Toplum bazında sağlık kavramı tanıtılacak ve sağlığın ölçütleri irdelenecektir. Konu başlıkları, sağlıklı olma halinin ölçütleri, bir toplumun sağlık parametrelerinin değerlendirilmesi, halk sağlığında kanıta dayalı yaklaşım, dünyada ve Türkiye?de sık görülen halk sağlığı sorunlarının gözden geçirilmesi, sık görülen sorunların önlenmesi için gerekli yaklaşımlar, sağlıkta kalite ölçütleri, sağlık sisteminin yapılanması ve farklı sağlık sistemlerinin karşılaştırılması.
Solunum sistemi hastalıklarına multidisipliner yaklaşım: Hastalıkların mekanizması, patolojik bulguları, klinik bulguları, laboratuvar incelemeleri, tanısal görüntüleme bulguları ve tedavileri birlikte değerlendirilecektir. Konu başlıkları; üst solunum yolu hastalıkları, akciğer enfeksiyonları, tüberküloz, obstrüktif akciğer hastalıkları, interstisiyel akciğer hastalıkları, plevral hastalıklar, üst solunum yolu, akciğer, mediasten ve plevra tümörleri.
Dersin amacı, uygulamalı bir yaklaşımla tıp öğrencileri arasında araştırma kapasitesi oluşturmaktır. RMHS, öğrenci araştırma gruplarının bir araştırma projesi geliştirip, projeyi raporlama aşamasına kadar kendi başlarına bir danışman gözetiminde yürüttüğü, aktif öğrenmeye dayalı, öğrenci merkezli bir yaklaşım benimser. Kursun genel amaçları şunlardır: • Kesitsel, kohort ve vaka kontrol tasarımlarını tanımlamak. • Çalışma tasarımları arasındaki farkları ayırt edebilmek • Bilimsel bir makaledeki önyargıları yorumlayabilmek • Etki tahminlerini tanımlamak (göreceli risk, olasılık oranı, tehlike oranı) • Bilimsel çalışmalarda şansın rolünü tanımlamak. • Tanımlayıcı istatistikleri tarif etmek • İstatistiksel testleri tanımlamak (tek değişkenli ve çok değişkenli) • Olasılığı tanımlamak (p değeri) • Güven aralıklarını yorumlamak (beceri) • Hipotezi tanımlamak (beceri) • Anket tasarımının adımlarını tanımlamak • Sorgulamaya dayalı anketin önemli yönlerini tanımlamak • Sağlam bir anket geliştirmek • Bir anketi etkili bir şekilde yönetmenin yollarını tanımlamak • Veri toplamak (beceri) • Çalışma bulgularını görselleştirmek (beceri) • Toplanan verileri analiz etmek (beceri) • Bir rapor yazmak (beceri) • Bulguları sunmak (beceri)
RASYONEL FARMAKOTERAPİ
DOKTORA SEMİNER DERSİ
Göz, kulak, burun, boğaz ve deri hastalıklarına multidisipliner yaklaşım; refraksiyon bozuklukları, glokom, retina hastalıkları, uveitler, oküler travma ve aciller, oküler adneks hastalıklarının tanı ve tedavi ilkeleri; işitme kayıpları, vertigo, tinnitus, otitis media, burun ve paranazal sinus hastalıkları, epistaksis, tükürük bezleri ve larinks hastalıkları, üst solunum yolu obstrüksiyonları, boyun kitleleri, ağız boşluğu lezyonları ve konuşma bozuklukları; sık görülen deri hastalıkları, pigmentasyon bozuklukları, immünolojik hastalıklar, cinsel yolla bulaşan hastalıklar, deri tümörleri ve dermatolojik aciller
Göz, kulak, burun, boğaz ve deri hastalıklarına multidisipliner yaklaşım; refraksiyon bozuklukları, glokom, retina hastalıkları, uveitler, oküler travma ve aciller, oküler adneks hastalıklarının tanı ve tedavi ilkeleri; işitme kayıpları, vertigo, tinnitus, otitis media, burun ve paranazal sinus hastalıkları, epistaksis, tükürük bezleri ve larinks hastalıkları, üst solunum yolu obstrüksiyonları, boyun kitleleri, ağız boşluğu lezyonları ve konuşma bozuklukları; sık görülen deri hastalıkları, pigmentasyon bozuklukları, immünolojik hastalıklar, cinsel yolla bulaşan hastalıklar, deri tümörleri ve dermatolojik aciller
Öğrenciler, şirket ortamında pratik bilgi kazanır ve yerinde mesleki uygulama yaparlar. Staj, Akademik Programların hazırladıkları "Staj Yönetmeliği" ne göre yapılır.
