MAVA 303 / REKLAM VE TANITIM
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 8:30:00-9:45:00Ön Koşullar: MKTG. 201 or consent of the instructor

Reklam ve Tanıtım, Reklam planlanması ve değerlendirilmesi ile diğer tip tanıtım stratejilerine ve uygulamalarına odaklanır. Bütünleşik pazarlama iletişimleri, stratejik planlama, yaratıcı özet, tüketici davranışı ve iletişim süreciyle ilgili bakış açıları, yaratıcı strateji, medya planlaması ve etkililiğinin ölçülmesi incelenen konular arasındadır.

MAVA 305 / FİLM KURAMI
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 11:30:00-12:45:00

Sinema ve filme ilişkin teori ve kavramlar; film ve sinemanın dilini oluşturan (yani, ses, düzeltme, sahne düzenlemesi, sinematografi ve anlatı) formel özellikler; ve film yapımcılığı tarihi. Farklı yaklaşımların kültürel, siyasi ve sosyal bağlamlarının analizi. Film teorileri (yazar vb.), endüstrinin ekonomi politiği ve izlenen filmlerin üretim koşulları ile ilgili çalışmalar.

MAVA 311 / FİLM VE VİDEO ÜRETİMİ
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: WEDSaatler: 14:30:00-17:15:00Ön Koşullar: MAVA.208

Sinematik dilin estetiğine ve yapısına, kinesikleri ve hareketli imajların deneyim ve algılarına vurgu yaparak zaman eksenli görsel medyanın temel kavramlarına giriş. Ses kayıt ekipmanları ve kamera kullanımı.

MAVA 316 / HALKLA İLİŞKİLER
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 10:00:00-11:15:00

Halkla ilişkilerin temel prensipleri. Halkla ilişkilerde planlama, strateji ve taktik geliştirme. Kamu ve medya ile ilişkilerin yönetimi; itibar yaratma, kriz yönetimi, sponsorluk, lobicilik gibi faaliyetlerin farklı boyutları ve süreçleri. Haber bülteni, konuşma v.b. hazırlanması ile ilgili uygulamalı çalışmalar.

MAVA 324 / SİNEMATOGRAFİ VE KURGU
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: WEDSaatler: 10:00:00-12:45:00Ön Koşullar: MAVA. 311 and MAVA. 213 and MAVA 200 or consent of the instructor

Kamera kullanımı, ışık, ekiple çalışma, kompozisyon, ses ve görüntünün kurgulanması. Doğrusal olmayan kurgu, dijital efektler ve hareketli grafikler üzerine ileri seviye uygulamalı çalışmalar.

MAVA 325 / MARKA KİMLİK TASARIM
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: MONSaatler: 13:00:00-15:45:00Ön Koşullar: MAVA. 207

Markalaşma ve görsel kimlik tasarımı kavramlarının, marka kimliği tasarım ürünlerini yaratma teori ve pratiğini de kapsayacak şekilde araştırılması ve uygulanması. Bir markanın, logo tasarımı, görsel kimlik unsurları, satış malzemeleri, reklam ve marka iletişimi, basılı ve dijital platformların yanı sıra animasyonlardan oluşan tüm görsel unsurlarının geliştirilmesi.

MAVA 326 / BELGESEL VE KURGUSAL OLMAYAN FİLM
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: TUESSaatler: 13:00:00-15:45:00Ön Koşullar: MAVA. 208 or MAVA 200 or consent of the instructor

Filmciliğin ilk zamanlarından günümüze belgesel filmlerin tarihçesinin, belgesel film üretim sürecinin ve belgesel filmciliğindeki etik sorunların incelenmesi. Dönem sonunda ekip halinde yapılacak uygulamalı belgesel projesi çalışması.

MAVA 328 / GÖRSEL UNSUR OLARAK TİPOGRAFİ
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: THURSSaatler: 13:00:00-15:45:00Ön Koşullar: MAVA. 104 or consent of the instructor

Görsel unsur olarak tipografinin farklı yönlerini, ‘boyutsal tipografi’, ‘deneysel alfabe’, ‘tipografik yerleştirme’ gibi tipografi sanatının deneysel biçimleri üzerinden, geniş kavramsal yaklaşımları kapsayarak keşfetmek. Tipografiyi tasarımın birincil unsuru olarak konumlandırmak.

