MIND 600 / PSİKİYATRİ
Dönem: Spring 2019Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Intörnler erişkin ve çocuk psikopatolojisi konusundaki bilgilerini sağlamlaştırırken, psikiyatrik hastalarla birebir çalışarak deneyimlerini artırırlar. Hastaların iç dünyalarını daha iyi okumayı keşfeder, iletişim becerileri kazanır, hasta ve hasta yakınlarına karşı profesyonel aynı zamanda anlayışlı bir duruşa sahip olmayı öğrenirler. Intörnler, psikiyatrik görüşme, biyopsikososyal formülasyon ve tedavi planı oluşturma konusunda deneyim kazanırlar. Intörnlüğün yarı zamanı yatan hasta servisinde, diğer yarısı ise poliklinik ve konsültasyon liyazon servisinde tamamlanır. Böylece intörnler farklı psikopatolojiler, farklı ağırlıktaki psikiyatrik etkilenmelerle çalışıp; psikofarmakoloji, çeşitli yönelimli psikoterapiler, elektrokonvülsif terapi, özel eğitim, grup, aile ve diğer destek tedavileri konusunda bilgi ve deneyim edinirler. (4 hafta; zorunlu gece ve hafta sonu nöbetleri vardır)

MIND 600 / PSİKİYATRİ
Dönem: Spring 2019Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Intörnler erişkin ve çocuk psikopatolojisi konusundaki bilgilerini sağlamlaştırırken, psikiyatrik hastalarla birebir çalışarak deneyimlerini artırırlar. Hastaların iç dünyalarını daha iyi okumayı keşfeder, iletişim becerileri kazanır, hasta ve hasta yakınlarına karşı profesyonel aynı zamanda anlayışlı bir duruşa sahip olmayı öğrenirler. Intörnler, psikiyatrik görüşme, biyopsikososyal formülasyon ve tedavi planı oluşturma konusunda deneyim kazanırlar. Intörnlüğün yarı zamanı yatan hasta servisinde, diğer yarısı ise poliklinik ve konsültasyon liyazon servisinde tamamlanır. Böylece intörnler farklı psikopatolojiler, farklı ağırlıktaki psikiyatrik etkilenmelerle çalışıp; psikofarmakoloji, çeşitli yönelimli psikoterapiler, elektrokonvülsif terapi, özel eğitim, grup, aile ve diğer destek tedavileri konusunda bilgi ve deneyim edinirler. (4 hafta; zorunlu gece ve hafta sonu nöbetleri vardır)

MIND 600 / PSİKİYATRİ
Dönem: Spring 2019Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Intörnler erişkin ve çocuk psikopatolojisi konusundaki bilgilerini sağlamlaştırırken, psikiyatrik hastalarla birebir çalışarak deneyimlerini artırırlar. Hastaların iç dünyalarını daha iyi okumayı keşfeder, iletişim becerileri kazanır, hasta ve hasta yakınlarına karşı profesyonel aynı zamanda anlayışlı bir duruşa sahip olmayı öğrenirler. Intörnler, psikiyatrik görüşme, biyopsikososyal formülasyon ve tedavi planı oluşturma konusunda deneyim kazanırlar. Intörnlüğün yarı zamanı yatan hasta servisinde, diğer yarısı ise poliklinik ve konsültasyon liyazon servisinde tamamlanır. Böylece intörnler farklı psikopatolojiler, farklı ağırlıktaki psikiyatrik etkilenmelerle çalışıp; psikofarmakoloji, çeşitli yönelimli psikoterapiler, elektrokonvülsif terapi, özel eğitim, grup, aile ve diğer destek tedavileri konusunda bilgi ve deneyim edinirler. (4 hafta; zorunlu gece ve hafta sonu nöbetleri vardır)

MKTG 201 / PAZARLAMA YÖNETİMİ
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 14:30:00-15:45:00Ön Koşullar: CPAP 100 OR CPAP 150 OR CPAP 101 OR DOS 171

Dersin amacı pazarlamanın temellerini ve pazarlama çevresini anlamaktır. Pazarlama stratejileri, dilimlendirme, hedefleme, konumlandırma, bireysel ve örgütsel tüketici davranışı ve pazarlama bilgi yönetimi gibi konuları içermektedir. Pazar karmasının planlanması: Ürün, Fiyatlandırma, Yer/Dağıtım, tutundurma/iletişim stratejilerinin oluşturulmasını içermektedir.

MKTG 201 / PAZARLAMA YÖNETİMİ
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 13:00:00-14:15:00Ön Koşullar: CPAP 100 OR CPAP 150 OR CPAP 101 OR DOS 171

Dersin amacı pazarlamanın temellerini ve pazarlama çevresini anlamaktır. Pazarlama stratejileri, dilimlendirme, hedefleme, konumlandırma, bireysel ve örgütsel tüketici davranışı ve pazarlama bilgi yönetimi gibi konuları içermektedir. Pazar karmasının planlanması: Ürün, Fiyatlandırma, Yer/Dağıtım, tutundurma/iletişim stratejilerinin oluşturulmasını içermektedir.

