FREN 201?in devamı niteliğinde. Gündelik durumlarda başarılı etkileşim için dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi ve de Fransız kültürü ile tanışıklığın ilerletilmesi. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ikinci yarısı.
Almanca bilmeyen öğrencilere dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin tanıtılması ve de Alman kültürüne giriş yapılması. Öğrencilere temel konularda basit soru ve yanıt kalıplarının öğretilmesi. Gündelik ihtiyaca yönelik iki yönlü konuşmanın geliştirilmesi. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması A1 düzeyinin ilk yarısına denk gelir.
Almanca bilmeyen öğrencilere dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin tanıtılması ve de Alman kültürüne giriş yapılması. Öğrencilere temel konularda basit soru ve yanıt kalıplarının öğretilmesi. Gündelik ihtiyaca yönelik iki yönlü konuşmanın geliştirilmesi. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması A1 düzeyinin ilk yarısına denk gelir.
Almanca bilmeyen öğrencilere dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin tanıtılması ve de Alman kültürüne giriş yapılması. Öğrencilere temel konularda basit soru ve yanıt kalıplarının öğretilmesi. Gündelik ihtiyaca yönelik iki yönlü konuşmanın geliştirilmesi. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması A1 düzeyinin ilk yarısına denk gelir.
Almanca seviyesi düşük öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmeye yönelik. Alman kültürü ile ilgili bilgileri artırmayı amaçlayarak öğrencilerin rutin durumlarda sade bir şekilde iletişim kurabilmesine olanak tanır. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması A1 düzeyinin ikinci yarısına denktir.
Almanca seviyesi düşük öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmeye yönelik. Alman kültürü ile ilgili bilgileri artırmayı amaçlayarak öğrencilerin rutin durumlarda sade bir şekilde iletişim kurabilmesine olanak tanır. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması A1 düzeyinin ikinci yarısına denktir.
İleri başlangıç düzeyinde bulunan ya da GERM 202?yi tamamlamış olan ya da Almancayı A1 düzeyinde öğrenmiş olan öğrencilere hitap eder. Dinleme, konuşma, okuma ve yazma beerilerinin geliştirilmesine ağırlık vererek gündelik yaşamda karşılaşacakları olağan durumlarda iletişim kurmalarına olanak tanır. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması A2 düzeyinin ilk yarısına denk gelir.
İleri başlangıç düzeyinde bulunan ve GERM 301?i tamamlamış olan öğrencilerin dört dil becerilerinin daha da geliştirilmesini hedefler. Kısa konuşmalar yapmalarını ve olağan günlük durumlarda yeterli etkileşim kurabilmelerini sağlar. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması A2 düzeyinin ikinci yarısına denk gelir.
Hemşirelik bakımı sunumunda daha karmaşık teknolojiler; intestinal ve parenteral terapi, cerrahi teknikler, solunum teknikleri, kardiyopulmoner resüsitasyon.(Teori, Laboratuvar ve Klinik Uygulama)
Dönem içerisinde öğrenilen bilgiler ve uygulamalar sonucunda edinilen fiziksel muayene becerileri. (Teori, Laboratuvar ve Klinik Uygulama)
Kronik sağlık problemleri olan erişkinler için planlanan ve uygulanan hemşirelik müdahalelerinin temelini oluşturan teorilerin entegrasyonu. Problem çözme becerileri; çeşitli hasta durumlarında etkin olarak çalışma. (Teori ve Klinik Uygulama)
Bebekler, çocuklar, ve ergenler için planlanan ve uygulanan hemşirelik müdahalelerinin temelini oluşturan teorilerin entegrasyonu Bebeklere, çocuklara, ve ergenlere kapsamlı bakım sunma fırsatları. Normal büyüme ve gelişime dayalı aile odaklı yaklaşım; sağlık gelişimi ve hastalık. (Teori ve Klinik Uygulama)
Akut / kronik psikiyatrik ve akıl sağlığı hastalıkları olan hastalar için planlanan ve uygulanan hemşirelik müdahalelerinin temelini oluşturan teorilerin entegrasyonu. (Teori ve Klinik Uygulama)
Liderlik ve yönetim ilkeleri, örgütsel teori, kalite geliştirme, olay yönetimi, kritik kararlar, sağlık hizmetleri finansmanı. (Teori ve Klinik Uygulama)
Sağlık Hukuku, sağlık çalışanlarının hukuka dayalı hak ve sorumlulukları, sağlık ve hemşirelikle ilgili kanun ve yönetmelikler, hasta ve çalışan hakları, uygulamalarda istenmeyen olaylar ve malpraktis, uluslararası kuruluşların sağlık ve hemşireliğe ilişkin kararları konusunda bilgilendirme.
Bu genel değerlendirme Hemşirelik Yüksekokulunda 1. yıl süresince ele alınan tüm ders materyalini kapsamaktadır. İçerik çoktan seçmeli sorular, kısa metin türü sorular ve görsel materyalden oluşacaktır. Güncel tıpta multidisipliner yaklaşımlar ile sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik hemşirelik girişimlerinin integrasyonuna özellikle vurgu yapılacaktır.
Bu ders; cinsellik ve üreme ile rol ilişkileri kavramları altında yer alan konuları içermektedir. Cinsellik ve üreme; Üreme sisteminin anatomi ve fizyolojisi, üreme sağlığı ve cinsel sağlık, üreme hakları, güvenli cinsel yaşam, cinsiyet eşitsizlikleri, temel etik kavramlar ve cinsel sağlığa ilişkin etik sorun kümeleri, Rol İlişkileri; hemşirelik süreci, hemşirelik sınıflama sistemleri, örgütlenme ve mesleki örgütler.
Gastrointestinal sistemin anatomi ve fizyolojisi, endokrin sistemin fizyolojisi, dengeli ve yeterli beslenme, besin grupları, protein karbonhidrat ve yağ metabolizması, 1-3 ve 3-6 yaş döneminde büyüme ve gelişme, sıvı elektrolik ve asit-baz dengesi.
Solunum sisteminin ve üriner sistem anatomi ve fizyolojisi, 6-12 ve 12-24 yaş dönemimde büyüme ve gelişme, okul sağlığı hemşireliğ, gençlik dönemi riskli davranışlar ve cinsel yolla bulaşan hastalıklardan korunma.
Kalp ve dolaşım sisteminin anatomi ve fizyolojisi, uyku ve dinlenme, yetişkinlik döneminin biyopsikososyal özellikleri, menopoz ve andropoz, yaşlılık dönemi ve yaşlılık teorileri, yaşlanma sürecinini psikosoyal boyutu, yaşlı birey ile iletişim, ölüm ve kayıp kavramları.
Farklı ekollere göre stresin tanımı, strese verilen tepkiler, stresin birey üzerindeki etkileri, öğrencilerin kendi yaşamlarında ve hastalarla çalışırken stresle baş etmede kullanabilecekleri bedene, duygu ve düşüncelere ve duruma yönelik stratejiler.
Bu genel değerlendirme hemşirelik yüksekokulunda 2. yıl süresince ele alınan tüm ders materyali kapsamaktadır. İçerik çoktan seçmeli sorular, kısa metin türü sorular ve görsel materyalden oluşacaktır. Güncel tıp bilimlerine multidisipliner yaklaşımlar ile temel sağlık problemlerinin hemşirelik bakımına integrasyonuna özellikle vurgu yapılacaktır.