HIST 350 / TARİHTEN SEÇİLMİŞ KONULAR
Dönem: Spring 2016Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 10:00:00-11:15:00

Seçilen bir tarih konusunun derinlemesine incelenmesi.

HIST 402 / ÇAĞDAŞ DÜNYA TARİHİ (1939?DAN GÜNÜMÜZE)
Dönem: Spring 2016Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 13:00:00-14:15:00

Küresel önemleri vurgulanarak geç yirminci yüzyıl tarihinin ana temaları: II. Dünya Savaşı, savaş sonrası ekonomik bağışıklık, Soğuk Savaş, varoluşçuluk ve feminizm, dekolonizasyon, Maoizm, ekonomik kalkınma problemleri, ve Sovyet bloğunun çöküşü.

HIST 403 / KÜLTÜREL MİRAS YÖNETİMİ I-II YÖNETİM, İLETİŞİM, YORUM, HUKUK
Dönem: Spring 2016Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 10:00:00-11:15:00

Kültürel miras kavramı içine giren tüm arkeolojik ve tarihsel varlıkların korunması, yorumlanması ve bilginin iletilmesi, bu konulardaki yöntemsel yaklaşımlar ve pratik uygulamalar. Kültürel mirasta yerel ve evrensel dengeleri, uluslararası kurumlar ve konvansiyonlar. Ders modüller halinde işlenecektir.

HIST 433 / 19. YÜZYIL OSMANLI İMPARATORLUĞUNDA DEVLET VE TOPLUM
Dönem: Spring 2016Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 10:00:00-11:15:00

Osmanlı vatandaşlığı fikrinden Türk milliyetçiliğine geçiş sürecinde Osmanli Devletindeki siyasi ideolojilerinin 19. yüzyıldaki gelişimi incelenir. Osmanlı Devletinin değişen koşullarda toplumu idare edebilmek için geliştirdiği politikalar ve ideolojiler çalışılır.

HIST 440 / SOVYETLER BİRLİĞİNİN YÜKSELİŞİ VE ÇÖKÜŞÜ, 1917-1991
Dönem: Spring 2016Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 16:00:00-17:15:00

Sovyet deneyiminin doğası ve önemi ve bu deneyimin yol açtığı tartışmalar. Sovyetler Birliği ve Sovyet sisteminin oluşumu, dönüşümü ve çöküşünü şekillendiren güçler, süreçler ve kişiler.

HIST 460 / OSMANLI İMGELEM DÜNYASI'NIN KÜLTÜR TARiHi
Dönem: Spring 2016Kredi 3Günler: WEDSaatler: 14:30:00-17:15:00

Erken modern dünya kültür tarihindeki yeni yaklaşımlar üzerinden Osmanlı imparatorluğunda imgelem alanlarının üretim ve dolaşımının incelenmesi. Okur, yazar ve bilgi üretimi; şiir, tarih ve hatırlamanın siyasi işlevleri; rüya, fal ve sosyal ilişki ağlarının oluşturulması konuları. Erken modern kültür tarihi ve Osmanlı çalışmalarına yeni yaklaşımlar, Osmanlı kaynaklarının çevirileri, sınıf gezileriyle araştırılacak Osmanlı mimarisi üzerinde incelemeler.

HSGN 502 / FİZYOLOJİK SÜREÇLER VE HEMŞİRELİK DEĞERLENDİRMESİ II
Dönem: Spring 2016Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Vücut sistemlerinin temel fizyolojisi, hastalıkların fizyopatolojisi, belirti - bulgu nedenleri ve hemşirelik bakımının tartışılması: kardiyovasküler, solunum, renal, sindirim, endokrin, sinir sistemi ile kan hücreleri ve bağışıklık sistemi

HSGN 506 / HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMA ve YAYIN ETİĞİ
Dönem: Spring 2016Kredi 4Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste hemşirelikte bilme yolları, araştırma süreci- problemin tanımlanması, literatür taraması, araştırma sorusu/hipotez oluşturma, araştırma desenleri, örneklem seçimi, veri toplama, verilerin rapor edilmesi gibi konular ele alınır. Ayrıca araştırmanın önemi, araştırma süreci ve bu sürece ilişkin bilimsel ve etik yönler incelenerek öğrencinin yüksek lisans tez çalışmasına hazırlanması sağlanır.

