Yenidoğandan adolesan dönemine kadar çocukların tıbbi, gelişimsel ve davranışsal sorunlarını değerlendirmeye yönelik klinik beceriler, hastalık ve kazaların önlenmesi, tarama testlerinin kullanımı, aşılama programları. Çocukluk döneminde sık görülen akut/kronik medikal ve cerrahi hastalıkların mekanizmaları, patolojik bulguları, klinik başvuru şekilleri, fizik muayene bulguları, laboratuvar testleri ve görüntüleme yöntemleri ile tedavileri. Sık karşılaşılan bulgu ve belirtiler için yaşa göre doğru ayırıcı tanı yapabilme becerileri. İleri yaşam desteği, acil çocuk hastaya yaklaşım ve stabilizasyon becerileri. Bu blokta intörnler pediatrik yatan hasta servisi, pediatri polikliniği, acil ünitesi, yenidoğan yoğun bakım ve çocuk yoğun bakım ünitesinde rotasyon yapacaklardır. Program hasta izlemi, nöbetler, vaka tartışmaları, literatür araştırmaları ve sunumlarını içerecektir. (8 hafta; zorunlu gece ve haftasonu nöbetleri vardır)
Araştırma dönem projesi, bir öğretim üyesinin rehberliği altında bireysel olarak öğrenci tarafında yürütülür. Yazılı bir proje raporuyla sonuçlandırılır.
Sosyal ve davranış bilimlerinde temel araştırma kavramları ve araştırmanın aşamaları; sosyal bilim felsefesi; sosyal sorunları inceleyen araştırmalar tasarlayabilmek ve araştırma sonuçlarını değerlendirebilmek için bilinmesi gereken temel yöntemler; nedensellik kavramı; geçerlik kavramı; sosyal bilimlerde ölçüm, örnekleme yöntemleri; nicel ve nitel yöntemler
Davranışsal ve bilişsel bakış açılarının kuramsal yaklaşımları. Klasik ve edimsel koşullama; icgörüsel öğrenme; bilgi isleme kuramları
Doğumdan yaslanmaya kadar insan gelişimi. Bilişsel, sosyal-duygusal, biyolojik ve ahlaki gelişim içerilir. Bu alanlardaki gelişime bireysel ve sosyal-etkileşimsel etkenlerin etkisi değerlendirilir.
Çeşitli sektörlerde ve işlerde çalışan insanların performansı ve refahı ile ilgili sorunlara ve çözümlere eleştirel değerlendirme. Değişen istihdam eğilimleri (örn. esnek işgücü) ve işyeri uygulamaları (örn. esnek çalışma düzenlemeleri). İş ve örgüt psikolojisi bilim ve uygulamalarının BM sürdürülebilirlik hedefleri çerçevesinde ele alınması (örn. cinsiyet eşitliğini artırmaya yönelik eleman seçme yöntemleri).
Çeşitli sektörlerde ve işlerde çalışan insanların performansı ve refahı ile ilgili sorunlara ve çözümlere eleştirel değerlendirme. Değişen istihdam eğilimleri (örn. esnek işgücü) ve işyeri uygulamaları (örn. esnek çalışma düzenlemeleri). İş ve örgüt psikolojisi bilim ve uygulamalarının BM sürdürülebilirlik hedefleri çerçevesinde ele alınması (örn. cinsiyet eşitliğini artırmaya yönelik eleman seçme yöntemleri).
Tüketici davranışı hakkındaki temel teorileri ve bulguları inceleyerek bunları etkin pazarlama stratejilerinin tasarımıyla ve uygulamasıyla ilişkilendirir. Bireysel karar verme ve tüketicilerin öğrenmesi; kültür, sosyal sınıf, referans gruplar, aile ve duruma bağlı değişkenler incelenen konular arasındadır.
Psikolojideki güncel konuların detaylı olarak incelenmesi
Sosyal psikoloji alanında klasikleşmiş teori ve modeller yanında güncel yaklaşımlar ve araştırma konularının da incelendiği genel giriş dersi. Bu dersin bir başka amacı öğrencilere sosyal psikoloji alanında en yaygın kullanılan metodlardan seçmeler sunmaktır.
