Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.
Bu ders etnisite ve ulus-millet ve milliyetçilik kavramlarının tanımlarını ve aralarındaki ilişkiyi incelemektedir. Etnisitenin birbiriyle rekabet halindeki tanımları ve milliyetçiliğin doğuşuna ilişkin farklı kuramlar eleştirel bir açıdan değerlendirilmektedir. Etnisite ve milliyetçilik konularındaki klasik çalışmaların yanısıra, dersin içeriği bu alandaki en yeni ve çığır açıcı çalışmalarla güncellenmektedir.
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında kullanılan çeşitli nicel yöntemlerin kapsamlı incelenmesi. Araştırma ve yayın etiği, panel veri, anket, kısımlar-arası ve süre analizi gibi geniş veri tabanlarının analizi için belirtilen yöntemlerin kullanılmasına yönelik modelleme teknikleri. Basit Doğrusal Regresyon Analizi, hata tanımlamaları ve doğrusallık ve değişen varyans sorunlarını düzeltmeye çalışan genellenmiş doğrusal model gibi değiştirilmiş modeller, logit, probit, ve sırasal ve çok değişkenli logiti içeren sınırlı ve kategorik değişken modelleri, sayılan bağımlı değişken modelleri ve Poisson ve negatif binom dağılımı, süre ve risk analizi gibi vaka-tarihi modellemesi ve seçim modelleri.
Karşılaştırmalı metodu uygulamaya odaklanarak, karşılaştırmalı siyaset alanındaki başlıca kuramları ve soruları inceler.
Türk işaret dilinde (TİD) ilgi alanlarına ve ihtiyaçlara ilişkin basit sözcükler, soru ve ifadeleri işaret dilinde aktarma ve karşı tarafı anlama; günlük konuşmalar, metinlerdeki bilgi, duygu ve düşünceleri, sözel dil ile TİD’e çevirme, bir olayın nerede ve nasıl olduğunu TİD kurallarına göre kavrayabilme, işaret dilinde tercüme yapabilme; işaret dilinde, el-dudak hareketlerini ve mimiklerle ifade edebilme becerilerini geliştirme.
İtalyancaya yeni başlayan öğrencilerin, temel iletişim için gereksindikleri dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) ve de gündelik İtalyan kültürünün tanıtılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
İtalyancaya yeni başlayan öğrencilerin, temel iletişim için gereksindikleri dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) ve de gündelik İtalyan kültürünün tanıtılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
İtalyancaya yeni başlayan öğrencilerin, temel iletişim için gereksindikleri dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) ve de gündelik İtalyan kültürünün tanıtılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
İtalyancaya yeni başlayan öğrencilerin, temel iletişim için gereksindikleri dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) ve de gündelik İtalyan kültürünün tanıtılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
İtalyancaya yeni başlayan öğrencilerin, temel iletişim için gereksindikleri dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) ve de gündelik İtalyan kültürünün tanıtılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
Anadili İtalyanca olan insanlar ile olağan durumlarda başarılı etkileşim kurulabilmesi için gereken dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) geliştirilmesi ve gündelik İtalyan kültürü ile ilgili bilgilerinin artırılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ikinci yarısı.
Anadili İtalyanca olan insanlar ile olağan durumlarda başarılı etkileşim kurulabilmesi için gereken dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) geliştirilmesi ve gündelik İtalyan kültürü ile ilgili bilgilerinin artırılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ikinci yarısı.
ITAL 202?nin devamı. Gündelik durumlarda iletişim için hedef dile ait becerilerin derinleştirilmesi ve kültürel farkların incelenmesi. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A2 düzeyi.
İtalyanca eğitim veren okullardan mezun olan ya da motivasyonu yüksek olan öğrencileri hedefler. Hedef dilin ve kültürünün albenisini kullanarak öğrencilerin gelecekteki iş yaşamlarında ya da ilgi alanlarında, İtalyancayı anadili olarak konuşan birinin yadırgamayacağı bir şekilde iletişim kurmalarını sağlar. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: B2 düzeyi.
Öğrenciler, geniş bir çeşitlilikte sunulan konuşma, dinleme, telafuz etme, yazma ve okumaya odaklanan etkinlikler aracılığıyla, İngilizce orta- öncesi ve orta düzeylerde grameri ve kelime bilgisini öğrenmeye başlayacaktır. Öğrenciler temel hemşirelik, tıp ve sağlık İngilizcesini okumalar, çeşitli roller alarak oyun oynama, simülasyon ve bunun gibi ders projeleri aracılığıyla öğrenmeye ve kullanmaya devam edecektir.
