Cumhuriyetin kurulması ve Atatürk"ün reformlarının ardından gelen tarihi koşulların ve olayların incelemesi. Türkiye Cumhuriyeti"nin başlangıcından 1990"lara kadar geçen dönemi kapsamaktadır.
Cumhuriyetin kurulması ve Atatürk"ün reformlarının ardından gelen tarihi koşulların ve olayların incelemesi. Türkiye Cumhuriyeti"nin başlangıcından 1990"lara kadar geçen dönemi kapsamaktadır.
Cumhuriyetin kurulması ve Atatürk"ün reformlarının ardından gelen tarihi koşulların ve olayların incelemesi. Türkiye Cumhuriyeti"nin başlangıcından 1990"lara kadar geçen dönemi kapsamaktadır.
Cumhuriyetin kurulması ve Atatürk"ün reformlarının ardından gelen tarihi koşulların ve olayların incelemesi. Türkiye Cumhuriyeti"nin başlangıcından 1990"lara kadar geçen dönemi kapsamaktadır.
Cumhuriyetin kurulması ve Atatürk"ün reformlarının ardından gelen tarihi koşulların ve olayların incelemesi. Türkiye Cumhuriyeti"nin başlangıcından 1990"lara kadar geçen dönemi kapsamaktadır.
Cumhuriyetin kurulması ve Atatürk"ün reformlarının ardından gelen tarihi koşulların ve olayların incelemesi. Türkiye Cumhuriyeti"nin başlangıcından 1990"lara kadar geçen dönemi kapsamaktadır.
Cumhuriyetin kurulması ve Atatürk"ün reformlarının ardından gelen tarihi koşulların ve olayların incelemesi. Türkiye Cumhuriyeti"nin başlangıcından 1990"lara kadar geçen dönemi kapsamaktadır.
Cumhuriyetin kurulması ve Atatürk"ün reformlarının ardından gelen tarihi koşulların ve olayların incelemesi. Türkiye Cumhuriyeti"nin başlangıcından 1990"lara kadar geçen dönemi kapsamaktadır.
Cumhuriyetin kurulması ve Atatürk"ün reformlarının ardından gelen tarihi koşulların ve olayların incelemesi. Türkiye Cumhuriyeti"nin başlangıcından 1990"lara kadar geçen dönemi kapsamaktadır.
Cumhuriyetin kurulması ve Atatürk"ün reformlarının ardından gelen tarihi koşulların ve olayların incelemesi. Türkiye Cumhuriyeti"nin başlangıcından 1990"lara kadar geçen dönemi kapsamaktadır.
Cumhuriyetin kurulması ve Atatürk"ün reformlarının ardından gelen tarihi koşulların ve olayların incelemesi. Türkiye Cumhuriyeti"nin başlangıcından 1990"lara kadar geçen dönemi kapsamaktadır.
Ortadoğu"da siyasi sistemlerin kuruluşu ve gelişimi, bölgede imparatorlukların sona ermesi, ulus devletlerin doğuşu ve dış politikalarını içeren siyasi ve sosyal süreçler analiz edilir.
Türkiye’nin toplumsal yapısının 1920’lerden itibaren başka toplumlarla karşılaştırılması. Ele alınacak konular arasında şunlar yer almaktadır: Anayasal yapılar, sivil toplumun gelişmesi, ekonomik politikalar ve bunların kır-kent farklılıklarına etkileri, uluslararası kalkınmadaki eğilimlerin gelir dağılımı ve çevre üzerine etkileri, İstanbul’un küresel şehir olması, ekonomik, siyasi ve sosyal haklar açısından toplumsal cinsiyet ve etnisite.
Bu derste on yedinci yüzyılda yaşamış gezgin Evliya Çelebi"nin dünyasını Seyahatnamesi üzerinden araştıracağız. Okumalarımız bizi Selanik, İstanbul, Bursa, Halep, Kahire gibi Osmanlı şehirlerine götürecek ve bu şehirlerdeki sosyal hayatı, özellikle kahvehaneleri, hamamları ve tekkeleri inceleyeceğiz. Dersin iki temel amacı var: Hem Osmanlı tarih yazıcılığındaki yeni yaklaşımlarla tanıştırmak, hem de birincil bir kaynakla yakından çalışarak on yedinci yüzyılda yaşamış bir Osmanlının dünyayı nasıl gördüğünü araştırma imkanı sunmak. Seyahatnameden parçalar ingilizce çevirilerden seçilecek ama Osmanlıca dersi almış öğrenciler transkripsiyon metinlerden yararlanabilecek. Derslerin birkaçı sırasında Evliya Çelebi"nin tasvir ettiği binaları incelemek için İstanbul gezileri yapılacak
Seçilen bir tarih konusunun derinlemesine incelenmesi.
