Ders yükselen güçleri ekonomi politiği açısıyla değerlendirecektir. Ele alınacak konular, geç sanayileşmenin ekonomi politiği, kalkınma ve demokrasi arasındaki ilişki, devlet ve ekonomi arasındaki ilişki, kalkınma sürecinde kurumların önemi ve BRIC ve yakın-BRIC ülkelerinin değişen küresel düzen içindeki yükselişine dair güncel tartışmaları içermektedir. İşlenen teorik temalar karşılaştırmalı bir perspektifle Türkiye?nin ekonomi politiği ile Çin, Hindistan, Rusya, Brezilya, Meksika, Arjantin, Endonezya, Malezya ve Polonya üzerine vaka çalışmalarına uygulanacaktır.
Türk dış politikasındaki ana gelişmeler; dış politika hedefleri ve yönelimlerindeki değişimler; geçmişten günümüze Türkiye"nin dış ilişkilerindeki değişim güçleri, sorunlar ve ilgili konular
Türkiye'nin kalkinmasinda, devletin ve diger siyasi aktörlerin rolünün karsilastirmali Türkiye'nin kalkınmasında, devletin ve diğer siyasi aktörlerin rolünün karşılaştırmalı ve küresel politik ekonomi perspektifinden incelenmesi; Türkiye ekonomisinde temel politika aşamaları ve kurumsal dönüşümler; uluslararası örgütlerin rolü; krizlerin ve reformların ekonomi politiği; Türkiye'nin bölgesel bütünleşme politikaları ve dış ekonomik ilişkileri ; ticaret ve sermaye hareketlerinin politik ekonomisi; yoksulluk, eşitsizlik, iş gücü piyasaları dinamikleri ve sosyal politikalar; Türkiye'nin kalkınmasının çevre ve cinsiyet boyutu.
Kitlesel siyasal davranışa giriş. Bireylerin siyasal davranışlarını ve tercihlerinin oluşumunu karşılaştırmalı bir perspektifle inceliyoruz. Odağımız bireylerin eylem ve tutumları, yaklaşımımız ise teorik ve ampirik. Oy verme davranışı üzerine özel vurgu. Ele alınacak konular arasında kamuoyu oluşumu, partizanlık, oy verme modelleri, ekonomik oy verme, seçimlere katılım ve toplumsal hareketler bulunmaktadır.
Siyasi kurumların tarihsel gelişimini ve niteliğini, aynı zamanda devletin sosyal temellerini inceler.
Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.
Marksizm, Faşizm, Liberalizm ve Sosyal Demokrasi gibi ideolojileri inceler. Aynı zamanda Avrupalı ve Avrupalı olmayan ülkelerdeki milliyetçilikleri karşılaştırır.
Dış politika ve güvenlik, kimlik, vatandaşlık, demokrasi, yerel ve küresel yönetişim ve farklı dünya bölgeleri gibi uluslararası ilişkiler müfredatının değişik alanlarında edinilen kavramsal bilgileri gerçek iç ve dış siyasi problemlere yaratıcı ve etkin çözümler geliştirme amacıyla uygulama. Vaka çalışması, takım çalışması ve sunumlar.
Dış politika ve güvenlik, kimlik, vatandaşlık, demokrasi, yerel ve küresel yönetişim ve farklı dünya bölgeleri gibi uluslararası ilişkiler müfredatının değişik alanlarında edinilen kavramsal bilgileri gerçek iç ve dış siyasi problemlere yaratıcı ve etkin çözümler geliştirme amacıyla uygulama. Vaka çalışması, takım çalışması ve sunumlar.
Dış politika ve güvenlik, kimlik, vatandaşlık, demokrasi, yerel ve küresel yönetişim ve farklı dünya bölgeleri gibi uluslararası ilişkiler müfredatının değişik alanlarında edinilen kavramsal bilgileri gerçek iç ve dış siyasi problemlere yaratıcı ve etkin çözümler geliştirme amacıyla uygulama. Vaka çalışması, takım çalışması ve sunumlar.
Sosyal bilimler ve doğa bilimleri tarafından kullanılmakta olan konu ve metotları içeren temel araştırma yöntemlerine giriş. Sayısal ve nitel metotların ayrıntılandırılarak çalışmaya değen sorunların çözümünün aydınlatılması ve test edilebilir hipotezlerin geliştirilmesi, bir araştırma stratejisinin tasarlanması, veri toplanması, değerlendirilmesi, araştırma ve yayın etiği ve sonuçların yorumlanması.