Birinci basamak sağlık hizmetlerinin kapsamında sunulan çocuk, ergen ve kadın üreme sağlığı himzetleri, bağışıklama, buşaşıcı ve bulaşıcı olmayan hastalıklara yönelik hizmetler, çevre sağlığı hizmetleri, toplum ruh sağlığı hizmetleri, sağlık eğitimi planlama, okul sağlığı hizmetleri ve sağlık yönetimi hakkında eğitim oturumları. Toplum Sağlığı Merkezi rotasyonu sırasında toplumda en sık görülen hastalıkların belirlenmesi ve bunlara yönelik bireysel ve toplumsal düzeyde müdahale yöntemleri. Öğrencilere ve halka yönelik sağlık eğitimi planlaması ve sunulması. Verem Savaş Dispanseri bünyesinde verem polikliniği. Aile Sağlığı Merkezi rotasyou sırasında aile hekimlerinin yanında poliklinik, hane ziyareti, bağışıklama, bebek ve gebe izlemleri hizmetlerine katılım. Blok süresince birinci basamak koruyucu ve tedavi edici hizmetler hakkında oturumlar, video gösterimleri ve birinci basamak sağlık hizmet yöneticileri ile tartışmalar yapılacaktır. (4 hafta)
Birinci basamak sağlık hizmetlerinin kapsamında sunulan çocuk, ergen ve kadın üreme sağlığı himzetleri, bağışıklama, buşaşıcı ve bulaşıcı olmayan hastalıklara yönelik hizmetler, çevre sağlığı hizmetleri, toplum ruh sağlığı hizmetleri, sağlık eğitimi planlama, okul sağlığı hizmetleri ve sağlık yönetimi hakkında eğitim oturumları. Toplum Sağlığı Merkezi rotasyonu sırasında toplumda en sık görülen hastalıkların belirlenmesi ve bunlara yönelik bireysel ve toplumsal düzeyde müdahale yöntemleri. Öğrencilere ve halka yönelik sağlık eğitimi planlaması ve sunulması. Verem Savaş Dispanseri bünyesinde verem polikliniği. Aile Sağlığı Merkezi rotasyou sırasında aile hekimlerinin yanında poliklinik, hane ziyareti, bağışıklama, bebek ve gebe izlemleri hizmetlerine katılım. Blok süresince birinci basamak koruyucu ve tedavi edici hizmetler hakkında oturumlar, video gösterimleri ve birinci basamak sağlık hizmet yöneticileri ile tartışmalar yapılacaktır. (4 hafta)
Birinci basamak sağlık hizmetlerinin kapsamında sunulan çocuk, ergen ve kadın üreme sağlığı himzetleri, bağışıklama, buşaşıcı ve bulaşıcı olmayan hastalıklara yönelik hizmetler, çevre sağlığı hizmetleri, toplum ruh sağlığı hizmetleri, sağlık eğitimi planlama, okul sağlığı hizmetleri ve sağlık yönetimi hakkında eğitim oturumları. Toplum Sağlığı Merkezi rotasyonu sırasında toplumda en sık görülen hastalıkların belirlenmesi ve bunlara yönelik bireysel ve toplumsal düzeyde müdahale yöntemleri. Öğrencilere ve halka yönelik sağlık eğitimi planlaması ve sunulması. Verem Savaş Dispanseri bünyesinde verem polikliniği. Aile Sağlığı Merkezi rotasyou sırasında aile hekimlerinin yanında poliklinik, hane ziyareti, bağışıklama, bebek ve gebe izlemleri hizmetlerine katılım. Blok süresince birinci basamak koruyucu ve tedavi edici hizmetler hakkında oturumlar, video gösterimleri ve birinci basamak sağlık hizmet yöneticileri ile tartışmalar yapılacaktır. (4 hafta)
Modelleme ve veri tahmin yöntemlerinin ana kavramlarina giris. Regresyon,karar analizi, benzeşim ve dogrusal programlama. Karar verme ve pratik uygulamalari ağarlıklı. Kısıt belirleme, rassallığın dikkate alınması, hassasiyet analizi gibi bazı ana çözümleme becerilerinin geliştirilmesi.
Rusçaya yeni başlayan öğrencilere, temel iletişim için gereken dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) verilmesi ve de gündelik Rus kültürünün tanıtılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
Rusçaya yeni başlayan öğrencilere, temel iletişim için gereken dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) verilmesi ve de gündelik Rus kültürünün tanıtılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
Öğrenciler, şirket ortamında pratik bilgi kazanır ve yerinde mesleki uygulama yaparlar. Staj, Akademik Programların hazırladıkları "Staj Yönetmeliği" ne göre yapılır.
Öğrenciler, şirket ortamında pratik bilgi kazanır ve yerinde mesleki uygulama yaparlar. Staj, Akademik Programların hazırladıkları "Staj Yönetmeliği" ne göre yapılır.
Öğrenciler, şirket ortamında pratik bilgi kazanır ve yerinde mesleki uygulama yaparlar. Staj, Akademik Programların hazırladıkları "Staj Yönetmeliği" ne göre yapılır.
Öğrenciler, şirket ortamında pratik bilgi kazanır ve yerinde mesleki uygulama yaparlar. Staj, Akademik Programların hazırladıkları "Staj Yönetmeliği" ne göre yapılır.
Öğrenciler, şirket ortamında pratik bilgi kazanır ve yerinde mesleki uygulama yaparlar. Staj, Akademik Programların hazırladıkları "Staj Yönetmeliği" ne göre yapılır.
Öğrenciler, şirket ortamında pratik bilgi kazanır ve yerinde mesleki uygulama yaparlar. Staj, Akademik Programların hazırladıkları "Staj Yönetmeliği" ne göre yapılır.
Öğrenciler, şirket ortamında pratik bilgi kazanır ve yerinde mesleki uygulama yaparlar. Staj, Akademik Programların hazırladıkları "Staj Yönetmeliği" ne göre yapılır.