ARHA 410 / ARKEOLOJİK METOTLAR VE TEORİ
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: THURSSaatler: 14:30-17:15

Bu ders arkeolojik alanın tasarımı ve uyarlanmasında kullanılan kuramsal yaklaşım ve veri analizini kapsar. Arkeologların, insanın kültür gelişimini anlatabilmek için geçmişe ait materyal kayıtlarını hangi ilkeler ışığında kullandıklarına odaklanır. Dersin araştırdığı diğer soru başlıkları: Arkeoloji nedir? Amaci nedir? Arkeologların çoğunlukla onayladıkları bir arkeolojik teori tutarlı bir bütüne sahip midir? Geçmişin yorumlanması ve anlamlandırılmasında en üretken kuramsal yaklaşımlar nelerdir? Günümüz arkeolojisinin sorunları ve arkeolojisinin amacı ve konularının zaman içerisinde uğradığı değişimler. Arkeoloji?nin diğer insani ve doğa bilimleriyle olan ilişkisi.

ARHA 437 / AVRUPA VE OSMANLI İMPARATORLUĞU: YÜZYILLAR BOYU KÜLTÜREL KARŞILAŞMA
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: TUESSaatler: 13:00-15:45

Yüzyıllar boyu Avrupa ve Osmanlı dünyası arasındaki etkileşim. Osmanlının Avrupa"daki politik varlığı ve 15"inci yüzyıldan başlayarak Avrupa kültürü üzerindeki etkileri. Bunu takip eden yüzyıllarda Avrupa"daki `Türk imajı"nın, farklı politik ittifaklarla ve farklı ekonomik menfaatlerle nasıl değişime uğradığı. 17"inci yüzyıldan başlayarak batıda Osmanlı"ya ilginin değişmesi, teknolojide batılılaşmanın gelişimi ve politik ve ekonomik ilişkiler karşısında sosyal hayat ve sanat.

ARHA 450 / ARKEOLOJİ VE SANAT TARİHİ'NDEN SEÇİLMİŞ KONULAR
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: WEDSaatler: 14:30-17:15

Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.

ARHA 451 / ARKEOLOJİ VE SANAT TARİHİ'NDEN SEÇİLMİŞ KONULAR
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: MONSaatler: 11:30-14:15

Dersin açıldığı dönemde içeriği açıklanacaktır.

ARHA 496 / KAMUSAL ARKEOLOJİ
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: TUESSaatler: 16:00-18:45

Akademik arkeolojik bilgi birikimlerimiz ve toplum arasında bir köprü oluşturulması. Çeşitlilik gösteren bir yorumlama ve konservasyon metodolojisi oluşturma ve arkeolojik bilgi ve verilerin çeşitli yollarla iletilmesi. Türkiye ve yurt dışından popüler arkeoloji alanında örnekler. Arkeolojik araştırmaların, yorumlamaların ve bilgi üretiminin arkasında yatan sosyal, politik ve etik sorunlar.

ARHA 503 / ÇAĞLAR BOYUNCA ANADOLU MEDENİYETLERİ IV (OSMANLI-CUMHURİYET TÜRKİYESİ)
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: WEDSaatler: 13:00-15:45

Bu ders, Osmanlı sanatı ve mimarisine genel bir yaklaşımla yapılan bir giriş niteliğindedir. Erken Osmanlı döneminden Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşuna ve hatta çağdaş Türk sanatına kadar olan zaman dilimi incelenecektir.

ARHA 507 / ARKEOLOJİK YÖNTEMLER VE KURAM II
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: MONSaatler: 14:30-17:15

Arkeolojik yöntem ve kuramlar Anadolu Arkeolojisi?nin prensiplerine ve uygulamalarına doğrultusunda işlenecektir. Yüzey araştırması ve kazı yöntemleri, bağlantılı kayıt teknikleri, aletlerle yapılan analizler ve farklı türdeki maddi kalıntıların yorumlanması, sunumu ve arkeolojik sonuçların yayını.

ARHA 510 / ARAŞTIRMA SEMİNERİ
Dönem: Spring 2019Kredi 0Günler: MON WEDSaatler: 10:00-11:15

Öğrencileri tez konularını seçme, araştırma yöntemleri, araştırma ve yayın etiği ve yazım planı geliştirme konusunda yönlendirmeyi amaçlar. Öğrenciler Arkeoloji ve Sanat Tarihi öğretim görevlileri, konuk hocalar ve Anadolu Medeniyetleri Araştırma Merkezi araştırmacıları tarafından hazırlanan seminerlere katılırlar.

