HIST 206 / FRANSIZ DEVRİMİNDEN İTİBAREN AVRUPA
Dönem: Fall 2022Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 8:30:00-9:40:00

Modern Toplumların Doğuşunu, Fransız Devriminden itibaren Doğu ve Batı Avrupa"daki toplumların değişimini inceler.

HIST 219 / GEÇ OSMANLI VE ERKEN CUMHURİYET TÜRKİYESİNDE İŞÇİ TARİHİ
Dönem: Fall 2022Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 10:00:00-11:10:00

1826?da Yeniçeri Ocağının kaldırılmasından 1950?de tek parti döneminin bitişine kadar olan dönem. İşçi tarihine teorik yaklaşımlar, esnaf ve zanaatkarların Endüstri Devrimiyle tecrübesi, endüstriyel iş gücünün oluşumu, işçiler arasındaki etnik ve cinsiyet farklılaşması, devlet ve işçi ilişkileri, ve farklı işçi göçlerinin incelenmesi.

HIST 300 / MODERN TÜRKİYE TARİHİ
Dönem: Fall 2022Kredi 4Günler: MON WEDSaatler: 16:00:00-17:10:00Ön Koşullar: ACWR 101

19. yy’dan 2000’lere kadar Osmanlı Devleti ve Türkiye Cumhuriyeti tarihinin incelenmesi. İmparatorluklar ve Ulus Devletler; Vatandaşlık ve Azınlıklar; Laiklik; Seçimler ve Demokrasi konularının modüler çalışılması. Türkiye tarihinin evrensel fikirlerle anlatılmasının hedeflenmesi.

HIST 300 / MODERN TÜRKİYE TARİHİ
Dönem: Fall 2022Kredi 4Günler: MON WEDSaatler: 14:30:00-15:40:00Ön Koşullar: ACWR 101

19. yy’dan 2000’lere kadar Osmanlı Devleti ve Türkiye Cumhuriyeti tarihinin incelenmesi. İmparatorluklar ve Ulus Devletler; Vatandaşlık ve Azınlıklar; Laiklik; Seçimler ve Demokrasi konularının modüler çalışılması. Türkiye tarihinin evrensel fikirlerle anlatılmasının hedeflenmesi.

HIST 300 / MODERN TÜRKİYE TARİHİ
Dönem: Fall 2022Kredi 4Günler: MON WEDSaatler: 11:30:00-12:40:00Ön Koşullar: ACWR 101

19. yy’dan 2000’lere kadar Osmanlı Devleti ve Türkiye Cumhuriyeti tarihinin incelenmesi. İmparatorluklar ve Ulus Devletler; Vatandaşlık ve Azınlıklar; Laiklik; Seçimler ve Demokrasi konularının modüler çalışılması. Türkiye tarihinin evrensel fikirlerle anlatılmasının hedeflenmesi.

HIST 308 / SİYASAL DÜŞÜNCE TARİHİ
Dönem: Fall 2022Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 8:30:00-9:40:00Ön Koşullar: INTL. 101 or consent of the instructor

Plato, Aristotle,Machiavelli, Rousseau ve Marx gibi antik ve modern zaman filozof ve siyasal teorisyenlerinin ortaya koyduğu temel siyasi fikirlerin tarihsel bir analizi. Siyasetin en temel sorunsalları ile ilgili entelektüel tartışmalar (yönetim şekilleri, birey ve devlet arasındaki ilişki, adalet ve ahlak).

HIST 308 / SİYASAL DÜŞÜNCE TARİHİ
Dönem: Fall 2022Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 10:00:00-11:10:00Ön Koşullar: INTL. 101 or consent of the instructor

Plato, Aristotle,Machiavelli, Rousseau ve Marx gibi antik ve modern zaman filozof ve siyasal teorisyenlerinin ortaya koyduğu temel siyasi fikirlerin tarihsel bir analizi. Siyasetin en temel sorunsalları ile ilgili entelektüel tartışmalar (yönetim şekilleri, birey ve devlet arasındaki ilişki, adalet ve ahlak).

HIST 309 / ORTADOĞU?DA DEVLET VE TOPLUM
Dönem: Fall 2022Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 10:00:00-11:10:00

Ortadoğu"da siyasi sistemlerin kuruluşu ve gelişimi, bölgede imparatorlukların sona ermesi, ulus devletlerin doğuşu ve dış politikalarını içeren siyasi ve sosyal süreçler analiz edilir.

HIST 319 / TARİHTE AKDENİZ 16-21 YÜZYILLAR
Dönem: Fall 2022Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 13:00:00-14:10:00

16. Yüzyıldan bugüne Akdeniz kültürleri arasındaki ilişkiler. Osmanlı ve Habsburg İmparatorlukları arasındaki dini ve politik savaşlar, korsanlık, kölelik, kültürlerarası ticaret, dil ve kültür melezleşmeleri, milliyetçilik, sömürgecilik ve Güney-Kuzey kıyıları arasındaki göçler.