MKTG 201 / PAZARLAMA YÖNETİMİ
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 14:30:00-15:45:00Ön Koşullar: CPAP 100 OR CPAP 150 OR CPAP 101 OR DOS 171

Dersin amacı pazarlamanın temellerini ve pazarlama çevresini anlamaktır. Pazarlama stratejileri, dilimlendirme, hedefleme, konumlandırma, bireysel ve örgütsel tüketici davranışı ve pazarlama bilgi yönetimi gibi konuları içermektedir. Pazar karmasının planlanması: Ürün, Fiyatlandırma, Yer/Dağıtım, tutundurma/iletişim stratejilerinin oluşturulmasını içermektedir.

MKTG 201 / PAZARLAMA YÖNETİMİ
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 16:00:00-17:15:00Ön Koşullar: CPAP 100 OR CPAP 150 OR CPAP 101 OR DOS 171

Dersin amacı pazarlamanın temellerini ve pazarlama çevresini anlamaktır. Pazarlama stratejileri, dilimlendirme, hedefleme, konumlandırma, bireysel ve örgütsel tüketici davranışı ve pazarlama bilgi yönetimi gibi konuları içermektedir. Pazar karmasının planlanması: Ürün, Fiyatlandırma, Yer/Dağıtım, tutundurma/iletişim stratejilerinin oluşturulmasını içermektedir.

MKTG 201 / PAZARLAMA YÖNETİMİ
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 14:30:00-15:45:00Ön Koşullar: CPAP 100 OR CPAP 150 OR CPAP 101 OR DOS 171

Dersin amacı pazarlamanın temellerini ve pazarlama çevresini anlamaktır. Pazarlama stratejileri, dilimlendirme, hedefleme, konumlandırma, bireysel ve örgütsel tüketici davranışı ve pazarlama bilgi yönetimi gibi konuları içermektedir. Pazar karmasının planlanması: Ürün, Fiyatlandırma, Yer/Dağıtım, tutundurma/iletişim stratejilerinin oluşturulmasını içermektedir.

MKTG 301 / PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 10:00:00-11:15:00Ön Koşullar: MKTG. 201 and MATH. 201 or ENGR.201 or ENGR.200 or MATH.211

Pazarlama araştırmasının firmadaki ve araştırma sürecindeki rolü uygulamalı proje bazında ele alınmaktadır. Bu doğrultuda, araştırma probleminin oluşturulmasını, araştırmanın tasarımını, veri toplama metodunun belirlenmesini, örneklemeyle ilgili konuları, verilerin toplanmasını ve analizini içeren araştırma sürecinin derinlemesine incelenmesini ve uygulamasını içermektedir.

MKTG 303 / REKLAM VE TANITIM
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 10:00:00-11:15:00Ön Koşullar: MKTG. 201

Reklam ve Tanıtım, Reklam planlanması ve değerlendirilmesi ile diğer tip tanıtım stratejilerine ve uygulamalarına odaklanır. Bütünleşik pazarlama iletişimleri, stratejik planlama, yaratıcı özet, tüketici davranışı ve iletişim süreciyle ilgili bakış açıları, yaratıcı strateji, medya planlaması ve etkililiğinin ölçülmesi incelenen konular arasındadır.

MKTG 303 / REKLAM VE TANITIM
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 8:30:00-9:45:00Ön Koşullar: MKTG. 201

Reklam ve Tanıtım, Reklam planlanması ve değerlendirilmesi ile diğer tip tanıtım stratejilerine ve uygulamalarına odaklanır. Bütünleşik pazarlama iletişimleri, stratejik planlama, yaratıcı özet, tüketici davranışı ve iletişim süreciyle ilgili bakış açıları, yaratıcı strateji, medya planlaması ve etkililiğinin ölçülmesi incelenen konular arasındadır.

MKTG 401 / GLOBAL PAZARLAMA
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 14:30:00-15:45:00Ön Koşullar: MKTG. 201

Global pazarlama fırsatları ve zorlukları; ithalat/ihracat işlemleri; yeni pazarların bulunması ve seçilmesi ve bu yeni pazarlarda kullanılacak pazarlama karması; global pazarlarda küçük ve orta ölçekli firmalarin ve büyük çok uluslu şirketlerin stratejileri.

MKTG 401 / GLOBAL PAZARLAMA
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 11:30:00-12:45:00Ön Koşullar: MKTG. 201

Global pazarlama fırsatları ve zorlukları; ithalat/ihracat işlemleri; yeni pazarların bulunması ve seçilmesi ve bu yeni pazarlarda kullanılacak pazarlama karması; global pazarlarda küçük ve orta ölçekli firmalarin ve büyük çok uluslu şirketlerin stratejileri.

MKTG 402 / PAZARLAMA STRATEJİSİ
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 10:00:00-11:15:00Ön Koşullar: MKTG. 201

Stratejik pazarlama planlaması araçlarının pazarlama problemlerinin analizinde uygulanmasını firma, tüketici ve rakabet bakış açısıyla bütünsel ve dinamik bir çerçevede ele alır. Yeni pazarlara giriş ve yeni markaların oluşturulmasındaki stratejilerin yanı sıra mevcut marka sermayesinin korunması ve genişletilmesi ile ilgili stratejileri derinlemesine inceler.

