Sosyolojik araştırmalarda kullanılan temel nitel araştırma yöntemlerini, zayıf ve güçlü yönleriyle ele alır. Ders, nitel veri toplama yöntemleri, etnografi, mülakat teknikleri, arşiv araştırma yöntemleri, sözlü tarih, doküman analizi yöntemlerini inceler.
Bu ders sosyoloji teorisinin ana temaları ve önemli isimlerini yakından inceler. Ders, sosyoloji teorisinin klasik temellerini oluşturan Marx, Weber ve Durkheim’ın eserlerini derinlemesine analize eder ve kapsamlı teorik tartışmalar çerçevesinde sosyolojik bir yaklaşım geliştirilmesine katkıda bulunur.
Bu ders, öğrencileri tezlerine başlarken tez araştırmasının nasıl yapılacağı ve tez yazımının aşamalarının neler olduğu konusunda aydınlatır. Konu ve danışman seçiminde, soruların ve metodolojinin oluşturulmasında birlikte çalıştığı öğretim üyesinin rehberliğini sağlamak.
Küresel göçün sosyal bilimler açısından değerlendirilmesi ve sosyal hareketlilik, yoksulluk, cinsiyet ve eğitim gibi sosyal problemlerin göç dinamikleri çerçevesinde incelenmesi. Göç çalışmalarında kullanılan temel yaklaşımlar. Göçün sonuçlarının yerel ve küresel sosyal ilişkiler üzerindeki etkileri. Sosyal güçlerin göçler ve göçmenlerin bütünleşme süreçleri çerçevesinde incelenmesi.
Küresel göçün sosyal bilimler açısından değerlendirilmesi ve sosyal hareketlilik, yoksulluk, cinsiyet ve eğitim gibi sosyal problemlerin göç dinamikleri çerçevesinde incelenmesi. Göç çalışmalarında kullanılan temel yaklaşımlar. Göçün sonuçlarının yerel ve küresel sosyal ilişkiler üzerindeki etkileri. Sosyal güçlerin göçler ve göçmenlerin bütünleşme süreçleri çerçevesinde incelenmesi.
Devlet ve toplum ilişkilerine disiplinlerarası bir bakış. Devlet ve toplumun tanımları ve ikisi arasındaki ilişkinin irdelenmesi. Vatandaşlık kavramı, devletin güvenlik, hukuk, toplumsal refah, eğitim, din ve kültür kurumları ile vatandaşlarıyla ilişkisi. Tarihten, Türkiye?den ve diğer ülkelerden örnekler.
Popüler kültürün akademik olarak incelenmesine giriş. Popüler kültürün insan tutumlarını ve dünya görüşlerini nasıl şekillendirdiğini gösterme. Karikatürler, çocuk edebiyatı, youtube videoları, reklamlar, web siteleri, müzik videoları, televizyon, film ve haber yayınları gibi popüler kültüre ait çeşitli "metinlerin" irdelenmesi. Popüler kültürün küresel boyutunu oluşturan ikonlar ve görseller üzerine odaklanılması. Yukarıda bahsedilen "metinlerin" incelenmesi, okunacak makaleler ve ödevler aracılığıyla öğrencilerin (sınıf, ırk ve etnik köken, güzellik, cinsel kimlik, cinsellik gibi) farklı kritik bakış açıları kullanarak popüler kültürün çeşitli yönlerini incelemeyi öğrenmeleri.
Küreselleşmenin anlamı; küresel ekonomik düzen; küreselleşme, kalkınma, eşitsizlik; küreselleşme ve güven bunalımı yararatan sorunlar: göç, terörizm ve çevre kaynaklı meydan okumalar; 2008 küresel finans krizi ve yansımaları; dünya ticaret sisteminin geleceği; yükselen güçler; Çin’in yükselişi ve yeni Rusya-Çin ekseni, değişen küresel düzende Türkiye; Brexit sonrası dönemde Avrupa Birliği’nin geleceği; Amerikan liderliğinin geleceği; liberal demokrasinin karşılaştığı zorluklar ve uluslararası liberal düzenin geleceği ile ilgili tartışmalar.
