Bu ders kredisiz olup, disiplinlerarası tüm programlardan öğrencilerin katılımını sağlayarak öğrenciler arasındaki bilimsel etkileşimi artırmayı ve öğrencilerin sunum becerilerini geliştirmeyi hedefler. Yapılan çalışma ve araştırmaların, danışman öğretim üyesinin rehberliğiyle belirlenen teknikler çerçevesinde topluluk önünde sunumu ve soru cevap kısmından oluşan seminer dersi dönemsel olarak notlandırılır.
Kadın ve erkek üreme sistemlerininin anatomik yapıları ve bu yapıların mikroskopik özellikleri, embriyolojik gelişim süreçleri ve bu değişimlerin fonksiyonel önemleri. Ders pratik uygulamaları içermektedir.
Bir hücre kültürü laboratuvarının işleyişi, özellikleri, laboratuvarda dikkat edilmesi gerekenler, karşılaşılan sorunlar ve bunların çözümleri. Ders pratik uygulamaları içermektedir.
Yardımcı Üreme Tekniklerinin Tanımlanması ve bunların tıptaki uygulamaları.
Kendilerini yenileyip başka hücrelere dönüşebilme yetisine sahip kök hücrelerin genel özellikleri, laboratuvar ve klinik uygulamaları.
Üreme biyolojisi odaklı olarak insan sağlığı ve hastalıkları ile ilgili problemlerde istatistik biliminin uygulama yöntemleri. Çalışmanın yapısına göre uygun istatistik testlerinin kullanımı, verinin doğru interpretasyonu, sonuçların doğru ve etkin sunumu üreme biyolojinin önde gelen bilimsel dergilerinden örneklerle karşılaştırmalı olarak tartışılacaktır. Dersler laboratuvar çalışmalarıyla tamamlanacaktır
Eİnsandan elde edilen hücrelere (somatik hücreler, gametler, embriyolar) ve dokulara odaklanarak üreme biyolojisi ile ilgili etik konular ele alınacaktır. İnsan hücrelerinin (granuloza hücreleri, gametler, over-testis dokuları,..) elde edilmesi, bu hücrelerin eldesi için gerekli onam formlarının oluşturulması, daha sonra karşılaşılacak olası etik problemlerin önlenebilmesi için hastaya doğru yaklaşım ele alınacaktır. Fare üreme hücreleri ve özellikle embriyo kullanımı için gerekli etik kurallar üzerinde de durulacaktır. Üreme biyolojisi konusunda bilimsel olarak ön planda olan ülkelerin üreme biyolojisinde araştırma etiği ile ilgili rehberleri, kuralları ve düzenlemeleri de ülkemizdeki mevcut düzenlemelerle karşılaştırmalı olarak incelenecektir.
Bu ders kredisiz olup, disiplinlerarası tüm programlardan öğrencilerin katılımını sağlayarak öğrenciler arasındaki bilimsel etkileşimi artırmayı ve öğrencilerin sunum becerilerini geliştirmeyi hedefler. Yapılan çalışma ve araştırmaların, danışman öğretim üyesinin rehberliğiyle belirlenen teknikler çerçevesinde topluluk önünde sunumu ve soru cevap kısmından oluşan seminer dersi dönemsel olarak notlandırılır.
Yakın Çağ tarihinin 1848den itibaren belli başlı temaları ve olayları. Endüstrileşme, Amerikan sivil savaşı, gerçek "globalleşme"nin başlaması, batılılaşmanın yayılması, büyük güçler arasındaki rekabet, I. Dünya Savaşı, Amerikanlılaşmanın yayılması, komunizmin yükselişi, Rus devrimi, 1919 döneminin barış anlaşmaları, 1923 (Versay'dan Lozan'a) işlenecek konular arasındadır.
Avrupa, Yakın Doğu, Akdeniz, Avrasya ve Amerika kıtasının kültürel tarihine dair önemli konuları milattan sonra beşinci ve onbeşinci yüzyıllar arasındaki döneme yoğunlaşarak araştırmak. Bu tarihin, günümüz modern kültürünü ne şeklide etkilediğinin sorgulanması. Ortaçağ tarih, toplum, din ve sanatını anlamaya yönelik farklı kaynaklar ve methodlar sunulması; farklı kültürlerin birbirleri ile etkileşimlerinin ve bağlantılarının irdelenmesi. Bizans ve Ortaçağ Avrupası, Islam medeniyetlerinin doğuş ve yükselişi, ve onbeşinci yüzyıl öncesi Orta Amerika medeniyetlerinin ele alınması.
