Araştırmalarına yönelik prezentasyonlardır. ikinci yıl master öğrencileri kendi tezleri ile ve ilk yıl master öğrencileri kritik literatür araştırmları ile tamamlarlar.
Anlaşmalı uygulama merkezlerinde psikolojik değerlendirme, görüşme ve psikoterapi uygulamaları. Yüksek lisans programının 3. ve 4. dönemlerini kapsar, 2 staj dönemi boyunca sürer.
Staj vakalarının takibi ve tartışılması. Grup ya da bireysel formatta yapılır.
Staj vakalarının takibi ve tartışılması. Grup ya da bireysel formatta yapılır.
Psikiyatrik bozukluklara multidisipliner yaklaşım. Dersin içeriğinde, sık görülen psikiyatrik bozuklukların tanı ve tedavi ilkeleri, erişkin ve çocukluk çağı hastaların acil servisler, poliklinikler ve yataklı servislerde bakımı yer alacaktır. Bu stajda öğrenciler Erişkin ve Pediatrik Psikiyatri bölümlerinde çalışmalara katılacaktır. Programda dersler, paneller, sempozyumlar ve klinik sunumlar yer alacaktır.
Psikiyatrik bozukluklara multidisipliner yaklaşım. Dersin içeriğinde, sık görülen psikiyatrik bozuklukların tanı ve tedavi ilkeleri, erişkin ve çocukluk çağı hastaların acil servisler, poliklinikler ve yataklı servislerde bakımı yer alacaktır. Bu stajda öğrenciler Erişkin ve Pediatrik Psikiyatri bölümlerinde çalışmalara katılacaktır. Programda dersler, paneller, sempozyumlar ve klinik sunumlar yer alacaktır.
Toplum bazında sağlık kavramı tanıtılacak ve sağlığın ölçütleri irdelenecektir. Konu başlıkları, sağlıklı olma halinin ölçütleri, bir toplumun sağlık parametrelerinin değerlendirilmesi, halk sağlığında kanıta dayalı yaklaşım, dünyada ve Türkiye?de sık görülen halk sağlığı sorunlarının gözden geçirilmesi, sık görülen sorunların önlenmesi için gerekli yaklaşımlar, sağlıkta kalite ölçütleri, sağlık sisteminin yapılanması ve farklı sağlık sistemlerinin karşılaştırılması.
Belirsizlik altında yönetim kararlarının verilmesini destek için işletme veri analizi istatiksel yöntemleri; korelasyon analizi, regresyon analizi, değişken seçme, model kurma, transformasyonlar, hata analizi, zaman serisi öngörme yöntemleri, üstel yumuşatma ailesi, ayrıştırma (dekompozisyon), oto-regresyon, zaman serisi regresyonu, öncü göstergeler, karar ağaçları. Bilgisayar yazılımı kullanımı ve iş vakalarında analiz uygulamaları.
Belirsizlik altında yönetim kararlarının verilmesini destek için işletme veri analizi istatiksel yöntemleri; korelasyon analizi, regresyon analizi, değişken seçme, model kurma, transformasyonlar, hata analizi, zaman serisi öngörme yöntemleri, üstel yumuşatma ailesi, ayrıştırma (dekompozisyon), oto-regresyon, zaman serisi regresyonu, öncü göstergeler, karar ağaçları. Bilgisayar yazılımı kullanımı ve iş vakalarında analiz uygulamaları.
İşletmecilikte karar için temel sayısal yöntemler: sorun formulasyonu, analizi; ve doğrusal ve tamsayı programlaması, karar analizi ve Monte Carlo benzetimi gibi işletmecilik ve yönetim bilimi yöntemleri ve hesap çizelgesi (spreadsheet) uygulamaları. İşletme konuları üzerinde ve bilgisayarda kapsamlı uygulamalar.
İşletme karar problemlerinde kullanılan temel sayısal yöntemler: matematiksel programlama, rassal modelleme, benzetim; problemleri modelleme, çözme, analiz ve uygulama.
Modelleme ve veri tahmin yöntemlerinin ana kavramlarina giris. Regresyon,karar analizi, benzeşim ve dogrusal programlama. Karar verme ve pratik uygulamalari ağarlıklı. Kısıt belirleme, rassallığın dikkate alınması, hassasiyet analizi gibi bazı ana çözümleme becerilerinin geliştirilmesi.
Solunum sistemi hastalıklarına multidisipliner yaklaşım: Hastalıkların mekanizması, patolojik bulguları, klinik bulguları, laboratuvar incelemeleri, tanısal görüntüleme bulguları ve tedavileri birlikte değerlendirilecektir. Konu başlıkları; üst solunum yolu hastalıkları, akciğer enfeksiyonları, tüberküloz, obstrüktif akciğer hastalıkları, interstisiyel akciğer hastalıkları, plevral hastalıklar, üst solunum yolu, akciğer, mediasten ve plevra tümörleri.
Dersin amacı, uygulamalı bir yaklaşımla tıp öğrencileri arasında araştırma kapasitesi oluşturmaktır. RMHS, öğrenci araştırma gruplarının bir araştırma projesi geliştirip, projeyi raporlama aşamasına kadar kendi başlarına bir danışman gözetiminde yürüttüğü, aktif öğrenmeye dayalı, öğrenci merkezli bir yaklaşım benimser. Kursun genel amaçları şunlardır: • Kesitsel, kohort ve vaka kontrol tasarımlarını tanımlamak. • Çalışma tasarımları arasındaki farkları ayırt edebilmek • Bilimsel bir makaledeki önyargıları yorumlayabilmek • Etki tahminlerini tanımlamak (göreceli risk, olasılık oranı, tehlike oranı) • Bilimsel çalışmalarda şansın rolünü tanımlamak. • Tanımlayıcı istatistikleri tarif etmek • İstatistiksel testleri tanımlamak (tek değişkenli ve çok değişkenli) • Olasılığı tanımlamak (p değeri) • Güven aralıklarını yorumlamak (beceri) • Hipotezi tanımlamak (beceri) • Anket tasarımının adımlarını tanımlamak • Sorgulamaya dayalı anketin önemli yönlerini tanımlamak • Sağlam bir anket geliştirmek • Bir anketi etkili bir şekilde yönetmenin yollarını tanımlamak • Veri toplamak (beceri) • Çalışma bulgularını görselleştirmek (beceri) • Toplanan verileri analiz etmek (beceri) • Bir rapor yazmak (beceri) • Bulguları sunmak (beceri)
RASYONEL FARMAKOTERAPİ
Üreme endokrinolojisi, gonadal fonksiyonun endokrinolojik yönünü hem cinsiyette hem de üremede içeren bir bilim dalıdır. Üreme bozukluklarının altında yatan moleküler mekanizmaların daha iyi anlaşılması ve insan üreme sorunlarının özellikle endokrinolojik sorunların uygulanması önemlidir. Bu ders, öğrencilerin üreme endokrinolojisinin moleküler yönleri hakkında geniş vizyon edinmelerini sağlayacak ve üremenin mevcut yönlerinin derinlemesine incelenmesine olanak sağlayacaktır.
DOKTORA SEMİNER DERSİ
Rusçaya yeni başlayan öğrencilere, temel iletişim için gereken dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) verilmesi ve de gündelik Rus kültürünün tanıtılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
Rusçaya yeni başlayan öğrencilere, temel iletişim için gereken dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) verilmesi ve de gündelik Rus kültürünün tanıtılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
Gündelik durumlarda başarılı etkileşim için gerekli temel Rusça dil becerilerinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) ve kültürel bilincin geliştirilmesi. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ikinci yarısı