HSGN 615 / OKUL SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ
Dönem: Spring 2015Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste okul sağlığı hemşireliğinin tarihsel gelişimi, yönetimsel fonksiyonları, okul sağlığında kavramsal modeller, okul çocuğunda sağlığı geliştirme, okulda birincil ? ikincil ? üçüncül koruma, okul hemşireliğinde kanıta dayalı yaklaşım, okulda çevre ve sağlıkla ilgili riskler ve yönetimi, sağlık eğitimi, teknolojinin kullanımı, öğrenci, öğretmen ve ailelerle iletişim, danışmanlık, olağandışı durumların planlanması ve politikaların oluşturulması konuları ele alınır.

HSGN 617 / KADIN SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİNİN FELSEFİ TEMELLERİ I
Dönem: Spring 2015Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste, epistomiyolojik ve ontolojik varsayımların altında yatan bilginin doğası, yasalar, toplumsal cinsiyet ve kültürün kadın sağlığı hemşireliğinin eski yeni ve gelecekteki teorileri üzerine olan etkileri bilimsel araştırmalar temellinde tartışmak amaçlanır. Bu teoriler doğrultular doğrultusunda kendi bakış açılarını geliştirmeleri hedeflenir.

HSGN 621 / PSİKİYATRİ HEMŞİRELİĞİNİN FELSEFİ TEMELLERİ I
Dönem: Spring 2015Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste, epistomiyolojik ve ontolojik varsayımların altında yatan bilginin doğası, yasalar, toplumsal cinsiyet ve kültürün psikiyatri hemşireliğinin eski yeni ve gelecekteki teorileri üzerine olan etkileri bilimsel araştırmalar temellinde tartışmak amaçlanır. Bu teoriler doğrultular doğrultusunda kendi bakış açılarını geliştirmeleri hedeflenir.

HSGN 622 / PSİKİYATRİ HEMŞİRELİĞİNİN FELSEFİ TEMELLERİ II
Dönem: Spring 2015Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste, epistomiyolojik ve ontolojik varsayımların altında yatan bilginin doğası, yasalar, toplumsal cinsiyet ve kültürün psikiyatri hemşireliğinin eski yeni ve gelecekteki teorileri üzerine olan etkileri bilimsel araştırmalar temellinde tartışmak amaçlanır. Bu teoriler doğrultular doğrultusunda kendi bakış açılarını geliştirmeleri hedeflenir.

HSGN 628 / İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİNDE KANIT TEMELLİ UYGULAMALARIN GELİŞTİRİLMESİ
Dönem: Spring 2015Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Derste, öğrencilere sağlığın korunması ve geliştirilmesine yönelik birey, aile ve toplumda kronik hastalıkların oluşumuna neden olabilecek riskli durumların belirlenmesi, erken tanı ve korunmanın sağlanması, kronik hastalıkların ve onlara bağlı gelişen akut ve kronik komplikasyonların bakım ve tedavisi (akut pulmoner ödem, gastrointestinal kanamalar, hipertansif kriz, stroke, akut koroner sendromlar gibi), akut hastalıklarda optimum bakımın sağlanmasında için hemşirelik bakımının organizasyonu, hasta ve aile merkezli bakımın ana ilkeleri, yaşlılık ve kırılgan yaşlılık kavramı ve yaşlı hastanın sağlık sorunları ve öncelikler, kronik hastalık yönetimi modelleri, Kronik hastalıklara uyumu artırmaya yönelik stratejiler, Palyatif bakım, Tamamlayıcı tedavi yöntemleri, İleri bakım ve tedavi gereksinimi olan hastaların bakımı (hemodiyaliz, evde diyaliz gibi) ve akut ve kronik durumlarda evde bakım konuları ele alınır. yönelik konular ele alınır. Öğrencinin, sağlıklı davranış geliştirme ve dolayısı ile kronik hastalıkların oluşumunda en önemli biyolojik risk faktörleri olan hipertansiyon, yüksek kan şekeri, obezite gibi durumları önlemeye yönelik birey ve toplum temelli girişimleri uygulama iç hastalıkları uygulama alanlarında (acil, iç hastalıkları klinikleri, ayaktan tedavi hizmetleri, evde bakım gibi) hemşirelik süreci doğrultusunda bakım planı hazırlama bilgi ve becerisi kazanması hedeflenmektedir.

