ACWR 101 dersini temel alarak bilim ve teknoloji alanında daha ileri seviyede okuma, yazma, araştırma ve analiz becerileri geliştirmek
ACWR 101 dersini temel alarak bilim ve teknoloji alanında daha ileri seviyede okuma, yazma, araştırma ve analiz becerileri geliştirmek
ACWR 101 dersini temel alarak bilim ve teknoloji alanında daha ileri seviyede okuma, yazma, araştırma ve analiz becerileri geliştirmek
ACWR 101 dersini temel alarak bilim ve teknoloji alanında daha ileri seviyede okuma, yazma, araştırma ve analiz becerileri geliştirmek
ACWR 101 dersini temel alarak bilim ve teknoloji alanında daha ileri seviyede okuma, yazma, araştırma ve analiz becerileri geliştirmek
ACWR 101 dersini temel alarak hukuk alanında daha ileri seviyede okuma, yazma, araştırma ve analiz becerileri geliştirmek.
ACWR 101 dersini temel alarak hukuk alanında daha ileri seviyede okuma, yazma, araştırma ve analiz becerileri geliştirmek.
ACWR 101 dersini temel alarak hukuk alanında daha ileri seviyede okuma, yazma, araştırma ve analiz becerileri geliştirmek.
Öğrencinin Arapça okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini ilerletmeye odaklanılması. Arapça orjinal metinlerin (edebi eserlerden, gazete makalelerinden parçalar) okunup tartışılması, video ve film izleme yoluyla öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesi.
Arkeoloji bilimine giriş. Arkeoloji disiplininin doğuşu ve tarihsel evrimi, kullanılan keşif ve araştırma yöntemleri, eski uygarlıkların anlaşılmasında büyük rol oynayan önemli kazılar ve keşifler.
Avrupa'da, Antik Yakın Doğu, Klasik Yunan ve Roma Medeniyetleri, Bizans İmparatorluğu, Romanesk, Gotik ve Rönesans dönemleri sanat ve mimarisi. Sanatın politik sembolleri, koruma doğası; sanatın ve mimarinin geçmişi araştırmadaki etkileri.
Klasik ve çağdaş desende atölye uygulaması. Görmeyi ve eskiz yapmayı öğrenmek. Işık yanılsaması, derinlik ve dokunun kağıda aktarılması. Kompozisyon, anlatım ve soyutlama becerilerinin geliştirilmesi. Farklı malzemelerin tecrübe edilmesi.
Teorik ve uygulamalı olarak müzecilik çalışmalarına giriş. Müzelerin ortaya çıkışı, tarihsel evrimleri, müzenin değişen rolleri ve amaçları, koleksiyon yönetimi, sergi tasarımı, yorumlama ve iletişim, konservasyon konuları, kamu erişimi ve toplum katılımı.
Bu derste erken Hıristiyanlık ve Bizans Sanatı?nın çeşitli anıtlarının, kronolojik ve kapsamlı bir incelemesi olacaktır. Hıristiyan sanatının var olan en erken örnekleri, Roma kentinin mimarisi, Geç Roma mparatorluğu?nun doğu eyaletleri ve Konstantinople ve Balkanlardaki sanat ve mimari dersin temel konuları arasındadır. Geç Antik Dönem?de Hıristiyan sanatının ve kültürünün oluşumu, Bizans toplumundaki dini imgelerin teolojik ve işlevsel yönleri, Bizans kilise mimarisinin gelişimi ve komşu kültürlere etkisi.
Kültür kuruluşları ve Sivil Toplum Kuruluşları için yönetim tekniklerine giriş. Proje yönetimi, bütçe hazırlama, muhasebe, ilgili yasalar ve vergiler, sponsor ilişkileri, halkla ilişkiler, reklam vs.
Bu ders arkeolojik alanın tasarımı ve uyarlanmasında kullanılan kuramsal yaklaşım ve veri analizini kapsar. Arkeologların, insanın kültür gelişimini anlatabilmek için geçmişe ait materyal kayıtlarını hangi ilkeler ışığında kullandıklarına odaklanır. Dersin araştırdığı diğer soru başlıkları: Arkeoloji nedir? Amaci nedir? Arkeologların çoğunlukla onayladıkları bir arkeolojik teori tutarlı bir bütüne sahip midir? Geçmişin yorumlanması ve anlamlandırılmasında en üretken kuramsal yaklaşımlar nelerdir? Günümüz arkeolojisinin sorunları ve arkeolojisinin amacı ve konularının zaman içerisinde uğradığı değişimler. Arkeoloji?nin diğer insani ve doğa bilimleriyle olan ilişkisi.
Yüzyıllar içinde Osmanlı resim sanatına bakış, Osmanlı saraylarında minyatür, kitap ve albüm resmi yapımı, Batı ve Doğu görsel geleneklerinin birleşimiyle özgün bir üslubunun oluşumu. 17. yüzyıldan sonra Batı dünyası ve sanatı ile etkileşimin sonucunda Osmanlı resmindeki üslup değişikliği, duvar ve tuval resmi gibi yeni tekniklerin benimsenmesi ve 20. yüzyıl sanat akımlarına varış.
Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.
Veri girişi, yönetimi, işleme ve görüntülüme amacıyla Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) yazılımlarının kullanılması konusunda teknik eğitim. CBS’nin uygulandığı teorik ve pratik çerçeveler. CBS içerisindeki analiz araçlarının arkeoloji, tarih, sanat tarihi, sosyoloji ve göç araştırmaları gibi sosyal ve beşeri bilimlerde jeo-uzamsal önem taşıyan araştırma konularında kullanılması.
Bu ders, Osmanlı sanatı ve mimarisine genel bir yaklaşımla yapılan bir giriş niteliğindedir. Erken Osmanlı döneminden Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşuna ve hatta çağdaş Türk sanatına kadar olan zaman dilimi incelenecektir.
Arkeolojik yöntem ve kuramlar Anadolu Arkeolojisi?nin prensiplerine ve uygulamalarına doğrultusunda işlenecektir. Yüzey araştırması ve kazı yöntemleri, bağlantılı kayıt teknikleri, aletlerle yapılan analizler ve farklı türdeki maddi kalıntıların yorumlanması, sunumu ve arkeolojik sonuçların yayını.
Yüzyıllar içinde Osmanlı resim sanatına bakış, Osmanlı saraylarında minyatür, kitap ve albüm resmi yapımı, Batı ve Doğu görsel geleneklerinin birleşimiyle özgün bir üslubunun oluşumu. 17. yüzyıldan sonra Batı dünyası ve sanatı ile etkileşimin sonucunda Osmanlı resmindeki üslup değişikliği, duvar ve tuval resmi gibi yeni tekniklerin benimsenmesi ve 20. yüzyıl sanat akımlarına varış.
Öğrenciler ilgi alanlarına göre onlara pratik tecrübe ve eğitim sağlayacak bir projeye katılmalı ya da ilgili bir kurumda stajlarını tamamlamalıdırlar. Staj olanakları arasında bir müzede, kültürel miras kurumu ya da arkeolojik kazıda çalışmak vardır. Staj danışmanları ve stajın yapıldığı yer tarafından onaylanmış olmalıdır.