Bu ders, birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde ruh sağlığını geliştirmeye yönelik kapsamlı hemşirelik uygulaması deneyimi kazandırmaya odaklanır. Öğrencinin ruh sağlığı hemşireliğine ilişkin alanlarda liderlik, yönetim, danışmanlık, öğretim, araştırma, karar verme becerilerini geliştirerek hemşirelik bakımı uygulamalarında yeterlilik kazanması sağlanır.
Bu ders, birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde ruh sağlığını geliştirmeye yönelik kapsamlı hemşirelik uygulaması deneyimi kazandırmaya odaklanır. Öğrencinin ruh sağlığı hemşireliğine ilişkin alanlarda liderlik, yönetim, danışmanlık, öğretim, araştırma, karar verme becerilerini geliştirerek hemşirelik bakımı uygulamalarında yeterlilik kazanması sağlanır.
Bu ders, birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde kadın sağlığını geliştirmeye yönelik kapsamlı hemşirelik uygulaması deneyimi kazandırmaya odaklanır. Öğrencinin kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine ilişkin alanlarda liderlik, yönetim, danışmanlık, öğretim, araştırma, karar verme becerilerini geliştirerek hemşirelik bakımı uygulamalarında yeterlilik kazanması sağlanır.
Bu ders, birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde kadın sağlığını geliştirmeye yönelik kapsamlı hemşirelik uygulaması deneyimi kazandırmaya odaklanır. Öğrencinin kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine ilişkin alanlarda liderlik, yönetim, danışmanlık, öğretim, araştırma, karar verme becerilerini geliştirerek hemşirelik bakımı uygulamalarında yeterlilik kazanması sağlanır.
Bu ders, birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde kadın sağlığını geliştirmeye yönelik kapsamlı hemşirelik uygulaması deneyimi kazandırmaya odaklanır. Öğrencinin kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine ilişkin alanlarda liderlik, yönetim, danışmanlık, öğretim, araştırma, karar verme becerilerini geliştirerek hemşirelik bakımı uygulamalarında yeterlilik kazanması sağlanır.
Modern Türkiye Tarihine, giriş. 19 ve 20. Yüzyıl Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye tarihine okumalar ve belgeseller üzerinden analitik bir bakış.
Tarih felsefesi ve geçmişi araştırmak için kullanılan çeşitli metodolojiler. Eleştirel okuma ve yazma becerilerini geliştirme üzerinde durulur
Osmanlı Devleti’nin temelleri, oluşumu ve geç Orta Çağ uç beyliğinden erken modern imparatorluğa dönüşümü. Osmanlı Devleti’nin coğrafi, etnik ve ideolojik unsurları; Balkanlar’a ve Arap dünyasına doğru genişlemesi ve merkezi devlet kurumlarının gelişimi. Dönemselleştirme, klasik dönem Osmanlı çalışmalarında tarih yazımı ana tartışmaları ve metodolojik sorunlar.
Kendine has özellikleri olan Batı Avrupa uygarlığının Hıristiyan, Grek-Roman ve germen enstitülerinden ortaya çıkışı, ortaçağ Avrupa topluluğunun oluşum ve dönüşümü, Rönesans ve reform; devletlerin oluşumu ve modern dönemdeki sosyal değişim.
19. yy’dan 2000’lere kadar Osmanlı Devleti ve Türkiye Cumhuriyeti tarihinin incelenmesi. İmparatorluklar ve Ulus Devletler; Vatandaşlık ve Azınlıklar; Laiklik; Seçimler ve Demokrasi konularının modüler çalışılması. Türkiye tarihinin evrensel fikirlerle anlatılmasının hedeflenmesi.
19. yy’dan 2000’lere kadar Osmanlı Devleti ve Türkiye Cumhuriyeti tarihinin incelenmesi. İmparatorluklar ve Ulus Devletler; Vatandaşlık ve Azınlıklar; Laiklik; Seçimler ve Demokrasi konularının modüler çalışılması. Türkiye tarihinin evrensel fikirlerle anlatılmasının hedeflenmesi.
19. yy’dan 2000’lere kadar Osmanlı Devleti ve Türkiye Cumhuriyeti tarihinin incelenmesi. İmparatorluklar ve Ulus Devletler; Vatandaşlık ve Azınlıklar; Laiklik; Seçimler ve Demokrasi konularının modüler çalışılması. Türkiye tarihinin evrensel fikirlerle anlatılmasının hedeflenmesi.
19. yy’dan 2000’lere kadar Osmanlı Devleti ve Türkiye Cumhuriyeti tarihinin incelenmesi. İmparatorluklar ve Ulus Devletler; Vatandaşlık ve Azınlıklar; Laiklik;Seçimler ve Demokrasi konularının modüler çalışılması. Türkiye tarihinin evrensel fikirlerle anlatılmasının hedeflenmesi.