Bu ders tarihsel düşüncenin klasik dönemde ortaya çıkışından günümüze kadarki tarihine giriş yapar. Öğrenciler tarih yazımının antik dünyadan günümüze kadar ortaya çıkmış çeşitli ekollerini öğrenecekler ve tarihçilerin nasıl bilgi topladıklarını, varsayımlar oluşturduklarını ve araştırmalarının sonuçlarını sunduklarını keşfedeceklerdir. Öğrenciler aynı zamanda tarihin yöntembiliminin, ideolojisinin ve amacının zaman içinde nasıl değiştiğini öğrenecekler ve tarihçilerin yöntemlerinin, düşüncelerinin ve ürünlerinin kısmen de olsa kendi çağları tarafından nasıl belirlendiğini anlayacaklardır.
Hücrenin normal fizyolojik süreçleri ve hastalık durumunda ortaya çıkan belirti - bulgularin hücre düzeyinde incelenmesi; hücre, hücre çoğalmasının genetik kontrolü ve kanser; homeostazis; stres fizyolojisi ve hastalık, hücre hasarı ve adaptasyonu, hücre membran fizyolojisi, asit–baz denge ve dengesizlikleri, sıvı- elektrolit denge- dengesizlikleri
Vücut sistemlerinin temel fizyolojisi, hastalıkların fizyopatolojisi, belirti - bulgu nedenleri ve hemşirelik bakımının tartışılması: kardiyovasküler, solunum, renal, sindirim, endokrin, sinir sistemi ile kan hücreleri ve bağışıklık sistemi
Bu derste öğrenciye, hemşireliğin dört temel kavramı olan insan, sağlık, çevre ve hemşirelik ile stres, kaygı, umut-umutsuzluk, yalnızlık, kayıp, kriz, beden bilinci-beden imgesi, duyusal yoksunluk, güçsüzlük gibi kavramları hasta bireyler ile bağdaştırması, insana özgü ve hemşirelikte karşılaşılan bu kavramların hemşirelik bakımında kullanılmasına yönelik bilgilerin kazandırılması amaçlanır.
Bu derste öğrencinin yeni gelişmelerin ışığı altında, aşırı doğurganlığın anne ve çocuk sağlığı göstergelerine etkileri, doğurganlığın düzenlenmesinde dünyada ve ülkemizde tercih edilen aile planlaması yöntemleri ile danışmanlık hizmetleri konusunda bilgi ve beceri kazanması hedeflenmektedir.
Bu derste, frekans dağılımları, merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri, olasılık ve olasılık dağılımları, kesikli olasılık dağılımları, normal dağılım ve binomun normale yaklaşımı, hipotez testi ve güven aralığı, kitle ortalamasi için hipotez testi ve güven aralığı, iki kitle ortalaması arasındaki farkın önem kontrolü, eşler arası farkın önem kontrolü, kitle yüzdesinin önem kontrolü ve güven aralığı, kikare çözümlemesi-bağımsızlık testleri, bağımlılık katsayıları, regresyon analizi, basit doğrusal regresyonda hipotez testi ve güven aralığı, korelasyon analizi konuları tartışılmaktadır.
Bu derste hemşirelikte bilme yolları, araştırma süreci- problemin tanımlanması, literatür taraması, araştırma sorusu/hipotez oluşturma, araştırma desenleri, örneklem seçimi, veri toplama, verilerin rapor edilmesi gibi konular ele alınır. Ayrıca araştırmanın önemi, araştırma süreci ve bu sürece ilişkin bilimsel ve etik yönler incelenerek öğrencinin yüksek lisans tez çalışmasına hazırlanması sağlanır.
Bu derste, kadın hayatının evreleri, adölesan dönemin özellikleri, üreme sağlığı sorunları ve hemşirelik bakımı, cinsel yolla bulaşan hastalıklar, koruma, tedavi ve bakımı, erişkin dönemdeki kadının özellikleri, üreme sağlığı sorunları ve hemşirelik bakımı, kadınlarda sık görülen enfeksiyonlar, düşükler ve kadın sağlığı, menopoz dönemindeki kadınların özellikleri, kadına özgü kanserler, yaşlılık dönemindeki kadınların özellikleri, sağlık sorunları ve hemşirelik bakımı, kadın ve osteoporoz konuları ele alınır. Ayrıca öğrencinin, kadının toplumdaki yerine yönelik konuları kapsayan; toplumsal cinsiyet, ülkemizde kadın sağlığı, kadınla ilgili yapılan uluslararası toplantılar ve ülkemize yansımaları, kadının insan ve sağlık hakkı, şiddet ve kadın, çalışma yaşamında kadın, politika ve kadın, din ve kadın, kentleşme, göçler ve kadın konularına yönelik güncel bilgileri kazanması hedeflenmektedir.
Bu derste öğrencinin, üreme sağlığı, güvenli annelik, dünyada ve Türkiye?de anne ölümleri, üreme sisteminin anatomi ve fizyolojisi, gebelikte fiziksel ve psikolojik değişiklikler, doğum öncesi bakım, gebeliğe psikososyal adaptasyon, doğum eyleminin süreç ve aşamaları, eylemde ağrı kontrolü, konsepsiyon ve fetal gelişim, postpartum döneme uyum ve bakım, normal yenidoğanın özellikleri ve bakımı, riskli gebelik, riskli doğum eylemi, riskli postpartum süreç, riskli yenidoğan konularına ilişkin bilgi ve beceri kazaması hedeflenir.