HIST 338 / KÜRTLERİN TARİHİ
Dönem: Fall 2022Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 14:30:00-15:40:00

İslamiyet döneminin başlarından Ortaçağ’a ve Osmanlı dönemi Kürt beyliklerinden Modern Kürt milliyetçiliğinin doğuşuna, Kürt tarihinin geniş bir araştırması. Kürt tarihini yazmak için kullanılan birincil kaynakların niteliğine ve kullanımına ve bu konudaki çağdaş metin eleştirisine özel dikkat.

HIST 339 / SOSYALİZMİ (VE ÖTESİNİ) SAHNELEMEK: SOVYETLER BİRLİĞİ VE RUSYA FİLMLERİ
Dönem: Fall 2022Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 13:00:00-14:10:00

Filmlerin tarihi eserler olarak kullanması, farklı ve tarihsel bağlamla algılanması açısından eleştirel olarak araştırılması gereken karmaşık bir belge türü. İzleme ve okumanın bir kombinasyonu. Rusya'da ve birçok Rus için hala olayları şekillendiren güçler, mizaçlar ve anılar hakkında daha iyi bir anlayış geliştirmek ve filmleri eleştirel bir bağlama yerleştirerek naif olmayan bir şekilde tarihe anlatmak.

HIST 403 / KÜLTÜREL MİRAS YÖNETİMİ I-II YÖNETİM, İLETİŞİM, YORUM, HUKUK
Dönem: Fall 2022Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 14:30:00-15:40:00

Kültürel miras kavramı içine giren tüm arkeolojik ve tarihsel varlıkların korunması, yorumlanması ve bilginin iletilmesi, bu konulardaki yöntemsel yaklaşımlar ve pratik uygulamalar. Kültürel mirasta yerel ve evrensel dengeleri, uluslararası kurumlar ve konvansiyonlar. Ders modüller halinde işlenecektir.

HIST 406 / AVRUPA DİPLOMASİSİ VE OSMANLI TARİHİ
Dönem: Fall 2022Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 11:30:00-12:40:00

19. yüzyıl Avrupa diplomasisinin Osmanlı İmparatorluğu üzerindeki etkisine odaklanmak üzere Avrupa diplomatik tarihinin Fransız Devrimi"nden itibaren analizi. "Güçler Dengesi" ve "Şark Meselesi" gibi kavramların Avrupa"nın Osmanlı İmparatorluğu"na karşı uyguladığı siyasetler ve Osmanlı"nın karşı politikaları üzerinden incelenmesi.

HIST 410 / İDEOLOJİLER TARİHİ: MİLLİYETÇİLİK, SOSYALİZM VE FAŞİZM
Dönem: Fall 2022Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 10:00:00-11:10:00

Marksizm, Faşizm, Liberalizm ve Sosyal Demokrasi gibi ideolojileri inceler. Aynı zamanda Avrupalı ve Avrupalı olmayan ülkelerdeki milliyetçilikleri karşılaştırır.

HIST 414 / NİCEL TARİH
Dönem: Fall 2022Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 11:30:00-12:40:00

Sosyal ve beşerî bilimler ve tarih öğrencilerini kendi alanlarında sayısal ve nicel veri kullanma konusunda geliştirir. Öğrencilerin sosyal bilimler ve nicel tarih alanlarında veri organizasyonu, düzenlemesi ve görselleştirme konularında yeterlilikler kazanmalarını sağlar. Sosyal bilimlerde ampirik olarak test edilebilecek araştırma soruları formüle etmenin avantajlarını gösterir. Öğrencilere eleştirel ve veri temelli nedensellik ve korelasyon ilişkileri kurma ve sorgulama konularında destek olur. Sosyal ve beşerî bilimler ve özellikle tarih alanında nicel (örnekleme ve istatistiksel anlamlılık testleri, zaman serileri oluşturma ve endeksleme, değişkenler arasındaki ilişkilerin analizi vb.) ve nitel metotların (metin ve görsel analiz vb.) tamamlayıcı özelliklerini açıklar.

HIST 425 / KONSTANTİNOPOLİS/İSTANBUL (330-1453)
Dönem: Fall 2022Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 11:30:00-12:40:00

Kuruluşundan Osmanlı fethine dek Bizans imparatorluk başkentinin tarihi ve arkeolojisi. İlk ortaya çıkışından itibaren antik dünyanın son büyük kent oluşumu Konstantinopolis'in değişimi ve devamlılığı, Karanlık Çağ (7.-8. yy) krizinden sonra Ortaçağ Avrupası?nın en büyük kent merkezi olarak yeniden canlanması ve şehrin dördüncü Haçlı Seferi'nin (1204) şiddetli etkisiyle, ardından yaşadığı siyasi durumun ve kent yapısındaki değişimler. Tarihi zaman ve kentsel mekan ilişkisi içinde inşa edilmiş çevrenin işlevleri: imparatorluk sarayları, kiliseler, halk ritüel ve eğlenceleri, ekonomik ve sosyal hizmetler, refah ve savunmanın sağlanması ve toplumsal hayatta manastırların rolü.

