MAVA 221 / MEDYA ENDÜSTRİLERİ VE KÜLTÜREL ÜRETİM
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Güncel medya endüstrileri nasıl işler? Medya holdingleri nasıl yönetilir? Mevcut yönetim şekilleri kültürel ürünlerin üretimini nasıl etkiler? ?Eğlence sektörü? nün güncel medya estetiği ve kültür üzerine etkileri nelerdir? Film ve animasyon, televizyon ve radyo, bilgisayar oyunları, on line içerik üretimi, basın yayın sektörlerinin detaylı incelenmesi.

MAVA 301 / PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: MKTG. 201 and MATH. 201 or MATH 102 or ENGR 200 or ENGR 201 or MATH 211

Pazarlama araştırmasının firmadaki ve araştırma sürecindeki rolü uygulamalı proje bazında ele alınmaktadır. Bu doğrultuda, araştırma probleminin oluşturulmasını, araştırmanın tasarımını, veri toplama metodunun belirlenmesini, örneklemeyle ilgili konuları, verilerin toplanmasını ve analizini içeren araştırma sürecinin derinlemesine incelenmesini ve uygulamasını içermektedir.

MAVA 301 / PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: MKTG. 201 and MATH. 201 or MATH 102 or ENGR 200 or ENGR 201 or MATH 211

Pazarlama araştırmasının firmadaki ve araştırma sürecindeki rolü uygulamalı proje bazında ele alınmaktadır. Bu doğrultuda, araştırma probleminin oluşturulmasını, araştırmanın tasarımını, veri toplama metodunun belirlenmesini, örneklemeyle ilgili konuları, verilerin toplanmasını ve analizini içeren araştırma sürecinin derinlemesine incelenmesini ve uygulamasını içermektedir.

MAVA 303 / REKLAM VE TANITIM
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: MKTG. 201 or consent of the instructor

Reklam ve Tanıtım, Reklam planlanması ve değerlendirilmesi ile diğer tip tanıtım stratejilerine ve uygulamalarına odaklanır. Bütünleşik pazarlama iletişimleri, stratejik planlama, yaratıcı özet, tüketici davranışı ve iletişim süreciyle ilgili bakış açıları, yaratıcı strateji, medya planlaması ve etkililiğinin ölçülmesi incelenen konular arasındadır.

MAVA 303 / REKLAM VE TANITIM
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: MKTG. 201 or consent of the instructor

Reklam ve Tanıtım, Reklam planlanması ve değerlendirilmesi ile diğer tip tanıtım stratejilerine ve uygulamalarına odaklanır. Bütünleşik pazarlama iletişimleri, stratejik planlama, yaratıcı özet, tüketici davranışı ve iletişim süreciyle ilgili bakış açıları, yaratıcı strateji, medya planlaması ve etkililiğinin ölçülmesi incelenen konular arasındadır.

MAVA 307 / MEDYA ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Medya ve iletişim alanındaki araştırma yöntemlerine-anket, deney ve içerik analizi-temel bir giriş. Literatür taraması, temel kavramların, problemlerin, sorumlulukların ve araştırma etiklerinin tanımlanması, veri analizlerindeki temel teknik ve prosedürler. Televizyon reytingleri, kamuoyu yoklamaları ve izleyici davranışlarını ölçmek için kullanılan diğer yöntemler.

MAVA 311 / FİLM VE VİDEO ÜRETİMİ
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: MAVA.208

Sinematik dilin estetiğine ve yapısına, kinesikleri ve hareketli imajların deneyim ve algılarına vurgu yaparak zaman eksenli görsel medyanın temel kavramlarına giriş. Ses kayıt ekipmanları ve kamera kullanımı.

MAVA 316 / HALKLA İLİŞKİLER
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Halkla ilişkilerin temel prensipleri. Halkla ilişkilerde planlama, strateji ve taktik geliştirme. Kamu ve medya ile ilişkilerin yönetimi; itibar yaratma, kriz yönetimi, sponsorluk, lobicilik gibi faaliyetlerin farklı boyutları ve süreçleri. Haber bülteni, konuşma v.b. hazırlanması ile ilgili uygulamalı çalışmalar.

MAVA 318 / SANAT YÖNETMENLİĞİ VE YÖNETİM
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Kamusal, özel ve kar gütmeyen yaratıcı endüstri sektörlerinin yönetimine giriş. Uluslar arası sanat pazarlarının ve kültür organizasyonlarının gözden geçirilmesi. Mevcut sanat eğilimlerinin ve yükselen sanat merkezlerinin anlaşılması. Sanat finansmanı, bütçelendirme, kaynak geliştirme, reklam, ağ oluşturma, uluslar arası boyutta yer alma, proje yönetimi, etik, hukuk ve eğitim.

MAVA 321 / 2 BOYUTLU ANİMASYON
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: MAVA.207 or Instructor Consent

2 boyutlu animasyonun temel kavram ve teknikleri ile çalışılması. Karakter tasarımı, bilgasayar ortamında animasyon yaratma ve stop motion gibi animasyon üretim teknikleri uygulamalı olarak işlenecektir.