HSGN 507 / KADIN SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ
Dönem: Spring 2016Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste, kadın hayatının evreleri, adölesan dönemin özellikleri, üreme sağlığı sorunları ve hemşirelik bakımı, cinsel yolla bulaşan hastalıklar, koruma, tedavi ve bakımı, erişkin dönemdeki kadının özellikleri, üreme sağlığı sorunları ve hemşirelik bakımı, kadınlarda sık görülen enfeksiyonlar, düşükler ve kadın sağlığı, menopoz dönemindeki kadınların özellikleri, kadına özgü kanserler, yaşlılık dönemindeki kadınların özellikleri, sağlık sorunları ve hemşirelik bakımı, kadın ve osteoporoz konuları ele alınır. Ayrıca öğrencinin, kadının toplumdaki yerine yönelik konuları kapsayan; toplumsal cinsiyet, ülkemizde kadın sağlığı, kadınla ilgili yapılan uluslararası toplantılar ve ülkemize yansımaları, kadının insan ve sağlık hakkı, şiddet ve kadın, çalışma yaşamında kadın, politika ve kadın, din ve kadın, kentleşme, göçler ve kadın konularına yönelik güncel bilgileri kazanması hedeflenmektedir.

HSGN 508 / KADIN SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMASI
Dönem: Spring 2016Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrencinin, doğum eyleminde annenin ve fetüsün izlemini yapabilme ve bakımını verebilme, doğumu gerçekleştirebilme ve doğum sonu dönemde anne ve yenidoğanı değerlendirebilme ve ilk bakımını verebilme becerilerini kazanması hedeflenmektedir. Ders sonunda öğrencinin, doğum eyleminin teorik bilgisi, kontraksiyon takibi, indüksiyon takibi, silinme ve dilatasyon takibi, fetal pozisyon, prezentasyon ve angajmanı değerlendirmesi, NST/OCT izlem ve değerlendirmesi, doğum eylemini gerçekleştirmesi, yenidoğan bakımını vermesi, perine bakımı yapması, anneye emzirmenin öğretilmesi, involüsyon takibi ve yenidoğanın fiziksel değerlendirilmesini yapmaya yönelik becerileri kazanması beklenir.

HSGN 513 / GELİŞİMSEL PEDİATRİ
Dönem: Spring 2016Kredi 2Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrenciye, çocukluk dönemlerinde büyüme ve gelişme, büyüme ve gelişme ile ilgili genel kurallar, çocuğun sağlıklı büyüme ve gelişme sürecinde hemşirenin rolü, çocukluk dönemlerine göre gelişimsel bakım, büyüme ve gelişmenin değerlendirilmesi, çocukta görülen büyüme gelişme bozuklukları konularında bilgi kazandırılır.

HSGN 514 / ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMASI
Dönem: Spring 2016Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrencinin çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşiresinin koruyucu, bakım verici, danışman, eğitici rol ve işlevleri; çocuk ve ailenin mevcut/olası akut ve kronik sağlık sorunlarına fiziksel, ruhsal ve sosyal tepkileri ve bu tepkilerin hemşirelik tanıları olarak adlandırılması, çocuk ve ailenin gereksinimlerinin giderilmesine yönelik hemşirelik bakımının planlanması ve uygulanmasına ilişkin beceri kazanması hedeflenir.

HSGN 516 / ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ SEMİNERİ
Dönem: Spring 2016Kredi 0Saatler: 0:00:00-0:00:00

Öğrencinin bireysel gereksinimleri doğrultusunda çocuk sağlığı ve hastalıklarına ilişkin dünyada ve ülkemizdeki yeni gelişmeler ve uygulamalar ele alınır.

HSGN 521 / DİYABET HEMŞİRELİĞİ
Dönem: Spring 2016Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrencinin, diyabetin önlenmesi, erken tanılanması ve tanılanmış diyabetin etkili yönetiminin sağlanabilmesi konularına yönelik gerekli bilgi ve beceriyi kazanması hedeflenmektedir.

HSGN 522 / İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ SEMİNERİ
Dönem: Spring 2016Kredi 0Saatler: 0:00:00-0:00:00

Öğrencinin bireysel gereksinimleri doğrultusunda, iç hastalıkları hemşireliğine ilişkin dünyada ve ülkemizdeki yeni gelişmeler ve uygulamalar ele alınır.

