Anket verilerini toplamak, kullanmak ve yorumlamak için gerekli becerilerin incelenmesi. Kendi kendine uygulanan, yüz yüze, telefon ve internet tabanlı anket tasarımı. Basit rastgele örnekleme, sistematik örnekleme, tabakalı ve çok aşamalı küme örneklemesi, internet örnekleri ve örnek ağırlıklandırma teknikleri. Anket tasarımı ve uygulaması. Anket verisinin hazırlanması, kodlama ve temel analiz yöntemleri.
Danışman gözetiminde ayrıntılı bir araştırma projesi.
Klasik ve güncel siyaset teorisindeki başlıca soruları ve kuramları inceler.
Karşılaştırmalı metodu uygulamaya odaklanarak, karşılaştırmalı siyaset alanındaki başlıca kuramları ve soruları inceler.
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerde kullanılan nitel araştırma yöntemlerine giriş dersidir. Bu derste ele alınacak yöntemler ve konular arasında şunlar yer almaktadır: Kuramsal gelişim ve testler için vaka analizi; karşılaştırmalı vaka analizi çeşitleri arasında en benzer ve en farklı sistem tasarımları, kritik vaka analizi, tek vakalı analizler ve vaka-içi analiz; süreç takibi yöntemi; nedensel mekanizmaların çıkarımı; karşılaştırmalı tarihsel araştırmalarda bilgi birikiminin mantığı; nedensel ve tasviri çıkarsama; kavramsallaştırma; seçilim önyargısı ve kavramsal yayılma; siyasal süreçlerin zaman boyutu, periyodizasyon, tercihler ve dönemsel analiz; varlıkbilim ve yöntembilim arasındaki ilişki; gerekli ve yeterli koşullar; doğal deneyler ve eşleştirme teknikleri; tipolojiler ve tipolojik kuramsallaştırma; karşı-olgusal analiz; uygunluk yöntemi; belirsiz kümeler; içerik analizi; söylem analizi; mülakat teknikleri; halkbilim ve katılımcı gözlem; yoğun tasvir; arşiv çalışması ve saha çalışmasının lojistik boyutlarına ilişkin yararlı bilgiler ve tavsiyeler.
İtalyancaya yeni başlayan öğrencilerin, temel iletişim için gereksindikleri dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) ve de gündelik İtalyan kültürünün tanıtılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
İtalyancaya yeni başlayan öğrencilerin, temel iletişim için gereksindikleri dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) ve de gündelik İtalyan kültürünün tanıtılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
İtalyancaya yeni başlayan öğrencilerin, temel iletişim için gereksindikleri dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) ve de gündelik İtalyan kültürünün tanıtılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
İtalyancaya yeni başlayan öğrencilerin, temel iletişim için gereksindikleri dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) ve de gündelik İtalyan kültürünün tanıtılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.
Anadili İtalyanca olan insanlar ile olağan durumlarda başarılı etkileşim kurulabilmesi için gereken dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) geliştirilmesi ve gündelik İtalyan kültürü ile ilgili bilgilerinin artırılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ikinci yarısı.
Anadili İtalyanca olan insanlar ile olağan durumlarda başarılı etkileşim kurulabilmesi için gereken dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) geliştirilmesi ve gündelik İtalyan kültürü ile ilgili bilgilerinin artırılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ikinci yarısı.
ITAL 202?nin devamı. Gündelik durumlarda iletişim için hedef dile ait becerilerin derinleştirilmesi ve kültürel farkların incelenmesi. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A2 düzeyi.
ITAL 301?in devamı. Hedef dil becerilerinin geliştirilmesi ve kültürel farkların daha ayrıntılı olarak incelenmesi yoluyla öğrencilerin doğru ve akıcı olarak iletişim kurabilmelerinin sağlanması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A2 düzeyi ve B1 düzeyinin başlangıcı.
Yükseköğretim derslerinde etkili öğretme ortamı tasarlamanın temelleri, öğrenme prensipleri, İngilizce ders anlatımı, öğrenme teknolojilerini öğretim uygulamalarına entegre etme, not verme, öğrenciler ve öğretim üyeleri ile iletişim, süper çeşitlilik ve cinsiyete duyarlı pedagoji.
Yükseköğretim derslerinde etkili öğretme ortamı tasarlamanın temelleri, öğrenme prensipleri, İngilizce ders anlatımı, öğrenme teknolojilerini öğretim uygulamalarına entegre etme, not verme, öğrenciler ve öğretim üyeleri ile iletişim, süper çeşitlilik ve cinsiyete duyarlı pedagoji.
İşitme ve konuşma engelli bireylerin toplumda iletişim olanaklarını arttırabilmek için üniversite mezunları arasında işaret dilini bilenlerin sayısının arttırılmasını sağlamak ve böylece bu eğitimi alan kişilerin mezun olduktan sonra iş yaşamlarında işitme engellilerle karşılaşmalarında onların ihtiyaçlarının kolaylıkla iletişim yolu olan işaret diliyle sağlama yeteneği kazandırma.
İşitme ve konuşma engelli bireylerin toplumda iletişim olanaklarını arttırabilmek için üniversite mezunları arasında işaret dilini bilenlerin sayısının arttırılmasını sağlamak ve böylece bu eğitimi alan kişilerin mezun olduktan sonra iş yaşamlarında işitme engellilerle karşılaşmalarında onların ihtiyaçlarının kolaylıkla iletişim yolu olan işaret diliyle sağlama yeteneği kazandırma.
İşitme ve konuşma engelli bireylerin toplumda iletişim olanaklarını arttırabilmek için üniversite mezunları arasında işaret dilini bilenlerin sayısının arttırılmasını sağlamak ve böylece bu eğitimi alan kişilerin mezun olduktan sonra iş yaşamlarında işitme engellilerle karşılaşmalarında onların ihtiyaçlarının kolaylıkla iletişim yolu olan işaret diliyle sağlama yeteneği kazandırma.
TİD alfabesi, temel cümle yapıları, evet-hayır sorular, olumsuz cümleler, zaman ve zamanla bağlantılı sorular, sayılar, soru sözcüklerin ve fiillerin tekrarı. Bu dilde tercüme. Geniş bir konu yelpazesinden seçilecek başlıklar üzerinden yapılacak çalışmayla İşaret Dilinin sosyal bir yapıyı nasıl oluşturduğunu inceleme.
DİLDE SEÇİLMİŞ KONULAR
Latince temel dilbilgisine giriş. Telaffuz sistemleri. Etken ve edilgen eylem sistemleri. Haber ve istek kipleri. İsmin beş hali. Sıfatlar ve zarflar. Fiil soylu sözcükler. Dolaylı ve dolaysız anlatımları içeren temel dil yapıları. Okuma pratiğini geliştirmek için Petronius ve Apuleius’den basitleştirilmiş düzyazı metin okumaları ve kültürel bilgi altyapısı oluşturulması.
Latince temel dilbilgisine giriş. Telaffuz sistemleri. Etken ve edilgen eylem sistemleri. Haber ve istek kipleri. İsmin beş hali. Sıfatlar ve zarflar. Fiil soylu sözcükler. Dolaylı ve dolaysız anlatımları içeren temel dil yapıları. Okuma pratiğini geliştirmek için Petronius ve Apuleius’den basitleştirilmiş düzyazı metin okumaları ve kültürel bilgi altyapısı oluşturulması.