenciler içindir. Dört dil becerisinin pekiştirilmesini amaçlar. Öğrencilerin günlük yaşamda karşılaşabilecekleri her türlü durumda başarılı etkileşim kurabilmesini sağlar. Soyut boylamda ve kültürel konularda görüşlerini ifade edebilmelerini amaçlar. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması B1 düzeyinin ikinci yarısına denk gelir.
Antik Yunanca temel dilbilgisine giriş. Alfabe ve telaffuz. Etken ve edilgen eylem sistemleri. Haber, istek ve dilek-şart kipleri. İsmin üç hali. Sıfatlar ve zarflar. Fiil soylu sözcükler. Temel düzyazı okumaları için sözcük dağarcığının geliştirilmesi. Okuma pratiğini geliştirmek için basitleştirilmiş düzyazı metin okumaları ve kültürel bilgi altyapısı oluşturulması.
Antik Yunanca temel dilbilgisine giriş. Alfabe ve telaffuz. Etken ve edilgen eylem sistemleri. Haber, istek ve dilek-şart kipleri. İsmin üç hali. Sıfatlar ve zarflar. Fiil soylu sözcükler. Temel düzyazı okumaları için sözcük dağarcığının geliştirilmesi. Okuma pratiğini geliştirmek için basitleştirilmiş düzyazı metin okumaları ve kültürel bilgi altyapısı oluşturulması.
Biyomedikal araştırmalarda etik ilkeler,deney hayvanları ile yapılan çalışmalarda etik,insan ve hasta hakları,klinik araştırmalarda etik,yayın etiği konularında uluslar arası ve ulusal örnekler ve ilkeler sunulacaktır.
Bu genel değerlendirme hemşirelik yüksekokulunda 2. yıl süresince ele alınan tüm ders materyali kapsamaktadır. İçerik çoktan seçmeli sorular, kısa metin türü sorular ve görsel materyalden oluşacaktır. Güncel tıp bilimlerine multidisipliner yaklaşımlar ile temel sağlık problemlerinin hemşirelik bakımına integrasyonuna özellikle vurgu yapılacaktır.
Sağlık alanında çalışan kadınların, mesleki alan, sosyal kurumlar ve siyaset alanında liderliğini destekleyici ve engelleyici faktörlerin; teorik bakış açıları, güncel araştırmalar ve işgücü uygulamaları perspektifinden incelenmesi. Bu derste, araştırma bulguları ve uygulamalar, Türkiye'deki kadına yönelik politikalar, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerdeki uygulamalarla karşılaştırılacaktır.
Hemşireliğin sağlık sistemi içinde, kültürel ve sistem yaklaşımı kullanılarak incelendiği bu derste, hemşirelikte profesyonellik konusu biyopsikososyal kavramlar ve ilkeler doğrultusunda ele alınır.
Çok kültürlü toplumlarda kültürün sağlık bakımına etkileri, hemşirelik hizmetleri sunumunda kültürel modeller ve değerlendirme araçları, birey grup ve toplumda sağlıkla ilişkili kültürel inançlar, değerler ve bunların uygulamaya yansımaları.
Durumsal kriz ve kriz yönetimi, kötü haber verme, sık görülen kanser türleri, kanser tedavisi, kanserli hastaların palyatif bakımı ve semptom yönetimi, kanserde psikososyal sorunlar, yoğun bakım hemşireliği, yoğun bakım hastaları ile iletişim, yoğun bakımda ağrı kontrolü, etkili ağrı tedavisinde kullanılan ilaçlar, hemodinamik monitörizasyon, yaşam sonu bakım, tedaviyi red eden hasta, beyin ölümü, organ bağışı.
Yüksek riskli gebelik ve yüksek riskli yeni doğan, yönetim organizsayon ve teorileri, hemşirelik ile ilgili mesleki sorunlar ve yasal konular, bakım sunum modelleri, hemşirenin savunuculuk rolü.
Sinir sistemini etkileyen majör sağlık sorunları ve hemşirelik bakımı, psikiyatrik sorunlarda tanı ve tedavi yöntemleri, psikotik bouzkluklar, duygu durum ve kişilik bozukluklar, somotaform bozukluklar, özkıyım ve hemşirelik bakımı, psikiyatrik hastalıklarda kullanılan ilaçlar, temel ve ileri yaşam desteği, travmalar ve hemşirelik bakımı.
Bu ders, birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde bireyin sağlığını geliştirmeye yönelik kapsamlı iç hastalıkları hemşireliği uygulaması deneyimi kazandırmaya odaklanır. Öğrencinin iç hastalıkları hemşireliğine ilişkin alanlarda liderlik, yönetim, danışmanlık, öğretim, araştırma, karar verme becerilerini geliştirerek hemşirelik bakımı uygulamalarında yeterlilik kazanması sağlanır.
Bu ders, birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde bireyin sağlığını geliştirmeye yönelik kapsamlı iç hastalıkları hemşireliği uygulaması deneyimi kazandırmaya odaklanır. Öğrencinin iç hastalıkları hemşireliğine ilişkin alanlarda liderlik, yönetim, danışmanlık, öğretim, araştırma, karar verme becerilerini geliştirerek hemşirelik bakımı uygulamalarında yeterlilik kazanması sağlanır.
Bu ders, birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde bireyin sağlığını geliştirmeye yönelik kapsamlı iç hastalıkları hemşireliği uygulaması deneyimi kazandırmaya odaklanır. Öğrencinin iç hastalıkları hemşireliğine ilişkin alanlarda liderlik, yönetim, danışmanlık, öğretim, araştırma, karar verme becerilerini geliştirerek hemşirelik bakımı uygulamalarında yeterlilik kazanması sağlanır.
Bu ders, birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde ruh sağlığını geliştirmeye yönelik kapsamlı hemşirelik uygulaması deneyimi kazandırmaya odaklanır. Öğrencinin ruh sağlığı hemşireliğine ilişkin alanlarda liderlik, yönetim, danışmanlık, öğretim, araştırma, karar verme becerilerini geliştirerek hemşirelik bakımı uygulamalarında yeterlilik kazanması sağlanır.