Birinci Dünya Savaşı"nın sonundan Avrupa Birliği"nin 21. yüzyılın ilk yıllarında gerçekleşen genişleme sürecine kadar Avrupa Tarihi. 1919 sonrası ulus-devletlerin ortaya çıkarılması, 1929-1933 yıllarının büyük ekonomik krizi, faşist hareketlerin doğuşu, komünizme yönelimin yayılması ve Sovyetler Birliği"nde `kapitalizm"e sözde başarılı bir alternatifin ortaya çıkışı. İkinci Dünya Savaşı ve 1945 sonrası Batı Avrupa"nın toparlanması; Avrupa Birliği"nin oluşumu.
Orta Çağ'da dindışı görülen unsurların sürülmesi ve cezalandırılmasından, 20. yüzyılda Balkanlar'daki dini temelli iç savaşlara kadar çeşitli örneklerle din ve siyasetin Avrupa tarihindeki ilişkisini araştırır. Dini inançların siyası farklılıklarda nasıl tanımladığı, kültürel çoğulculuk ve birarada yaşamanın şartları gibi konuları içerir.
Seçilen bir tarih konusunun derinlemesine incelenmesi.
18. yüzyıldan günümüze tarih yazımındaki amaç, metodoloji ve uygulamalara genel bir bakış. Tarihin bir disiplin olarak ortaya çıkışını, arşiv gibi birincil kaynakların önemini ve tarih yazımında neden-sonuç, gerçek, yorum ve objektifliği inceler.
Hücrenin normal fizyolojik süreçleri ve hastalık durumunda ortaya çıkan belirti - bulgularin hücre düzeyinde incelenmesi; hücre, hücre çoğalmasının genetik kontrolü ve kanser; homeostazis; stres fizyolojisi ve hastalık, hücre hasarı ve adaptasyonu, hücre membran fizyolojisi, asit–baz denge ve dengesizlikleri, sıvı- elektrolit denge- dengesizlikleri
Vücut sistemlerinin temel fizyolojisi, hastalıkların fizyopatolojisi, belirti - bulgu nedenleri ve hemşirelik bakımının tartışılması: kardiyovasküler, solunum, renal, sindirim, endokrin, sinir sistemi ile kan hücreleri ve bağışıklık sistemi
Bu derste öğrenciye, hemşireliğin dört temel kavramı olan insan, sağlık, çevre ve hemşirelik ile stres, kaygı, umut-umutsuzluk, yalnızlık, kayıp, kriz, beden bilinci-beden imgesi, duyusal yoksunluk, güçsüzlük gibi kavramları hasta bireyler ile bağdaştırması, insana özgü ve hemşirelikte karşılaşılan bu kavramların hemşirelik bakımında kullanılmasına yönelik bilgilerin kazandırılması amaçlanır.
Bu derste, frekans dağılımları, merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri, olasılık ve olasılık dağılımları, kesikli olasılık dağılımları, normal dağılım ve binomun normale yaklaşımı, hipotez testi ve güven aralığı, kitle ortalamasi için hipotez testi ve güven aralığı, iki kitle ortalaması arasındaki farkın önem kontrolü, eşler arası farkın önem kontrolü, kitle yüzdesinin önem kontrolü ve güven aralığı, kikare çözümlemesi-bağımsızlık testleri, bağımlılık katsayıları, regresyon analizi, basit doğrusal regresyonda hipotez testi ve güven aralığı, korelasyon analizi konuları tartışılmaktadır.
Bu derste öğrencinin, üreme sağlığı, güvenli annelik, dünyada ve Türkiye?de anne ölümleri, üreme sisteminin anatomi ve fizyolojisi, gebelikte fiziksel ve psikolojik değişiklikler, doğum öncesi bakım, gebeliğe psikososyal adaptasyon, doğum eyleminin süreç ve aşamaları, eylemde ağrı kontrolü, konsepsiyon ve fetal gelişim, postpartum döneme uyum ve bakım, normal yenidoğanın özellikleri ve bakımı, riskli gebelik, riskli doğum eylemi, riskli postpartum süreç, riskli yenidoğan konularına ilişkin bilgi ve beceri kazaması hedeflenir.
Bu derste, dünyada ve Türkiye?de çocuk sağlığının durumu ve hedefleri, sağlık eğitimi ve çocuk, temel sağlık hizmetleri, çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğinin günümüzdeki konumu ile bağımlı ve bağımsız fonksiyonları, krizli dönemlerde çocuk, aile ve hemşirelik yaklaşımları, hastanedeki çocuk ve gereksinimleri, kronik hastalığı olan çocuk ve aile, aile merkezli ve multidisipliner yaklaşımlar ele alınır.
Öğrencinin bireysel gereksinimleri doğrultusunda, kadın sağlığı hemşireliğine ilişkin dünyada ve ülkemizdeki yeni gelişmeler ve uygulamalar ele alınır.