Avrupa, Yakın Doğu, Akdeniz, Avrasya ve Amerika kıtasının kültürel tarihine dair önemli konuları milattan sonra beşinci ve onbeşinci yüzyıllar arasındaki döneme yoğunlaşarak araştırmak. Bu tarihin, günümüz modern kültürünü ne şeklide etkilediğinin sorgulanması. Ortaçağ tarih, toplum, din ve sanatını anlamaya yönelik farklı kaynaklar ve methodlar sunulması; farklı kültürlerin birbirleri ile etkileşimlerinin ve bağlantılarının irdelenmesi. Bizans ve Ortaçağ Avrupası, Islam medeniyetlerinin doğuş ve yükselişi, ve onbeşinci yüzyıl öncesi Orta Amerika medeniyetlerinin ele alınması.
Modern ulus-devlet sisteminin sıradan insanları ne şekilde etkilediğinin araştırılması amacıyla onsekizinci ve erken yirmibirinci yüzyıl dünya tarihi üzerine yoğunlaşmak. Modern ulus-devlet sistemi, uluslararası siyasi sistemde değişen güç dengeleri ve bu sistemde yükselen ve düşen hakim devletler çerçevesi içerisinde incelenirken, sıradan insanların, halkın (kitlelerin) bu sistemden ne şekilde etkilendiklerini Latin Amerika?dan Avrupa?ya, Çin ve Uzak Doğu Asya?dan Afrika?ya uzanan, geniş bir coğrafyadan seçilmiş, karşılaştırmalı vaka çalışmaları ile değerlendirmek.
18. yüzyıldan 21. yüzyıl başına, ticaret, din değiştirme, fetih, göç, kolonizasyon ve savaş gibi karşılaşmaların ve de güç yapılarının insanların kendilerini ve `öteki?ni tanımlamalarına nasıl etki ettiği üzerinde durulması. Dünyanın farklı bölgelerinde bireylerin kimliklerini tasarlama ve deneyimleme süreçlerinde ulus, sınıf, ırk, etnisite ve cinsiyet faktörleri. Bu bağlamda, fotoğraflardan, günlüklere ve çizgi romanlara çeşitli birincil kaynakların kullanılması.
18. yüzyıldan 21. yüzyıl başına, ticaret, din değiştirme, fetih, göç, kolonizasyon ve savaş gibi karşılaşmaların ve de güç yapılarının insanların kendilerini ve `öteki?ni tanımlamalarına nasıl etki ettiği üzerinde durulması. Dünyanın farklı bölgelerinde bireylerin kimliklerini tasarlama ve deneyimleme süreçlerinde ulus, sınıf, ırk, etnisite ve cinsiyet faktörleri. Bu bağlamda, fotoğraflardan, günlüklere ve çizgi romanlara çeşitli birincil kaynakların kullanılması.
18. yüzyıldan 21. yüzyıl başına, ticaret, din değiştirme, fetih, göç, kolonizasyon ve savaş gibi karşılaşmaların ve de güç yapılarının insanların kendilerini ve `öteki?ni tanımlamalarına nasıl etki ettiği üzerinde durulması. Dünyanın farklı bölgelerinde bireylerin kimliklerini tasarlama ve deneyimleme süreçlerinde ulus, sınıf, ırk, etnisite ve cinsiyet faktörleri. Bu bağlamda, fotoğraflardan, günlüklere ve çizgi romanlara çeşitli birincil kaynakların kullanılması.
18. yüzyıldan 21. yüzyıl başına, ticaret, din değiştirme, fetih, göç, kolonizasyon ve savaş gibi karşılaşmaların ve de güç yapılarının insanların kendilerini ve `öteki?ni tanımlamalarına nasıl etki ettiği üzerinde durulması. Dünyanın farklı bölgelerinde bireylerin kimliklerini tasarlama ve deneyimleme süreçlerinde ulus, sınıf, ırk, etnisite ve cinsiyet faktörleri. Bu bağlamda, fotoğraflardan, günlüklere ve çizgi romanlara çeşitli birincil kaynakların kullanılması.