HSGN 530 / PSİKİYATRİ HEMŞİRELİĞİ UYGULAMASI
Dönem: Spring 2016Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrencinin, psikiyatri hemşireliği ile ilgili teorik bilgileri klinik ortama aktarma becerisini kazanması hedeflenmektedir.

HSGN 531 / HEMŞİRELİK HİZMETLERİNDE PERSONEL YÖNETİMİ
Dönem: Spring 2016Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

HSGN 532 / PSİKİYATRİ HEMŞİRELİĞİ SEMİNERİ
Dönem: Spring 2016Kredi 0Saatler: 0:00:00-0:00:00

Öğrencinin bireysel gereksinimleri doğrultusunda, psikiyatri hemşireliğine ilişkin dünyada ve ülkemizdeki yeni gelişmeler ve uygulamalar ele alınır.

HSGN 536 / HEMŞİRELİKTE YÖNETİM SEMİNERİ
Dönem: Spring 2016Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Öğrencinin bireysel gereksinimleri doğrultusunda, hemşirelikte yönetime ilişkin dünyada ve ülkemizdeki yeni gelişmeler ve uygulamalar ele alınır.

HSGN 538 / HEMŞİRELİK HİZMETLERİNDE KALİTE VE DEĞİŞİM YÖNETİMİ
Dönem: Spring 2016Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste, kalite kavramının gelişimi, kalite yönetim süreci, kalite güvence sistemleri (ISO, JCHO, Akreditasyon Sistemi vb), katılımcı yönetim yaklaşımları, toplam kalite yönetimi (TKY) tanımı, önemi, temel ilkeler, TKY organizasyonunun yapısı, TKY süreci, kalite çemberleri, sağlık ve hemşirelik hizmetlerinde kalite yönetimi, eğitimde kalite yönetimi, değişimle ilgili kavramlar (güç, otorite, etkileme, yetki vb. ) değişim türleri, değişimi etkileyen faktörler, değişim gereksinimini saptama, değişim süreci, değişim ajanının rolü, değişim stratejileri, hemşirelik hizmetleri yönetiminde bir değişimin uygulanmasına yönelik bilgilerin kazandırılması amaçlanır.

HSGN 540 / HEMŞİRELİKLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER VE ROLLER
Dönem: Spring 2016Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste öğrenciye hemşirelik uygulamasını etkileyen yasalar ve yönetmelikler, personel yönetmelikleri (657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu, İş Kanunu, SSK Personel Yönetmeliği. Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO)?nün Hemşirelik Personeli ile ilgili Tavsiyeleri), sendikal örgütlenmeler, toplu sözleşmeler, Uluslararası Hemşireler Birliği (ICN)?ne göre hemşirelik personelinin rolleri, hemşirelik hizmetleri personelinin çağdaş iş tanımları, hemşirenin yönetsel rolü kapsamında yer alan fonksiyonları, yönetici hemşirede olması gereken beceriler, hemşirelik hizmetleri uygulama standartları (genel ve spesifik) konularında bilgilerin kazandırılması amaçlanır.

HSGN 542 / PSİKİYATRİK HASTALIKLARDA BAKIM
Dönem: Spring 2016Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Ruhsal hastalıkların epidemiyolojisi, semptomları ve etiyolojisi, psikiyatride kullanılan tedavi yöntemleri, ruhsal sorunu olan hastalarda hemşirelik bakım süreci.

HSGN 544 / HEMŞİRELİKTE YÖNETİM UYGULAMASI
Dönem: Spring 2016Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste, öğrencinin liderlik becerileri ile yönetim sürecinin veri toplama ve planlama, örgütleme, yöneltme ve kontrol aşamalarının alanda uygulanmasına ilişkin yönetim becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.

HSGN 547 / EPİDEMİYOLOJİ
Dönem: Spring 2016Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bu derste epidemiyolojinin temel ilkeleri, epidemiyolojik yöntemlerin kullanım alanları, veri toplamada kullanılan araçlar, bildirim ve sürveyans sistemleri, bulaşıcı hastalıklar epidemiyolojisi, epidemiyolojik ölçütler, epidemiyoloji saha araştırmaları, vaka kontrol araştırmaları, kesitsel araştırmalar, kohort araştırmaları, müdahale araştırmaları konuları tartışılır.