Bu derste öğrencinin, bütüncül bir yaklaşımla kadının fiziksel ve psiko-sosyal sorunlarını değerlendirebilme ve bakımını verebilme, kadının sağlık bakımında sürekliliği sağlayabilmek için evde izlemini yapabilme, kadının sağlığının korunması-yükseltilmesinde danışmanlık hizmeti verebilme ve kadınla ilgili konularda sorun alanlarını belirleyerek araştırma yapabilme bilgi ve becerisi kazanması hedeflenmektedir.
Bu derste, epistomiyolojik ve ontolojik varsayımların altında yatan bilginin doğası, yasalar, toplumsal cinsiyet ve kültürün psikiyatri hemşireliğinin eski yeni ve gelecekteki teorileri üzerine olan etkileri bilimsel araştırmalar temellinde tartışmak amaçlanır. Bu teoriler doğrultular doğrultusunda kendi bakış açılarını geliştirmeleri hedeflenir.
Bu derste, öğrencinin geleceğin psikiyatri hemşirelerine etkili, verimli ve kaliteli bakım verilmesini sağlayacak koşulları hazırlamasına yönelik: Ruhsal sorunu olan hasta bireyin değerlendirilmesi uygulama raporlarının tartışılması, uygulamada karşılaşılan etik ve yasal sorunların belirlenmesini ve çözüm önerilerinin değerlendirilmesini, fiziksel sorunu olan hastalarda ruhsal sorunların değerlendirilmesini ve psikiyatri hemşireliğinin ilke ve standartları doğrultusunda hemşirelik bakım planlarının uygulanması bilgi ve becerisini kazanması hedeflenmektedir.
Bu derste öğrencilerin halk sağlığı hemşireliği alanında kullanılan teori ve modellerin araştırma, uygulama ve eğitimde kullanılma yöntemlerini açıklayabilmesi, halk sağlığı hemşireliği alanındaki sorunlara teori ve model kullanarak uygun çözüm önerileri geliştirebilmesi, yapılan çalışmaları eleştirel olarak değerlendirebilmesi ve bir çalışma planlayabilmesi hedeflenmektedir.
Bu ders öğrenciye, cerrahi hastalıkları hemşireliği alanına özgü, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri, bilişim ve bakım teknolojilerini, hemşirelik bakımında temel olan kavramları ve ilkeleri kullanarak sistematik bir yaklaşımla sindirim, kas- iskelet, ürogenital, kardiovasküler sistem, plastik ve rekonstrüktif sorunu olan cerrahi ve transplantasyon hastasına bakım verme, verdiği bakımın etkisini değerlendirme ve kaydetme; yaratıcı ve eleştirel düşünme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak cerrahi hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme yetkinliklerini kazandırır.
Bu derste, öğrencinin bakım kavramını ve bileşenlerini, bakım-bilim-sanat ilişkisini, bakım felsefesindeki değişim sürecini ve bu süreçte rol oynayan faktörleri kavraması amaçlanır. Dersin içeriğinde; bakım kavramı, hemşirelik bakımının bileşenleri, bakım yaklaşımları, bakımı etkileyen faktörler, bilim ve sanat olarak hemşirelik bakımı ve bakıma ilişkin yenilikler yer alır.
Bu derste, nicel araştırma metodolojisi ve tasarımları (deneysel - yarı deneysel desenler, vaka kontrol, kohort, kesitsel çalışma), güç analizi, örnekleme yöntemleri, randomizasyon, veri toplama teknikleri, istatistiklere karar verme, araştırmada model ve kuram kullanımı ve araştırma - yayın etiği konuları yer alır.
Bu derste öğrencinin edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirme, sorunu saptama ve çözüme yönelik yöntem kurgulama, konusu ile ilgili kaynaklara ulaşma, verilerini toplama, değerlendirme, istatistiksel analizini yapma ve bilimsel etik değerleri gözeterek yaptığı çalışmayı sistematik olarak rapor etme ve sunmaya yönelik bilgi ve becerileri kazanması hedeflenmektedir.
Bu derste öğrencinin edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirme, sorunu saptama ve çözüme yönelik yöntem kurgulama, konusu ile ilgili kaynaklara ulaşma, verilerini toplama, değerlendirme, istatistiksel analizini yapma ve bilimsel etik değerleri gözeterek yaptığı çalışmayı sistematik olarak rapor etme ve sunmaya yönelik bilgi ve becerileri kazanması hedeflenmektedir.