İnsanlar ve nesneler arasındaki ilişkileri ele alır. Objeleri, materyalleri ve artefaktleri geniş bir yelpazede inceler. Bu bağlamda arkeoloji, felsefe, materyalist ve bilişsel yaklaşımları, tüketim çalışmaları, fenomenoloji, sosyal konstrüktüvism ve aktör-ağ teorisi gibi farklı disiplinlerin perspektiflerinden yararlanır.
İnsanlar ve nesneler arasındaki ilişkileri ele alır. Objeleri, materyalleri ve artefaktleri geniş bir yelpazede inceler. Bu bağlamda arkeoloji, felsefe, materyalist ve bilişsel yaklaşımları, tüketim çalışmaları, fenomenoloji, sosyal konstrüktüvism ve aktör-ağ teorisi gibi farklı disiplinlerin perspektiflerinden yararlanır.
MÖ 3000 ile MS 7. yüzyıl arası Antik Mısır tarihine ve Arkeolojisi'ne giriş. Mısır'da günlük yaşamla birlikte Antik Mısır tanrılarının dünyasına ve ölümden sonraki hayata odaklanır. Politik, sosyo-ekonomik, ve dini gelişmelerin sonucunda şekillenen Antik Mısır Sanatı ve Mimarisi'ni incelemek. Antik Mısır'ı geniş Akdeniz havzasında konumlandırarak çağdaşı olan medeniyetlerle yaşadığı ilişkilere ve alışverişlere bakmak.
Bu ders İstanbul' un çok katmanlı tarihini, özellikle yapılardan oluşan çevreye odaklanarak inceleyecektir. Şehrin Bizans'ın imparatorluk başkentinden bir Osmanlı şehrine, Osmanlı'dan da geç Osmanlı ve Cumhuriyet dönemlerinde çağdaş bir kente dönüşümü, bu süreçte kentsel alandaki değişimler ve süreklilikler, siyasi, sosyal ve ekonomik tarihle ilişkilendirilmiş olarak kronolojik bir yaklaşımla ele alacaktır. Bu kronolojik yaklaşım içinde, surlar, saraylar, camiler, kiliseler, sinagoglar, mütevazi mahalleler, iş merkezleri ile tören ve eğlence alanlarını kapsayan genel bir bakış tematik bir biçimde sunulacaktır.
Antik dönem Mezopotamya, Mısır, Yunan, Hitit, Yahudilik ve Hıristiyanlığı içeren Akdeniz ve Yakın Doğu bölgelerindeki birçok dinsel geleneğe giriş. İnanç sistemlerinin zaman içerisinde nasıl geliştiğini anlamak için bu dinlerin tarihi ve kültürel bağlamları konusunda çalışmalar. Mitler, bu dinlerin geleneksel hikayeleri, dinsel inanış ve uygulamalar üzerine tartışmalar. Mitolojideki yaratılış miti, kahramanlık mitleri, ahret, kader gibi temalar üzerinden değişik bölgelerdeki mitlerin ve insanların ilahi güçlerle olan ilişkilerinin karşılaştırılması.
Batı felsefesinin başlangıç noktası olan “insan akıllı hayvandır” fikrinin irdelenmesi. Aklın nasıl bir yeti olduğunun ve bizi akıllı olmayan hayvanlardan ne bakımlardan ayırdığının araştırılması. Günlük hayatta sıkça rastladığımız zayıf iradelilik, hüsnü kuruntu, ve kendini kandırma gibi akıldışı durumların, doğası gereği akıllı olan bir canlının hayatında akıldışılığın nasıl mümkün olduğunun açıklaması.
Türk milliyetçiliğinin, Osmanlı İmparatorluğunun çöküş döneminden günümüze kadar olan değişimi ve var olan tanımlayıcı öğelerinin incelenmesi. Devlet ve toplumları yeni baştan şekillendiren bir ideoloji olarak milliyetçiliğin farklı akademisyenler tarafından nasıl ele alındığı ve nasıl tanımlandığının incelenmesi. İncelenen konular: Türk milliyetçiliğinin ideolojik konsolidasyonu, öteki, Türk milliyetçiliği ve din ilişkisi.
Bir argüman ile sadece bir cümle kümesi arasındaki farkın tanıtılması. Akıl yürütmenin iyi ve kötü örnekleri arasındaki ayrımın incelenmesi. Farklı türde akıl yürütme biçimleriarasındaki temel ayrımlar üzerine derinlikli bir çalışma.