Politik, ekonomik ve sosyolojik perspektifler. Kimlik, politika, küresel organizasyonlar ve sosyal eşitsizlik gibi kavramların yemek ile olan ilişkisini ortaya konması. Küresel ve yerel politikaların yanı sıra yemekle kurulan ilişkinin yemeğin merkeze alınarak sorgulanması. Yemek, siyaset ve toplum ilişkisine dair teorik ve güncel pratik örnekler. Sosyolojik ve siyaset bilimi perspektifleri yanında politikacılar, ekonomistler, çevreciler ve sivil toplum örgütleri tarafından da şekillenen teorik bir kapsamlı çerçeve
İspanyolca dilinde temel iletişim kurabilmeleri için yeni başlayan öğrencilere dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin verilmesi ve İspanyol kültürüne giriş. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
İspanyolca dilinde temel iletişim kurabilmeleri için yeni başlayan öğrencilere dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin verilmesi ve İspanyol kültürüne giriş. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
İspanyolca dilinde temel iletişim kurabilmeleri için yeni başlayan öğrencilere dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin verilmesi ve İspanyol kültürüne giriş. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
İspanyolca dilinde temel iletişim kurabilmeleri için yeni başlayan öğrencilere dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin verilmesi ve İspanyol kültürüne giriş. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
Rutin durumlarda başarılı etkileşimin sağlanması için temel İspanyolca dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin ve de külturel konularda bilincin geliştirilmesi. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ikinci yarısı.
Rutin durumlarda başarılı etkileşimin sağlanması için temel İspanyolca dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin ve de külturel konularda bilincin geliştirilmesi. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ikinci yarısı.
SPAN 202?nin devamı. İleri başlangıç seviyesindeki öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi. Günlük olarak karşılaşacakları durumlarda öğrencilerin iletişim kurmalarını amaçlar. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A2 düzeyinin ikinci yarısı.
SPAN 301?in devamı. Hedef dilde etkileşime girmek ve iletişimi olumsuz yönde etkilemeden, doğru ve akıcı bir şekilde pratik işlerini yapabilmeleri için öğrencilerin becerilerinin geliştirilmesini amaçlar. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A2 düzeyinin ikinci yarısı ve B1 düzeyinin ilk yarısı.
İstatistik yöntemlerinin yönetim problemlerinin çözümünde kullanılması, istatistik sonuçlarının hatalı kullanımı ile ilgili sorunların belirlenmesi, istatistiksel sonuçların anlamlarının açıklanması, normal dağılımlar, iki yönlü dağılımlar. Ortalamalara yönelimoluşumları, asimetrik dağılımlar, olasılıklar, ortalama veri ağırlıklarının tanımlanması, basit linear regresyon uygulamaları. Dersi alanlar konularla ilgili yazılım kullanarak uygulama yapabilirler. Uygulamalar finans, operasyonel alanlar ve pazarlamadan örnekler kullanılarak yapılacaktır.
Amazon web servislerini, vaka çalışmalarını ve araçları kullanarak bulut bilişim esaslarının öğretilmesi. Hizmet kanalı olarak yazılım, platformlar ve altyapı. Sanallaştırılmış programlama, depolama ve ağ öz kaynakları tarafından ölçeklenebilirlik ve esneklik. Önemli bulut güvenlik kavramları ve teknolojileri. Ağ, uygulama ve bilgi güvenliği. Var olan IT altyapısının buluta taşınması. Bulut bellek. Bulut vaka çalışmaları üzerinden veri analizi.
Teknoloji ve İnovasyon Yönetimi, akademik makaleler incelenerek, gerçek yaşam deneyimleri paylaşılarak, vaka çalışmaları kullanılarak ve Kurumlar, KOBİ ve Akademi Ar-Ge Merkezlerine saha gezileriyle öğretilecektir. Multidisipliner teknoloji tabanlı inovasyon yönetimi eğitiminin kapsayıcı alanlar: uçtan uça teknoloji yaşam döngüsü, Ar-Ge yapıları, patent ve akademik makale araştırma teknikleri, yüksek teknoloji yatırım eğilimleri, standardizasyon komitesi gerçekleri, fikri mülkiyet hakları, ulusal stratejik gereksinimler ve öncelikli alanlar; devlet teşvikleri ve yapıları, teknoloji transfer ofisleri, kuluçka merkezleri, kurumsal girişim sermayesi fonları, düzenleyici kurumlar ve farklı kurumsal inovasyon modelleri olacaktır. Strateji geliştirme ve günlük operasyon için modeller ve araçlar geliştirilecektir.