Bu derste öğrencinin edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirme, sorunu saptama ve çözüme yönelik yöntem kurgulama, konusu ile ilgili kaynaklara ulaşma, verilerini toplama, değerlendirme, istatistiksel analizini yapma ve bilimsel etik değerleri gözeterek yaptığı çalışmayı sistematik olarak rapor etme ve sunmaya yönelik bilgi ve becerileri kazanması hedeflenmektedir.
Bu derste öğrencinin edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirme, sorunu saptama ve çözüme yönelik yöntem kurgulama, konusu ile ilgili kaynaklara ulaşma, verilerini toplama, değerlendirme, istatistiksel analizini yapma ve bilimsel etik değerleri gözeterek yaptığı çalışmayı sistematik olarak rapor etme ve sunmaya yönelik bilgi ve becerileri kazanması hedeflenmektedir.
Bu ders kredisiz olup, disiplinlerarası tüm programlardan öğrencilerin katılımını sağlayarak öğrenciler arasındaki bilimsel etkileşimi artırmayı ve öğrencilerin sunum becerilerini geliştirmeyi hedefler. Yapılan çalışma ve araştırmaların, danışman öğretim üyesinin rehberliğiyle belirlenen teknikler çerçevesinde topluluk önünde sunumu ve soru cevap kısmından oluşan seminer dersi dönemsel olarak notlandırılır.
Bu derste temel fizyolojik sistemlerden kardiyovasküler sistem, solunum sistemi, kan ve boşaltım sistemi çalışma mekanizmaları ayrı ayrı detaylı olarak ele alınacaktır. Ayrıca, vücut homeostazisinin sağlanması temelinde birbirleri ile etkileşimleri ve koordine çalışmaları, olası patolojiler de dahil edilerek incelenecektir.
Bu ders kredisiz olup, disiplinlerarası tüm programlardan öğrencilerin katılımını sağlayarak öğrenciler arasındaki bilimsel etkileşimi artırmayı ve öğrencilerin sunum becerilerini geliştirmeyi hedefler. Yapılan çalışma ve araştırmaların, danışman öğretim üyesinin rehberliğiyle belirlenen teknikler çerçevesinde topluluk önünde sunumu ve soru cevap kısmından oluşan seminer dersi dönemsel olarak notlandırılır.
Kadın ve erkek üreme sistemlerininin anatomik yapıları ve bu yapıların mikroskopik özellikleri, embriyolojik gelişim süreçleri ve bu değişimlerin fonksiyonel önemleri. Ders pratik uygulamaları içermektedir.
Yardımcı Üreme Tekniklerinin Tanımlanması ve bunların tıptaki uygulamaları.
Bu ders kredisiz olup, disiplinlerarası tüm programlardan öğrencilerin katılımını sağlayarak öğrenciler arasındaki bilimsel etkileşimi artırmayı ve öğrencilerin sunum becerilerini geliştirmeyi hedefler. Yapılan çalışma ve araştırmaların, danışman öğretim üyesinin rehberliğiyle belirlenen teknikler çerçevesinde topluluk önünde sunumu ve soru cevap kısmından oluşan seminer dersi dönemsel olarak notlandırılır.
İlk medeniyetlerin ortaya çıkışını ilgilendiren birtakım temel sorular. Modern insanın kökeni, sanatın ve sembolik düşüncenin ilk izleri, tarımın gelişimi, yerleşik düzene geçiş, toplumsal eşitsizlikler, ilk devletlerin oluşumu. Karşılaştırmalı açıdan Eski Dünya ve Amerika?nın çeşitli bölgelerinde çoğu zaman birbirine koşut olarak yaşanmış gelişmeler.
İlk medeniyetlerin ortaya çıkışını ilgilendiren birtakım temel sorular. Modern insanın kökeni, sanatın ve sembolik düşüncenin ilk izleri, tarımın gelişimi, yerleşik düzene geçiş, toplumsal eşitsizlikler, ilk devletlerin oluşumu. Karşılaştırmalı açıdan Eski Dünya ve Amerika?nın çeşitli bölgelerinde çoğu zaman birbirine koşut olarak yaşanmış gelişmeler.