HSGN 629 / İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİNİN FELSEFİ TEMELLERİ I
Dönem: Spring 2015Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrencinin hemşirelikle ilgili güncel konuları farklı bakış açılarıyla ve analitik olarak ele alabilmeleri ve sorunları çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları tartışabilmeleri hedeflenmektedir. İç hastalıklarda klinik karar verme, kullanılan sağlık bakım sistemleri, yaşanan problemlere yönelikstrateji geliştirme, yenilikler, hemşirelik bakım modelleri, kronik hastalıklar ve yaşam kalitesinin geliştirilmesi, Türkiye?nin sağlık politikaları (sosyalleştirilmiş sağlık hizmeti, sağlıkta dönüşüm yasası, aile hekimliği, genel sağlık sigortası vb) konuları ele alınır.

HSGN 634 / SAĞLIK VE HASTALIK ANTROPOLOJİSİ TEORİK TARTIŞMALARI
Dönem: Spring 2015Kredi 2Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrencinin, 1970?lerden itibaren özellikle Amerika?da gelişen bir altdal olan Sağlık ve Hastalık Antropolojisinin, 2000?lerle birlikte Türkiye de dahil olmak üzere dünyanın birçok yerinde gelişimini, kurumsallaşan teorik açılımlarını, Türkiye?deki sağlık ve hastalık konularını kavramaya yönelik bilgi kazanması hedeflenmektedir.

HSIC 502 / ELEKTROMEDİKAL ENSTRÜMANTASYON
Dönem: Spring 2015Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Fizyolojik sistemler üzerinde yapılan ölçmelerde kullanılan yöntemler. Elektriğin temel kavramları, transdüserler, biyoelektrik amplifikatörler, kayıt cihazları, aletsel ölçme hataları, 50 Hz karışması sorunu ve önlemler, elektrik akımının fizyolojik etkileri ve elektrik şoklarından korunma, bilgisayarlı kayıt sistemlerine ve sinyal analizine ilişkin temel kavramlar.

HSIC 504 / İNSAN ANATOMİSİNE GİRİŞ
Dönem: Spring 2015Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

İnsan anatomisine ilişkin terminoloji, insan vücudunun temel fonksiyonlarını yerine getiren hareket, dolaşım, solunum, sindirim, üriner, üreme ve sinir sistemlerinin yapısı. Ders anatomi laboratuvarında yapılacak pratikleri de içermektedir.

HSIC 505 / TEMEL İMMÜNOLOJİ
Dönem: Spring 2015Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Organizmanın doğal ve kazanılmış savunma mekanizmaları, immün sistemde yer alan hücreler, organlar ve diğer faktörlerin yapıları, fonksiyonları ve birbirleriyle olan iletişimleri. Bağışıklık sisteminde görülebilecek bozukluklar ve bunların sonuçları.

HSIC 507 / TIPTA ARAŞTIRMA TASARIMLARI
Dönem: Spring 2015Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Epidemiyoloji ve istatistik alanlarının kavram ve yöntemlerini kapsamak üzere araştırma metodolojisi. Bilimsel hipotez geliştirme, araştırma tasarımı, veri toplama, veri yönetimi, tanımlayıcı ve analitik istatistik, çok değişkenli analiz ve meta-analizler. Bilimsel yayın hazırlama metodları.

HSMM 501 / TIBBİ MİKROBİYOLOJİNİN TEMELLERİ I
Dönem: Spring 2015Kredi 2Saatler: 0:00:00-0:00:00

İnsanda hastalık etkeni olan mikroorganizmaların genel özellikleri, sınıflandırılmaları, hastalık yapma mekanizmaları.

HSMM 503 / ENFEKSİYON HASTALIKLARININ EPİDEMİYOLOJİSİ
Dönem: Spring 2015Kredi 2Saatler: 0:00:00-0:00:00

Temel epidemiyolojik kavramlar, epidemiyolojik araştırma tasarımları, araştırma sonuçlarının analizi ve değerlendirilmesi, salgın analizi.

HSMM 504 / MİKROBİYOLOJİ LABORATUVAR UYGULAMALARI I
Dönem: Spring 2015Kredi 4Saatler: 0:00:00-0:00:00

Mikrobiyoloji laboratuvarının kuralları, biyogüvenlik uygulamaları, farklı tip mikroskopların özellikleri ve kullanım teknikleri, mikroorganizmaların mikrobiyolojik incelemesi. Ders, pratik uygulamaları kapsamaktadır.

HSMM 550 / TIBBİ MİKROBİYOLOJİDEN SEÇİLMİŞ KONULAR
Dönem: Spring 2015Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

HSMM 550 / TIBBİ MİKROBİYOLOJİDEN SEÇİLMİŞ KONULAR
Dönem: Spring 2015Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

HSRB 501 / KADIN VE ERKEK ÜREME SİSTEMLERİ: ANATOMİK VE HİSTOLOJİK YAPILARI / GELİŞİMLERİ
Dönem: Spring 2015Kredi 4Saatler: 0:00:00-0:00:00

Kadın ve erkek üreme sistemlerininin anatomik yapıları ve bu yapıların mikroskopik özellikleri, embriyolojik gelişim süreçleri ve bu değişimlerin fonksiyonel önemleri. Ders pratik uygulamaları içermektedir.