ARHA 537 / AVRUPA VE OSMANLI İMPARATORLUĞU: YÜZYILLAR BOYU KÜLTÜREL KARŞILAŞMA
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: TUESSaatler: 13:00-15:45

Yüzyıllar boyunca Avrupa ve Osmanlı dünyası arasındaki ilişkiler. Avrupa?da Osmanlı varlığı ve 15?inci yüzyıldan başlayarak Avrupa kültürüne etkisi. Takip eden yüzyıllarda çeşitli politik ittifaklar ve ekonomik çıkarlarla değişen Avrupa?daki Türk imajı. 17?nci yüzyıldan itibaren Batı?da değişen Osmanlı çıkarları, teknoloji, sosyal hayat ve sanat dallarında politik ve ekonomik ilişkiler açısından Batıcılığın başlaması.

ARHA 550 / ARKEOLOJİ VE SANAT TARİHİNDEN SEÇİLMİŞ KONULAR
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: WEDSaatler: 14:30-17:15

ARHA 552 / ARKEOLOJİ VE SANAT TARİHİNDEN SEÇİLMİŞ KONULAR
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: TUESSaatler: 13:00-15:45

ARHA 564 / KAMUSAL ARKEOLOJİ
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: TUESSaatler: 16:00-18:45

Akademik arkeolojik bilgi birikimlerimiz ve toplum arasında bir köprü oluşturulması. Çeşitlilik gösteren bir yorumlama ve konservasyon metodolojisi oluşturma ve arkeolojik bilgi ve verilerin çeşitli yollarla iletilmesi. Türkiye ve yurt dışından popüler arkeoloji alanında örnekler. Arkeolojik araştırmaların, yorumlamaların ve bilgi üretiminin arkasında yatan sosyal, politik ve etik sorunlar.

ARTS 201 / HAREKET SANATI
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 10:00-11:15

Bu çalışma etkin hareket prensipleriyle kişisel ifadeyi, fiziksel ve duygusal katılımı desteklemeyi amaçlar. Kendimizi ve bizi çevreleyen dünyayı beden, zihin ve duygular aracılığıyla algılamayı, bedeni bütüncül -holistik ve sağlıklı- bir farkındalığa taşımayı hedefler.

ARTS 201 / HAREKET SANATI
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 11:30-12:45

Bu çalışma etkin hareket prensipleriyle kişisel ifadeyi, fiziksel ve duygusal katılımı desteklemeyi amaçlar. Kendimizi ve bizi çevreleyen dünyayı beden, zihin ve duygular aracılığıyla algılamayı, bedeni bütüncül -holistik ve sağlıklı- bir farkındalığa taşımayı hedefler.

ARTS 310 / OYUNCULUK VE DRAMA
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 10:00-11:15

Oyunculuk teknikleri aracılığıyla kişiler arası etkileşim dinamiklerinin araştırılması. Bireysel yaratıcı düş gücünün geliştirilmesi, sahne ve metin çalışmaları.

ARTS 310 / OYUNCULUK VE DRAMA
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 13:00-14:15

Oyunculuk teknikleri aracılığıyla kişiler arası etkileşim dinamiklerinin araştırılması. Bireysel yaratıcı düş gücünün geliştirilmesi, sahne ve metin çalışmaları.

ARTS 350 / SANAT'TAN SEÇ KONULAR
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: TUESSaatler: 14:30-17:15

ASIU 100 / EDEBİYAT VE TOPLUM
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 08:30-09:45

Toplumsal düşüncelerin yaratıcı imgelem tarafından nasıl ifade ve temsil edildiğinin incelenmesi. Bir dizi edebi metin, film, görsel temsil ve belli bir tema ya da birbirine bağlı çeşitli temalarla ilgili yazılmış makalelerle tanışma. Feminizm, küreselleşme, göç, çevrecilik, postkolonyalizm, milliyetçilik gibi temalara odaklanma. Öğrencilerin yazılı ve sözlü iletişim becerileri, yaratıcılık ve sorgulama alışkanlığı ve eleştirel düşünme yeteneklerinin geliştirilmesi.

ASIU 100 / EDEBİYAT VE TOPLUM
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 10:00-11:15

Toplumsal düşüncelerin yaratıcı imgelem tarafından nasıl ifade ve temsil edildiğinin incelenmesi. Bir dizi edebi metin, film, görsel temsil ve belli bir tema ya da birbirine bağlı çeşitli temalarla ilgili yazılmış makalelerle tanışma. Feminizm, küreselleşme, göç, çevrecilik, postkolonyalizm, milliyetçilik gibi temalara odaklanma. Öğrencilerin yazılı ve sözlü iletişim becerileri, yaratıcılık ve sorgulama alışkanlığı ve eleştirel düşünme yeteneklerinin geliştirilmesi.