Toplum bilimiyle ilgili temel kavramlar, yöntemler ve yaklaşımlara giriş. Sosyal, kültürel ve politik sistemler ve yapılar ve sosyal çatışma ve sosyal kurumlar üzerinde durur. Tartışılacak konu başlıkları arasında, aile, eğitim, toplumsal cinsiyet, ırk ve etnisite, toplumsal sınıf, ekonomi, örgütler, sosyal gruplar, yaşlanma ve kuşaklar yer alır.
Küresel göçün sosyal bilimler açısından değerlendirilmesi ve sosyal hareketlilik, yoksulluk, cinsiyet ve eğitim gibi sosyal problemlerin göç dinamikleri çerçevesinde incelenmesi. Göç çalışmalarında kullanılan temel yaklaşımlar. Göçün sonuçlarının yerel ve küresel sosyal ilişkiler üzerindeki etkileri. Sosyal güçlerin göçler ve göçmenlerin bütünleşme süreçleri çerçevesinde incelenmesi.
Küresel göçün sosyal bilimler açısından değerlendirilmesi ve sosyal hareketlilik, yoksulluk, cinsiyet ve eğitim gibi sosyal problemlerin göç dinamikleri çerçevesinde incelenmesi. Göç çalışmalarında kullanılan temel yaklaşımlar. Göçün sonuçlarının yerel ve küresel sosyal ilişkiler üzerindeki etkileri. Sosyal güçlerin göçler ve göçmenlerin bütünleşme süreçleri çerçevesinde incelenmesi.
Popüler kültürün akademik olarak incelenmesine giriş. Popüler kültürün insan tutumlarını ve dünya görüşlerini nasıl şekillendirdiğini gösterme. Karikatürler, çocuk edebiyatı, youtube videoları, reklamlar, web siteleri, müzik videoları, televizyon, film ve haber yayınları gibi popüler kültüre ait çeşitli "metinlerin" irdelenmesi. Popüler kültürün küresel boyutunu oluşturan ikonlar ve görseller üzerine odaklanılması. Yukarıda bahsedilen "metinlerin" incelenmesi, okunacak makaleler ve ödevler aracılığıyla öğrencilerin (sınıf, ırk ve etnik köken, güzellik, cinsel kimlik, cinsellik gibi) farklı kritik bakış açıları kullanarak popüler kültürün çeşitli yönlerini incelemeyi öğrenmeleri.
Regresyon, sınıflandırma, öbekleme ve boyut azaltma yöntemleri ile yapay öğrenmeye giriş; gözetimli ve gözetimsiz modeller; doğrusal ve doğrusal olmayan modeller; parametrik ve parametrik olmayan modeller; modellerin birleştirilmesi; modellerin karşılaştırılması ve model seçimi.
Sektörlerin rekabetçi kalabilmeleri için dijital dönüşüm teknolojileri. Salgın nedeniyle bu teknonojilerin artan önemi. Dijital dönem zorluklarına karşı teknoloji araçları. Şirketlerin dijital dönüşüme yönelik teknolojik yol haritası.
Öğrencilerin konuşmalardaki deyim, argo ve mecazları anlayabilmelerini, çağdaş edebi metinleri okuyup hakkında yorum yapabilmelerini, mesleki ve bilimsel konularda akıcı, hatasız ve etkili bir biçimde konuşabilmelerini ve genel ve mesleki konularda kendilerini açık ve anlaşılır bir şekilde yazılı olarak ifade edebilmelerini amaçlar. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Sınıflandırması C1 düzeyinin ikinci yarısına denktir.