Öğrenciler, geniş bir çeşitlilikte sunulan konuşma, dinleme, telafuz etme, yazma ve okumaya odaklanan etkinlikler aracılığıyla, İngilizce orta- öncesi ve orta düzeylerde grameri ve kelime bilgisini öğrenmeye başlayacaktır. Öğrenciler temel hemşirelik, tıp ve sağlık İngilizcesini okumalar, çeşitli roller alarak oyun oynama, simülasyon ve bunun gibi ders projeleri aracılığıyla öğrenmeye ve kullanmaya devam edecektir.
Öğrenciler, geniş bir çeşitlilikte sunulan konuşma, dinleme, telafuz etme, yazma ve okumaya odaklanan etkinlikler aracılığıyla, İngilizce orta- öncesi ve orta düzeylerde grameri ve kelime bilgisini öğrenmeye başlayacaktır. Öğrenciler temel hemşirelik, tıp ve sağlık İngilizcesini okumalar, çeşitli roller alarak oyun oynama, simülasyon ve bunun gibi ders projeleri aracılığıyla öğrenmeye ve kullanmaya devam edecektir.
Öğrenciler, akademik İngilizce ve sağlık ve bakım alanlarında eleştirel düşünmeye odaklanarak, tüm İngilizce becerilerini geliştirmeye devam edecektir. Öğrenciler özellikle kelime bilgisini geliştirme, zor metinleri kavrayabilme ve sağlıkla ilgili çeşitli konuları sunup, tartışabilme konuları üzerine çalışacaklardır. Öğrencileri mesleki fırsatlara ve üniversite sonrası eğitim olanaklarına hazırlamak için daha gelişmiş yazma ve gramer kullanma becerileri vurgulanacaktır.
Öğrenciler, akademik İngilizce ve sağlık ve bakım alanlarında eleştirel düşünmeye odaklanarak, tüm İngilizce becerilerini geliştirmeye devam edecektir. Öğrenciler özellikle kelime bilgisini geliştirme, zor metinleri kavrayabilme ve sağlıkla ilgili çeşitli konuları sunup, tartışabilme konuları üzerine çalışacaklardır. Öğrencileri mesleki fırsatlara ve üniversite sonrası eğitim olanaklarına hazırlamak için daha gelişmiş yazma ve gramer kullanma becerileri vurgulanacaktır.
Öğrencilik mesleğinin anlaşılması ve öğrencilerin üniversitedeki akademik hayatı daha iyi tanıması; öz düzenleme, bireysel planlama ve öz değerlendirme; erteleme davranışından kaçınma; etkili ders çalışma yöntem ve tekniklerini inceleme, akademik metin okuma, etkili not alma; sınava hazırlık, zamandan ve mekândan bağımsız bir süreç olarak öğrenme; araştırma ve çevrenin öğrenmedeki rolünü anlama
İşitme ve konuşma engelli bireylerin toplumda iletişim olanaklarını arttırabilmek için üniversite mezunları arasında işaret dilini bilenlerin sayısının arttırılmasını sağlamak ve böylece bu eğitimi alan kişilerin mezun olduktan sonra iş yaşamlarında işitme engellilerle karşılaşmalarında onların ihtiyaçlarının kolaylıkla iletişim yolu olan işaret diliyle sağlama yeteneği kazandırma.
İşitme ve konuşma engelli bireylerin toplumda iletişim olanaklarını arttırabilmek için üniversite mezunları arasında işaret dilini bilenlerin sayısının arttırılmasını sağlamak ve böylece bu eğitimi alan kişilerin mezun olduktan sonra iş yaşamlarında işitme engellilerle karşılaşmalarında onların ihtiyaçlarının kolaylıkla iletişim yolu olan işaret diliyle sağlama yeteneği kazandırma.
İşitme ve konuşma engelli bireylerin toplumda iletişim olanaklarını arttırabilmek için üniversite mezunları arasında işaret dilini bilenlerin sayısının arttırılmasını sağlamak ve böylece bu eğitimi alan kişilerin mezun olduktan sonra iş yaşamlarında işitme engellilerle karşılaşmalarında onların ihtiyaçlarının kolaylıkla iletişim yolu olan işaret diliyle sağlama yeteneği kazandırma.
TİD alfabesi, temel cümle yapıları, evet-hayır sorular, olumsuz cümleler, zaman ve zamanla bağlantılı sorular, sayılar, soru sözcüklerin ve fiillerin tekrarı. Bu dilde tercüme. Geniş bir konu yelpazesinden seçilecek başlıklar üzerinden yapılacak çalışmayla İşaret Dilinin sosyal bir yapıyı nasıl oluşturduğunu inceleme.