Bu ders, öğrencileri tezlerine başlarken tez araştırmasının nasıl yapılacağı ve tez yazımının aşamalarının neler olduğu konusunda aydınlatır. Konu ve danışman seçiminde, soruların ve metodolojinin oluşturulmasında birlikte çalıştığı öğretim üyesinin rehberliğini sağlamak.
Küresel göçün sosyal bilimler açısından değerlendirilmesi ve sosyal hareketlilik, yoksulluk, cinsiyet ve eğitim gibi sosyal problemlerin göç dinamikleri çerçevesinde incelenmesi. Göç çalışmalarında kullanılan temel yaklaşımlar. Göçün sonuçlarının yerel ve küresel sosyal ilişkiler üzerindeki etkileri. Sosyal güçlerin göçler ve göçmenlerin bütünleşme süreçleri çerçevesinde incelenmesi.
Küresel göçün sosyal bilimler açısından değerlendirilmesi ve sosyal hareketlilik, yoksulluk, cinsiyet ve eğitim gibi sosyal problemlerin göç dinamikleri çerçevesinde incelenmesi. Göç çalışmalarında kullanılan temel yaklaşımlar. Göçün sonuçlarının yerel ve küresel sosyal ilişkiler üzerindeki etkileri. Sosyal güçlerin göçler ve göçmenlerin bütünleşme süreçleri çerçevesinde incelenmesi.
Küresel göçün sosyal bilimler açısından değerlendirilmesi ve sosyal hareketlilik, yoksulluk, cinsiyet ve eğitim gibi sosyal problemlerin göç dinamikleri çerçevesinde incelenmesi. Göç çalışmalarında kullanılan temel yaklaşımlar. Göçün sonuçlarının yerel ve küresel sosyal ilişkiler üzerindeki etkileri. Sosyal güçlerin göçler ve göçmenlerin bütünleşme süreçleri çerçevesinde incelenmesi.
Devlet ve toplum ilişkilerine disiplinlerarası bir bakış. Devlet ve toplumun tanımları ve ikisi arasındaki ilişkinin irdelenmesi. Vatandaşlık kavramı, devletin güvenlik, hukuk, toplumsal refah, eğitim, din ve kültür kurumları ile vatandaşlarıyla ilişkisi. Tarihten, Türkiye?den ve diğer ülkelerden örnekler.
Popüler kültürün akademik olarak incelenmesine giriş. Popüler kültürün insan tutumlarını ve dünya görüşlerini nasıl şekillendirdiğini gösterme. Karikatürler, çocuk edebiyatı, youtube videoları, reklamlar, web siteleri, müzik videoları, televizyon, film ve haber yayınları gibi popüler kültüre ait çeşitli "metinlerin" irdelenmesi. Popüler kültürün küresel boyutunu oluşturan ikonlar ve görseller üzerine odaklanılması. Yukarıda bahsedilen "metinlerin" incelenmesi, okunacak makaleler ve ödevler aracılığıyla öğrencilerin (sınıf, ırk ve etnik köken, güzellik, cinsel kimlik, cinsellik gibi) farklı kritik bakış açıları kullanarak popüler kültürün çeşitli yönlerini incelemeyi öğrenmeleri.
Öğrencilerin verinin kültür ve toplumdaki kullanımı, ve muhtemel yanlış kullanımı ile tanışması.Veri toplama ve analiz etme uygulamalarının, ve gelişmekte olan pratiklerin kültür ve toplum ile nasıl etkileştiğinin tartışılması. Konular; büyük veri ve yapay zeka ile öğrenme (machine learning) gibi veri bilimine giriş kavramları; siyasal çıkarım, etik gibi konular üzerine yapılan argümanların daha iyi anlaşılması ve bu argümanların kritiğinin yapılması.
İspanyolca dilinde temel iletişim kurabilmeleri için yeni başlayan öğrencilere dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin verilmesi ve İspanyol kültürüne giriş. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
İspanyolca dilinde temel iletişim kurabilmeleri için yeni başlayan öğrencilere dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin verilmesi ve İspanyol kültürüne giriş. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
İspanyolca dilinde temel iletişim kurabilmeleri için yeni başlayan öğrencilere dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin verilmesi ve İspanyol kültürüne giriş. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
İspanyolca dilinde temel iletişim kurabilmeleri için yeni başlayan öğrencilere dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin verilmesi ve İspanyol kültürüne giriş. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
İspanyolca dilinde temel iletişim kurabilmeleri için yeni başlayan öğrencilere dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin verilmesi ve İspanyol kültürüne giriş. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
Rutin durumlarda başarılı etkileşimin sağlanması için temel İspanyolca dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin ve de külturel konularda bilincin geliştirilmesi. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ikinci yarısı.
Rutin durumlarda başarılı etkileşimin sağlanması için temel İspanyolca dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin ve de külturel konularda bilincin geliştirilmesi. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ikinci yarısı.
SPAN 202?nin devamı. İleri başlangıç seviyesindeki öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi. Günlük olarak karşılaşacakları durumlarda öğrencilerin iletişim kurmalarını amaçlar. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A2 düzeyinin ikinci yarısı.
SPAN 301?in devamı. Hedef dilde etkileşime girmek ve iletişimi olumsuz yönde etkilemeden, doğru ve akıcı bir şekilde pratik işlerini yapabilmeleri için öğrencilerin becerilerinin geliştirilmesini amaçlar. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A2 düzeyinin ikinci yarısı ve B1 düzeyinin ilk yarısı.
