HSGN 548 / SAĞLIĞIN SOSYAL BELİRLEYİCİLERİ
Dönem: Spring 2016Kredi 2Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste demografik nüfus hareketleri, demografik dönüşüm, dinin sağlığa etkisi, küreselleşme ve hemşirelik bakımına etkisi, göç ve sağlıkla ilişkisi, gecekondulaşma, kentleşme süreçleri ve sağlığa etkileri konuları ele alınır.

HSGN 552 / HEMŞİRELİK ESASLARI ÖĞRETİMİ UYGULAMASI
Dönem: Spring 2016Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste, öğrencinin Hemşirelik Esasları I ve II derslerinde edindiği bilgileri Hemşirelik Esasları Dersi’ni alan lisans öğrencilerinin eğitiminde ve değerlendirmesinde kullanma yetisi geliştirmesi amaçlanır. Ders kapsamında öğrencinin öğretim elemanı ile birlikte ilk yıl klinik uygulamaya çıkan öğrencilerle laboratuar uygulamasına katılması ve klinik uygulamaya çıkması, laboratuar ve klinik uygulamaya ilişkin değerlendirme becerisi kazanması beklenir.

HSGN 554 / 
Dönem: Spring 2016Kredi 0Saatler: 0:00:00-0:00:00

HSGN 601 / HEMŞİRELİKTE METODOLOJİ I
Dönem: Spring 2016Kredi 4Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrencinin, Hemşirelik teorilerini uygulama alanlarında kullanmaya, hemşirelik epistemolojisi, hemşirelik ontolojisi, kaynak tarama, eleştirel rapor hazırlanma konularında gerekli bilgi ve beceriyi kazanması hedeflenmektedir.

HSGN 602 / HEMŞİRELİKTE METODOLOJİ II
Dönem: Spring 2016Kredi 4Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrencinin, Hemşirelik araştırmalarında kullanılan paradigmalara ilişkin bilgi ile hemşireliğin ilgi alanına giren konularda yapılmış olan araştırmaları analiz etme, araştırma yöntemi ve verilerinin kritik edilerek uygulamalara rehber olacak kanıtları tartışabilmesi, araştırma konusu belirleme ve araştırma yapma becerisi kazanması hedeflenmektedir.

HSGN 603 / HEMŞİRELİK BİLİMİNİN TEORİK TEMELLERİ I
Dönem: Spring 2016Kredi 2Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrencinin, hemşireliğin yıllar içindeki bilimsel gelişmesini ve bu gelişmede yer alan hemşire teorisyenlerin anlayışlarını, hemşirelik modellerini tartışabilmesi ve hemşireliğin zaman içinde kazandığı anlayışı açıklayabilmesi hedeflenmektedir.

HSGN 604 / HEMŞİRELİK BİLİMİNİN TEORİK TEMELLERİ II
Dönem: Spring 2016Kredi 4Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrencinin, hemşirelik modellerini hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama ve araştırmalarında kullanması, modellerin değerlendirme ve eleştirilerini yapması ve bir hemşirelik modeline göre klinik çalışması yürütütebilmesi hedeflenmektedir.

HSGN 605 / BİLİM FELSEFESİ
Dönem: Spring 2016Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

HSGN 610 / ÇOCUK SAĞLIĞINDA KANIT TEMELLİ UYGULAMALARIN GELİŞTİRİLMESİ
Dönem: Spring 2016Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu ders, çocuk ve adolesanın sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığın yeniden düzeltilmesinde seçilmiş teori ve araştırma bilgileri kullanılarak bakım yönetimine odaklanır. Öğrencinin bu alanda uygulama ve araştırma yapma becerilerini geliştirmesi beklenir.

HSGN 617 / KADIN SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİNİN FELSEFİ TEMELLERİ I
Dönem: Spring 2016Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste, epistomiyolojik ve ontolojik varsayımların altında yatan bilginin doğası, yasalar, toplumsal cinsiyet ve kültürün kadın sağlığı hemşireliğinin eski yeni ve gelecekteki teorileri üzerine olan etkileri bilimsel araştırmalar temellinde tartışmak amaçlanır. Bu teoriler doğrultular doğrultusunda kendi bakış açılarını geliştirmeleri hedeflenir.

HSGN 619 / GENETİK HASTALIKLAR VE DANIŞMANLIK
Dönem: Spring 2016Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrencinin, genetik danışmanlığın önemi ve temel ilkelerini anlama, sık görülen gen hastalıkları ve kalıtım özelliklerini kavrama, genetik hastalıklarda perinatal tanı testlerinin önemini kavrama, pedigri ve pedigride kullanılan standart sembol, gösterim ve terimleri öğrenme ve tam bir pedigri yapabilme, herediter kanserlerde (meme-over-kolorektal vb?) risk değerlendirme ve danışmanlık yapabilmek için gerekli bilgi ve beceriyi kazanması hedeflenmektedir.

HSGN 637 / NİTELİKSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Dönem: Spring 2016Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrencinin niteliksel araştırmanın sosyal bilimler ve sağlık bilimlerindeki tematik ve teorik gelişimininin incelenmesi, bu tip araştırmaların bilimin gelişmesindeki katkıları, niteliksel araştırmada etik boyutun önemini kavraması ve niteliksel bir araştırma planlama, uygulama ve rapor haline dönüştürme becerisi kazanması hedeflenmektedir.