HSRB 502 / HÜCRE KÜLTÜRÜ
Dönem: Spring 2015Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bir hücre kültürü laboratuvarının işleyişi, özellikleri, laboratuvarda dikkat edilmesi gerekenler, karşılaşılan sorunlar ve bunların çözümleri. Ders pratik uygulamaları içermektedir.

HSRB 505 / KÖK HÜCRELER
Dönem: Spring 2015Kredi 2Saatler: 0:00:00-0:00:00

Kendilerini yenileyip başka hücrelere dönüşebilme yetisine sahip kök hücrelerin genel özellikleri, laboratuvar ve klinik uygulamaları.

HSRB 509 / BİYOİSTATİSTİK
Dönem: Spring 2015Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Üreme biyolojisi odaklı olarak insan sağlığı ve hastalıkları ile ilgili problemlerde istatistik biliminin uygulama yöntemleri. Çalışmanın yapısına göre uygun istatistik testlerinin kullanımı, verinin doğru interpretasyonu, sonuçların doğru ve etkin sunumu üreme biyolojinin önde gelen bilimsel dergilerinden örneklerle karşılaştırmalı olarak tartışılacaktır. Dersler laboratuvar çalışmalarıyla tamamlanacaktır

HSRB 510 / ARAŞTIRMA ETİĞİ
Dönem: Spring 2015Kredi 1Saatler: 0:00:00-0:00:00

Eİnsandan elde edilen hücrelere (somatik hücreler, gametler, embriyolar) ve dokulara odaklanarak üreme biyolojisi ile ilgili etik konular ele alınacaktır. İnsan hücrelerinin (granuloza hücreleri, gametler, over-testis dokuları,..) elde edilmesi, bu hücrelerin eldesi için gerekli onam formlarının oluşturulması, daha sonra karşılaşılacak olası etik problemlerin önlenebilmesi için hastaya doğru yaklaşım ele alınacaktır. Fare üreme hücreleri ve özellikle embriyo kullanımı için gerekli etik kurallar üzerinde de durulacaktır. Üreme biyolojisi konusunda bilimsel olarak ön planda olan ülkelerin üreme biyolojisinde araştırma etiği ile ilgili rehberleri, kuralları ve düzenlemeleri de ülkemizdeki mevcut düzenlemelerle karşılaştırmalı olarak incelenecektir.

HUMS 101 / YAKIN ÇAĞ TARİHİ
Dönem: Spring 2015Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 11:30:00-12:45:00

Yakın Çağ tarihinin 1848den itibaren belli başlı temaları ve olayları. Endüstrileşme, Amerikan sivil savaşı, gerçek "globalleşme"nin başlaması, batılılaşmanın yayılması, büyük güçler arasındaki rekabet, I. Dünya Savaşı, Amerikanlılaşmanın yayılması, komunizmin yükselişi, Rus devrimi, 1919 döneminin barış anlaşmaları, 1923 (Versay'dan Lozan'a) işlenecek konular arasındadır.

HUMS 101 / YAKIN ÇAĞ TARİHİ
Dönem: Spring 2015Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 8:30:00-9:45:00

Yakın Çağ tarihinin 1848den itibaren belli başlı temaları ve olayları. Endüstrileşme, Amerikan sivil savaşı, gerçek "globalleşme"nin başlaması, batılılaşmanın yayılması, büyük güçler arasındaki rekabet, I. Dünya Savaşı, Amerikanlılaşmanın yayılması, komunizmin yükselişi, Rus devrimi, 1919 döneminin barış anlaşmaları, 1923 (Versay'dan Lozan'a) işlenecek konular arasındadır.

HUMS 101 / YAKIN ÇAĞ TARİHİ
Dönem: Spring 2015Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 11:30:00-12:45:00

Yakın Çağ tarihinin 1848den itibaren belli başlı temaları ve olayları. Endüstrileşme, Amerikan sivil savaşı, gerçek "globalleşme"nin başlaması, batılılaşmanın yayılması, büyük güçler arasındaki rekabet, I. Dünya Savaşı, Amerikanlılaşmanın yayılması, komunizmin yükselişi, Rus devrimi, 1919 döneminin barış anlaşmaları, 1923 (Versay'dan Lozan'a) işlenecek konular arasındadır.