MAVA 332 / SENARYO YAZARLIĞI
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: TUESSaatler: 13:00:00-15:45:00Ön Koşullar: MAVA. 206 or consent of the instructor

Uzun metrajlı film, kısa film, televizyon programları için senaryo yazım pratiğinin geliştirilmesi için uygulamalı çalışmalar. Film tekliflerinin, tretmanlarının, özetlerinin ve senaryolarının yazımı üzerine atölye çalışmaları.

MAVA 335 / AVRUPA SİNEMASI
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 10:00:00-11:15:00

1960'tan günümüze Avrupa sineması. Avrupa ve Amerikan Filmler ve Ulusal Sinemalar arasındaki stil ve bağlam farklılıkları. İngiliz Sosyal Gerçeklik akımı ve Fellini, Bergman, Bertolucci veAntonioni?nin Avrupa Rönesans filmleri; filmler aracılığı ile Avrupalılık kimliği.

MAVA 352 / MAVADAN SEÇİLMİŞ KONULAR
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: THURSSaatler: 13:00:00-15:45:00

MAVA 412 / Video Oyun Çalışmaları
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: WEDSaatler: 13:00:00-15:45:00

Dijital oyun çalışmalarını ele alır ve bir mecra olarak video oyunun ortaya çıkışını tarihsel olarak inceler. Oyun çalışmalarını teorik olarak araştırır, özellikle şu konulara odaklanır: video oyun teorisi, ekonomi politik ve mekan, video oyun emeği, ırk, toplumsal cinsiyet, cinsellik, tasarım ve yazılım, küreselleşme, pedagoji, direniş, estetik ve araştırma metodları.

MAVA 416 / Çocuk Kitapları
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: THURSSaatler: 14:30:00-17:15:00

Resimli çocuk kitabı tasarım ve araştırmasına giriş. Çocuk kitapları ve etkileşimli elektronik hikaye kitaplarının eğitsel, kültürel, sosyal ve ekonomik etkilerinin değerlendirilmesi. Dil gelişimiyle ilişkili projelerin incelenmesi. Resimli kitapların işleyişinin anlaşılması. Çok dilli, çok kültürlü, deneysel, yaratıcı ve postmodern kitapların analiz edilmesi.

MAVA 418 / MEDYA PLANLAMASI
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 13:00:00-14:15:00

Stratejik medya planlamasının pazarlama iletişimi ve reklam kampanyalarında oynadığı rolün çalışılması. İzleyici araştırmaları ve tanıtım için kullanılacak mecraların değerlendirilmesi, seçimi ve planlanması ile ilgili süreçler. Ayrıca, medya planlama sürecinde alınan kararlar ve ortaya çıkabilecek sorunların uygulamalı olarak incelenmesi.

MAVA 441 / İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 8:30:00-9:45:00Ön Koşullar: PSYC. 100 or consent of the instructor

İnsan kaynakları yönetiminin stratejik önemi ele alınacak, iş analizi ve tasarımı, eleman cezp etme ve seçme süreci, performans yönetimi, kariyer planlama, ücret ve ödül yönetimi gibi temel insan kaynakları konularında uygulamalı tartışmalar yer alacaktır.

MAVA 443 / İLETİŞİM KAMPANYALARI
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: THURSSaatler: 10:00:00-12:45:00

İletişim kampanyalarının mesaj, izleyici kitlesi ve değerlendirme bağlamında teorik ve uygulamalı olarak gözden geçirilmesi. Birkaç çeşit kampanyanın planlama ve değerlendirme ilkeleri. Kampanya amaçları, stratejileri ve yaratıcı taktikler; tasarım araştırması ve uygulama, kitle bölünmesi. Kampanyalara ilişkin veri kaynaklarının analizi.

MAVA 444 / MEDYA VE GÖRSEL SANATLAR PROJESİ
Dönem: Spring 2019Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Medya ve görsel sanatlar proje üretim döngüsünde kavramsallaştırılma, planlanma ve uygulanmaya yoğunlaşarak, öğrencilerin seçtikleri bir ortamda (e.g. televizyon, video, belgesel, web, animasyon, video oyun, reklam) proje hazırlaması. Bu projenin çıktısının (e.g. video, sanat eseri, interaktif iş, enstalasyon, performans, script) teslimi ve sunumu.