HIST 427 / OSMANLI İMPARATORLUĞU'NDA RESİM SANATI
Dönem: Fall 2022Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 13:00:00-14:10:00

Yüzyıllar içinde Osmanlı resim sanatına bakış, Osmanlı saraylarında minyatür, kitap ve albüm resmi yapımı, Batı ve Doğu görsel geleneklerinin birleşimiyle özgün bir üslubunun oluşumu. 17. yüzyıldan sonra Batı dünyası ve sanatı ile etkileşimin sonucunda Osmanlı resmindeki üslup değişikliği, duvar ve tuval resmi gibi yeni tekniklerin benimsenmesi ve 20. yüzyıl sanat akımlarına varış.

HIST 501 / TARİH YAZIMI
Dönem: Fall 2022Kredi 3Günler: MONSaatler: 14:30:00-17:10:00

18. yüzyıldan günümüze tarih yazımındaki amaç, metodoloji ve uygulamalara genel bir bakış. Tarihin bir disiplin olarak ortaya çıkışını, arşiv gibi birincil kaynakların önemini ve tarih yazımında neden-sonuç, gerçek, yorum ve objektifliği inceler.

HIST 550 / TARİHTEN SEÇİLMİŞ KONULAR
Dönem: Fall 2022Kredi 3Günler: TUESSaatler: 11:30:00-14:10:00

Ders belirli tarihsel konuların ayrıntılı bir biçimde ele alınmasını içermektedir.

HIST 690 / DOKTORA SEMİNER DERSİ
Dönem: Fall 2022Kredi 0Saatler: 0:00:00-0:00:00

Öğretim Üyeleri, misafir konuşmacı ve doktora öğrencilerinin bilimsel çalışmalarını sunduğu seminerler.

HSGN 515 / İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ
Dönem: Fall 2022Kredi 3Günler: TUESSaatler: 9:30:00-12:30:00

Bu derste öğrencinin; iç hastalıkları hemşireliği kapsamına giren sağlık sorunlarından sağlıklı yaşam biçimi davranışları geliştirerek korunma, erken tanılama, hastalık durumunda ise etkin tedavi ve yönetimini sağlamak için gerekli olan ileri düzeydeki bilgiyi kazanması hedeflenmektedir.

HSGN 520 / İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMASI
Dönem: Fall 2022Kredi 3Günler: THURSSaatler: 9:00:00-16:00:00

Bu derste öğrencinin akut ve kronik sağlık problemi olan erişkin birey ve ailesi için kapsamlı bakım verme; sağlığı geliştirme, hastalık ve sakatlıkların önlenmesi, hastalık ve sakatlık durumunda bireyin optimal düzeyde fonksiyonlarının sürdürülmesi; klinik bulguların analizi, klinik karar verme ve sistematik düşünme becerilerini kazanması hedeflenir

HSGN 547 / EPİDEMİYOLOJİ
Dönem: Fall 2022Kredi 3Günler: WEDSaatler: 13:30:00-16:30:00

Bu derste epidemiyolojinin temel ilkeleri, epidemiyolojik yöntemlerin kullanım alanları, veri toplamada kullanılan araçlar, bildirim ve sürveyans sistemleri, bulaşıcı hastalıklar epidemiyolojisi, epidemiyolojik ölçütler, epidemiyoloji saha araştırmaları, vaka kontrol araştırmaları, kesitsel araştırmalar, kohort araştırmaları, müdahale araştırmaları konuları tartışılır.

HSGN 552 / HEMŞİRELİK ESASLARI ÖĞRETİMİ UYGULAMASI
Dönem: Fall 2022Kredi 3Günler: FRISaatler: 8:30:00-15:30:00

Bu derste, öğrencinin Hemşirelik Esasları I ve II derslerinde edindiği bilgileri Hemşirelik Esasları Dersi’ni alan lisans öğrencilerinin eğitiminde ve değerlendirmesinde kullanma yetisi geliştirmesi amaçlanır. Ders kapsamında öğrencinin öğretim elemanı ile birlikte ilk yıl klinik uygulamaya çıkan öğrencilerle laboratuar uygulamasına katılması ve klinik uygulamaya çıkması, laboratuar ve klinik uygulamaya ilişkin değerlendirme becerisi kazanması beklenir.