İstatistik biliminin düşünce ve yöntemlerinin işletme kararlarına uygulanması. Frekans dağılımları ve benzer diğer ölçümler, olasılıklar, örnekleme, istatistiksel referanslar, regresyon ve korelasyon analizleri, genel linear modelin açıklanması.
İstatistik yöntemlerinin yönetim problemlerinin çözümünde kullanılması, istatistik sonuçlarının hatalı kullanımı ile ilgili sorunların belirlenmesi, istatistiksel sonuçların anlamlarının açıklanması, normal dağılımlar, iki yönlü dağılımlar. Ortalamalara yönelimoluşumları, asimetrik dağılımlar, olasılıklar, ortalama veri ağırlıklarının tanımlanması, basit linear regresyon uygulamaları. Dersi alanlar konularla ilgili yazılım kullanarak uygulama yapabilirler. Uygulamalar finans, operasyonel alanlar ve pazarlamadan örnekler kullanılarak yapılacaktır.
Temel cerrahi tedavi prensiplerinin anlaşılması ve basit cerrahi becerilerin kazanılması. İntörnler; iletişim (anamnez, bilgilendirilmiş onam, sonuçların hastalarla/yakınlarıyla ve diğer hekimlerle paylaşılması, tedavi önerileri), tanı, tedavi, dokümantasyon alanlarında, denetim altında primer sorumluluk alacaklardır. İntörnler; hasta muayenesi, günlük vizitler, ameliyatlara katılım, kan alınması, transfüzyon, kanül ve kateter takılması, yara pansumanı, vizitlerde ve toplantılarda hastaların sunulması, hasta epikrizlerinin hazırlanması alanlarında sorumluluk alacaklardır. (4 hafta; zorunlu gece ve haftasonu nöbetleri vardır).
Temel cerrahi tedavi prensiplerinin anlaşılması ve basit cerrahi becerilerin kazanılması. İntörnler; iletişim (anamnez, bilgilendirilmiş onam, sonuçların hastalarla/yakınlarıyla ve diğer hekimlerle paylaşılması, tedavi önerileri), tanı, tedavi, dokümantasyon alanlarında, denetim altında primer sorumluluk alacaklardır. İntörnler; hasta muayenesi, günlük vizitler, ameliyatlara katılım, kan alınması, transfüzyon, kanül ve kateter takılması, yara pansumanı, vizitlerde ve toplantılarda hastaların sunulması, hasta epikrizlerinin hazırlanması alanlarında sorumluluk alacaklardır. (4 hafta; zorunlu gece ve haftasonu nöbetleri vardır).
Temel cerrahi tedavi prensiplerinin anlaşılması ve basit cerrahi becerilerin kazanılması. İntörnler; iletişim (anamnez, bilgilendirilmiş onam, sonuçların hastalarla/yakınlarıyla ve diğer hekimlerle paylaşılması, tedavi önerileri), tanı, tedavi, dokümantasyon alanlarında, denetim altında primer sorumluluk alacaklardır. İntörnler; hasta muayenesi, günlük vizitler, ameliyatlara katılım, kan alınması, transfüzyon, kanül ve kateter takılması, yara pansumanı, vizitlerde ve toplantılarda hastaların sunulması, hasta epikrizlerinin hazırlanması alanlarında sorumluluk alacaklardır. (4 hafta; zorunlu gece ve haftasonu nöbetleri vardır).
Temel cerrahi tedavi prensiplerinin anlaşılması ve basit cerrahi becerilerin kazanılması. İntörnler; iletişim (anamnez, bilgilendirilmiş onam, sonuçların hastalarla/yakınlarıyla ve diğer hekimlerle paylaşılması, tedavi önerileri), tanı, tedavi, dokümantasyon alanlarında, denetim altında primer sorumluluk alacaklardır. İntörnler; hasta muayenesi, günlük vizitler, ameliyatlara katılım, kan alınması, transfüzyon, kanül ve kateter takılması, yara pansumanı, vizitlerde ve toplantılarda hastaların sunulması, hasta epikrizlerinin hazırlanması alanlarında sorumluluk alacaklardır. (4 hafta; zorunlu gece ve haftasonu nöbetleri vardır).
Temel cerrahi tedavi prensiplerinin anlaşılması ve basit cerrahi becerilerin kazanılması. İntörnler; iletişim (anamnez, bilgilendirilmiş onam, sonuçların hastalarla/yakınlarıyla ve diğer hekimlerle paylaşılması, tedavi önerileri), tanı, tedavi, dokümantasyon alanlarında, denetim altında primer sorumluluk alacaklardır. İntörnler; hasta muayenesi, günlük vizitler, ameliyatlara katılım, kan alınması, transfüzyon, kanül ve kateter takılması, yara pansumanı, vizitlerde ve toplantılarda hastaların sunulması, hasta epikrizlerinin hazırlanması alanlarında sorumluluk alacaklardır. (4 hafta; zorunlu gece ve haftasonu nöbetleri vardır).
Projelerle strateji; organizasyonun projelerle entegrasyonu; proje tanımlama; maliyet ve zaman hesabı; proje ağı geliştirme ve planlama; CPM için LP yaklaşımı; PERT; kaynakları planlama; kaynakların dağılımı için matematiksel modelleme; proje zamanını azaltma; proje hızlandırma için matematiksel model; gelişim ve değerlendirme; kontrol süreci; proje kapanış denetim süreci; uluslararası projeler. Öğrencilerin şirketlerindeki ihtiyaçları sorgulayarak, özel teknoloji projeleri için temel proje yönetimi araçlarını kapsayan vaka analizleri.