MKTG 402 / PAZARLAMA STRATEJİSİ
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 8:30:00-9:45:00Ön Koşullar: MKTG. 201

Stratejik pazarlama planlaması araçlarının pazarlama problemlerinin analizinde uygulanmasını firma, tüketici ve rakabet bakış açısıyla bütünsel ve dinamik bir çerçevede ele alır. Yeni pazarlara giriş ve yeni markaların oluşturulmasındaki stratejilerin yanı sıra mevcut marka sermayesinin korunması ve genişletilmesi ile ilgili stratejileri derinlemesine inceler.

MKTG 451 / PAZARLAMADAN SEÇİLMİŞ KONULAR
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 10:00:00-11:15:00Ön Koşullar: MKTG. 201 or consent of the instructor

Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.

MKTG 551 / PAZARLAMADAN SEÇİLMİŞ KONULAR
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 10:00:00-11:15:00

Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.

MKTG 551 / PAZARLAMADAN SEÇİLMİŞ KONULAR
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: FRI*Saatler: 9:00:00-13:00:00

Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.

MKTG 650 / PAZARLAMADAN SEÇİLMİŞ KONULAR
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: TUESSaatler: 9:30:00-12:45:00

Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.

MKTG 902 / PAZARLAMA YÖNETİMİ II
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: SAT*Saatler: 9:00:00-18:00:00

Etkin pazarlama stratejilerinin tasarlanması ve uzun vadeli karlılık için marka değeri yönetimi. Değer önerisi oluşturulması ve müşteri deneyimi yönetimi. Pazarlar arasında ve zaman içinde ürün ve marka portföy yönetimi. Dijital kanallar yoluyla iletişim ve müşteri deneyimi. Baş pazarlama yöneticilerinin karşılaştığı zorluklar.

MSKL 503 / KAS-İSKELET SİSTEMİ HASTALIKLARI
Dönem: Spring 2019Kredi 4Saatler: 0:00:00-0:00:00

Kas ve iskelet sistemi hastalıklarına multidisipliner yaklaşım. Bu blokta öğrenciler acil servisler, poliklinikler, ameliyathaneler ve yataklı servislerde Ortopedi, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon, Romatoloji, El Cerrahisi, Omurga, Radyoloji ve ve Algoloji bölümlerinde teorik ve uygulamalı eğitim alacaklar. Programda klinik bilimlere destek olacak temel bilim konuları; dersler, seminerler, paneller, klinik sunumlar, laboratuvar bulgularının incelenmesi, patolojik bulgular ve radyodiagnostik çalışmaların yorumlanması ve ilgili konular yer alacak. Ana başlıklar içinde kas-iskelet sistemi travmaları, dejeneratif ve metabolik hastalıklar, kas-iskelet sisteminin gelişimsel anomalileri, spor tıbbı, kemik ve eklemlerin enfeksiyonları, kemik, kıkırdak ve yumuşak doku tümörleri, romatolojik hastalıklar ve kas-kemik hastalıklarında ağrı yönetimi bulunacak.

MUSC 202 / DÜNYA MÜZİK KÜLTÜRLERİ
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: THURSSaatler: 14:30:00-17:15:00

Afrika, Asya, Avrupa ve Amerika'nın halk ve geleneksel müziği;müziğin yapısını bir ses kavramı olarak anlaşılmasına etnomüzikolojik yaklaşım; müziğin kendi kültürel ortamında nasıl işlediğine ilişkin görüşler. Müziğin sosyal organizasyonu, müzik repertuarları, müziğin materyal kültürü, kültürel ilişki ve müzikal değişim.

MUSC 356 / MÜZİKTEN SEÇİLMİŞ KONULAR
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 8:30:00-9:45:00

NEUR 505 / TRANSLASYONEL NÖROBİLİM
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: THURSSaatler: 9:00:00-12:00:00

Bu ders nörobilim alanında özellikle hastalıklara neden olan fizyolojik ve patolojik süreçlerin öğrenciye tanıtılması amacını güder. Dersin ilk bölümünde kalsiyum sitotoksisitesi, serbest oksijen radikalleri ve oluşturdukları hasarlar, hücre ölümü ve nörodejenerasyona neden olan protein birikim bozuklukları, apoptoz, nekroz gibi temel fizyolojik mekanizmalar detaylı olarak tartışılır. Öğrencilere bu konu ile ilgili birer sunum yaptırılır. İkinci bölümde ise migren, epilepsy, anksiyete bozukluğu, psikotik bozukluklar, beyin travması, ödemi ve subaraknoid kanama gibi nöro-psikiyatrik hastalıkların temel mekanizmaları ve nörofizyopatolojisi detaylı tartışılır. Final sınavı öncesinde öğrenciler hastalık mekanizması ile ilgili bir makalenin sunumunu yapar.