ASIU 100 / EDEBİYAT VE TOPLUM
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 11:30-12:45

Toplumsal düşüncelerin yaratıcı imgelem tarafından nasıl ifade ve temsil edildiğinin incelenmesi. Bir dizi edebi metin, film, görsel temsil ve belli bir tema ya da birbirine bağlı çeşitli temalarla ilgili yazılmış makalelerle tanışma. Feminizm, küreselleşme, göç, çevrecilik, postkolonyalizm, milliyetçilik gibi temalara odaklanma. Öğrencilerin yazılı ve sözlü iletişim becerileri, yaratıcılık ve sorgulama alışkanlığı ve eleştirel düşünme yeteneklerinin geliştirilmesi.

ASIU 100 / EDEBİYAT VE TOPLUM
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 11:30-12:45

Toplumsal düşüncelerin yaratıcı imgelem tarafından nasıl ifade ve temsil edildiğinin incelenmesi. Bir dizi edebi metin, film, görsel temsil ve belli bir tema ya da birbirine bağlı çeşitli temalarla ilgili yazılmış makalelerle tanışma. Feminizm, küreselleşme, göç, çevrecilik, postkolonyalizm, milliyetçilik gibi temalara odaklanma. Öğrencilerin yazılı ve sözlü iletişim becerileri, yaratıcılık ve sorgulama alışkanlığı ve eleştirel düşünme yeteneklerinin geliştirilmesi.

ASIU 100 / EDEBİYAT VE TOPLUM
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 10:00-11:15

Toplumsal düşüncelerin yaratıcı imgelem tarafından nasıl ifade ve temsil edildiğinin incelenmesi. Bir dizi edebi metin, film, görsel temsil ve belli bir tema ya da birbirine bağlı çeşitli temalarla ilgili yazılmış makalelerle tanışma. Feminizm, küreselleşme, göç, çevrecilik, postkolonyalizm, milliyetçilik gibi temalara odaklanma. Öğrencilerin yazılı ve sözlü iletişim becerileri, yaratıcılık ve sorgulama alışkanlığı ve eleştirel düşünme yeteneklerinin geliştirilmesi.

ASIU 102 / ÖTEKİ'Nİ KURGULAMAK
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: TUES THURSSaatler: 13:00-14:15

"Öteki" kavramının incelenmesi. Bu terimin çoğunlukla, sosyal grupların kendi aralarında yarattıkları farklılıkları ve sınırları ortaya çıkarmak, ve içinde yaşanılan topluma ait görülmeyen insanları yabancılaştırmak amacıyla kullanılmasına değinilmesi. ?Öteki? Kavramının edebiyattaki temsillerine odaklanarak insanlığın belli bir dönem, mekan veya kültürel bağlamla sınırlı kalmaksızın ?yabancı? Ve ?bilinmez? Olana duyduğu ilginin nedenlerinin irdelenmesi. ?Öteki? Kavramının farklı dönem ve kültürlerde politik, dini, coğrafi, cinsiyet, etnisite ve ırk söylemleri bağlamında nasıl kurgulandığı ve algılandığının tartışılması. Kimlik arayışında öteki ve ötekileştirmenin rolününün sorgulanması.

ASIU 102 / ÖTEKİ'Nİ KURGULAMAK
Dönem: Spring 2019Kredi 3Günler: MON WEDSaatler: 13:00-14:15

"Öteki" kavramının incelenmesi. Bu terimin çoğunlukla, sosyal grupların kendi aralarında yarattıkları farklılıkları ve sınırları ortaya çıkarmak, ve içinde yaşanılan topluma ait görülmeyen insanları yabancılaştırmak amacıyla kullanılmasına değinilmesi. ?Öteki? Kavramının edebiyattaki temsillerine odaklanarak insanlığın belli bir dönem, mekan veya kültürel bağlamla sınırlı kalmaksızın ?yabancı? Ve ?bilinmez? Olana duyduğu ilginin nedenlerinin irdelenmesi. ?Öteki? Kavramının farklı dönem ve kültürlerde politik, dini, coğrafi, cinsiyet, etnisite ve ırk söylemleri bağlamında nasıl kurgulandığı ve algılandığının tartışılması. Kimlik arayışında öteki ve ötekileştirmenin rolününün sorgulanması.