MAVA 323 / FOTOĞRAF ATÖLYESİ
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: MAVA. 210 and MAVA 200 or consent of the instructor

Fotoğrafla ilgili tüm aşamalar ? proje geliştirme, çekim, görüntü işleme, sıralama ve çıktı- yaratıcılık barındırır. Dönem boyunca üzerinde çalışılan projelerle öğrenme ve hayal gücünün kullanılması ve kişisel yaratıcılığın ifade edilmesi ve geliştirilmesi desteklenir. Yaratıcı öznel ifadenin geliştirmesini sağlayacak kavramlar, süreçler ve etkilerinin görüntü üzerinden ayrıntılı değerlendirilmesini içerir. Yeni/farklı bir bakma/görme ve görüntüleme algısının geliştirilmesinin amaçlandığı bu dersle amaçlanan fotoğraf çekmek değil, nasıl fotoğraf yapılacağının öğrenilmesidir.

MAVA 326 / BELGESEL VE KURGUSAL OLMAYAN FİLM
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: MAVA. 208 or MAVA 200 or consent of the instructor

Filmciliğin ilk zamanlarından günümüze belgesel filmlerin tarihçesinin, belgesel film üretim sürecinin ve belgesel filmciliğindeki etik sorunların incelenmesi. Dönem sonunda ekip halinde yapılacak uygulamalı belgesel projesi çalışması.

MAVA 327 / TİPOGRAFİ
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: MAVA. 104 or consent of the instructor

Tipografik yapılar, metodlar ve kavramların tanıtımı. Grafik tasarımın temel unsurlarından olan tipografinin prensiplerine giriş. Yazı karakterlerinin görsel sunumdaki rolü uygulamalı olarak çalışılacaktır.

MAVA 327 / TİPOGRAFİ
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: MAVA. 104 or consent of the instructor

Tipografik yapılar, metodlar ve kavramların tanıtımı. Grafik tasarımın temel unsurlarından olan tipografinin prensiplerine giriş. Yazı karakterlerinin görsel sunumdaki rolü uygulamalı olarak çalışılacaktır.

MAVA 332 / SENARYO YAZARLIĞI
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: MAVA. 206 or consent of the instructor

Uzun metrajlı film, kısa film, televizyon programları için senaryo yazım pratiğinin geliştirilmesi için uygulamalı çalışmalar. Film tekliflerinin, tretmanlarının, özetlerinin ve senaryolarının yazımı üzerine atölye çalışmaları.

MAVA 342 / ÖRGÜTSEL DAVRANIŞA GİRİŞ
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: PSYC. 100 or consent of the instructor

Kurumlarda bireysel ve grup davranışı incelenmekte, kuruma katkıda bulunacak ve çalışma hayatının kalitesini artıracak yetkinliklerin neler olduğu tartışılmaktadır. Motivasyon, iletişim, grup dinamikleri, liderlik, yüksek performans elde etmek için kurum ve iş tasarımı, kriz yönetimi, müzakere gibi konular ele alınmaktadır.

MAVA 351 / MAVADAN SEÇİLMİŞ KONULAR
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

MAVA 352 / MAVADAN SEÇİLMİŞ KONULAR
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

MAVA 355 / MAVADAN SEÇİLMİŞ KONULAR
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

MAVA 356 / MAVADAN SEÇİLMİŞ KONULAR
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00Ön Koşullar: MAVA 205 or consent of the instructor

MAVA 406 / MEDYA, KÜLTÜR VE TOPLUM
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Kitle iletişim araçları ile bilgisayar temelli iletişimin temel sosyal bilim teori ve kavramlarıyla incelenmesi. İletişim ve bilgi teknolojilerinin siyaset, ekonomi, kültür ve toplum arasındaki etkileşimleri nasıl şekillendirdiğinin sosyal bilim kavramları kullanılarak irdelenmesi. Temsil siyaseti, toplumsal hareketler, eşitsizlikler, duygular, ve devlet gibi olgular ile medya ve iletişim araçları arasındaki ilişkinin sosyal bilim yöntemleriyle incelenmesi.

MAVA 406 / MEDYA, KÜLTÜR VE TOPLUM
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Kitle iletişim araçları ile bilgisayar temelli iletişimin temel sosyal bilim teori ve kavramlarıyla incelenmesi. İletişim ve bilgi teknolojilerinin siyaset, ekonomi, kültür ve toplum arasındaki etkileşimleri nasıl şekillendirdiğinin sosyal bilim kavramları kullanılarak irdelenmesi. Temsil siyaseti, toplumsal hareketler, eşitsizlikler, duygular, ve devlet gibi olgular ile medya ve iletişim araçları arasındaki ilişkinin sosyal bilim yöntemleriyle incelenmesi.

MAVA 406 / MEDYA, KÜLTÜR VE TOPLUM
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Kitle iletişim araçları ile bilgisayar temelli iletişimin temel sosyal bilim teori ve kavramlarıyla incelenmesi. İletişim ve bilgi teknolojilerinin siyaset, ekonomi, kültür ve toplum arasındaki etkileşimleri nasıl şekillendirdiğinin sosyal bilim kavramları kullanılarak irdelenmesi. Temsil siyaseti, toplumsal hareketler, eşitsizlikler, duygular, ve devlet gibi olgular ile medya ve iletişim araçları arasındaki ilişkinin sosyal bilim yöntemleriyle incelenmesi.

MAVA 416 / Çocuk Kitapları
Dönem: Fall 2024Kredi 3Saatler: 0:00:00-0:00:00

Resimli çocuk kitabı tasarım ve araştırmasına giriş. Çocuk kitapları ve etkileşimli elektronik hikaye kitaplarının eğitsel, kültürel, sosyal ve ekonomik etkilerinin değerlendirilmesi. Dil gelişimiyle ilişkili projelerin incelenmesi. Resimli kitapların işleyişinin anlaşılması. Çok dilli, çok kültürlü, deneysel, yaratıcı ve postmodern kitapların analiz edilmesi.