HSGN 699 / HEMŞİRELİK DOKTORA TEZ ÇALIŞMASI
Dönem: Spring 2016Kredi 0Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrencinin edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirme, sorunu saptama ve çözüme yönelik yöntem kurgulama, konusu ile ilgili kaynaklara ulaşma, verilerini toplama, değerlendirme, istatistiksel analizini yapma ve bilimsel etik değerleri gözeterek yaptığı çalışmayı sistematik olarak rapor etme ve sunmaya yönelik bilgi ve becerileri kazanması hedeflenmektedir.

HSIC 501 / ARAŞTIRMA ETİĞİ
Dönem: Spring 2016Kredi 1Saatler: 0:00:00-0:00:00

Biyomedikal araştırmalarda etik ilkeler, deney hayvanları ile yapılan çalışmalarda etik, insan ve hasta hakları, klinik araştırmalarda etik, yayın etiği.

HSIC 502 / ELEKTROMEDİKAL ENSTRÜMANTASYON
Dönem: Spring 2016Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Fizyolojik sistemler üzerinde yapılan ölçmelerde kullanılan yöntemler. Elektriğin temel kavramları, transdüserler, biyoelektrik amplifikatörler, kayıt cihazları, aletsel ölçme hataları, 50 Hz karışması sorunu ve önlemler, elektrik akımının fizyolojik etkileri ve elektrik şoklarından korunma, bilgisayarlı kayıt sistemlerine ve sinyal analizine ilişkin temel kavramlar.

HSIC 504 / İNSAN ANATOMİSİNE GİRİŞ
Dönem: Spring 2016Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

İnsan anatomisine ilişkin terminoloji, insan vücudunun temel fonksiyonlarını yerine getiren hareket, dolaşım, solunum, sindirim, üriner, üreme ve sinir sistemlerinin yapısı. Ders anatomi laboratuvarında yapılacak pratikleri de içermektedir.

HSIC 505 / TEMEL İMMÜNOLOJİ
Dönem: Spring 2016Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Organizmanın doğal ve kazanılmış savunma mekanizmaları, immün sistemde yer alan hücreler, organlar ve diğer faktörlerin yapıları, fonksiyonları ve birbirleriyle olan iletişimleri. Bağışıklık sisteminde görülebilecek bozukluklar ve bunların sonuçları.

HSIC 507 / TIPTA ARAŞTIRMA TASARIMLARI
Dönem: Spring 2016Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Epidemiyoloji ve istatistik alanlarının kavram ve yöntemlerini kapsamak üzere araştırma metodolojisi. Bilimsel hipotez geliştirme, araştırma tasarımı, veri toplama, veri yönetimi, tanımlayıcı ve analitik istatistik, çok değişkenli analiz ve meta-analizler. Bilimsel yayın hazırlama metodları.

HSMM 501 / TIBBİ MİKROBİYOLOJİNİN TEMELLERİ I
Dönem: Spring 2016Kredi 2Saatler: 0:00:00-0:00:00

İnsanda hastalık etkeni olan mikroorganizmaların genel özellikleri, sınıflandırılmaları, hastalık yapma mekanizmaları.

HSMM 503 / ENFEKSİYON HASTALIKLARININ EPİDEMİYOLOJİSİ
Dönem: Spring 2016Kredi 2Saatler: 0:00:00-0:00:00

Temel epidemiyolojik kavramlar, epidemiyolojik araştırma tasarımları, araştırma sonuçlarının analizi ve değerlendirilmesi, salgın analizi.

HSMM 504 / MİKROBİYOLOJİ LABORATUVAR UYGULAMALARI I
Dönem: Spring 2016Kredi 4Saatler: 0:00:00-0:00:00

Mikrobiyoloji laboratuvarının kuralları, biyogüvenlik uygulamaları, farklı tip mikroskopların özellikleri ve kullanım teknikleri, mikroorganizmaların mikrobiyolojik incelemesi. Ders, pratik uygulamaları kapsamaktadır.

HSMM 550 / TIBBİ MİKROBİYOLOJİDEN SEÇİLMİŞ KONULAR
Dönem: Spring 2016Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

HSMM 550 / TIBBİ MİKROBİYOLOJİDEN SEÇİLMİŞ KONULAR
Dönem: Spring 2016Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

HSMP 501 / FİZYOLOJİDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Dönem: Spring 2016Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu dersin temel amacı tıbbi fizyoloji eğitimi sırasında verilen fizyoloji konularına ait pratik ve becerileri öğrenerek teorik ile pratik bilgilerin pekiştirilmesini sağlamaktır. Aynı zamanda, fizyoloji araştırma alanlarında kullanılan elektrofizyoloji, western blot, immünfloresan ve rt-pcr gibi tekniklerin öğrenilmesi ve uygulamalarının gerçekleştirilmesini sağlamanın yanında in vitro hücre kültürü, in vivo hayvan modelleri ve insan üzerinde yapılan elektrofizyoloji teknikler dahil birçok uygulamaları temel anlamda öğrenme üzerine odaklanacaktır.