MAVA 444 / MEDYA VE GÖRSEL SANATLAR PROJESİ
Dönem: Spring 2019Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Medya ve görsel sanatlar proje üretim döngüsünde kavramsallaştırılma, planlanma ve uygulanmaya yoğunlaşarak, öğrencilerin seçtikleri bir ortamda (e.g. televizyon, video, belgesel, web, animasyon, video oyun, reklam) proje hazırlaması. Bu projenin çıktısının (e.g. video, sanat eseri, interaktif iş, enstalasyon, performans, script) teslimi ve sunumu.

MAVA 444 / MEDYA VE GÖRSEL SANATLAR PROJESİ
Dönem: Spring 2019Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Medya ve görsel sanatlar proje üretim döngüsünde kavramsallaştırılma, planlanma ve uygulanmaya yoğunlaşarak, öğrencilerin seçtikleri bir ortamda (e.g. televizyon, video, belgesel, web, animasyon, video oyun, reklam) proje hazırlaması. Bu projenin çıktısının (e.g. video, sanat eseri, interaktif iş, enstalasyon, performans, script) teslimi ve sunumu.

MAVA 446 / MEZUNİYET PROJESİ
Dönem: Spring 2019Kredi 4Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bitirme projesi dersinin temel amacı, öğrencinin mezuniyet öncesinde medya ve görsel sanatlar alanında kendi projesini seçme, başlatma, yönetme ve geliştirme becerilerini ölçmektir. Bu derde, öğrenciler medya ve görsel sanatlar alanında güncel konuların bütüncül süreçlerini tatbik eder. Kavram oluşturma, planlama ve üretim gibi geliştirme süreçlerini, her öğrenci kendi seçeceği medya (örn: televizyon, video, belgesel, internet, etkileşimli arayüz, animasyon, oyun, reklam, görsel sanatlar, sosyal medya, kurumsal kimlik) üzerinden inceler, süreçlerini belgeler, kayıt altına alır, tasarım ve fikirlerini sunar ve projeyi çalışır halde veya kavramsal prototip seviyesinde gerçekleştirir. Medya tercihine göre, danışman tarafından rapor yazmak üzere yönlendirilebilirler.

MAVA 446 / MEZUNİYET PROJESİ
Dönem: Spring 2019Kredi 4Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bitirme projesi dersinin temel amacı, öğrencinin mezuniyet öncesinde medya ve görsel sanatlar alanında kendi projesini seçme, başlatma, yönetme ve geliştirme becerilerini ölçmektir. Bu derde, öğrenciler medya ve görsel sanatlar alanında güncel konuların bütüncül süreçlerini tatbik eder. Kavram oluşturma, planlama ve üretim gibi geliştirme süreçlerini, her öğrenci kendi seçeceği medya (örn: televizyon, video, belgesel, internet, etkileşimli arayüz, animasyon, oyun, reklam, görsel sanatlar, sosyal medya, kurumsal kimlik) üzerinden inceler, süreçlerini belgeler, kayıt altına alır, tasarım ve fikirlerini sunar ve projeyi çalışır halde veya kavramsal prototip seviyesinde gerçekleştirir. Medya tercihine göre, danışman tarafından rapor yazmak üzere yönlendirilebilirler.

MAVA 446 / MEZUNİYET PROJESİ
Dönem: Spring 2019Kredi 4Saatler: 0:00:00-0:00:00

Bitirme projesi dersinin temel amacı, öğrencinin mezuniyet öncesinde medya ve görsel sanatlar alanında kendi projesini seçme, başlatma, yönetme ve geliştirme becerilerini ölçmektir. Bu derde, öğrenciler medya ve görsel sanatlar alanında güncel konuların bütüncül süreçlerini tatbik eder. Kavram oluşturma, planlama ve üretim gibi geliştirme süreçlerini, her öğrenci kendi seçeceği medya (örn: televizyon, video, belgesel, internet, etkileşimli arayüz, animasyon, oyun, reklam, görsel sanatlar, sosyal medya, kurumsal kimlik) üzerinden inceler, süreçlerini belgeler, kayıt altına alır, tasarım ve fikirlerini sunar ve projeyi çalışır halde veya kavramsal prototip seviyesinde gerçekleştirir. Medya tercihine göre, danışman tarafından rapor yazmak üzere yönlendirilebilirler.

MAVA 450 / ÖRGÜTSEL DAVRANIŞA GİR
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: FRISaatler: 10:00:00-12:45:00

ÖRGÜTSEL DAVRANIŞA GİR

MAVA 451 / 
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: WEDSaatler: 10:00:00-12:45:00