INTL 602 / KARŞILAŞTIRMALI SİYASET
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Karşılaştırmalı metodu uygulamaya odaklanarak, karşılaştırmalı siyaset alanındaki başlıca kuramları ve soruları inceler.

INTL 604 / NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerde kullanılan nitel araştırma yöntemlerine giriş dersidir. Bu derste ele alınacak yöntemler ve konular arasında şunlar yer almaktadır: Kuramsal gelişim ve testler için vaka analizi; karşılaştırmalı vaka analizi çeşitleri arasında en benzer ve en farklı sistem tasarımları, kritik vaka analizi, tek vakalı analizler ve vaka-içi analiz; süreç takibi yöntemi; nedensel mekanizmaların çıkarımı; karşılaştırmalı tarihsel araştırmalarda bilgi birikiminin mantığı; nedensel ve tasviri çıkarsama; kavramsallaştırma; seçilim önyargısı ve kavramsal yayılma; siyasal süreçlerin zaman boyutu, periyodizasyon, tercihler ve dönemsel analiz; varlıkbilim ve yöntembilim arasındaki ilişki; gerekli ve yeterli koşullar; doğal deneyler ve eşleştirme teknikleri; tipolojiler ve tipolojik kuramsallaştırma; karşı-olgusal analiz; uygunluk yöntemi; belirsiz kümeler; içerik analizi; söylem analizi; mülakat teknikleri; halkbilim ve katılımcı gözlem; yoğun tasvir; arşiv çalışması ve saha çalışmasının lojistik boyutlarına ilişkin yararlı bilgiler ve tavsiyeler.

INTL 690 / 
Dönem: Fall 2024Kredi 0Saatler: 0:00:00-0:00:00

ITAL 201 / İTALYANCA I: BAŞLANGIÇ
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

İtalyancaya yeni başlayan öğrencilerin, temel iletişim için gereksindikleri dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) ve de gündelik İtalyan kültürünün tanıtılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.

ITAL 201 / İTALYANCA I: BAŞLANGIÇ
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

İtalyancaya yeni başlayan öğrencilerin, temel iletişim için gereksindikleri dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) ve de gündelik İtalyan kültürünün tanıtılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.

ITAL 201 / İTALYANCA I: BAŞLANGIÇ
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

İtalyancaya yeni başlayan öğrencilerin, temel iletişim için gereksindikleri dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) ve de gündelik İtalyan kültürünün tanıtılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.

ITAL 201 / İTALYANCA I: BAŞLANGIÇ
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

İtalyancaya yeni başlayan öğrencilerin, temel iletişim için gereksindikleri dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) ve de gündelik İtalyan kültürünün tanıtılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.

ITAL 201 / İTALYANCA I: BAŞLANGIÇ
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

İtalyancaya yeni başlayan öğrencilerin, temel iletişim için gereksindikleri dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) ve de gündelik İtalyan kültürünün tanıtılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ilk yarısı.

ITAL 202 / İTALYANCA II: BAŞLANGIÇ
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: ITAL. 201 or consent of the instructor

Anadili İtalyanca olan insanlar ile olağan durumlarda başarılı etkileşim kurulabilmesi için gereken dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) geliştirilmesi ve gündelik İtalyan kültürü ile ilgili bilgilerinin artırılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ikinci yarısı.

ITAL 202 / İTALYANCA II: BAŞLANGIÇ
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: ITAL. 201 or consent of the instructor

Anadili İtalyanca olan insanlar ile olağan durumlarda başarılı etkileşim kurulabilmesi için gereken dört dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) geliştirilmesi ve gündelik İtalyan kültürü ile ilgili bilgilerinin artırılması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A1 düzeyinin ikinci yarısı.

ITAL 301 / İTALYANCA III: ORTA DÜZEY
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: ITAL. 202 or consent of the instructor

ITAL 202?nin devamı. Gündelik durumlarda iletişim için hedef dile ait becerilerin derinleştirilmesi ve kültürel farkların incelenmesi. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A2 düzeyi.

ITAL 302 / İTALYANCA IV: ORTA DÜZEY
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: ITAL. 301 or consent of the instructor

ITAL 301?in devamı. Hedef dil becerilerinin geliştirilmesi ve kültürel farkların daha ayrıntılı olarak incelenmesi yoluyla öğrencilerin doğru ve akıcı olarak iletişim kurabilmelerinin sağlanması. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırılması: A2 düzeyi ve B1 düzeyinin başlangıcı.

KOLT 500 / YÜKSEKÖĞRETİMDE ÖĞRENME
Dönem: Fall 2024Kredi 1Saatler: 0:00:00-0:00:00

Yükseköğretim derslerinde etkili öğretme ortamı tasarlamanın temelleri, öğrenme prensipleri, İngilizce ders anlatımı, öğrenme teknolojilerini öğretim uygulamalarına entegre etme, not verme, öğrenciler ve öğretim üyeleri ile iletişim, süper çeşitlilik ve cinsiyete duyarlı pedagoji.

KOLT 500 / YÜKSEKÖĞRETİMDE ÖĞRENME
Dönem: Fall 2024Kredi 1Saatler: 0:00:00-0:00:00

Yükseköğretim derslerinde etkili öğretme ortamı tasarlamanın temelleri, öğrenme prensipleri, İngilizce ders anlatımı, öğrenme teknolojilerini öğretim uygulamalarına entegre etme, not verme, öğrenciler ve öğretim üyeleri ile iletişim, süper çeşitlilik ve cinsiyete duyarlı pedagoji.