Dış politika analizi için gerekli teorik çerçeve kazandırılıp, Türk dış politikasının ana hatlarının, kavramlarının, eğilimlerinin ve konularının özellikle Soğuk Savaş Sonrası döneme odaklanarak incelenmesi; değişen küresel çerçeve içinde Türk dış politikasının oluşumunun, uygulanışının ve önceliklerinin kapsamlı olarak değerlendirilerek, Türkiye için kilit konular ve bölgelerin detaylı olarak incelenip anlaşılması.
Uluslararası politik ekonominin çağdaş konu başlıkları halinde incelenmesi. Günümüz küreselleşme sürecinde devletin pazarla olan ilişkisi, uluslararası ilişkilerin gün geçtikçe birbirine bağımlı hale gelen ekonomik ve politik bakış açılarının birbirine karıştırılması, ticaret,para, kaynakların kullanımı, teknoloji ve fiziksel çevre gibi faaliyetlerin yönetimi ve düzeninin sağlanması için tasarlanmış uluslararası hazırlıklar; gelişmiş ülkelerin izledikleri yollar.
Klasik ve güncel siyaset teorisindeki başlıca soruları ve kuramları inceler.
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında kullanılan çeşitli nicel yöntemlerin kapsamlı incelenmesi. Araştırma ve yayın etiği, panel veri, anket, kısımlar-arası ve süre analizi gibi geniş veri tabanlarının analizi için belirtilen yöntemlerin kullanılmasına yönelik modelleme teknikleri. Basit Doğrusal Regresyon Analizi, hata tanımlamaları ve doğrusallık ve değişen varyans sorunlarını düzeltmeye çalışan genellenmiş doğrusal model gibi değiştirilmiş modeller, logit, probit, ve sırasal ve çok değişkenli logiti içeren sınırlı ve kategorik değişken modelleri, sayılan bağımlı değişken modelleri ve Poisson ve negatif binom dağılımı, süre ve risk analizi gibi vaka-tarihi modellemesi ve seçim modelleri.
Türk işaret dilinde (TİD) ilgi alanlarına ve ihtiyaçlara ilişkin basit sözcükler, soru ve ifadeleri işaret dilinde aktarma ve karşı tarafı anlama; günlük konuşmalar, metinlerdeki bilgi, duygu ve düşünceleri, sözel dil ile TİD’e çevirme, bir olayın nerede ve nasıl olduğunu TİD kurallarına göre kavrayabilme, işaret dilinde tercüme yapabilme; işaret dilinde, el-dudak hareketlerini ve mimiklerle ifade edebilme becerilerini geliştirme.
İtalyancaya yeni başlayan öğrencilerin, temel iletişim için gereksindikleri dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) ve de gündelik İtalyan kültürünün tanıtılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
İtalyancaya yeni başlayan öğrencilerin, temel iletişim için gereksindikleri dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) ve de gündelik İtalyan kültürünün tanıtılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
İtalyancaya yeni başlayan öğrencilerin, temel iletişim için gereksindikleri dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) ve de gündelik İtalyan kültürünün tanıtılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
Anadili İtalyanca olan insanlar ile olağan durumlarda başarılı etkileşim kurulabilmesi için gereken dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) geliştirilmesi ve gündelik İtalyan kültürü ile ilgili bilgilerinin artırılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ikinci yarısı.
Anadili İtalyanca olan insanlar ile olağan durumlarda başarılı etkileşim kurulabilmesi için gereken dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) geliştirilmesi ve gündelik İtalyan kültürü ile ilgili bilgilerinin artırılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ikinci yarısı.
ITAL 202?nin devamı. Gündelik durumlarda iletişim için hedef dile ait becerilerin derinleştirilmesi ve kültürel farkların incelenmesi. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A2 düzeyi.
ITAL 301?in devamı. Hedef dil becerilerinin geliştirilmesi ve kültürel farkların daha ayrıntılı olarak incelenmesi yoluyla öğrencilerin doğru ve akıcı olarak iletişim kurabilmelerinin sağlanması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A2 düzeyi ve B1 düzeyinin başlangıcı.
Öğrenciler, akademik İngilizce ve sağlık ve bakım alanlarında eleştirel düşünmeye odaklanarak, tüm İngilizce becerilerini geliştirmeye devam edecektir. Öğrenciler özellikle kelime bilgisini geliştirme, zor metinleri kavrayabilme ve sağlıkla ilgili çeşitli konuları sunup, tartışabilme konuları üzerine çalışacaklardır. Öğrencileri mesleki fırsatlara ve üniversite sonrası eğitim olanaklarına hazırlamak için daha gelişmiş yazma ve gramer kullanma becerileri vurgulanacaktır.