KOLT 600 / YÜKSEKÖĞRETİMDE ÖĞRETME
Dönem: Fall 2024Kredi 1Saatler: 0:00:00-0:00:00

Yükseköğretim derslerinde öğrenme ve öğretme alanındaki çeşitli pedagojik konular ve güncel tartışmalar, öğrenme prensipleri, yükseköğretimde etkili öğretme ve iyi uygulamalar, süper çeşitlilik ve cinsiyete duyarlı pedagoji, mikro öğretim oturumları aracılığıyla öğretim deneyimi, ders planlamasının temelleri, öğrenme teknolojilerini öğretim uygulamalarına entegre etme.

KOLT 600 / YÜKSEKÖĞRETİMDE ÖĞRETME
Dönem: Fall 2024Kredi 1Saatler: 0:00:00-0:00:00

Yükseköğretim derslerinde öğrenme ve öğretme alanındaki çeşitli pedagojik konular ve güncel tartışmalar, öğrenme prensipleri, yükseköğretimde etkili öğretme ve iyi uygulamalar, süper çeşitlilik ve cinsiyete duyarlı pedagoji, mikro öğretim oturumları aracılığıyla öğretim deneyimi, ders planlamasının temelleri, öğrenme teknolojilerini öğretim uygulamalarına entegre etme.

KURD 201 / TEMEL DÜZEYDE KÜRTÇE I
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Kürtçe diline giriş. Öğrencilerin başlangıç düzeyinde etkin iletişim için gerekli olan dil ve becerileri edinerek iletişim kurma süreçleri konusunda bilgi sahibi olmaları. Öğrencilere bir yandan gündelik hayatta karşılarına çıkabilecek durumlarda kullanabilecekleri dil kalıplarının uygun ders materyalleri ile sunulması ve Kürtçe okuma-yazma becerilerinin öğretilmesi. Ayrıca farklı bölgelerde kullanılan Kürtçe ağızlar hakkında bilgiler verilmesi ve öğrencilerin bu farklı ağızları anlayıp kullanabilmeleri teşvik edilmesi.

KURD 202 / TEMEL DÜZEYDE KÜRTÇE II
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: KURD. 201 or consent of the instructor

KURD 201'in devamı nitelinde olup, öğrencilerin başlangıç düzeyinde etkin iletişim için gerekli olan dil ve becerileri edinerek iletişim kurma süreçleri konusunda bilgilendirilmesi. Belli başlı zamanlar ve temel dilbilgisel yapıların öğrenilmesinin tamamlanması ve öğrencilerin gündelik durumlarda dili daha rahat kullanabilmeleri için mümkün olduğunca çok imkanın sağlanması.

KURD 301 / ORTA DÜZEY ÖNCESİ KÜRTÇE I
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: KURD. 202 or consent of the instructor

Öğrencilerin okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerinin geliştirilmesi. Öğrencilerin ilgileri doğrultusunda kısa-kitap projesi yapmalarına teşvik edilmesi. Yeni kelime öğrenimine önem verilmesi.

LANG 290 / İŞARET DİLİ I
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

İşitme ve konuşma engelli bireylerin toplumda iletişim olanaklarını arttırabilmek için üniversite mezunları arasında işaret dilini bilenlerin sayısının arttırılmasını sağlamak ve böylece bu eğitimi alan kişilerin mezun olduktan sonra iş yaşamlarında işitme engellilerle karşılaşmalarında onların ihtiyaçlarının kolaylıkla iletişim yolu olan işaret diliyle sağlama yeteneği kazandırma.

LANG 290 / İŞARET DİLİ I
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

İşitme ve konuşma engelli bireylerin toplumda iletişim olanaklarını arttırabilmek için üniversite mezunları arasında işaret dilini bilenlerin sayısının arttırılmasını sağlamak ve böylece bu eğitimi alan kişilerin mezun olduktan sonra iş yaşamlarında işitme engellilerle karşılaşmalarında onların ihtiyaçlarının kolaylıkla iletişim yolu olan işaret diliyle sağlama yeteneği kazandırma.

LANG 290 / İŞARET DİLİ I
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

İşitme ve konuşma engelli bireylerin toplumda iletişim olanaklarını arttırabilmek için üniversite mezunları arasında işaret dilini bilenlerin sayısının arttırılmasını sağlamak ve böylece bu eğitimi alan kişilerin mezun olduktan sonra iş yaşamlarında işitme engellilerle karşılaşmalarında onların ihtiyaçlarının kolaylıkla iletişim yolu olan işaret diliyle sağlama yeteneği kazandırma.

LANG 291 / İŞARET DİLİ II
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: LANG. 290

TİD alfabesi, temel cümle yapıları, evet-hayır sorular, olumsuz cümleler, zaman ve zamanla bağlantılı sorular, sayılar, soru sözcüklerin ve fiillerin tekrarı. Bu dilde tercüme. Geniş bir konu yelpazesinden seçilecek başlıklar üzerinden yapılacak çalışmayla İşaret Dilinin sosyal bir yapıyı nasıl oluşturduğunu inceleme.

LANG 555 / 
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00